Συνέντευξη Pascal Vasselon

Συνέντευξη Pascal Vasselon
toyotarace18208small2

Ο Senior General Manager Chassis της Panasonic Toyota F1 team, Pascal Vasselon, μιλάει για την ομάδα

Πώς αξιολογείτε τις τέσσερις πρώτες δοκιμές της χρονιάς;



Είμαστε ευχαριστημένοι από την πρόοδο που σημειώσαμε με το TF108. Είναι φανερό από την πρώτη δοκιμή ότι το TF108 είναι πολύ πιο αποτελεσματικό συγκρινόμενο με το TF107, με αυξημένη ευστάθεια και γενικά μία πολύ καλύτερη βάση εξέλιξης. Οι οδηγοί μας νιώθουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στο αυτοκίνητο και μπορούν να πιέσουν περισσότερο. Έχουμε διαπιστώσει ότι το σετάρισμα είναι πολύ πιο σαφές και μπορούμε πιο εύκολα να προοδεύσουμε σ’ αυτό τον τομέα.




Πού έχει εστιάσει η ομάδα κατά τη διάρκεια αυτών των δοκιμών;

Μετά τους ελέγχους των βασικών συστημάτων στην πρώτη φάση, που είναι κάτι σαν shakedown, επικεντρωθήκαμε στο σετάρισμα και την εξέλιξη του αυτοκινήτου. Έχουμε αφιερώσει χρόνο στο να μάθουμε να χρησιμοποιούμε αυτό το πακέτο, επομένως έχουμε προσπαθήσει να προσαρμόσουμε το μηχανικό σετάρισμα στη νέα αεροδυναμική φιλοσοφία. Επειδή η ευστάθεια του TF108 είναι πολύ καλύτερη, πρέπει να αναθεωρήσουμε το μεγαλύτερο ποσοστό των κατευθύνσεων που ακολουθούσαμε με το TF107 όσον αφορά το σετάρισμα.




Είστε ευχαριστημένος με τη βασική διάταξη του TF108;

Ναι, επειδή κατά τη διάρκεια εξέλιξης του νέου αυτοκινήτου είπα ότι ο κυριότερος στόχος μας ήταν η βελτίωση της ευστάθειας και της ευκολίας στην οδήγηση, και αυτό ακριβώς κάναμε. Είναι ένα σαφές βήμα προόδου το οποίο έχει πολλές δυνατότητες για περαιτέρω εξέλιξη. Από την πρώτη δοκιμή ήταν σαφές ότι δουλεύαμε σε ένα διαφορετικό ‘γήπεδο’ με υψηλότερες επιδόσεις.




Ποιους τομείς ελπίζετε να βελτιώσετε;

Προς το παρόν θα έλεγα ότι έχουμε πετύχει την ευστάθεια που επιδιώκαμε, επομένως τώρα εστιάζουμε στη βελτίωση της γνήσιας αεροδυναμικής απόδοσης.




Σας ανησυχεί η διαφορά σας από τα ταχύτερα αυτοκίνητα;

Αν συγκρίνετε κάτι πραγματικά συγκρίσιμο, που σημαίνει να συγκρίνετε χρόνους στα ίδια προγράμματα δοκιμών και λαμβάνοντας υπόψη τα υπολογισμένα φορτία καυσίμου, θα δείτε ότι αυτή τη στιγμή οι χρόνοι δείχνουν μία βελτίωση επιδόσεων για το TF108 συγκριτικά με πέρσι.



Ασφαλώς, εξακολουθεί να υπάρχει μία διαφορά, αυτό δεν είναι αρκετά καλό, και προσπαθούμε σταθερά να την μειώσουμε, αλλά συγκριτικά με την αντίστοιχη εποχή πέρσι, πιστεύω ότι βρισκόμαστε πολύ πιο κοντά στα πρώτα αυτοκίνητα.




Επομένως οι αληθινές δυνατότητες του TF108 δεν έχουν φανεί ακόμα;

Το αυτοκίνητο αυτό έχει ακόμα πολλές δυνατότητες επιδόσεων πριν βγει για πρώτη φορά στην αγωνιστική πίστα. Εξελίσσουμε συνεχώς νέα εξαρτήματα, αλλά η μεγαλύτερη αναβάθμιση του πακέτου θα γίνει λίγο πριν το Αυστραλιανό Grand Prix. Είναι μία διαδικασία συνεχούς εξέλιξης που θα κορυφωθεί λίγο πριν τη Μελβούρνη.




Πότε θα δούμε το πακέτο της Μελβούρνης στο αυτοκίνητο;

Πολλά εξαρτήματα θα φτάσουν κατά τη διάρκεια των δύο προγραμμάτων δοκιμών στη Βαρκελώνη, στις τελευταίες δοκιμές πριν το Αυστραλιανό GP. Η εισαγωγή των νέων εξαρτημάτων θα κλιμακωθεί κατά τη διάρκεια αυτών των δύο δοκιμών, αλλά δεν θα ολοκληρώσουμε το πακέτο της Μελβούρνης μέχρις ότου φτάσουμε στο Σαββατοκύριακο του αγώνα.




Πόσο διαφορετικό θα είναι το TF108 στη Μελβούρνη συγκριτικά με αυτές τις δοκιμές πριν από τη σεζόν;

Θα είναι διαφορετικό αλλά δεν θα δείτε μία μεγάλη ορατή διαφορά. Θα είναι ένας συνδυασμός εμπρός πτέρυγας, φρένων, τμημάτων της ανάρτησης, πτερυγίων στροφών και αεροδυναμικών τμημάτων του πατώματος, επομένως δεν θα είναι σημαντική αλλαγή στην εμφάνιση του αυτοκινήτου, αλλά είναι ένας συνδυασμός λεπτομερών αλλαγών που πιστεύουμε ότι θα έχουν θετικό αποτέλεσμα.




Γιατί η ομάδα έκανε δοκιμές στο Μπαχρέιν;

Υπάρχουν δύο λόγοι. Πρώτον είναι ο καιρός, επειδή οι θερμοκρασίες είναι υψηλότερες σε σχέση με την Ευρώπη και αυτό μας επιτρέπει να δουλεύουμε όλη μέρα αλλά και να παρακολουθούμε την ψύξη, κάτι σημαντικό αφού έχουμε μία νέα διάταξη ψύξης στο TF108.



Θέλαμε να κάνουμε δοκιμές στο πιο ζεστό διαθέσιμο κλίμα για να μελετήσουμε αυτό τον τομέα. Δεύτερον, η διάταξη της πίστας στο Μπαχρέιν είναι πολύ ενδιαφέρουσα επειδή είναι καλός συνδυασμός των στροφών υψηλών ταχυτήτων και υψηλής μηχανικής πρόσφυσης.




Πώς τα πήγε ο Timo στις δοκιμές αυτές;

Ο Timo προσαρμόστηκε αμέσως με τον αγωνιστικό ρυθμό και συνέβαλε στην εξέλιξη του αυτοκινήτου. Το καλό με τον Timo είναι ότι έχουμε το πλεονέκτημα ενός νεαρού οδηγού χωρίς το μειονέκτημα της έλλειψης εμπειρίας. Η εμπειρία από αγώνες και τη Formula 1 είναι πολύ καλή και έχει καταφέρει να συμβάλλει πολύ. Έχει κάνει τέλεια δουλειά μέχρι τώρα, αλλά προφανώς είναι το πιο εύκολο κομμάτι της σεζόν. Τα δύσκολα θα αρχίσουν στα μέσα Μαρτίου.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα