Grand Prix Κωνσταντινούπολης

Όσα πρέπει να ξέρετε για το GP της Τουρκίας. Το κλειδί της πρωτιάς, η στροφή 8...
- 04 Ιουνίου 2009 22:32
Ο Ραϊκόνεν ήταν ο πρώτος νικητής στην τουρκική πίστα το 2005 (από την πολ ποζίσιον). Τότε οδηγούσε για τη McLaren Mercedes. Ανέβηκε στο βάθρο τόσο το 2007, όσο και πέρυσι. Αν τερματίσει μέσα στην πρώτη τριάδα, θα “πιάσει” τον πρώην παγκόσμιο πρωταθλητή Νάιτζελ Μάνσελ στην έβδομη θέση της λίστας με τα περισσότερα βάθρα (59).
Είσαι πρώτος; Καθάρισες!
Η πίστα του Έρμαν Τίλκε είναι ένα… μικρό Μονακό. Όποιος ξεκινά από την πρώτη θέση της εκκίνησης, αντικρίζει πρώτος την καρό σημαία. Ωστόσο ποτέ στους τέσσερις αγώνες που έχουν γίνει μέχρι τώρα η πρωτιά δεν έχει έρθει στον οδηγό που έχει σημειώσει τον ταχύτερο γύρο στον αγώνα.
Παράγοντας Μπάτον
Ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος θα αναγκάσει τον Λιούις Χάμιλτον να βάλει τα κλάματα. Αν ο Τζένσον Μπάτον (Brawn GP) ανέβει στο βάθρο, τότε θα ισοφαρίσει τα βάθρα του περσινού παγκόσμιου πρωταθλητή. Συνολικά 21. Βέβαια πόσα χρόνια χρειάστηκε ο Μπάτον και πόσα χρειάστηκε ο Χάμιλτον, αλλά αυτό δεν αφορά τους αριθμούς.
Πάντως ο Χάμιλτον έχει περισσότερες νίκες (9 με 6) και πολ ποζίσιον (13 με 7) έναντι του Μπάτον.
Ο έτερος οδηγός της Brawn GP, ο Ρούμπενς Μπαρικέλο δεν έχει καλή παράδοση στην πίστα. Το καλύτερο του αποτέλεσμα είναι η όγδοη θέση το 2006 και δεν έχει εκκινήσει ποτέ στο Top10. Φέτος αναμένεται να σπάσει την αρνητική παράδοση.
Οι υπόλοιποι
Ο Φερνάντο Αλόνσο είναι ο μοναδικός οδηγός που έχει τερματίσει μέσα στους βαθμούς σε κάθε επίσκεψη του στην Τουρκία. Ήταν 2ος το 2005 και 3ος το 2006.
Περνώντας στα αρνητικά ρεκόρ ο Ρόμπερτ Κουμπίτσα έχει σημειώσει το χειρότερο ξεκίνημα στην καριέρα του στη Φόρμουλα 1. Ο οδηγός της BMW Sauber δεν έχει τερματίσει στους βαθμούς σε κανέναν από τους έξι πρώτους αγώνες. Πέρυσι ήταν τέταρτος στην Κωνσταντινούπολη.
Ο Νελσίσιο Πικέ της Renault είναι και φέτος σταθερά ένας από τους χειρότερους οδηγούς. Είναι άποντος στους έξι πρώτους αγώνες, ακριβώς όπως πέρυσι.
Το μοναδικό καλό της Κωνσταντινούπολης
Βρίσκεται στην ασιατική πλευρά της Πόλης. Οι Τούρκοι δεν έχουν αγκαλιάσει τα μηχανοκίνητα σπορ. Το MotoGP εγκατέλειψε την προσπάθεια, ενώ το γκραν πρι της Φόρμουλας 1 φημίζεται για την ανοργανωσιά του. Πέρυσι είχε μπουκάρει στην πίστα ένα αδέσποτο σκυλί στον αγώνα GP2, κατατρομάζοντας τον Μπρούνο Σένα.
Οικονομικά προβλήματα ανάγκασαν τον Μπέρνι Έκλεστοουν να αναλάβει την ευθύνη της διοργάνωσης του αγώνα. Το «αφεντικό» του πρωταθλήματος είχε χαρακτηρίσει κάποτε το «Istanbul Park» ως την καλύτερη πίστα στον κόσμο.
Το μοναδικό καλό της πίστας είναι ότι διαθέτει την στροφή 8 την Turn 8, όπως την έχουν βαφτίσει. Είναι η μεγαλύτερη και γρηγορότερη στροφή του πρωταθλήματος.
Οι οδηγοί πιάνουν τα 5G για επτά δευτερόλεπτα, αλλά όπως εξήγησε ο Μπάτον «
σε τσακίζει ο λαιμός, αλλά αν μπεις σωστά τότε όταν βγεις έχεις το χαμόγελο στα χείλη σου».
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Παρασκευή 5/6
1η περίοδος ελεύθερων δοκιμών 10.00
2η περίοδος ελεύθερων δοκιμών 14.00
Σάββατο 6/6
Περίοδος ελεύθερων δοκιμών 14.00
Κυριακή 7/6
Αγώνας 15.00