Daihatsu Terios

Daihatsu Terios
daihatsu_2009_12_10_1_12_34

Το AUTO 24 οδηγεί το δημοφιλές Daihatsu Terios και μεταφέρει τις εντυπώσεις του (pics)

Στιβαρή κατασκευή, μοντέρνα και σύγχρονη αισθητική χαρακτηρίζουν το Terios το οποίο είναι ιδανικό αυτοκίνητο τόσο για την πόλη (όπου αποδεικνύεται εξαιρετικά φιλικό και ευέλικτο) όσο και για εκδρομές στη φύση. Εκτός δρόμου ο δυνατός κινητήρας, σε συνδυασμό με την σφιχτή ανάρτηση αλλά και το σύστημα της μόνιμης τετρακίνησης μπορούν να σας μεταφέρουν εκεί όπου τελειώνει ο πολιτισμός και αρχίζει η περιπέτεια.








Ας ξεκινήσουμε από την εμφάνιση. Με μήκος μόλις 4,065 μέτρα το πρόσφατα ανανεωμένο Terios διαθέτει όμορφη εξωτερική εμφάνιση με πλούσιες καμπύλες επιφάνειες , χαρακτηριστική μάσκα και προβολείς εμπρός. Ο εξωτερικός σχεδιασμός αποπνέει δύναμη και σταθερότητα.



Το πεντάθυρο αμάξωμα διαθέτει ένα εξαιρετικά άνετο (για την κατηγορία του σαλόνι) στο οποίο μπορούν να φιλοξενηθούν πέντε ενήλικες χωρίς να κάνουν έστω και την παραμικρή παραχώρηση. Τόσο ο οδηγός όσο και οι επιβάτες θα εκτιμήσουν το γεγονός πως βρίσκονται ψηλότερα απ΄ ότι στα συμβατικά αυτοκίνητα, ενώ η ορατότητα που προσφέρει το Terios είναι πολύ καλή. Ο διαθέσιμος χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών είναι από τους κορυφαίους στην κατηγορία, ενώ ο όγκος του χώρου αποσκευών είναι στα 380 λίτρα . Έτσι, ο οδηγός και οι επιβάτες μπορούν να μεταφέρουν τις αποσκευές για ένα σαββατοκύριακο ή ακόμη και για τις καλοκαιρινές διακοπές.








Το Terios διαθέτει καθίσματα τα οποία μπορούν να διαμορφωθούν κατά πολλούς τρόπους , αναλόγως των αναγκών και των φορτίων που θέλει κάποιος να μεταφέρει. Τα πίσω καθίσματα είναι διαιρούμενα σε ποσοστό 60-40, ενώ παράλληλα αναδιπλώνονται με αποτέλεσμα την δημιουργία ενός εντελώς επίπεδου χώρου φόρτωσης.



Το εσωτερικό συνδυάζει την άνεση και την πολυτέλεια Το ταμπλό είναι συμπαγές και διαθέτει όμορφη εμφάνιση ενώ προσδίδει σύγχρονη και νεανική εικόνα στην καμπίνα του Terios. Ο διάκοσμος είναι ομοιογενής και η ποιότητα των υλικών αρκετά ικανοποιητική.




Κινητήρας – συμπεριφορά



Το Terios που μας παραχωρήθηκε από την αντιπροσωπεία της Daihatsu (Agripan SA), ήταν με τον κινητήρα των 1.500 κ.ε. που αποδίδει 105 ίππους και 140 Nm ροπής στις 4400 στροφές ανά λεπτό. Ο κινητήρας συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων.








