Nέο Lexus RX 450h

default image

H ναυαρχίδα υψηλών επιδόσεων της υβριδικής σειράς RX ξεκινά τις πωλήσεις του άμεσα

Το RX 450h αντανακλά άριστα το kaizen και το πρωτοποριακό πνεύμα που χαρακτηρίζουν τη μοναδική σχεδιαστική φιλοσοφία L-finesse της Lexus. Ενώ πολλοί κατασκευαστές εξακολουθούν να παράγουν υβριδικά μοντέλα πρώτης γενιάς, η Lexus διαθέτει εμπειρία άνω των δέκα χρόνων στην τεχνολογία πλήρως υβριδικών συστημάτων κίνησης, επιτυγχάνοντας έτσι ολοκληρωμένες βελτιώσεις σε όλους τους τομείς του συστήματος Lexus Hybrid Drive του νέου crossover.



Σαν αποτέλεσμα, η απόδοση σε πραγματικές συνθήκες του Lexus Hybrid Drive του RX 450h έχει βελτιωθεί σημαντικά, με αύξηση 10% στην οικονομία καυσίμου σε ψυχρές καιρικές συνθήκες και μία απαράμιλλη μείωση στις εκπομπές CO2.








LEXUS HYBRID DRIVE




Αντίθετα με τα ήπια υβριδικά, που χρησιμοποιούν συμπληρωματική ηλεκτροκίνηση για αύξηση της απόδοσης του βενζινοκινητήρα, το RX 450h είναι ένα σειριακό/παράλληλο πλήρες υβριδικό, που μπορεί να λειτουργεί μόνο στο πρόγραμμα βενζίνης ή ηλεκτρισμού, αλλά και με συνδυασμό των δύο. Προσφέρει τα πλεονεκτήματα εξοικονόμησης ενέργειας ενός σειριακού υβριδικού συστήματος μαζί με τα οφέλη επιτάχυνσης ενός παράλληλου υβριδικού.



Το RX 450h μοιράζεται με το RX 400h τη ίδια σειριακή/παράλληλη διάταξη υβριδικού συστήματος κίνησης, που χρησιμοποιεί έναν πολύ αποδοτικό βενζινοκινητήρα και δύο ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι συνεργάζονται με στόχο μία ‘ευφυή’ ηλεκτρική τετρακίνηση.



Βασισμένος στον κινητήρα του RX 350, ο V6 DOHC βενζινοκινητήρας 3.5 λίτρων έχει προσαρμοστεί ειδικά για το υβριδικό σύστημα κίνησης. Ωφελείται από αρκετές τεχνικές βελτιώσεις κοινές με του RX 350, αυξάνοντας την ισχύ στη μέγιστη τιμή των 183kW/249 DIN HP @ 6000rpm και τη ροπή 317Nm @ 4800rpm.








Τρία νέα προγράμματα οδήγησης, ECO, EV και SNOW, βελτιώνουν περαιτέρω την κατανάλωση καυσίμου και τις οδηγικές επιδόσεις. Καθώς απαιτείται η πλήρης υβριδική τεχνολογία Lexus Hybrid Drive και δεν διατίθεται με τα ήπια υβριδικά οχήματα, το EV mode επιτρέπει τη λειτουργία μόνο με ηλεκτροκίνηση, με ελάχιστο θόρυβο και μηδενικές εκπομπές CO2 και NOx.



Με συνολική απόδοση ισχύος 220kW/299 DIN HP, το βελτιωμένο Lexus Hybrid Drive χαρίζει στο RX 450h τελική ταχύτητα 200kph. Μέσω συνεχώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης, επιταχύνει ομαλά και χωρίς διακοπές από 0 στα 100kph σε 7,8 δευτερόλεπτα, και από 0 στα 400m σε 15,9 δευτερόλεπτα. Από την άλλη πλευρά, το RX 450h έχει την παγκοσμίως χαμηλότερη κατανάλωση για premium crossover, με 6.3L/100km στο μικτό κύκλο και εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές CO2 μόλις 148g/km.




ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ



Έχοντας δημιουργηθεί ειδικά για τις αυξημένες απαιτήσεις δυναμικής συμπεριφοράς της Ευρωπαϊκής αγοράς, το RX 450h εγκαινιάζει νέα πρότυπα στον τομέα οδικής συμπεριφοράς και οδηγικής απόλαυσης ενός crossover. Προσφέρει την άνεση ταξιδιών υψηλών ταχυτήτων και τη σταθερότητα ενός premium sedan, άμεση απόκριση και ευελιξία σε δρόμους με στροφές και, μέσω της ηλεκτρικής τετρακίνησης του συστήματος Lexus Hybrid Drive, σταθερότητα και αντοχή σε συνθήκες off-road.



Μαζί με μία αύξηση στο μήκος του μεταξονίου και στο πλάτος του μετατροχίου, οι εγκάρσιες και διαμήκεις κλίσεις αμαξώματος έχουν βελτιωθεί με την υιοθέτηση μιας νέας διάταξης πίσω ανάρτησης με διπλά ψαλίδια που αντικαθιστά το σύστημα τύπου γονάτου του RX 400h. Η εμπρός ανάρτηση έχει επίσης ανασχεδιαστεί, με νέα αμορτισέρ σε συνδυασμό με βελτιστοποιημένα ελατήρια, αντιστρεπτική δοκό και γεωμετρία εξαρτημάτων.








Ένα Active Stabiliser System βελτιώνει περαιτέρω τη δυναμική ικανότητα του νέου crossover, μειώνοντας τις κλίσεις του αμαξώματος σχεδόν 40% σε στροφές με πλευρική επιτάχυνση 0.5G. Ηλεκτρονικά Ελεγχόμενη Αερανάρτηση (Air Suspension) προσφέρει μία επιλογή τεσσάρων ρυθμίσεων ύψους οχήματος σε ένα εύρος 60mm, χαμηλώνοντας αυτόματα στις υψηλές ταχύτητες για βελτίωση της αεροδυναμικής, της σταθερότητας και της οικονομίας καυσίμου.




ΣΧΕΔΙΑΣΗ



Το νέο RX 450h συνδυάζει το παρουσιαστικό ενός πρωτοποριακού crossover με τις πιο συμπαγείς εφικτές διαστάσεις. 10mm μακρύτερο, 40mm φαρδύτερο, 15mm ψηλότερο και με μεταξόνιο 20mm μακρύτερο από τον προκάτοχό του, τα μεγέθη αυξήθηκαν ελάχιστα, με στόχο την ευελιξία και ευκολία στις αστικές μετακινήσεις. Το RX 450h διατηρεί τον κορυφαίο κύκλο στροφής των 5.7m.



Υψηλή αισθητική και λειτουργικότητα ενσωματώνονται άριστα στο νέο, αεροδυναμικό crossover. Η μελετημένη μείωση των αρμών των πάνελ και η προσεκτική διαχείριση της ροής αέρα στο κάτω τμήμα του αμαξώματος συνδυάζονται με αρκετά αεροδυναμικά στοιχεία, σχεδιασμένα για ελαχιστοποίηση του στροβιλισμού, χαρίζοντας στο νέο RX κορυφαίο συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0.32.



Υιοθετώντας πλείστα προηγμένα χαρακτηριστικά, η νέα σχεδίαση του Crossover Cockpit διαιρεί το ταμπλό σε δύο διαφορετικές ζώνες: μία πάνω Ζώνη Απεικονίσεων (Display Zone), που συνδυάζει ‘Head-up Display’ με έγχρωμη οθόνη Πολλαπλών Ενδείξεων LCD 8 ιντσών, η οποία βρίσκεται σε ιδανική απόσταση για λήψη πληροφοριών με μια ματιά και μία κάτω Ζώνη Λειτουργιών (Operation Zone) που επιτρέπει την πρόσβαση σε χειριστήρια του συστήματος, όπως ο διακόπτης πολλαπλών πληροφοριών στο τιμόνι και το ‘Remote Touch’.




ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ



Ενσωματωμένο στο νέο Σύστημα Πλοήγησης Lexus, το Remote Touch, μία καινοτομική συσκευή ελέγχου πολλαπλών λειτουργιών βασίζεται στις αρχές λειτουργίας ενός ποντικιού υπολογιστή. Προσφέρει απλή, γρήγορη και διαισθητική λειτουργία – με αυτόματη έλξη του κέρσορα στο πλησιέστερο εικονίδιο – ώστε οι χρήστες να μπορούν να μετακινούν τον κέρσορα γρήγορα και εύκολα στην έγχρωμη οθόνη 8” LCD Πολλαπλών Ενδείξεων για να έχουν πρόσβαση στα συστήματα ήχου, πλοήγησης, κλιματισμού, τηλεφώνου και σεταρίσματος του οχήματος.



Λευκές ενδείξεις στη νέα Head-up Display προβάλλουν στο πεδίο ορατότητας του οδηγού στη βάση του παρμπρίζ, βασικές πληροφορίες του RX 450h, όπως η ταχύτητα του οχήματος, η πλοήγηση από ‘στροφή σε στροφή’, το ηχοσύστημα, το Adaptive Cruise Control και η κατάσταση του Pre-Crash System.



Συνδεδεμένος με μια νέα, λευκή οθόνη πολλαπλών πληροφοριών OLED (Organic Light Emitting Diode) που βρίσκεται στον πίνακα οργάνων του οδηγού, ο διακόπτης πολλαπλών πληροφοριών του τιμονιού μειώνει σημαντικά τη διάσπαση της προσοχής στους διακόπτες στα πάνελ. Μέσω ενός διθέσιου διακόπτη, ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιεί και να προσαρμόζει πολυάριθμες λειτουργίες του οχήματος και συστήματα πληροφοριών χωρίς να παίρνει τα χέρια του από το τιμόνι.



Το νέο υβριδικό crossover διαθέτει επίσης σύστημα Smart Entry & Start, ηλεκτρικής λειτουργίας, κάθισμα οδηγού Easy Exit & Entry, παράθυρα δύο ταχυτήτων και ένα νέο, πιο αποδοτικό αυτόματο σύστημα κλιματισμού με ανεξάρτητο έλεγχο για την αριστερή και δεξιά πλευρά.








Το RX 450h βασίζεται στα θρυλικά πρότυπα που ήδη έχει καθιερώσει η Lexus στον τομέα ήχου υψηλής πιστότητας μέσα στο αυτοκίνητο, με μία γκάμα τριών ισχυρών, σύγχρονων ηχοσυστημάτων. Το νέο κορυφαίο premium ηχοσύστημα surround 15-ηχείων Mark Levinson® προσφέρει στους κατόχους RX έναν τέλειο, home theatre, 7.1-καναλιών surround ήχο μέσω επιλεγμένων CD και DVD. Επωφελούμενο από το σκληρό δίσκο του συστήματος πλοήγησης – HDD hard drive, το ηχοσύστημα περιλαμβάνει επίσης μία λειτουργία ‘Μουσικής Βιβλιοθήκης’ – Sound Library’ με χρήση τεχνολογία Βάσης Δεδομένων CD – Compact Disc Data Base, για τη μεταφορά και αποθήκευση μουσικών αρχείων, χωρητικότητας μέχρι 10GB.



Με πρόσβαση μέσω του συστήματος Remote Touch του RX, ένα νέο Σύστημα Πλοήγησης Lexus ωφελείται από τη μεγάλη χωρητικότητα 40GB του σκληρού δίσκου (HDD), που το αναδεικνύει σε ένα από τα ταχύτερα, πιο ακριβή συστήματα της αγοράς. Αυτό καλύπτει όλη την Ευρώπη, συμπερ. της Ρωσίας, και περιλαμβάνει την υποδομή οδικής κυκλοφορίας κάθε χώρας. Το νέο σύστημα φέρει αναβαθμισμένη φωνητική αναγνώριση, με τέσσερις πρόσθετες γλώσσες, συμπερ. της Ρωσικής, και ενός νέου μενού που μπορεί να λειτουργεί σε 14 γλώσσες μεταξύ των οποίων Κυριλλικοί χαρακτήρες.




ΑΣΦΑΛΕΙΑ



Το RX 450h συνδυάζει κορυφαία αντοχή αμαξώματος με μία σειρά προηγμένων τεχνολογιών ασφαλείας που επαναπροσδιορίζουν την ασφάλεια των επιβατών μέσω πρωτοφανών συνεργιών προθέσεων του οδηγού και απόκρισης του οχήματος. Το νέο crossover έχει ένα σύστημα Pre-Crash Safety που εγκαινιάζει ένα νέο ορόσημο στην προληπτική ασφάλεια, το μοναδικό σύστημα Vehicle Dynamics Integrated Management της Lexus, ενεργά προσκέφαλα και δέκα αερόσακους, μεταξύ των οποίων ένας βραβευμένος, αερόσακος συνοδηγού δύο θαλάμων, δύο σταδίων.



Λειτουργώντας με ταχύτητες πάνω από 5km/h, το σύστημα Pre-Crash Safety (PCS) χρησιμοποιεί έναν αισθητήρα ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος για την ανίχνευση αντικειμένων μπροστά. Αν η πιθανότητα της σύγκρουσης είναι υψηλή, το PCS θα ενημερώσει τον οδηγό και, όταν αρχίσει να φρενάρει, θα ενεργοποιήσει το Pre-Crash Brake Assist ώστε να υποστηρίξει την εντολή του οδηγού στο πεντάλ του φρένου. Αν ο οδηγός δεν φρενάρει και η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη, το Pre-Crash Brake θα ενεργοποιήσει αυτόματα τα φρένα, για μείωση της ταχύτητας σύγκρουσης. Η ζώνη Pre-Crash Seat ενεργοποιείται επίσης σε απότομα φρεναρίσματα, ή αν το νέο crossover κινδυνεύει να χάσει την ευστάθειά του.








Το AdaptiveCruise Control (ACC) συνεργάζεται με το PCS, σε ταχύτητες μεταξύ 50 και 170km/h. Το σύστημα θα διατηρήσει αυτόματα μία επιλεγμένη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.



Το μοναδικό σύστημα Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM) της Lexus όχι μόνον ενσωματώνει τις λειτουργίες των συστημάτων Anti-Lock Brakes (ABS), Traction Control (TRC), Vehicle Stability Control (VSC) και Electronically Controlled Braking (ECB) με το Electric Power Steering, αλλά συντονίζει και τον έλεγχο των συστημάτων Lexus Hybrid Drive και ηλεκτρικής τετρακίνησης του RX 450h.



Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα