2η γενιά Opel Zafira

2η γενιά Opel Zafira
opelzafira12208small

Η 2η γενιά Opel Zafira είναι πανέτοιμη να κυκλοφορήσει στην αγορά το μήνα που διανύουμε!!!

Ο νέος, αναβαθμισμένος βενζινοκινητήρας 1.6 ECOTEC με πρωτοποριακή τεχνολογία μεταβλητού χρονισμού εκκεντροφόρων παράγει 85 kW/115 hp και είναι ο νέος βασικός κινητήρας του Zafira, που αντικαθιστά την τετρακύλινδρη μονάδα 1.6-λίτρων με 77 kW/105 hp.



Η Opel συνεχίζει τη στρατηγική μείωσης του κυβισμού των κινητήρων της με δύο πολύ οικονομικές μονάδες 1.7 CDTI common-rail turbo-diesel (81 kW/110 hp και 92 kW/125 hp). Οι νέοι κινητήρες diesel αντικαθιστούν τον 1.9 (74 kW/100 hp) και τον 1.9 (88 kW/120 hp) με μηχανικό κιβώτιο.



Τα σπορ σχεδιαστικά στοιχεία και το αναβαθμισμένο εσωτερικό προβάλλουν τη δυναμική εμφάνιση του πολυμορφικού επταθέσιου μοντέλου.



Το νέο μοντέλο, φέρει το διάσημο, μεταβλητό σύστημα καθισμάτων Flex7 του Zafira – μία απαράμιλλη καινοτομία που μεταμορφώνει το εσωτερικό του αυτοκινήτου μέσα σε δευτερόλεπτα και χωρίς τη χρονοβόρα αφαίρεση των καθισμάτων.



Αυτή η σχεδιαστική ‘μαεστρία’ έχει παίξει ουσιαστικό ρόλο στην επιτυχία πωλήσεων του Zafira από το 1999: το 2.000.000ό Zafira αναμένεται να περάσει από τη γραμμή παραγωγής κατά τη διάρκεια του λανσαρίσματος του νέου μοντέλου στην αγορά.



Μαζί με το μικρότερο Meriva, το Zafira ηγείται της κατηγορίας ενός όγκου (monocab) στην Ευρώπη από το 2003 που το Meriva κυκλοφόρησε στην αγορά.




“Το νέο Zafira είναι ακριβώς η κατάλληλη προσφορά την κατάλληλη εποχή. Γνωρίζουμε ότι οι πελάτες είναι πολύ ικανοποιημένοι από τη λειτουργικότητα και την πολυμορφικότητα του bestseller μας, και τώρα έχουμε δώσει στο Zafira ακόμα πιο σπορ εμφάνιση και το εφοδιάσαμε με πιο οικονομικούς κινητήρες. Έτσι, το Zafira παραμένει σημείο αναφοράς στην Ευρωπαϊκή κατηγορία συμπαγών MPV”.

Alain Visser, Chief Marketing Officer, GM Europe






Νέα γκάμα κινητήρων – περισσότερη ισχύς με μικρότερη κατανάλωση

Η αύξηση της απόδοσης ήταν αναπόσπαστο τμήμα της στρατηγικής εξέλιξης κινητήρων για τους μηχανικούς της Opel κατά τη διάρκεια δημιουργία της νέας γκάμας κινητήριων μονάδων του Zafira.



Το αποτέλεσμα είναι ότι οι πελάτες του Zafira ωφελούνται διπλά από τους τρεις νέους βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες, οι οποίοι βρίσκονται σε μία πολύ δημοφιλή κατηγορία κυβισμού και ιπποδύναμης.



Οι πελάτες απολαμβάνουν πολύ υψηλότερες οδηγικές επιδόσεις, αλλά και οικονομία καυσίμου. Εξάλλου, η οικονομία καυσίμου αντιστοιχεί σε μία μείωση CO2 συγκριτικά με τους προηγούμενους κινητήρες με τις υψηλότερες πωλήσεις.




1.6 ECOTEC: Βελτιωμένος από κάθε άποψη

Ο νέος 1.6 ECOTEC με 85 kW/115 hp προσφέρει βελτιωμένη ελαστικότητα, ομαλή, λειτουργία και δέκα τοις εκατό περισσότερη ισχύ από τον προηγούμενο κινητήρα 1.6-λίτρων με 77 kW/105 hp. Επίσης, έχει χαμηλότερο επίπεδο κατανάλωσης και εκπομπών CO2: ο κινητήρας απαιτεί κατά μέσο όρο επτά λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα, μείωση 4.3% συγκριτικά με την προηγούμενη μονάδα.



Η βελτιωμένη καμπύλη ροπής είναι ιδιαίτερα αισθητή, φτάνοντας στη μέγιστη τιμή των 155 Nm (3.3% υψηλότερη από του 1.6 με 105 hp) και είναι διαθέσιμη σε μία ευρεία γκάμα στροφών. Με αυτό το νέο κινητήρα, το Zafira επιταχύνει από μηδέν στα 100 km/h σε 13.4 δευτερόλεπτα και αγγίζει την τελική ταχύτητα των 185 km/h.



Τα πλεονεκτήματα του νέου τετρακύλινδρου, τετραβάλβιδου κινητήρα βασίζονται κυρίως στην τεχνολογία Μεταβλητού Χρονισμού Εκκεντροφόρων “Cam-Phase”. Αυτή προσφέρει συνεχώς μεταβαλλόμενο έλεγχο χρονισμού βαλβίδων μέσω των εκκεντροφόρων εισαγωγής και εξαγωγής, που προσαρμόζονται στην εκάστοτε οδηγική κατάσταση.



Και οι δύο εκκεντροφόροι ελέγχονται συνεχώς και ανεξάρτητα ο ένας από τον άλλον, σε πραγματικό χρόνο, από τη διαχείριση του κινητήρα, μέσω δύο υδραυλικών ενεργοποιητών τύπου πτερυγίων που ελέγχουν το χρονισμό. Αυτό μεταφράζεται σε πιο άμεση απόκριση του κινητήρα, σε απόλυτη αρμονία με τις απαιτήσεις ισχύος και επιδόσεων.



Ο οδηγός ‘προσδιορίζει’ αυτές τις απαιτήσεις μέσω του πεντάλ του γκαζιού και της αλλαγής ταχυτήτων. Οι μηχανικοί της Opel αναβάθμισαν την ευφυή και αποτελεσματική φιλοσοφία TWINPORT στον κινητήρα 1.6-λίτρων 115 hp, με τους δύο ξεχωριστούς αυλούς εισαγωγής ανά κύλινδρο στην κυλινδροκεφαλή του.



Ενώ μέχρι τώρα απαιτούνταν πεταλούδες στην πολλαπλή εισαγωγής για να διασφαλίζεται σταθερή και συνεπής καύση, ο νέος 1.6 ECOTEC λειτουργεί χωρίς αυτές, μέσω ανισομεγεθών πλαστικών αυλών εισαγωγής μεταβλητού μήκους. Οι μηχανικοί μπόρεσαν να πετύχουν κάτι τέτοιο χάρη στη βελτιστοποιημένη διάταξη των αυλών εισαγωγής σε συνδυασμό με το χρονισμό των εκκεντροφόρων. H βελτιωμένη ροή αερίων (αναπνοή κινητήρα) βελτιώνει και την οικονομία καυσίμου.



Για πρώτη φορά σ’ αυτή την κατηγορία κινητήρων, η Opel χρησιμοποιεί χιτώνια κυλίνδρων με επεξεργασία μέσω laser στη μονάδα 1.6 ECOTEC. Η ακριβής χάραξη των μικρομετρικών υποδοχών κατά τη διάρκεια μιας ειδικής διαδικασίας παραγωγής, λειτουργούν σαν ένα σύστημα θαλάμου μικροπίεσης.



Αυτό επιτυγχάνει μειωμένη τριβή και φθορά των εμβόλων, καθώς και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και λαδιού. Άλλα τεχνολογικά χαρακτηριστικά αυτού του high-tech κινητήρα περιλαμβάνουν θερμοστάτη ελεγχόμενο μέσω χαρτογράφησης και ειδικά σχεδιασμένη πολλαπλή εξαγωγής με ενσωματωμένο καταλυτικό μετατροπέα.




