Exclusive Yachting 09 (B’ Μέρος)

Με αφορμή την έκθεση Exclusive Yachting 2009, το MEN 24 βρέθηκε στον Άγιο Κοσμά και σας μεταφέρει τις εντυπώσεις του, ίσως από το πιο εντυπωσιακό κ...
- 01 Οκτωβρίου 2009 00:01
Με αφορμή την έκθεση Exclusive Yachting 2009, το MEN 24 βρέθηκε στον Άγιο Κοσμά και σας μεταφέρει τις εντυπώσεις του, ίσως από το πιο εντυπωσιακό και ιδιαίτερο event στην χώρα μας.Παρότι τα σκάφη που συναντήσαμε στην έκθεση απευθύνονται μάλλον σε λίγους και τυχερούς, ήταν μια εξαιρετική ευκαιρία για πολύ κόσμο ώστε να έρθει πιο κοντά στο υγρό στοιχείο και να γνωρίσει λίγο καλύτερα τον θαλάσσιο μηχανοκίνητο “αθλητισμό”.
Η κυρία Μυρτώ Κυριαζάκου της ΕΚΚΑ Σκάφη μας έδωσε την ευκαιρία να μοιραστούμε μαζί σας τα πολύ ενδιαφέροντα σχόλια της.
MEN 24: Θέλετε να μας πείτε λίγα λόγια για την εταιρία; Νομίζω ότι η δράση σας στον χώρο του αυτοκινήτου είναι πολύ γνωστή, σχετικά με τον κλάδο σκαφών όμως σίγουρα έχετε να μας πείτε αρκετά περισσότερα…
MK: Για περισσότερα από 25 χρόνια δραστηριοποιούμαστε στην αγορά των σκαφών αναψυχής. H ΕΚΚΑ Σκάφη, αποτελεί τον αποκλειστικό αντιπρόσωπο των ναυπηγείων της Ferretti Yachts αλλά και των Custom Line, Pershing, Riva, Apreamare, Mochi Craft , Itama και τα (χαϊδευτικά) “4×4 θαλάσσης” Bertram, στην χώρα μας.
MEN 24: Μετά από τόσα χρόνια εμπειρίας, σε τι εστιάζει η εταιρία σας πλέον;
MK: Νομίζω ότι το συγκριτικό μας πλεονέκτημα πλέον είναι αναμφισβήτητα το after sales service!
MEN 24
: Αναμφισβήτητα τα σκάφη αυτά έχουν υψηλή κατανάλωση, υποθέτω ότι για τους αγοραστές σας δεν είναι ιδιαίτερο πρόβλημα αυτό. Σίγουρα υπάρχουν όμως και πελάτες σας με οικολογική συνείδηση. Σε αυτούς τι έχετε να προτείνετε;
MK: Η Μοchi Craft φέτος παρουσίασε σε παγκόσμιο επίπεδο το πρώτο υβριδικό σκάφος το Long Range 23. Αυτή είναι η δική μας πρόταση και από τους ειδικούς κρίθηκε εξαιρετική! Βέβαια, καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται σύντομα νομίζω ότι θα έχουμε και άλλες νέες καινοτόμες προτάσεις να παρουσιάσουμε στους πελάτες μας.
MEN 24: Μια που αναφερόμαστε σε “εναλλακτικές μορφές” ενέργειας, τι γνώμη έχετε για τα ιστιοπλοϊκά σκάφη και την παραδοσιακή αιολική ενέργεια;
MK: Νομίζω ότι τα ιστιοπλοϊκά απευθύνονται σε έναν εντελώς διαφορετικό κόσμο. Ο κόσμος που ασχολείται με την ιστιοπλοΐα ενδιαφέρεται για το “ταξίδι”, την διαδρομή δηλαδή και όλα όσα καταπιάνεται στην πορεία αυτή. Ανέβασε πανιά, διόρθωσε την πορεία σου, σήκωσε μπαλόνι όλα αυτά… Αντίθετα ο κόσμος των σκαφών αναψυχής ενδιαφέρεται για τον προορισμό! Να φτάσει γρήγορα δηλαδή και να απολαύσει την λειτουργικότητα του σκάφους του και τις ιδιαίτερες ανέσεις που του παρέχει. Συνεπώς, δύσκολα κάποιος που έχει συνηθίσει να ταξιδεύει με 30 μίλια την ώρα, θα βρεθεί στο τιμόνι ενός ιστιοπλοϊκού το οποίο θα κινείται με λιγότερο από το ένα τρίτο της ταχύτητας αυτής! Ειδικά όταν η ταχύτητα αυτή μεταφράζεται σε επιπρόσθετο ωφέλιμο χρόνο διακοπών!
MEN 24: Πολύ σωστό αυτό που λέτε, όμως η αλήθεια πάντως είναι ότι η διαφορά και στο κόστος συντήρησης είναι σημαντική…
MK: Ναι, αλλά σε ένα Riva 52 για παράδειγμα μην ξεχνάμε ότι αγοράζει κανείς και 2 κινητήρες 900hp o καθένας!! Αυτό δικαιολογεί 100% τη διαφορά στην τιμή!
MEN 24
: Eνώ μια αντίστοιχη μηχανή σε ένα ιστιοπλοϊκού ίδιου μήκους μπορεί να μην ξεπερνάει τους 90hp σωστά;
MK: Ακριβώς!
MEN 24: Ποιό είναι το σκάφος που έχει την μεγαλύτερη ζήτηση ανάμεσα στο στόλος σας;
MK: Σίγουρα όλα τα σκάφη μας είναι ιδιαίτερα και απευθύνονται σε διαφορετικούς ανθρώπους. Νομίζω όμως ότι τα Feretti είναι αυτά που προσελκύουν τους περισσότερους ενδιαφερόμενους.
MEN 24: Ποια διάσταση είναι αυτή που έχει τη μεγαλύτερη κίνηση και περίπου που κυμαίνεται η αξία ενός τέτοιου σκάφους;
MK: Σκάφη που πλησιάζουν τα 50 πόδια είναι αυτά που “φεύγουν” περισσότερο και η αξία τους είναι κοντά στις 700.000-900.000 ευρώ. Όμως, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει κίνηση και στα μεγαλύτερα σκάφη.
MEN 24: Για τι χρονικό διάστημα διατηρεί συνήθως κάποιος πελάτης σας το σκάφος του, μέχρι να αποφασίσει να το αντικαταστήσει με κάποιο άλλο;
MK: Συνήθως στη τριετία η πλειοψηφία των πελατών μας το αντικαθιστά με κάποιο μεγαλύτερο καινούργιο ή και μεταχειρισμένο.
MEN 24: Μπορείτε να μας προσδιορίσετε την αξία που χάνει ένα σκάφος από έτος σε έτος; Ας υποθέσουμε ότι είναι σε καλή κατάσταση…
MK: Συνήθως το ποσοστό αυτό είναι 10-15%, αλλά εξαρτάται και από το σκάφος και την εποχή.
exclusive yachting 2009 – handycam video men24
Ανέβηκε από men24. – Ρίξτε μια ματιά σε περισσότερα lifestyle βίντεο.
MEN 24: Τα έξοδα συντήρησης ενός σκάφους όπως αυτό που περιγράψαμε δηλαδή περίπου 60 πόδια) προϋποθέτουν και την ύπαρξη πληρώματος;
MK: Σίγουρα ένα τέτοιο σκάφος θέλει σίγουρα τουλάχιστον ένα άτομο ως πλήρωμα. Εάν δεν χρειάζεται καπετάνιος, τότε με 800 ευρώ περίπου μπορεί κανείς να έχει κάποιον απλό ναύτη. ‘Οσο μεγαλώνει το σκάφος αυξάνονται βέβαια οι ανάγκες και μπορεί να χρειαστεί κανείς πλήρωμα 4 ή και 5 ατόμων!
MEN 24: Κάποια λύση για πιο μοναχικούς “τύπους” έχετε να μας προτείνετε; Δηλαδή για κάποιον ο οποίος απλά θέλει να πάει διακοπές με την οικογένειά του χωρίς να έχει “άλλους στο κεφάλι του”.
MK: Φυσικά και υπάρχουν πολλές άλλες λύσεις. Σκάφη κάτω από 45 πόδια μπορεί να τα χειριστεί εύκολα ένα ζευγάρι, το οποίο βέβαια διαθέτει μια σχετική εμπειρία. Επίσης, σκάφη κοντά στα 35 πόδια είναι εύκολο να τα “μανουβράρει” κάποιος με ελάχιστη βοήθεια και τα προτιμούν ιδιαίτερα όσοι θέλουν έναν υψηλό βαθμό ανεξαρτησίας. Δεν σημαίνει ότι κάποιος ο οποίος επιλέγει ένα μικρό σχετικά σκάφος, δεν έχει την οικονομική άνεση να αποκτήσει κάποιο πολύ μεγαλύτερο…είναι θέμα γούστου και αναγκών.
MEN 24: Έχετε νέους σε ηλικία πελάτες;
MK: Βεβαίως! Οι πελάτες μας κυμαίνονται από 30 έως 60 ετών, πάντα υπάρχουν και αποκλίσεις βέβαια..
MEN 24: Πόσο εύκολο είναι να βρει κανείς θέση προκειμένου να ελλιμενίσει το σκάφος του στην Αττική;
MK: Η αλήθεια είναι ότι κάτι τέτοιο είναι σχετικά δύσκολο. Βέβαια πολύς κόσμος επιλέγει να φιλοξενηθεί το σκάφος του σε άλλες μαρίνες, παρότι το φαινόμενο είναι πανελλαδικό! Δεν υπάρχουν οργανωμένα λιμάνια με αποτέλεσμα αυτό να δρα αρνητικά και στον τουρισμό.
MEN 24: Πόσο κοστίζει η φιλοξενία αυτή στο Καλαμάκι ή κάποια αντίστοιχη μαρίνα για ένα σκάφος περίπου 50 πόδια;
MK: Εάν είναι σκάφος κάποιου ιδιώτη περίπου 1000-1500 ευρώ, εάν είναι επαγγελματικής χρήσης αρκετά λιγότερο. Βέβαια όσο αυξάνεται το μήκος του σκάφους αυξάνεται και το κόστος αυτό!
MEN 24: Η κρίση αυτή που ακούγεται παντού, τελικά έχει επηρεάσει τη δουλειά σας;
MK: Δεν πιστεύω ότι έχει μείνει κανείς ανεπηρέαστος, όμως, ευτυχώς η πτώση στις πωλήσεις η οποία έχουμε υποστεί σε σχέση με τον κλάδο στο σύνολό του είναι πολύ μικρότερη. Η ύφεση στις πωλήσεις μας σε σχέση με την περασμένη χρονιά δεν ξεπερνά το 20%, γεγονός το οποίο μας καθιστά ιδιαίτερα αισιόδοξους για το μέλλον. Το ευκολότερο να στερηθεί κανείς σε μια περίοδο κρίσης είναι τα αγαθά πολυτελείας…όπως και να το κάνουμε ένα σκάφος αρκετών χιλιάδων ευρώ, σίγουρα είναι πλέον πολυτέλεια για λίγους…