Honda Insight

Honda Insight
honda_insight_sd

Το AUTO 24 οδηγεί το υβριδικό Honda Insight και σας μεταφέρει τις εντυπώσεις του (pics)

Δεν το κρύβω, πως επηρεασμένος από το κλίμα των ημερών, που αφορά στις συζητήσεις για τα αυτοκίνητα με χαμηλές εκπομπές ρύπων , ζήτησα από τον εκλεκτό φίλο Γιώργο Παππά, να συμβιώσω για μερικές μέρες με το υβριδικό Honda Insight.








Από την πρώτη κιόλας στιγμή που βρέθηκα πίσω από το τιμόνι του Insight κατάλαβα πως πράγματι πρόκειται για ένα διαφορετικό και ξεχωριστό αυτοκίνητο. Που, όπως και να το κάνουμε, διεκδικεί την δική του θέση στον χώρο της αγοράς, μόνο που με βάση τα δεδομένα έχει εξαιρετικά δύσκολο έργο. Όπως φυσικά και η αντιπροσωπεία που προσπαθεί να το εντάξει στην αγορά.



Το Insight αυτής της γενιάς είναι ένα σύγχρονο οικογενειακό αυτοκίνητο το οποίο απευθύνεται στον κάθε καταναλωτή. Αφού μπορεί να ικανοποιήσει τις καθημερινές ανάγκες, όπως ένα συμβατικό σεντάν της μικρομεσαίας κατηγορίας, αλλά και να εξυπηρετήσει με υποδειγματικό τρόπο ένα ταξίδι ή τις καλοκαιρινές διακοπές.








Το κίνητρο της Honda πίσω από την δημιουργία του Insight είναι η χαμηλή κατανάλωση και η μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων. Έτσι για παράδειγμα η ενέργεια που παράγεται κατά το φρενάρισμα δεν χάνεται, αλλά αντιθέτως αποθηκεύεται με μορφή ηλεκτρικής ενέργειας στην ειδική μπαταρία και στην συνέχεια χρησιμοποιείται για την κίνηση του ηλεκτροκινητήρα. Ενώ παράλληλα υπάρχει και ένας βενζινοκινητήρας με μικρή κατανάλωση καυσίμου.



Πως λειτουργούν οι δύο κινητήρες; Όσοι γνωρίζουν την τεχνολογία που έχει αναπτύξει η Toyota (Prius) ξέρουν πως ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να λειτουργήσει ανεξάρτητα από τον κινητήρα βενζίνης. Η Honda έχει ακολουθήσει εντελώς διαφορετικό δρόμο, έχοντας υιοθετήσει την από κοινού λειτουργία και των δύο κινητήρων.








Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το μοντέλο της γιαπωνέζικης αυτοκινητοβιομηχανίας είναι εξοπλισμένο με ένα κινητήρα 1.339 κ.ε. βενζίνης ο οποίος αποδίδει 88 ίππους και 12,3 κιλά ροπής και έναν ηλεκτροκινητήρα με 14 ίππους/1.500 σ.α.λ. και τα 8,0 χλγμ./1.000 σ.αλ. . Ο συνδυασμός αυτών των δύο κινητήρων εξασφαλίζει χαμηλή κατανάλωση. Το όλο σύστημα συνδυάζεται με ένα κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT) και, σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνει η Honda, το Insight χρειάζεται μόλις 4,4 λίτρα βενζίνης στα 100 χλμ. στο μικτό κύκλο, ενώ η εκπομπή ρύπων δεν ξεπερνά τα 101 γρ. CO2/χλμ.



Τι σημαίνει η ιπποδύναμη των 102 ίππων (88 +14) σε απόλυτους αριθμούς; Το Insight επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ. / ώρα σε 12,6 δλ. ενώ η τελική ταχύτητα φθάνει τα 186 χλμ./ώρα . Τιμές που μπορεί να υπολείπονται ελαφρώς σε σχέση με αυτές αντίστοιχου κυβισμού συμβατικών μοντέλων, κρίνονται όμως ικανοποιητικές.








Βεβαίως, αν βρεθείς στο δρόμο και πατήσεις το γκάζι με βάση τα όσα ξέρεις από τα συμβατικά μοντέλα, τότε θα δεις την κατανάλωση να αυξάνεται. Όμως και γι΄ αυτό έχει φροντίσει η Honda. Έτσι, στο αριστερό άκρο του ταμπλό υπάρχει ένα μπουτόν, που φέρει την ονομασία econ. Πατώντας το, αλλάζει η χαρτογράφηση του κινητήρα αλλά και των παράπλευρων λειτουργιών , όπως για παράδειγμα του κλιματισμού, με αποτέλεσμα την μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου.



Στο δρόμο, το αυτοκίνητο διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία που έχουν φέρει τα αυτοκίνητα της Honda ψηλά στην εκτίμηση του αγοραστικού κοινού. Προβλέψιμη , ουδέτερη και ασφαλής οδική συμπεριφορά, καλή ποιότητα κύλισης, χαρακτηρίζουν το Insight. Παράλληλα το γιαπωνέζικο υβριδικό μοντέλο διαθέτει καλό σύστημα διεύθυνσης και αποτελεσματικά φρένα.




Εν κατακλείδι



Το Insight είναι ένα καλοσχεδιασμένο χατς μπακ μοντέλο, με καλούς χώρους και έναν ικανοποιητικό χώρο φόρτωσης, που ο όγκος του είναι στα 408 λίτρα. Είναι παράλληλα ασφαλές , με ουδέτερη οδική συμπεριφορά και οικονομικό. Διαθέτει δηλαδή όλα όσα ζητάει σήμερα ο μέσος οικογενειάρχης ενώ παράλληλα σέβεται το περιβάλλον.




Στα συν

Κατανάλωση

Οδική συμπεριφορά

Εξοπλισμός

Εγγύηση ηλεκτρικών συστημάτων

Προνόμια χρήσης




Στα μείον



Μειωμένη άνεση πίσω επιβατών



Honda Insight S




ΤΙΜΗ: 19.990 ευρώ




ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ




Μήκος: 4.396 mm


Πλάτος: 1.695 mm


Ύψος: 1.425 mm


Κινητήρας: 4κύλινδρος 1.339 κ.ε.


Ιπποδύναμη: 88 ίπποι στις 5.800 σαλ.


Μέγιστη ροπή: 12,3 kgm στις 4500 σαλ.


Ηλεκτροκινητήρας: 14 ίπποι, 8 Kgm ροπής στις 1000 στροφές


Κιβώτιο: Συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT)


Μετάδοση κίνησης: Στους εμπρός τροχούς


Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα: 12,6 δευτερόλεπτα *


Τελική ταχύτητα: 186 χλμ./ώρα *


Κατανάλωση: 4,4 λίτρα ανά 100 χλμ. σε μικτό κύκλο *



* Εργοστασιακές μετρήσεις




ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ



ESP,

Aερόσακοι οδηγού, συνοδηγού, πλευρικοί , τύπου κουρτίνας

Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω

radioCD & mp3.

Κλιματισμός.

Κεντρικό κλείδωμα

Προβολείς ομίχλης.

Διαιρούμενη πλάτη πίσω καθισμάτων 60/40.

Ηλεκτρικοί καθρέφτες

Κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα