VW Polo

Το AUTO 24 σας παρουσιάζει την μετεσάρκωνση του Golf στο νέο δυναμικό Polo
- 28 Μαΐου 2009 01:29
Είναι γεγονός πως το σχεδιαστικό τμήμα της VW, επικεφαλής του οποίου είναι ο δαιμόνιος Walter da Silva, δεν χρειάσθηκε να μπει στον κόπο μεγάλων αναζητήσεων, σχετικά με την μορφή που θα έπρεπε να έχει το νέο Polo.
Πήρε τα πιο δυναμικά στιλιστικά στοιχεία από τα αδελφά Golf και Scirocco, έκανε τις απαραίτητες βελτιώσεις και αλλαγές, τα τοποθέτησε επάνω σε ένα νέο πάτωμα (ίδιο με αυτό του καινούργιου Seat Ibiza και του Skoda Fabia) και προσφέρει στον κόσμο ένα ελκυστικό super mini.
Η εξωτερική εμφάνιση του νέου μοντέλου αποπνέει, όπως άλλωστε και όλα τα άλλα αυτοκίνητα της φίρμας, στοιχεία αφενός διαχρονικότητας και κύρους, αφετέρου δυναμισμού και νεανικού στιλ. Ο σχεδιασμός της μάσκας και των εμπρός φωτιστικών σωμάτων ακολουθεί τις ίδιες γραμμές με αυτές που έχουμε δει στα Golf και Scirocco. Στο πίσω μέρος η γερμανική φίρμα άλλαξε … γραμμή υιοθετώντας τετράγωνα φωτιστικά σώματα και μια σχεδόν κάθετη πόρτα πορτ μπαγκάζ.
Tο νέο VW Polo, πέρα από την καινούργια μάσκα, σήμα κατατεθέν της οικογένειας VW, είναι μεγαλύτερο σε σχέση με τον προκάτοχό του. Φθάνει σε μήκος 3,970 μ. και είναι κατά 54 χιλιοστά μεγαλύτερο σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Το πλάτος φθάνει τα 1,682 μ. (+32 χιλιοστά). Αυτή η αύξηση στις διαστάσεις του νέου Polo προσφέρουν αφενός μια πιο ευρύχωρη καμπίνα και αφετέρου έναν μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Η χωρητικότητα του οποίου κυμαίνεται πλέον από 280 έως 952 λίτρα (με πλήρως ανακλιμένα τα πίσω καθίσματα). Και τα 280 αποκαλύπτουν έναν χώρο που είναι κατά 10 λίτρα μεγαλύτερος σε σχέση με αυτόν που διέθετε το Polo της προηγούμενης γενιάς.
Στο εσωτερικό, δεν υπάρχουν εκπλήξεις. Ο σχεδιασμός του ταμπλό, της κεντρικής κονσόλας και των οργάνων ακολουθεί την ίδια λογική με αυτήν του Golf. Το τιμόνι είναι τριών ακτίνων, ενώ η ποιότητα και το φινίρισμα είναι υπεράνω κριτικής (για την κατηγορία του μοντέλου).
Εντυπωσιακό μοτέρ
Πέρα πάντως από όλα τα παραπάνω, το μεγάλο νέο για το καινούργιο Polo έχει να κάνει με έναν νέο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα άμεσου ψεκασμού 1.2 λ. TSI, ο οποίος με την βοήθεια τούρμπο αποδίδει 105 ίππους. Είναι το ίδιο μοτέρ με αυτό που θα φορά το νέο Skoda Yeti (στην έκδοση με την κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς) αλλά και το Seat Ibiza.
Απ εκεί και πέρα, υπάρχουν εκδόσεις στα:
* 1.2 λίτρα με 70 ίππους (τελική 157 χλμ. / ωρα, 0-100 χλμ. σε 14,1’’, μέση κατανάλωση 5,5 λίτρα).
* 1.2 λ. MPI με 60 ίππους.
* 1.4 λ. MPI με 85 άλογα (12,1’’ για τα 0-100 χλμ. / ώρα, τελική 177 χλμ. / ώρα τελική).
* Επίσης υπάρχουν εκδόσεις ντίζελ στα 1.6 λ. με 75, 90 και 105 άλογα.
Το νέο Polo εφοδιάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων καθώς και το ημιαυτόματο DSG των 7 σχέσεων.