Ένα Volvo B7R στην έρημο

Ένα αστικό λεωφορείο Volvo B7R, συμμετείχε στο σκληροτράχηλο αγώνα «Βουδαπέστη – Μπαμάκο»
- 29 Ιανουαρίου 2008 14:58
Αυτό το μοναδικό λεωφορείο που πήρε μέρος στη σχετική κατηγορία, ουσιαστικά είναι ένα από τα intercity bus που λειτουργούν κανονικά στη Βουδαπέστη.
Ο αγώνας Βουδαπέστη – Μπαμάκο ξεκίνησε το 2005 σαν μία εναλλακτική διοργάνωση έναντι του Ράλι Ντακάρ.
Φέτος, η εκκίνηση δόθηκε στη Βουδαπέστη/ Ουγγαρία στις 12 Ιανουαρίου και ο τερματισμός πραγματοποιήθηκε στο Μπαμάκο, πρωτεύουσα του Μάλι στις 27 Ιανουαρίου.
Οι ειδικές
Η διαδρομή πέρασε πάνω από την Οροσειρά Άτλας στο Μαρόκο, διέσχισε την έρημο, συνέχισε κατά μήκος της θάλασσας στη Δυτική Σαχάρα και τη Μαυριτανία για να καταλήξει στο Μπαμάκο.
Επίσης, περιλάμβανε και κομμάτια κατά μήκος ξηραμένων ποταμών στο Μάλι.
Συμμετοχές
Στο ράλι φέτος συμμετείχαν 150 τετρακίνητα αυτοκίνητα, φορτηγά και μοτοσικλέτες καθώς και ένα λεωφορείο Volvo με 18 επιβάτες.
Ο φορέας αστικών συγκοινωνιών στη Βουδαπέστη, BKV, προωθεί έτσι τα μέσα μαζικής μεταφοράς της πόλης.
Οι οδηγοί του λεωφορείου στο ράλι είναι οι ίδιοι με αυτούς που οδηγούν κανονικά τα λεωφορεία πόλης/ intercity στη Βουδαπέστη και το λεωφορείο που παίρνει μέρος είναι το ίδιο μοντέλο που λειτουργεί στην πόλη, ένα Volvo B7R 12-μέτρων, με αμάξωμα της AlfaBusz και κινητήρα 290-hp Euro IV.
Βελτιώσεις
Προκειμένου να αντεπεξέλθει στις δυσκολίες, το λεωφορείο έχει υποστεί μερικές προσαρμογές.
Η συνήθης απόσταση από το έδαφος των 340 mm ήταν ανεπαρκής, γι’ αυτό το σασί σηκώθηκε στα 550 mm.
Επίσης, τα ειδικά ελαστικά για οδήγηση στην έρημο συνέβαλλαν στην αύξηση της απόστασης από το έδαφος στα 650 mm.
Η κίνηση στους πίσω τροχούς δεν επαρκούσε στα αμμώδη κομμάτια της ερήμου.
Συνεπώς, οι μηχανικοί δημιούργησαν μία λύση για μεταβλητή τετρακίνηση (4WD).
Το λεωφορείο εφοδιάστηκε επίσης με εμπρός και πίσω βαρούλκα ενώ έφερε άγκυρες άμμου και ελαστικά πατάκια (ράγες) στην περίπτωση που κολλήσει σε αμμόλοφους.