Σαλόνι Γενεύης

Το AUTO 24 παρουσιάζει τα εντυπωσιακότερα υβριδικά εκθέματα του Σαλονιού της Γενεύης
- 02 Μαρτίου 2010 03:22
Honda CR-Z
Νέο κόμπακτ, υβριδικό κουπέ της Honda με 2 +2 θέσεων διάταξη καθισμάτων. Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου θα υπάρχει ένας τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1.5 λίτρου, ο οποίος θα συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ενώ η μετάδοση της κίνησης θα γίνεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός 6τάχυτου αυτόματου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT).
Όπως μαρτυρά και το σύνθημα -το μέλλον γίνεται παρόν- η στόχευση των διοργανωτών αλλά και των συμμετεχόντων αφορά σε ένα καθαρότερο περιβάλλον με λιγότερα ρυπογόνα αυτοκίνητα. Έτσι, την τιμητική τους θα έχουν τα υβριδικά και ηλεκτροκίνητα μοντέλα παραγωγής ή πειραματικά. Και αν στις αρχές του 21ου αιώνα (ναι πέρασε από τότε μια 10ετία κιόλας) όλες αυτές οι τεχνολογίες έδειχναν τόσο μακρινές, το 2010 φαίνονται εφαρμόσιμες άμεσα ή τα αμέσως επόμενα χρόνια.
Για παράδειγμα η υβριδική τεχνολογία έχει εξελιχθεί σε τέτοιο βαθμό, που ενώ μέχρι πριν 2-3 χρόνια αποτελούσε προνόμιο της Toyota (και της Lexus) αλλά και της Honda, σήμερα αποτελεί προτεραιότητα όλων των αυτοκινητοβιομηχανιών. Δεδομένου πως ακόμη και φίρμες που ειδικεύονται στην κατασκευή super cars μπαίνουν πλέον σε αυτό το … τριπάκι (βλέπε Ferrari , Porsche κ.α.).
Παράλληλα μόνο αμελητέα δεν πρέπει να θεωρούνται τα βήματα που έχουν γίνει στον τομέα της κίνησης με ηλεκτρική ενέργεια. Τεχνολογία που δεν επιβαρύνει το περιβάλλον αφού οι εκπεμπόμενοι ρύποι είναι μηδενικοί.
Οι διοργανωτές «ανεβάζουν» στις 100 τις παγκόσμιες και ευρωπαικές πρεμιέρες καινούργιων μοντέλων ενώ αναφέρουν πως θα υπάρχουν και 16 πρεμιέρες «πράσινων» οχημάτων.
Μερικά από τα μοντέλα που θα συζητηθούν είναι: Alfa Romeo Giulietta, Audi RS5, Audi A1, BMW M3, BMW 5, Citroen DS3 Racing, Fiat 500 C Abarth, Jaguar XKR, Kia Sportage, Mitsubishi ASX, Nissan Qashqai, Opel Meriva, Renault Megane CC, Mazda 6, Mini Cauntryman, Toyota Rav4, VW Polo GTI ,κ.α.
Το AUTO 24 πάντως, ακολουθώντας το μότο «το μέλλον γίνεται παρόν», παρουσιάζει τα μοντέλα εκείνα που «στοχεύουν» στο μέλλον, υβριδικά ή ηλεκτρικά.
BMW 5-Series ActiveHybrid Concept
Μετά τις ανάλογες εκδόσεις της σειράς 7 και της Χ6, τα υβριδικής τεχνολογίας μοντέλα της βαυαρικής αυτοκινητοβιομηχανίας ετοιμάζονται να υποδεχτούν ένα νέο μέλος. Την 5-Series ActiveHybrid Concept , που θα εφοδιάζεται με έναν εξακύλινδρο turbo κινητήρα με 300 ίππους και έναν ηλεκτροκινητήρας 54 ίππων που τροφοδοτείται από μπαταρίες ιόντων λιθίου. Και οι δύο κινητήρες συνδέονται με ένα αυτόματο συμπλέκτη και συνδυάζονται με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει δώσει η γερμανική φίρμα, η φόρτιση της μπαταρίας λιθίου (βρίσκεται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου) του ηλεκτροκινητήρα γίνεται με το φρενάρισμα και η ενέργεια που συσσωρεύεται μπορεί να τροφοδοτήσει είτε τον ηλεκτροκινητήρα, είτε τα ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινήτου.
Στην προσπάθεια να χρησιμοποιεί κατά το δυνατόν περισσότερο τον ηλεκτροκινητήρα, το σύστημα πλοήγησης της BMW είναι προετοιμασμένο γι΄ αυτό τον σκοπό.
Opel Flextreme GT-E Concept.
Το πρωτότυπο πεντάθυρο τετραθέσιο κουπέ χρησιμοποιεί το σύστημα κίνησης του Οpel Ampera. Ένα σύστημα που αποτελείται από έναν ηλεκτρικό κινητήρα ισχύος 163 ίππων και από ένα 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης των 1.4 λίτρων που λειτουργεί όταν χρειάζονται φόρτιση οι μπαταρίες. Η επιτάχυνση από τα 0 στα 100 χλμ. / ώρα έρχεται σε λιγότερα από 9 δευτερόλεπτα και η ανώτατη ταχύτητα ξεπερνά τα 200 χιλιόμετρα την ώρα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του κατασκευαστή, το Flextreme GT/E εκπέμπει λιγότερα από 40 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο και η αυτονομία του με το συνδυασμό των κινητήρων ανέρχεται στα 500 χιλιόμετρα. Για 60 περίπου χιλιόμετρα μπορεί να κινηθεί με μηδενικές εκπομπές ρύπων, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά τον ηλεκτρικό του κινητήρα. Ο χρόνος που χρειάζεται για την πλήρη φόρτιση των συσσωρευτών του Opel Flextreme GT/E είναι περίπου τρεις ώρες, σε οποιοδήποτε οικιακό δίκτυο παροχής ηλεκτρικής ενέργειας.
Honda CR-Z
Η απόδοση του βενζινοκινητήρα θα είναι 113 ίπποι στις 6.000 σαλ. και 145 Nm ροπής που θα είναι διαθέσιμη από τις 4.800 σαλ. Όσον αφορά τον ηλεκτροκινητήρα θα αποδίδει 13,4 ίππους στις 1.500 σαλ και άλλα 78 Nm ροπής στις 1.000 σαλ.
Το αυτοκίνητο θα επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ. / ώρα σε μόλις 9,7 δευτερόλεπτα. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η μικτή κατανάλωση του υβριδικού Honda CR-Z θα είναι, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε πρόσφατα η Honda μόλις 5.0 λίτρα αμόλυβδης βενζίνης στα 100 χλμ
VW Touareg
Το νέο Touareg διακρίνεται για την εμφάνιση που έχει δεχθεί έντονες επιρροές από τις σχεδιαστικές φόρμας που έχει υιοθετήσει η φίρμα σε όλα τα μοντέλα της, τους κατά 20% πιο οικονομικούς σε κατανάλωση καυσίμου κινητήρες και τέλος διατίθεται και υβριδική έκδοση.
Στην υβριδική εκδοχή του Touareg θα «φορά» έναν κινητήρα 3.3 λίτρων, V6, με απόδοση 333 ίππων. Το εν λόγω μοτέρ θα συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 47 ίππων. Οι επιδόσεις του αυτοκινήτου είναι εντυπωσιακές με αυτό τον συνδυασμό, αφού αναπτύσσει τελική ταχύτητα 240 χλμ. /ώρα. Το αξιοσημείωτο είναι πως το υβριδικό Touareg μπορεί να κινηθεί με ταχύτητες μέχρι 50 χλμ. / ώρα, αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα. Όσον αφορά την κατανάλωση του υβριδικού μοντέλου, αυτή είναι στα 8,2 λίτρα στα 100 χλμ.
Ο μικρότερος κινητήρας είναι ο 3.6 V6 FSI με 280 άλογα ενώ υπάρχουν εκδόσεις ντίζελ V6 TDI με 240 ίππους και V8 TDI με 340 ίππους. Το σύστημα τετρακίνησης είναι το γνωστό 4Motion με το κεντρικό διαφορικό Torsen. Στον έξτρα εξοπλισμό, η V6 TDI έκδοση προσφέρεται με σύστημα 4XMotion.
Peugeot 5 Concept
Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία περιγράφει το «5 Concept» σαν το αυτοκίνητο το οποίο παρέχει «μια άλλη ένδειξη για την Peugeot, το πρόσωπο της οποίας μεταβάλλεται και αλλάζει». Συγχρόνως όμως, το νέο δημιούργημα δείχνει «μια εικόνα για τις μελλοντικές φιλοδοξίες της μάρκας στην μεγάλη κατηγορία των οχημάτων πολυτελείας».
Το πρωτότυπο μοντέλο αντλεί ισχύ από την τεχνολογία HYbrid4 της Peugeot. Το σύστημα HYbrid4 συνδυάζει ένα HDi κινητήρα ντίζελ χωρητικότητας 2.0 λίτρων και απόδοσης 163 ίππων, με έναν ηλεκτροκινητήρα 37 ίππων. Ο τελευταίος είναι τοποθετημένος πίσω και μεταφέρει την κίνηση στους πίσω τροχούς, σε αντίθεσηξ με τον κινητήρα ντίζελ που βρίσκεται εμπρός και μεταφέρει την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Η συνδυασμένη λειτουργία και των δύο κινητήρων, προσφέρει στο αυτοκίνητο μια μορφή τετρακίνησης.
Ferrari 599 Hybrid Concept
Το ιταλικό supercar θα εφοδιάζεται με έναν ηλεκτρικό κινητήρα ο οποίος παράγει 100 άλογα και 137Nm της ροπής και θα αντλεί την ισχύ του από μια μπαταρία ιόντων λιθίου, που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο.
Η επιπλέον ισχύς λέγεται ότι για να αντισταθμίσει το πρόσθετο βάρος, που λέγεται ότι είναι κοντά στα 100 κιλά, με αποτέλεσμα η υβριδική έκδοση της 599 να είναι ταχύτερη από το πρότυπο υλικό.
Όλες οι πληροφορίες συγκλίνουν στο ότι το και η υβριδική έκδοση θα εξοπλίζεται με KERS (σύστημα ανάκτησης ενέργειας μέσω του φρεναρίσματος) κατασκευασμένο από το τμήμα Formula 1 ενώ δεν θα αποτελέσει έκπληξη αν δούμε και σύστημα start/stop.
Porsche Cayenne
Η Cayenne της νέας γενιάς είναι ένα SUV με προσωπικότητα, το οποίο πέραν των συμβατικών εκδόσεων κινητήρων βενζίνης (Cayenne με 300 ίππους, CayenneS με μοτέρ V8 4.8 λίτρων και 400 άλογα, CayenneΤurbo με τον ίδιας χωρητικότητας με V8 κινητήρα και απόδοση 500 ίππων χάρις στο διπλό turbo και Cayenne Diesel με V6 κινητήρα 3.0 λίτρων και ισχύ 240 ίππων) θα διαθέτει πλέον και υβριδική έκδοση.
Η CayenneS Hybrid , διαθέτει κινητήρα V6 3.0 λίτρων turbo , ισχύος 333 ίππων. Ο εν λόγω κινητήρας συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 47 ίππων εκτοξεύοντας την συνολική ισχύ στους 380- ίππους. Στα αξιοσημείωτα πως ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να κινήσει μόνος την Cayenne με τελική ταχύτητα 64 χλμ/ώρα.
Lexus CT 200h
Η εξέλιξη του CT200h έχει βασισθεί στην εξέλιξη του πρωτότυπου LF-Ch concept που παρουσιάσθηκε τον περασμένο χρόνο (συγκεκριμένα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το περασμένο φθινόπωρο) αποκαλύπτοντας στην πρόθεση της Lexus για είσοδο στο segment C της παγκόσμιας αγοράς.
Η κινητήρια δύναμη του Lexus CT 200h είναι ένας βενζινοκινητήρας 1.8 λίτρουVVT-i ο οποίος συνδυάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος παίρνει ισχύ από μπαταρίες νικελίου καδμίου. Η συνολική ιπποδύναμη θα φθάνει σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει τους 134 ίππους. Η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (E-CVT). Ο οδηγός, πέραν θα μπορεί να επιλέξει μεταξύ τριών διαφορετικών τύπων οδήγησης: Eco, Normal και Sport. Παράλληλα προσφέρεται η δυνατότητα κίνησης αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα. Το όλο πακέτο δείχνει πως βασίζεται στην τελευταία γενιά του Toyota Prius.
Rinspeed UC Concept
Tο UC Concept διαθέτει αρκετά «φρέσκια» εμφάνιση συνδυάζοντας στιλιστικά και σχεδιαστικά στοιχεία από τα Fiat 500 και το Smart ForTwo.
Το μίνι μοντέλο που κινείται από μπαταρίες, είναι ένα όχημα αστικών μετακινήσεων, το οποίο έχει πάρει την ονομασία του, UC, από τις λέξεις “urban commuter”. Και είναι ένα όχημα το οποίο έχει σχεδιασθεί για να προσφέρει στους οδηγούς ευέλικτες δυνατότητες μετακινήσεων. Και αυτό γιατί συνδυάζει τις δυνατότητές του με εκείνες των μέσων μεταφοράς και συγκεκριμένα του τρένου.
Mercedes-Benz F800 Style
Το νέο πειραματικό μοντέλο εξυπηρετεί δύο σκοπούς: Πρώτον, ότι τα δείγματα γραφής με την F800 Style, εκφράζουν την νέα, δυναμική σχεδιαστική γλώσσα της Mercedes- Benz, και θα εφαρμοσθούν στη νέα σπορ σεντάν CLS, η οποία αναμένεται να παρουσιασθεί μέσα στην χρονιά. Δεύτερον θα αποτελέσουν μια πρώτη εικόνα για την μικρότερη αδελφή της CLS, την οποία προτίθεται να βγάλει στην παραγωγή η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.
Η Mercedes –Benz φιλοδοξεί το συγκεκριμένο μοντέλο, πέρα από την εμφάνιση, να προκαλεί τον ανταγωνισμό τόσο για τις τεχνολογικές του καινοτομίες όσο και για την φιλικότητά του προς το περιβάλλον.
Όσον αφορά στην κινητήρια δύναμη του F 800 Style, οι πληροφορίες θέλουν την Mercedes – Benz να έχει καταλήξει σε δύο εναλλακτικές μορφές υβριδικής τεχνολογίας. Η πρώτη περιλαμβάνει έναν κινητήρα κυψελών και έναν ηλεκτροκινητήρα που παίρνει ενέργεια από μπαταρίες ιόντων λιθίου στο πίσω μέρος. Η δεύτερη περιλαμβάνει έναν κινητήρα βενζίνης και έναν ηλεκτροκινητήρα.
Το πιο ρεαλιστικό σενάριο πάντως είναι να δούμε στην F 800 Style το υβριδικό σύστημα το οποίο χρησιμοποιείται και από την αντίστοιχη (υβριδική) S400.