Hyundai i20

Το AUTO 24 οδηγεί το ολοκαίνουργιο Hyundai i20 και σας μεταφέρει τις εντυπώσεις του (pics)
- 15 Ιουνίου 2009 22:55
Εν αρχή είναι η εμφάνιση. Που είναι ελκυστική , σύγχρονη και νεανική. Μπορεί να μην είναι λίγοι εκείνοι που θα ήθελαν από την Hyundai περισσότερο καινοτομικό ντιζάιν, όμως, το γεγονός πως η φίρμα κατάφερε να ξεφύγει από το συντηρητικό προφίλ που υιοθετούσε όλα τα προηγούμενα χρόνια , αποτελεί από μόνο του τεράστιο ζήτημα.
Έπεται το πακέτο «κινητήρας- επιδόσεις- συμπεριφορά στο δρόμο». Στοιχεία στα οποία το i20 τα καταφέρνει επίσης περίφημα. Αφού ο κινητήρας είναι ζωντανός σε όλη τη γκάμα των στροφών (παράλληλα και οικονομικός), οι επιδόσεις ανταγωνιστικές ενώ η συμπεριφορά στο δρόμο αψεγάδιαστη.
Και η καλή εικόνα του i20 ολοκληρώνεται με τους πολύ καλούς χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές, αλλά και την ικανοποιητική ποιότητα κατασκευής (αν έλειπαν και τα σκληρά πλαστικά όλα θα ήταν καλύτερα).
Από όλα τα παραπάνω αποδεικνύεται πως δικαιολογημένα η κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία έχει επενδύσει πολλά στο i20. Ένα μοντέλο που τοποθετείται στο … κενό που δημιουργείται μεταξύ του μίνι i10 και του μικρομεσαίου i30.
ΣΕ σχέση με το μοντέλο που αντικατέστησε (Getz) το i20 διαθέτει μεγαλύτερες διαστάσεις. Που σε συνδυασμό με το μακρύτερο μεταξόνιο των 2.525 χιλιοστών, προσφέρουν επαρκείς χώρους για επιβάτες και αποσκευές.
Το σαλόνι του σούπερ μίνι της Hyundai είναι καλοσχεδιασμένο με γνώμονα την εργονομία και την λειτουργικότητα. Ενώ στοιχεία στα οποία η φίρμα υστερούσε, όπως για παράδειγμα το φινίρισμα (κυρίως) και η ποιότητα κατασκευής, είναι ό,τι καλύτερο έχουμε δει σε μοντέλο της φίρμας. Ο οδηγός και οι επιβάτες του i20 θα βρουν αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα ενώ η τρίτη ζώνη ασφαλείας στο κέντρο του πίσω καθίσματος δεν πιάνει πλέον στην οροφή, αλλά κανονικά στην πλάτη, όπως και στα υπόλοιπα καθίσματα.
Ο σχεδιασμός του κόκπιτ ακολουθεί μοντέρνες γραμμές. Τα όργανα είναι μεγάλα και ευανάγνωστα ενώ ελκυστικός είναι ο σχεδιασμός του τιμονιού. Οι φάσες (έστω και απομίμησης) αλουμινίου τόσο στο τιμόνι, όσο και σε διάφορα άλλα σημεία προσφέρουν μια ξεχωριστή αίσθηση ομορφιάς.
Τα καθίσματα δεν κουράζουν, στηρίζουν αποτελεσματικά τα σώματα στις γρήγορες στροφές και σε ορισμένα πακέτα εξοπλισμού προσφέρονται με καλαίσθητους, νεανικούς χρωματικούς συνδυασμούς.
Όσον αφορά τον χώρο αποσκευών; Από πλευράς χωρητικότητας είναι από τους καλύτερους στην κατηγορία. Κι αυτό αφού είναι στα 295 λίτρα με τα (διαιρούμενα πίσω) καθίσματα σε κανονική διάταξη και φθάνει στα 1.060.
ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
Η Hyundai με την παρουσίαση του i20 στην κατηγορία των super mini, έκανε κίνηση ματ. Κλείνει πονηρά το μάτι στον ανταγωνισμό θέτοντας νέα, υψηλότερα στάνταρ στην κατηγορία.
Καθισμένος στο αναπαυτικό και με σωστή στήριξη κάθισμα του οδηγού, απολαμβάνεις το καλοσχεδιασμένο και ποιοτικό ταμπλό, όπως επίσης τα εργονομικά και λειτουργικά τοποθετημένα χειριστήρια. Πατώντας το πεντάλ του γκαζιού, διαπιστώνεις την άμεση απόκριση του κινητήρα. Το μοτέρ των 1.4 λίτρων με τους 100 ίππους , προσφέρει αξιόλογες επιδόσεις 11,6’’ για τα 0-100 χλμ. / ώρα, τελική ταχύτητα στα 180 χλμ. / ώρα. . Ο τετρακύλινδρος κινητήρας τραβά από χαμηλά, ανεβάζει εύκολα στροφές, δεν ενοχλεί το ακουστικό σύστημα (δεδομένης αφενός της καλής μόνωσης και αφετέρου της αθόρυβης λειτουργίας) και απαιτεί κατά μέσο όρο περί που 6,7 λίτρα βενζίνης ανά 100 χλμ.. Κατανάλωση που κρίνεται απόλυτα ικανοποιητική.
Η πολύ καλή οδική συμπεριφορά είναι κάτι που θα εκτιμήσει ο οδηγός του i20. Πολύ δε περισσότερο όταν αυτό συνδυάζεται με το υψηλό επίπεδο άνεσης που προσφέρουν οι καλοσχεδιασμένες αναρτήσεις και το άκαμπτο πλαίσιο. Απόλυτα προβλέψιμη είναι η συμπεριφορά του i20 στον δρόμο, όπου εμφανίζεται αρκετά σταθερό και με αποτελεσματικά φρένα. Σε δρόμους με στροφιλίκια και με συνθήκες πίεσης, το αυτοκίνητο μπορεί να εμφανίσει τάσεις υποστροφής οι οποίες διορθώνονται όμως εύκολα. Και περνούν μάλλον απαρατήρητες αν στο εξοπλισμό υπάρχει το Ηλεκτρονικό Σύστημα Ευστάθειας.
ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ
Με τιμή που διαμορφώνεται στα ….. ευρώ και ένα πλούσιο επίπεδο στάνταρ εξοπλισμού (περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων αερόσακοι οδηγού, συνοδηγού, πλευρικοί και κεφαλής, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, air – condition, διαιρούμενο πίσω κάθισμα και ηχοσύστημα), το i20 αποτελεί μια ελκυστική πρόταση. Και ασφαλώς αποτελεί value for money.
Στα συν
Ευρύχωρο σαλόνι
Ελαστικός κινητήρας με καλές επιδόσεις
Ικανοποιητικό ντιζάιν
Ελκυστική σχέση τιμής – εξοπλισμού
Ποιότητα κύλισης
Προβλέψιμη συμπεριφορά στο δρόμο
Μείον
Ασαφής αίσθηση του σαζμάν
Σκληρά πλαστικά στο κοκπιτ
Hyundai i20 1.4 GL
ΤΙΜΗ: 12.420 €
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Μήκος: 3940 mm
Πλάτος: 1700 mm
Ύψος: 1490 mm
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος 1396 κ.εκ.
Ιπποδύναμη: 100 ίπποι στις 5.500 σαλ.
Μέγιστη ροπή: 137 Nm στις 4.200 σαλ.
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Μετάδοση κίνησης: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα: 11,6 δευτερόλεπτα *
Τελική ταχύτητα: 180 χλμ./ώρα *
Κατανάλωση: 6,7 λίτρα ανά 100 χλμ. σε μικτό κύκλο *
* Εργοστασιακές μετρήσεις
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Αερόσακοι οδηγού – συνοδηγού
Πλευρικοί αερόσακοι
Αερόσακοι οροφής
Ενεργά προσκέφαλα
ΑΒS
Αιρ κοντίσιον
Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι εξωτερικοί καθρέφτες
Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω
Αυτόματο κλείδωμα θυρών
Ραδιο-CD με MP3
Ρυθμιζόμενο τιμόνι
Προβολείς ομίχλης.