Το ανανεωμένο Terios διαθέτει εξελιγμένο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης και κλείδωμα κεντρικού διαφορικού . Έτσι το λιλιπούτειο SUV της γιαπωνέζικης φίρμας είναι ιδανικό για οδήγηση σε ανώμαλα εδάφη, για γρήγορη επιτάχυνση από στάση και για εξαιρετική σταθερότητα στις μεγάλες ταχύτητες. Το κεντρικό διαφορικό εμποδίζει την εμφάνιση του φαινομένου της ολίσθησης ή του φρεναρίσματος όταν το αυτοκίνητο κινείται σε δύσκολες συνθήκες (παχιά λάσπη, χιόνι κλπ), Η ενεργοποίηση του κεντρικού διαφορικού γίνεται με το πάτημα ενός διακόπτη – μπουτόν που βρίσκεται στην αριστερή μεριά του ταμπλό. Με το κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού υπάρχει ισομερής κατανομή της δύναμης στους εμπρός και πίσω τροχούς. Παράλληλα το Terios εφοδιάζεται με πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (LSD), το οποίο αν ένας από τους πίσω τροχούς χάσει την πρόσφυσή του μεταφέρει περισσότερη δύναμη στον άλλο ώστε να εξισορροπηθεί η κατάσταση.








Στο δρόμο το Terios είναι ευχάριστο. Στην πόλη οι μικρές διαστάσεις του το κάνουν ευκολοδήγητο, ευέλικτο και εύκολο στο παρκάρισμα. Βεβαίως κάποιοι, έστω και αν δεν είναι η πλειοψηφία, από αυτούς που αγοράζουν το μοντέλο της Daihatsu ενδιαφέρονται και για κάποια άλλα πράγματα. Την περιπέτεια εκτός δρόμου. Και σε τέτοιες συνθήκες το αυτοκίνητο αποκαλύπτει τον δεύτερο, αλλά εξ ίσου δυνατό, χαρακτήρα του. Το Terios κινείται με μεγάλη άνεση στα κακοτράχαλα εδάφη ενώ δεν λέει όχι όταν αφήσουμε πίσω μας τους χαραγμένους δρόμους στο δάσος και επιχειρήσουμε να χαράξουμε καινούργιους, δικούς μας.




Εν κατακλείδι



Όμορφο, λειτουργικού, με λογική τιμή και κατανάλωση, μικρού κυβισμού κινητήρα, εύκολο στην πόλη και …δυνατό εκτός δρόμου, το Daihatsu Terios έχει δικαιολογημένα κερδίσει την εκτίμηση των Ελλήνων καταναλωτών.




Στα συν



Καλή ποιότητα κατασκευής

Χώροι για επιβάτες και αποσκευές

Καλή οδική συμπεριφορά

Δυνατότητες εκτός δρόμου

Καλή ποιότητα κατασκευής




Στα μείον



Θόρυβος κινητήρα στις ψηλές στροφές

Τσιμπημένη τιμή για 1500σάρι



Daihatsu Terios 1.5 LSD – SX – SDR


Τιμή: 21.990 ευρώ




ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ




Μήκος: 4065 mm


Πλάτος: 1.695 mm


Ύψος: 1.800 mm


Κινητήρας: 4κύλινδρος 1.495 κ.ε.


Ιπποδύναμη: 105 ίπποι στις 6.000 σαλ.


Μέγιστη
ροπή: 140Nm στις 4.400 σαλ.


Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων


Μετάδοση κίνησης: Σε όλους τους τροχούς


Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα: 13 δευτερόλεπτα *


Τελική ταχύτητα: 160 χλμ./ώρα *


Κατανάλωση: 7,4 λίτρα ανά 100 χλμ. σε μικτό κύκλο *



* Εργοστασιακές μετρήσεις




ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ



Μόνιμη τετρακίνηση με τρία διαφορικά

Κλείδωμα κεντρικού διαφορικού 50-50

ABS, EBD, BAS

Αιρ κοντίσιον

Αερόσακοι οδηγού – συνοδηγού

Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω

Κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό

Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες

Μπλοκέ πίσω διαφορικό (LSD).

Χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι

Ηχοσύστημα

Προβολείς ομίχλης εμπρός

Φώτα αλογόνου

Διαιρούμενα αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα

Κάλυμμα χώρου αποσκευών

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα