Mondial de l’Automobile 2012. Τα concept που αγαπήσαμε

Αν μη τι άλλο, το εφετινό Σαλόνι του Παρισιού ήρθε για να βάλει ξανά το αυτοκίνητο στην πρώτη γραμμή. Κι αυτό γιατί είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε αφενός μυώδη και εξαιρετικά από πλευράς σχεδίασης και εμφάνισης και οχήματα και αφετέρου αυτοκίνητα που μας δείχνουν το μέλλον.
- 07 Οκτωβρίου 2012 16:43
Με αυτή την αφορμή λοιπόν σαν παρουσιάζουμε επτά μοντέλα, τα αγαπημένα μας, που αντιπροσωπεύουν την φαντασία του ευρωπαϊκού σχεδιασμού.
Ένα concept αυτοκίνητο που δημιουργήθηκε για να εμπνεύσει και να προκαλέσει συζήτηση, έστω και αν οι πιθανότητες να το δούμε στην γραμμή μαζικής παραγωγής σύντομα, είναι περιορισμένες. Το Peugeot Onyx είναι κατασκευασμένο από χαλκό, ανθρακονήματα και ανακυκλωμένες εφημερίδες. Οι σχεδιαστές του έχουν φανταστεί το Onyx ως ένα ελαφρύ, υβριδικό supercar με ένα 3,7 λίτρων V8 κινητήρα που αποδίδει 600 ίππους.
Η Peugeot πάντως παρουσίασε στο Παρίσι και τρία δίτροχα concept. Το EDL 132 τροφοδοτείται από μια μπαταρία και είναι για αστικές μετακινήσεις, ενώ το EDL 122 είναι ένα συμπαγές ποδήλατο πόλης με ένα πλήρες χώρο αποσκευών και τον ηλεκτρικό κινητήρα τοποθετημένο στον μπροστινό τροχό. Επίσης υπήρχε και ένα ποδήλατο που είχε δανεισθεί την σχεδιαστική φιλοσοφία του Onyx.
Το νέο δημιούργημα της βρετανικής φίρμας θα αποτελέσει, όπως όλα δείχνουν, τον διάδοχο του θρυλικού F1. Και σύμφωνα με τα λίγα στοιχεία που διέρρευσαν, το υπεραυτοκίνητο θα αρχίσει να πωλείται μέσα στους επόμενους 12 μήνες.
Με δεδομένο ότι δεν έχει γίνει καμία αναφορά σε ότι αφορά τον κινητήρα του υπεραυτοκινήτου, μια υπόθεση που συγκεντρώνει πολλές πιθανότητες είναι να εξοπλίζεται με το μοτέρ των 3,8-λίτρων bi-turbo V8 της MP4-12C, με διαφορετική ρύθμιση και άλλες τεχνικά χαρακτηριστικά. Όλα δείχνουν πως το όλο σύστημα θα εξοπλίζεται με σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας και συνολική ισχύ πάνω από 950 ίππους.
Η συνεργασία με την Espera Sbarro Montbéliard School of Design με την ευρωπαϊκή τηλεφωνική εταιρεία Orange έφερε το πρωτότυπο Eight. Κατασκευασμένο σε μόλις οκτώ εβδομάδες, τροφοδοτείται από έναν V8 κινητήρα της Maserati που αποδίδει 360 ίππους, όμως το Eight δεν είναι ένα όχημα που θα συγκινήσει για τις επιδόσεις του, αλλά κυρίως γιατί αποτελεί ένα πείραμα στον τομέα των τηλεπικοινωνιών. Ένα iPad της Apple χρησιμοποιείται στη θέση του παραδοσιακού ταμπλό, ενώ ένα άλλο υπάρχει στο ταμπλό στη θέση του συνοδηγού προσφέροντας διασκέδαση στον ….συγκυβερνήτη. Το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με ασύρματη φόρτιση, καθώς και σύστημα πλοήγησης, εφαρμογές πολυμέσων που κινούνται από την Orange.
Η Citroën χρησιμοποιεί ρετρό και φουτουριστικά στοιχεία, περισσότερα από κάθε άλλο κατασκευαστή. Το concept Tubik διαθέτει αυτά τα χαρακτηριστικά. Πρόκειται για ένα βαν που μπορεί να μεταφέρει 9 άτομα και το σήμα κατατεθέν του δεν είναι άλλο από την τεράστια πόρτα gullwing για την εύκολη είσοδο και έξοδο των επιβατών. Το εσωτερικό προσφέρει ποικιλία ρυθμίσεων ενώ ο οδηγός έχει την δική του καμπίνα.
Για πρώτη φορά το είδαμε εφέτος στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Πεκίνου. Το Citröen Numero 9 έκανε το ευρωπαϊκό του ντεμπούτο προκαλώντας με τον επιμήκη σχεδιασμό του. Μαζί με άλλα μοντέλα της μάρκας, καθώς και εκείνα των άλλων γαλλικών εταιριών, το Citröen Numero 9 δείχνει με τον πλέον εμφαντικό τρόπο γιατί αγαπάμε το Παρίσι: Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία προβάλει την αισθητική πρωτοπορία της καθώς και τις τεχνολογικές της καινοτομίες.
Στον εξωτερικό σχεδιασμό ξεχωρίζει ο επιμηκυμένος μπροστινός ανεμοθώρακας, τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED και η χρήση επινικελωμένων τμημάτων. Χαρακτηριστικό της ιδιαίτερης προσοχής που έχει δοθεί στην άνεση και την απόλαυση, είναι πως το Numero 9 διαθέτει ακόμα και εξελιγμένο σύστημα προθέρμανσης του εσωτερικού του οχήματος. Ένας ηλεκτρικός κινητήρας δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ όταν χρειαστεί ένας τετρακύλινδρος κινητήρας εσωτερικής καύσης 1,6 λίτρων δίνει κίνηση και στους εμπρός τροχούς. Η συνολική ισχύς φτάνει τους 295 ίππους.
H Audi επέλεξε να πει την δική της σχεδιαστική ιστορία μέσα από το Crosslane Coupé. Κατασκευασμένο πάνω στο Multimaterial Space Frame αποτελείται από αλουμίνιο, CFRP (carbon fiber-reinforced polymer) και GFRP (glass fiber-reinforced polymer) και ζυγίζει μόλις 1.390 κιλά. Το Audi Coupe Crosslane είναι ένα δίθυρο διθέσιο SUV ωστόσο εφόσον βγει στην παραγωγή θα διαθέτει πέντε θύρες και θα μπορεί να μεταφέρει πέντε επιβάτες. Για την κίνηση του Crosslane φροντίζουν 2 ηλεκτροκινητήρες 68 και 116 ίππων μαζί με έναν τρικύλινδρο TFSI κινητήρα 1,5 λτ. απόδοσης130 ίππων. Η συνολική ισχύς της υβριδικής διάταξης είναι 177 ίπποι, ενώ η μέση κατανάλωση είναι 1,1 λτ./100 χλμ και οι εκπομπές CO2 μόλις 26 γρ/χλμ..
H Porsche Panamera Sport Turismo έχει κοντούς προβόλους και ένα μεγάλο καπό για τον χώρο αποσκευών. Προφανώς, με το Sport Turismo, η Porsche θέλει να κάνει την Panamera λίγο πιο πρακτική, προσανατολίζοντάς την λίγο περισσότερο προς την οικογενειακή ζωή.
Σε σύγκριση με την κλασική Panamera, το Sport Turismo διαθέτει ένα νέο εμπρός προφυλακτήρα, προβολείς LED, και μια ένα πλήρως ανασχεδιασμένο πίσω μέρος. Η Porsche Panamera Sport Turismo έρχεται με plug-in υβριδική τεχνολογία. Αυτό σημαίνει ότι τροφοδοτείται από έναν 3.0-λίτρων V6, κινητήρα ο οποίος αποδίδει 333 ίππους και έναν ηλεκτρικό κινητήρα με ισχύ 95ίππων. Η συνολική μέγιστη ισχύ φθάνει τους 416 ίππους.
Η Panamera Sport Turismo είναι σε θέση να επιταχύνει από μηδέν στα 100 χλμ./ώρα σε σε 6,0 δευτερόλεπτα. Επίσημες οι προδιαγραφές της Porsche λένε ότι μπορεί να προσφέρει μια συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου κάτω από 3,5 l/100 χλμ. και εκπέμπει λιγότερο από 82 g / km CO2. Το Sport Turismo Panamera είναι σε θέση να κινηθεί με αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία για απόσταση έως και 30 χλμ., ενώ αναπτύσσει ταχύτητα 130 χλμ./ώρα σε ηλεκτρική λειτουργία. Για να φορτίσουν πλήρως οι μπαταρίες ιόντων λιθίου θα χρειαστείτε 2,5 ώρες.