Δύο νέοι κινητήρες 1.7 CDTI ενισχύουν τη γκάμα diesel

Και οι δύο νέοι κινητήρες 1.7 CDTI (81 kW/110 hp και 92 kW/125 hp) συνδυάζονται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο και – όπως όλοι οι diesel του Zafira– με φίλτρο σωματιδίων diesel στάνταρ. Όπως όλοι οι βενζινοκινητήρες προσφέρουν αυξημένη ιπποδύναμη με μειωμένο επίπεδο κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων συγκριτικά με τις προηγούμενες μονάδες 1.9-λίτρων.



Και οι δύο κινητήρες 1.7 CDTI υιοθετούν άμεσο ψεκασμό common-rail και τετραβάλβιδη τεχνολογία με έλεγχο στροβιλισμού για πολιτισμένη λειτουργία, υψηλή απόκριση και υποδειγματική απόδοση καυσίμου.



Με μέση κατανάλωση 5.7 l ανά 100 km, οι δύο μονάδες diesel είναι πολύ πιο οικονομικές από τους κινητήρες 1.9 CDTI που αντικαθιστούν. Και χάρη στη μείωση του κυβισμού τους οι μονάδες 1.7 CDTI παράγουν 152 g CO2/km – βελτίωση περίπου πέντε τοις εκατό έναντι των κινητήρων 1.9-λίτρων.



Οι high-tech κινητήρες προσφέρουν επίσης καλύτερες οδηγικές επιδόσεις: η νέα υπερτροφοδοτούμενη μονάδα 110 hp έχει επιτάχυνση 0 – 100 km/h σε 13.4 δευτερόλεπτα και η έκδοση 125 hp μόλις 12.3 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα για τους κινητήρες 110 και 125 hp είναι 179 και 189 km/h αντίστοιχα.



Η γκάμα υπερσύγχρονων κινητήρων turbo diesel του Zafira επεκτείνεται τώρα από το νέο 1.7 CDTI με 81 kW/110 hp μέχρι τον 1.9 CDTI με 110 kW/150 hp. Η ισχυρότερη μονάδα diesel διατίθεται με εξατάχυτο μηχανικό ή εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Ο κινητήρας 120 hp 1.9-λίτρων με εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο παραμένει στη γκάμα.




“Παρά τη μεγαλύτερη ιπποδύναμη τόσο από το βενζινοκινητήρα 1.6 ECOTEC όσο και από τις μονάδες 1.7 CDTI, καταφέραμε για μία φορά ακόμα να μειώσουμε την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Αυτό ωφελεί το περιβάλλον και την τσέπη του οδηγού. Οι πελάτες πληρώνουν επίσης λιγότερους φόρους λόγω των λιγότερων κυβικών των κινητήρων. Οι κινητήρες της Opel συνδυάζουν άριστα τα πλεονεκτήματα της οδηγικής απόλαυσης και της οικονομίας”.

Rita Forst, Executive Director Product Engineering, GM Powertrain






Δυναμική εμφάνιση: Χαρακτηριστικά σχεδιαστικά στοιχεία, μπροστά και πίσω

Το νέο Zafira υιοθετεί πιο έντονα σχεδιαστικά στοιχεία εμπρός και πίσω, που χαρίζουν στο συμπαγές πολυμορφικό όχημα μία σπορ εμφάνιση.



H εμπρός χρωμιωμένη μπάρα με ενσωματωμένο το λογότυπο Opel συνεχίζει οπτικά τις ακμές του καπό και τις οδηγεί στα διπλά πτερύγια της μάσκας, που είναι τώρα πλήρως χρωμιωμένα. Οι χαρακτηριστικές γραμμές γύρω από τις υποδοχές των φώτων ομίχλης εντάσσουν τον προφυλακτήρα στο δυναμικό V στυλ.



Τα κελύφη των προβολέων έχουν επίσης εμφάνιση χρωμίου. Με το τολμηρό εμπρός σπόιλερ, το Zafira Sport δίνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα όσον αφορά τον προσανατολισμό της νέας, δυναμική αισθητικής του μοντέλου.



Τις γραμμές του σπόιλερ συνεχίζουν οι ανάγλυφοι θόλοι τροχών, τα μαρσπιέ και τέλος η πίσω ποδιά. Άλλα νέα εντυπωσιακά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν δύο διάφανα τρισδιάστατα στοιχεία στα κόκκινα πίσω φώτα. Η αισθητική αναβάθμιση ολοκληρώνεται από την ασημί-λευκή λωρίδα των πίσω φώτων, που συνεχίζεται από τη πίσω χρωμιωμένη μπάρα.



Λαμπερά, χρωμιωμένα πλαίσια στα χειριστήρια κλιματισμού και ηχοσυστήματος, αλλά και διακοσμητικά ένθετα στο ταμπλό και τις πόρτες, χαρίζουν στο εσωτερικό μεγαλύτερη φινέτσα. Η έκδοση Cosmo φέρει κομψά διακοσμητικά ένθετα με φινίρισμα piano lacquer στην κεντρική κονσόλα και το τιμόνι. Τα συστήματα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας με λειτουργίες πλοήγησης, CD, DVD και MP3 έχουν επίσης στερεοφωνικές εισόδους για εξωτερικές πηγές ήχου, όπως ένα iPod.




“Θελήσαμε να δώσουμε στο μοντέλο μας που αποτελεί σύμβολο ευελιξίας, ένα δυναμικό, αναβαθμισμένο, νέο πρόσωπο και να βελτιώσουμε περαιτέρω την ποιότητα κατασκευής”.

Mark Adams, Vice President, GM Design Europe


Ευελιξία και Πολυμορφικότητα: Μεταμόρφωση μέσα σε δευτερόλεπτα

Το νέο Zafira διαθέτει ασφαλώς το μεταβλητό σύστημα καθισμάτων Flex7 – μία απαράμιλλη καινοτομία. Το Flex7 μεταμορφώνει το εσωτερικό του αυτοκινήτου από επταθέσια σε πενταθέσια, τετραθέσια, τριθέσια ή διθέσια διάταξη μέσα σε δευτερόλεπτα, χωρίς τη χρονοβόρα αφαίρεση των καθισμάτων, και έχει εγκαινιάσει πρότυπα ευελιξίας πέρα από την κατηγορία του.



Σαν πενταθέσιο, ξεπερνά ακόμα και όλα τα επταθέσια συμπαγή πολυμορφικά με χωρητικότητα 645-λίτρων για τη μεταφορά φορτίων, ενώ στη διθέσια διάταξη ο χώρος αποσκευών φτάνει στα 1820 λίτρα.



Το κάθισμα του συνοδηγού μπορεί επίσης να παραγγελθεί με αναδιπλούμενη πλάτη, αποθηκευτικό χώρο κάτω από το μαξιλάρι του καθίσματος και αναδιπλούμενο τραπεζάκι στην πλάτη του καθίσματος. Το σύστημα FlexOrganizer διατίθεται προαιρετικά για το Zafira. Αυτό το ευφυές σύστημα διαχείρισης φορτίου φέρει πλευρικές ράγες ενσωματωμένες και στις δύο πλευρές του χώρου αποσκευών.



Επίσης, έχει σημεία έδρασης για διάφορα διαχωριστικά στοιχεία, κουτιά αποθήκευσης, δίχτυα και άγκιστρα, ώστε όλων των ειδών τα φορτία να μπορούν να μεταφέρονται με τάξη και ασφάλεια. Για πρακτική οργάνωση του εσωτερικού, η κονσόλα που εκτείνεται σε όλο το μήκος της οροφής φέρει πέντε μεγάλους θαλάμους που ανοίγουν προς τα κάτω.



Το χαρακτηριστικό αυτό προσφέρεται με τη μοναδική πανοραμική οροφή, της οποίας τα τέσσερα φιμέ κρυστάλλινα τμήματα προσδίδουν στη σχεδίαση του αυτοκινήτου ακόμα πιο κομψή και δυναμική εμφάνιση από το εξωτερικό. Στην έντονη ηλιακή ακτινοβολία, το ηλεκτρικό σύστημα σκίασης της πανοραμικής οροφής καλύπτει όλα τα τμήματα ταυτόχρονα και σε άψογο συγχρονισμό (με ένα σκιάδιο ανά τμήμα). Η πανοραμική οροφή προσφέρεται στάνταρ με το Zafira Cosmo.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα