Οδύσσεια στην εθνική, με ευθύνη κυβερνητική

Διαβάζεται σε 5'
Κίνηση στην Εθνική
Κίνηση στην Εθνική ΔΗΜΗΤΡΑ ΚΟΥΤΡΑ/EUROKINISSI

Ταξίδι με ΚΤΕΛ Αθήνα- Λάρισα, με τα μπλόκα της Αστυνομίας και όχι των αγροτών να δημιουργούν προβλήματα και τους επιβάτες να αναρωτιούνται γιατί είναι ασφαλής η μία λωρίδα της παράκαμψης και όχι της εθνικής οδού

Το ακόλουθο άρθρο είναι βιωματικό: Ταξίδεψα στις 23 Δεκεμβρίου με ΚΤΕΛ Αθήνα- Λάρισα, για να κάνω Χριστούγεννα μαζί με τους γονείς μου. Όπως και χιλιάδες άλλοι πολίτες.

Ήδη από το Σχηματάρι όμως άρχισαν τα προβλήματα με τα μπλόκα. Όχι των αγροτών, αλλά της Αστυνομίας. Για κάποιον ακατανόητο και μυστηριώδη λόγο, από την Τροχαία είχαν κλείσει τη μία λωρίδα χιλιόμετρα πριν εκτρέψουν τελικά την κυκλοφορία στη Ριτσώνα με το πρόσχημα ότι θα ήταν επικίνδυνο να περάσουμε από το μπλόκο της Θήβας, όπου τα τρακτέρ είχαν ελεύθερη μία λωρίδα.

Με την πρώτη παράκαμψη, οι επιβάτες του ΚΤΕΛ άρχισαν να εκφράζουν ορισμένες πολύ λογικές απορίες:

Πρώτον, γιατί θα ήταν επικίνδυνη η οδήγηση σε μία λωρίδα στην εθνική οδό και δεν ήταν κατά την Αστυνομία επικίνδυνη η οδήγηση σε μία λωρίδα ενός παραδρόμου με πολλές στροφές, λακκούβες, νταλίκες από τα γύρω εργοστάσια και χωρίς στηθαίο;

Δεύτερον, γιατί αντίστοιχα η Αστυνομία δεν στέλνει τα οχήματα από παρακαμπτήριους όταν στην εθνική οδό πραγματοποιούνται έργα και μένει μία μόνο λωρίδα ανοιχτή, συχνά μάλιστα με ζιγκ ζαγκ; Γιατί στην περίπτωση των έργων δεν τίθεται ζήτημα οδικής ασφάλειας, αλλά με την κατάλληλη σήμανση ο δρόμος θεωρείται ασφαλής; Σε τι διαφέρουν τα τρακτέρ των αγροτών από τις μπουλντόζες των εργατών;

Ενώ πάνω από τα καθίσματα του ΚΤΕΛ αιωρούνταν τέτοιες μεταφυσικές απορίες, ο οδηγός χρειάστηκε από την αρχή της πρώτης παράκαμψης να επιτάξει όλη του την εμπειρία χρόνων στο δρόμο για να γλιτώσουμε από καραμπόλα με τέσσερις νταλίκες. Δεδομένου ότι ο αξιωματικός της Τροχαίας που μας έστειλε από εκεί για την ασφάλεια μας, δεν ασχολείτο με την κατάσταση στη διπλανή διασταύρωση, μόλις 20 μέτρα πιο πέρα.

Όπως μας ενημέρωσε δε ο οδηγός του ΚΤΕΛ, το πρωί είχε έρθει από Λάρισα περνώντας από τα ανοιχτά μπλόκα – καθώς η Αστυνομία περίμενε να αρχίσει η έξοδος για να εκτρέψει την κυκλοφορία- μέσα σε τέσσερις ώρες. Η μαγευτική φύση της Βοιωτίας δεν συγκίνησε πάντως τους επιβάτες, οι περισσότεροι εκ των οποίων άρχισαν να κατηγορούν την Αστυνομία και την κυβέρνηση ότι επίτηδες προχωρούσε σε εκτροπές κυκλοφορίας ώστε να ταλαιπωρηθεί ο κόσμος και να στραφεί κατά των αγροτών. Μία κυρία πάντως είχε πεισθεί ότι θα ήταν επικίνδυνο να περάσουμε από τα μπλόκα, αλλά θεωρούσε επίσης ότι θα έπρεπε να υποχωρήσουν και οι αγρότες και η κυβέρνηση.

Ο “γάτος” οδηγός μας σε κάθε περίπτωση δεν είχε όρεξη να κάνει έξι ή και οκτώ ώρες Αθήνα- Λάρισα και είχε σχέδιο. Εντόπισε μία έξοδο προς την εθνική που δεν την είχε αποκλείσει η Αστυνομία και βγήκε στο μπλόκο της Θήβας από όπου περάσαμε από τη μία ανοιχτή λωρίδα με τους αγρότες να μας χαιρετούν και να μας δείχνουν πανό με “ευχές” -όχι ιδιαίτερα χριστουγεννιάτικες- για τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη. Αναπτύξαμε ταχύτητα στην εθνική οδό και λίγο μετά περάσαμε από έργα, όπου υπήρχε μόνο μία λωρίδα ανοιχτή. Εάν δεν υπήρχαν τα αγροτικά μπλόκα, δεν θα υπήρχε πρόβλημα εκεί;

Πέσαμε όμως και σε δεύτερο μπλόκο της Τροχαίας και ο οδηγός του ΚΤΕΛ διαμαρτυρήθηκε στους αστυνομικούς, που του απάντησαν σε λογική “κι εγώ υπάλληλος είμαι”, επικαλούμενοι εντολές άνωθεν. Ο οδηγός έχοντας προφανώς μπουχτίσει πλέον βγήκε στην έξοδο, πήγε στην αμέσως επόμενη είσοδο στην εθνική (όπου οι μπάρες των διοδίων ήταν σηκωμένες, χωρίς να κατηγορείται η Τροχαία για διαφυγόντα κέρδη), τράβηξε χειρόφρενο κατέβηκε και ως ένας βλάχος Τσακ Νόρις απομάκρυνε το εμπόδιο που είχε βάλει η Αστυνομία, υπό τα ενθουσιώδη χειροκροτήματα και γέλια των επιβατών.

Χάρη σε αυτή την κίνηση του οδηγού γλυτώσαμε τεράστια ταλαιπωρία, καθώς όπως ενημερωθήκαμε η Αστυνομία έστελνε τα οχήματα στον… Μπράλο. Χωρίς λόγο, αφού περάσαμε χωρίς να χρειαστεί καν να κόψουμε ταχύτητα από το αγροτικό μπλόκο της Αταλάντης όπου τα τρακτέρ ήταν παραταγμένα στην άκρη και είχαν αφήσει ελεύθερες δύο λωρίδες.

Το επόμενο ΚΤΕΛ που είχε φύγει από Αθήνα για Λάρισα, όπως μάθαμε αργότερα, ακολούθησε τις οδηγίες της Αστυνομίας και όταν εμείς είχαμε φτάσει στην πρωτεύουσα του θεσσαλικού κάμπου, βρισκόταν ακόμη στο Κάστρο Ορχομενού στη Βοιωτία.

Τελικά η Αστυνομία λέει ήρθε σε συνεννόηση με τους αγρότες για να ανοίξουν σε όλα τα μπλόκα δυο λωρίδες και να σταματήσουν οι παρακάμψεις από την Τροχαία. Αυτό βέβαια θυμίζει κάτι χωρισμένους που υποστηρίζουν ότι ήταν κοινή η απόφαση για το διαζύγιο, ενώ τους έχει πετάξει έξαλλη η γυναίκα τους έξω από το σπίτι. Ας είναι. Αρκεί να μην ταλαιπωρηθούν οι υπόλοιποι ταξιδιώτες. Άλλωστε, δεν φαίνεται να έχουν πειστεί όλοι οι πολίτες ότι για την ταλαιπωρία τους φταίνε οι αγρότες και όχι η Αστυνομία. Και τελικά αυτό το χρεώνουν πολλοί στην κυβέρνηση.

Όσα κυβερνητικά σαΐνια όμως κάνουν καταπληκτικές εισηγήσεις και φοβερά σχέδια, καλό είναι να θυμούνται το εξής: Ο κοινωνικός αυτοματισμός είναι σαν το αυγολέμονο. Άπαξ και κόψει μόλις το ρίξεις πίσω στην κατσαρόλα, δεν διορθώνεται. Καλύτερα να το πετάξεις.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα