Hyundai i30 1.4 – 1.6

Hyundai i30 1.4 – 1.6
hyundai_i30_10208s

Στο AUTO 24 οδηγούμε τα Hyundai i30 των 1.4 και 1.6 λίτρων και επιλέγουμε το... (vid inside)

Ένα μοντέλο τόσο σημαντικό, όσο και ο στόχος για τον οποίο δημιουργήθηκε.



Η πολιτική της εταιρείας είναι η γνώστη! Προσιτά μοντέλα στην τιμή, τα οποία παρέχουν πλήθος αξεσουάρ, πολυάριθμες ανέσεις στο στάνταρ εξοπλισμό τους και αρκετά χρόνια εγγύηση. Η Hyundai όπως τη γνωρίζουμε, παρέχει οικονομικές προτάσεις σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες.



Το χρόνια που πέρασαν ωρίμασαν την κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία και της έδωσαν πολύτιμες εμπειρίες, ώστε να συνεχίσει στο επόμενο στάδιο, που είναι η μετάβαση από τη λογική στο πάθος.



Το πρώτο μοντέλο που εκφράζει αυτήν την αλλαγή είναι το hatchback i30! Στο AUTO 24 οδηγήσαμε και τις δύο εκδόσεις, δηλαδή αυτή με τον κινητήρα των 1.4 λίτρων και τη μεγαλύτερη των 1.6.



Με τη διαφορά ότι το i30 με τον μικρότερο κινητήρα ήταν πιο πλούσια εξοπλισμένο.




Από άσπρο χαρτί



Η εξωτερική σχεδίαση του νέου μοντέλου της Hyundai, δε θυμίζει σε τίποτα κάποιο από τα ανταγωνιστικά μοντέλα! Η στιβαρή όψη με τα φρέσκα σχηματικά φωτιστικά σώματα, αποτελούν μια καθαρή αρχή για ένα μοντέλο που θα πρέπει να προσελκύσει το καταναλωτικό κοινό όχι μόνο βάσει της λογικής, αλλά και της εμφάνισης.



Το ίδιο ισχύει και για την ευρύχωρη καμπίνα επιβατών. Οι γραμμές της κεντρικής κονσόλας είναι καθαρές, ενώ η εργονομία παίζει τον κυρίαρχο ρόλο.



Το ηχοσύστημα είναι ψηλά τοποθετημένο για να μην αποσπάται για πολύ το βλέμμα του οδηγού και ακριβώς από κάτω βρίσκεται η οθόνη του κλιματισμού, ο οποίος είναι πολύ εύκολος στη χρήση!



Η θέση οδήγησης είναι καλή και σε αυτό παίζει ρόλο και το τιμόνι, που εκτός από τη ρύθμιση καθ’ ύψος έχει και τηλεσκοπική! Για τους πίσω επιβάτες ο χώρος είναι αρκετός, όπως και η απόσταση πάνω από το κεφάλι τους.



Αυτό που θα εντυπωσιάσει περισσότερο απ’ όλα, είναι τα μαλακά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στην κεντρική κονσόλα και τις πόρτες, καθώς και το πολύ καλό φινίρισμα όλων των πλαστικών!




1.4 λίτρα



Το πρώτο από τα δύο μοντέλα που «έπιασα» στα χέρια μου, ήταν των 1.400 κυβ. εκ. με τον υπερπλήρη εξοπλισμό άνεσης (αν και τα περισσότερα στοιχεία βρίσκονται ήδη στο βασικό εξοπλισμό).



Το δερμάτινο σαλόνι, η ηλιοροφή και οι ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέπτες που διέθετε το συγκεκριμένο i30, προσέφεραν έναν πιο πολυτελή αέρα, που όπως και να το κάνουμε είναι πάντα καλοδεχούμενος.



Το cruise control και τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος στο τιμόνι ανέβαζαν ακόμη πιο ψηλά τον πήχη της εργονομίας, με highlight το κλιματιζόμενο ντουλαπάκι μπροστά από το συνοδηγό (ιδιαίτερα χρηστικό για να κρατάς δροσερά μπουκαλάκια νερού και αναψυκτικά το καλοκαίρι).



Η κλασσική υποδοχή για mp3 player, άλλα και η θύρα USB που βρίσκεται στον αποθηκευτικό χώρο κάτω από τον τεμπέλη ολοκληρώνουν την πολυχρηστική εικόνα του υπερπλήρους εξοπλιστικού πακέτου!



Ο funky μπλε φωτισμός των οργάνων και των ενδείξεων της κεντρικής κονσόλας είναι πολύ ευχάριστος, διότι δεν κουράζει καθόλου τα μάτια.



Κάτι που θα ήθελα να δω όμως στο πλουσιοπάροχα εξοπλισμένο i30, είναι οι αυτοματισμοί και στα τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, γιατί αυτό υπάρχει μόνο στο παράθυρο του οδηγού και ισχύει μόνο για το κατέβασμα. Για να ανεβάσεις το παράθυρό σου, θα πρέπει να κρατάς πατημένο το κουμπί στην πόρτα.



Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 340 λίτρα, ενώ οι θήκες για μικροαντικείμενα ξεπροβάλουν από παντού στην καμπίνα επιβατών και είναι εργονομικά τοποθετημένες.




Το home made video του AUTO 24 με το i30 (Young Folks)









Ο ισορροπημένος



Το 16βάλβιδο μηχανικό σύνολο των 1.4 λίτρων αποδίδει 109 ίππους, γεγονός που επιτρέπει στο i30 να κινείται αρκετά σβέλτα και παράλληλα να κρατά την κατανάλωση σε νορμάλ νούμερα (6,1 λίτρα ανά 100 χλμ. μικτός κύκλος).



Αυτό που εκτίμησα ιδιαίτερα σε αυτό τον κινητήρα ήταν τα πολύ χαμηλά επίπεδα θορύβου και την πολύ καλή απόδοση ακόμη και στο εθνικό οδικό δίκτυο.



Πιστεύω ότι πραγματικά θα είναι πολύ ξεκούραστος ακόμη και για μεγάλα ταξίδια.



Το νέο πλαίσιο, στο οποίο βασίζεται το νέο i30 είναι αρκετά άκαμπτο στις στροφές και δεν προβληματίζει με τη συμπεριφορά του, ακόμη και με τις πολιτισμένες αναρτήσεις με τις οποίες είναι εφοδιασμένο.



Όπου χρειάζεται υπάρχει και το σύστημα ευστάθειας, που κόβει το γκάζι για να αποφευχθούν τα χειρότερα.



Απ’ την άλλη, το τιμόνι αφήνει μια ικανοποιητική αίσθηση στον οδηγό, ο οποίος πληροφορείται άμεσα για το που βρίσκονται οι τροχοί του ανά πάσα στιγμή.




1.6 λίτρα



Μετά το 1.400άρι i30 σειρά πήρε το μεγαλύτερο αδελφάκι με τον κινητήρα των 1.6 λίτρων.



Από τη συγκεκριμένη έκδοση έλειπε το δερμάτινο σαλόνι, το cruise control, οι ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες και η ηλιοροφή, αλλά σε αντίθεση με το 1.4 είχε μεγαλύτερες και πιο όμορφες ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών (15 ίντσες για το 1.4) και όπως ήταν αναμενόμενο περισσότερα άλογα κάτω από το καπό (122 ίπποι).



Το βασικό για όσους λατρεύουν τα mp3 τους είναι η θύρα USB, η οποία αφού ανήκει στο στάνταρ εξοπλισμό, υπήρχε και σε αυτήν την έκδοση.



Ο πιο δυνατός κινητήρας γίνεται από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα αντιληπτός, όπως και η πιο θορυβώδης λειτουργία του, πάντα σε σχέση με τον 1.4.



Ωστόσο η κατανάλωση καυσίμου, βρίσκεται και εδώ σε χαμηλά επίπεδα (6,2 λίτρα ανά 100 χλμ. μικτός κύκλος).



Σίγουρα οι ρεπρίζ του 1.6 ήταν καλύτερες από του 1.4, όμως δεν μπορώ να πω ότι δε νοστάλγησα στην εθνική την πιο αθόρυβη λειτουργία του δεύτερου.



Και στην προκειμένη περίπτωση όμως, το 1.600άρι i30 ήταν πολύ καλά στημένο στο δρόμο και ίσως πατούσε και λίγο καλύτερα μέσα στις στροφές λόγω των μεγαλύτερων τροχών!




1.4 ή 1.6;



Τώρα, εάν έπρεπε να επιλέξω ανάμεσα στα δύο μοντέλα, θα «έκλεινα» προς κάποια πλούσια εξοπλισμένη έκδοση στα 1.400 κυβικά εκατοστά.



Δηλαδή θα προτιμούσα την Luxury 1.4 lt. στα 17.000 ευρώ με όλο το εξοπλιστικό πακέτο, παρά την Sport 1.6 lt.στα 17.700 ευρώ. Και αυτό γιατί ο 1.400άρης κινητήρας των 109 ίππων, είναι ίσως από τους καλύτερους all-around «παίχτες» που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στην αγορά.



Η αρχική τιμή του Hyundai i30 ξεκινά από τα 14.400 ευρώ και στο βασικό του εξοπλισμό συμπεριλαμβάνονται τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας ABS, ASR, ESP, οι έξι αερόσακοι, οι ζάντες αλουμινίου, το air condition, το ηχοσύστημα δυνατότητας αναπαραγωγής αρχείων mp3, θύρες USΒ και υποδοχή για mp3 player, τα ηλεκτρικά παράθυρα, οι ηλεκτρικοί καθρέπτες και οι προβολείς ομίχλης.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα