Νέο Insignia OPC Sports Tourer

Το AUTO 24 σας παρουσιάζει από την πράσινη κόλαση το νέο Insiglia OPC Sports Tourer των... 325 hp
- 25 Μαΐου 2009 13:34
«
Το Insignia OPC sedan έτρεξε σε 487 γύρους επί 12 ημέρες με τελικές ταχύτητες, χωρίς το παραμικρό ψεγάδι. Αυτό το είδος επιδόσεων και ποιότητας είναι κάτι που προσδοκούμε από όλα τα μοντέλα μας Opel» σχολιάζει ο Hans Demant, Διευθύνων Σύμβουλος της Opel.
Οι μηχανικοί της Opel θεωρούν ότι όλα τα οχήματα OPC πρέπει να υποβάλλονται σε μία αυστηρή δοκιμή 10.000 χλμ. στην πίστα Nordschleife 20.8 χλμ. του Nürburgring, την οποία ο θρυλικός οδηγός αγώνων, Jackie Stewart, αποκαλεί Πράσινη Κόλαση. Μόλις πριν από λίγες ημέρες, το Insignia OPC sedan ολοκλήρωσε την πρόκληση χωρίς προβλήματα.
Το Opel Insignia OPC Sports Tourer χρησιμοποιεί ένα Turbo V6 κινητήρα 2.8-λίτρων 325 hp/239 kW, 435 Nm για μέγιστη ισχύ. Υιοθετεί high-tech στοιχεία, όπως ένα χαμηλότερο, επαναρυθμισμένο μηχανοτρονικό πλαίσιο με FlexRide, μετάδοση Adaptive 4×4 με ηλεκτρονικό πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (eLSD) και ειδικά φρένα Brembo – όλα σε συνδυασμό με τη λειτουργικότητα ενός ευρύχωρου station wagon με χώρο φόρτωσης 1530 λίτρων.
Υποδειγματική αυτοκινητιστική τεχνολογία
Όπως το Insignia OPC sedan, έτσι και το Sports Tourer διαθέτει πλείστα προηγμένα τεχνολογικά χαρακτηριστικά. Ο κινητήρας OPC είναι 25% ισχυρότερος από την έκδοση 260 hp του 2.8 V6 Turbo των Insignia Sport και Cosmo. Η αύξηση ισχύος είναι αποτέλεσμα ενός νέου συστήματος εξαγωγής που μειώνει την πίεση επιστροφής καυσαερίων, με ειδικά σιλανσιέ (σιγαστήρες) συμβάλλοντας σε ένα σπορ, βαθύ ήχο. Η μονάδα συνδυάζεται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, για επιτάχυνση 0 – 100 σε 6.3 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 250 km/h (με ηλεκτρονικό κόφτη).
Η μονάδα διαχείρισης του Adaptive 4×4 με eLSD έχει επαναρυθμιστεί, ώστε να προσαρμόσει την κατανομή ροπής στη σπορ φιλοσοφία του OPC. Οι μηχανικοί του Opel Performance Center εξέλιξαν έναν ειδικό εμπρός άξονα υψηλών επιδόσεων, με την ονομασία HiPerStrut (High Performance Strut) για το πλαίσιο, ο οποίος είναι 10 mm χαμηλότερος από της έκδοσης AWD Insignia Sport. Ανάμεσα στα πλεονεκτήματα είναι μειωμένες αντιδράσεις στο τιμόνι και βελτιωμένη αίσθηση για τον οδηγό.
Η στάνταρ ηλεκτρονική ανάρτηση FlexRide του OPC έχει ρυθμιστεί για έξτρα επιδόσεις και ικανοποιεί τους λάτρεις της πιο σπορ οδήγησης. Προσφέρει τρεις διαφορετικές σπορ επιλογές: Στάνταρ ρύθμιση για μέγιστη άνεση, Sport mode με πιο ‘σφιχτή’ αίσθηση και νέο σετάρισμα OPC για βέλτιστη απόλαυση.
Επίπονη Πίστα: 12 ημέρες, 27.000 αλλαγές ταχυτήτων, 35.551 στροφές και 487 γύροι
Πριν κυκλοφορήσει στους δρόμους το φθινόπωρο, το νέο Opel Insignia OPC Sports Tourer θα δοκιμαστεί στην Πράσινη Κόλαση: 10.000 γρήγορα χιλιόμετρα στη Nordschleife μεταφράζονται σε περίπου 180.000 χιλιόμετρα στο δρόμο. Το νέο σετάρισμα συντελεί στο τροποποιημένο κέντρο βάρους του station wagon, που δικαιολογεί και γιατί η ανάρτηση του Sports Tourer δοκιμάζεται ξεχωριστά στο Ring.
Παρόλο που η απαιτητική πίστα 20.8 χλμ., αποτελεί τμήμα του στάνταρ προγράμματος OPC, αυτή η πρόσθετη ‘επικύρωση’ είναι πάντα κάτι ξεχωριστό για τον Volker Strycek και την ομάδα του. Ο πρώην οδηγός του Γερμανικού Πρωταθλήματος και Επικεφαλής του Opel Performance Center συνοψίζει: Δώδεκα οδηγοί, μηχανικοί σχεδίασης της Opel και ειδικοί του Nordschleife εναλλάσσονται πίσω από το τιμόνι ενός Insignia OPC παραγωγής για 12 ημέρες, ανεξαρτήτως καιρού. «Μέσα σε 12 μέρες, το αυτοκίνητο θα δοκιμαστεί στα όριά του, διανύοντας 487 γύρους, περνώντας από 35.551 στροφές και εκτελώντας 27.000 αλλαγές ταχυτήτων».
Ο Συντονιστής του εγχειρήματος, Jens Hornischer, ο οποίος οδηγεί ένα μεγάλο κομμάτι της διαδρομής του τεστ αντοχής, σχολιάζει: «Πιέζουμε το αυτοκίνητο σταθερά στο 90% περίπου – κάτι που είναι πραγματικά επίπονο για οποιοδήποτε όχημα. Και δεν υπάρχει σχεδόν καμία προετοιμασία».
Ένα Arden Blue Insignia OPC sedan ολοκλήρωσε τις δοκιμές στις αρχές Μαΐου, επιβεβαιώνοντας το υψηλό πρότυπο ποιότητας που προσδοκούν οι πελάτες της Opel.
Η μακρά παράδοση της Opel στα σπορ station wagon προσφέρει τα καλύτερα δύο κόσμων
Το Insignia OPC Sports Tourer είναι το πιο πρόσφατο κεφάλαιο σε μία μακρά ιστορία επιτυχίας των station wagon. Σαν πρωτοπόρος στη συγκεκριμένη κατηγορία, η Opel έφερε το Olympia Rekord Car-A-Van, ένα συνδυασμό αυτοκινήτου και van, στην Ευρώπη το 1953. Το 1970, η Opel κατασκεύασε το Ascona Voyage, το πρώτο ‘lifestyle’ station wagon.
Η επόμενη καινοτομία στην κατηγορία ακολούθησε το 1991, όταν η Opel παρουσίασε το παγκοσμίως ισχυρότερο station wagon παραγωγής, το Omega Caravan 24V, με 3-λίτρων, εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα 204 hp. Το Vectra OPC συνέχισε την παράδοση της Opel στα ισχυρά station wagon. Κυκλοφόρησε το 2005, σαν FWD μοντέλο υψηλών επιδόσεων με 280 hp.
Το νέο 325 hp Opel Insignia OPC κάνει ένα άλμα προόδου στον τομέα της δυναμικής συμπεριφοράς με ακόμα μεγαλύτερη ισχύ και το σύστημα Adaptive 4×4. Η δυναμική έκδοση Sports Tourer αναμένεται επίσης να εντυπωσιάσει.
OPC: Σπίτι του η Nordschleife
Οι δοκιμές της Opel στην πίστα Nordschleife του Nürburgring έχουν μακρά παράδοση που χρονολογείται από τη δεκαετία του 1960 και επισφραγίστηκε όταν η Γερμανική μάρκα υπέγραψε μία σύμβαση συνεργασίας με τη θρυλική αγωνιστική πίστα το 2006. Τότε η κατασκευάστρια από το Rüsselsheim άνοιξε το δικό της κέντρο δοκιμών απευθείας στο Ring. Το μέρος προσφέρει ιδανικές συνθήκες δοκιμών, κυρίως για τα μοντέλα OPC της Opel.
Το τρέχον χαρτοφυλάκιο μοντέλων υψηλών επιδόσεων περιλαμβάνει τα Corsa OPC, Astra OPC, Meriva OPC και Zafira OPC επιπλέον του Insignia OPC τριών όγκων, hatchback και Sports Tourer. Ενώ το ειδικό μοντέλο “Nürburgring Edition” του Astra OPC τιμά την απαιτητική αγωνιστική πίστα, το Astra “OPC Race Camp” αποτίνει φόρο τιμής στη δεύτερη σεζόν ενός πολύ επιτυχημένου casting οδηγών αγώνων.
Το OPC Race Camp προσφέρει σε φιλόδοξους οδηγούς χωρίς αγωνιστική εμπειρία την ευκαιρία να ανακαλύψουν τα ταλέντα τους στο μηχανοκίνητο αθλητισμό μέσα από μία αυστηρή διαδικασία αναζήτησης και πολυάριθμα στάδια αξιολόγησης.
Όσοι έχουν τις απαραίτητες ικανότητες, λαμβάνουν επαγγελματική εκπαίδευση για να βελτιώσουν τα προσόντα τους και προετοιμάζονται για αγωνιστική οδήγηση. Η Opel προσφέρει την επαγγελματική εκπαίδευση, αυτοκίνητα και την απαραίτητη οργανωτική υποστήριξη για το Race Camp.
Αυτή τη στιγμή 750 υποψήφιοι από συνολικά 22.000 αιτούντες περνούν από τη διαδικασία εκπαίδευσης και διαλογής, την οποία συντονίζουν οι πρώην οδηγοί αγώνων και πρεσβευτές της μάρκας Opel, Manuel Reuter και Joachim Winkelhock. Όλοι ελπίζουμε να κατακτήσουμε μια από τις 10 θέσεις της ομάδας των οδηγών για τα δύο αγωνιστικά Astra που συμμετέχουν στον 24ωρο αγώνα του Nürburgring του χρόνου.