Fiat 500 Twinair. Σύμμαχος στην πόλη

Οδηγώντας το Fiat 500 Twinair για αρκετές ημέρες στους δρόμους της πρωτεύουσας, έχεις την ευκαιρία να διαπιστώσεις όλα εκείνα τα χαρίσματα που το κάνουν μια ελκυστική πρόταση για όσους θέλουν ένα όμορφο και οικονομικό αυτοκίνητο πόλης.
- 08 Νοεμβρίου 2012 10:04
Όμορφη εμφάνιση. Πολύ καλός κινητήρας. Ικανοποιητική εικόνα στο δρόμο. Οικονομία καυσίμου. Χαμηλό κόστος χρήσης και συντήρησης. Αυτά είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του Fiat 500 Twinair, της έκδοσης δηλαδή με τον κινητήρα του 0.9 λ. και τους 85 ίππους.
Το Fiat 500 το γνωρίζουμε εδώ και κάποια χρόνια. Τελευταία βρίσκεται και πάλι στην επικαιρότητα λόγω του κινητήρα Twinair των 875 κ.ε ο οποίος με την βοήθεια τούρμπο αποδίδει 85 ίππους. Πρόκειται για ένα μοτέρ σημείο αναφοράς, τόσο στην τεχνολογία και την δύναμη, όσο και τις επιδόσεις και την εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
Σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό η Fiat υιοθέτησε ένα δικύλινδρο σύνολο, το οποίο διαθέτει τούρμπο και ο κυβισμός του είναι μόλις 875 κ.ε.. Η απόδοση του κινητήρα φθάνει τα 85 άλογα, ιπποδύναμη που δίνει την ευχέρεια στο μικρό αυτοκίνητο να επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ. / ώρα σε 11 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα φθάνει τα 173 χλμ. / ώρα.
Βάζοντας σε λειτουργία τον κινητήρα, σε … ξενίζει η χαρακτηριστικός ήχος του. Όμως, από την στιγμή που ξεκινάς, η μια έκπληξη διαδέχεται την άλλη. Το μοτέρ είναι ζωντανό, βγάζει την δύναμή του σε όλη τη γκάμα των στροφών και σε βοηθά τόσο στην προσπέραση όσο και στην κίνηση στην πόλη.
Στα πλεονεκτήματα της έκδοσης Twinair του 500 να σημειώσουμε την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου μόλις 4,1 λίτρα στα 100 χλμ. (σε αυτό συμβάλει και η τεχνολογία stop/ start). Επίσης οι εκπομπές ρύπων περιορίζονται στα 95 γραμμάρια CO2 στο χιλιόμετρο. Κάτι που σημαίνει πως το Fiat 500 Twinair 900 δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και κυκλοφορεί ελεύθερα στον Πράσινο Δακτύλιο στην Αθήνα.
Με τιμές που αρχίζουν από 12.400 ευρώ (12.100 με απόσυρση), το Fiat 500 Twinair δεν μπορεί να θεωρηθεί ένα φθηνό αυτοκίνητο. Αν όμως συνυπολογίσεις πως δεν πληρώνεις τέλη κυκλοφορίας και η κατανάλωση καυσίμου είναι ελάχιστη, τότε είναι βέβαιο πως σύντομα όποιος αποκτήσει το ιταλικό μίνι θα κάνει γρήγορα απόσβεση.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 875 κ.ε
Ισχύς: 85 ίπποι στις 5.500 σαλ.
Ροπή: 14,8 kgm στις 1.900 σαλ.
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό πέντε σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 173 χλμ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 11,0 δευερόλεπτα
Μικτή κατανάλωση (100 χλμ.): 4,1 λίτρα
ΤΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ
Σχεδιασμός
Κινητήρας
Ποιότητα κύλισης
Οδική συμπεριφορά
Όμορφος εσωτερικός διάκοσμος
ΤΙ ΜΑΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΕ
Ο τραχύς ήχος του κινητήρα στις χαμηλές στροφές
Οχι καλή απόκριση του μοτέρ μέχρι τις 2.000 σαλ.