Γκάζια από την Superleague Formula

To AUTO 24 σας παρουσιάζει όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τo πρωτάθλημα της Superleague Formula
- 26 Ιουνίου 2009 13:26
Στόχος των διοικούντων της Superleague Formula είναι να δημιουργήσουν ένα άθλημα που γίνεται ολοένα και πιο αρεστό στον κόσμο. Έτσι θα μπορούν οι αγώνες να φτάσουν τον στόχο των 17 grand prix και να επεκταθούν και σε άλλες ηπείρους (Ασία, Αμερική, Ν. Αμερική), προστέθοντας μάλιστα αγώνες και σε πίστες που βρίσκονται στο δρόμο.
Από αυτό καταλαβαίνουμε πως αν η αγκαλιά του κόσμου ανοίγει όλο και περισσότερο, τότε θα έχουμε στο μέλλον ένα πρωτάθλημα βασισμένο στα πρότυπα της Formula 1, αν και προς το παρών οι διαφορές ακόμα είναι αγεφύροτες.
Η παρουσία ομάδων από όλο τον κόσμο, αλλά κυρίως από την Ευρώπη δίνουν ένα διαφορετικό ήχο στον θόρυβο που κάνει η μηχανή ενός μονοθεσίου 750 ίππων. Ο νέος κινητήρας V12 των 4.2 λίτρων είναι βασισμένος στα σύγχρoνα πρότυπα, δημιουργόντας έτσι τον κόσμο ανάμεικτα συναισθήματα.
Ο σχεδιασμός του μονοθεσίου
Η Élan Motorsports Technologies κατάφερε να δημιουργήσει ένα επιθετικό στυλ στα μονοθέσια της Superleague Formula, το οποίο θα είναι ίδιο για όλα. Η γνωστή εταιρία έχει πείρα σε αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού καθώς σχεδιάζει αυτοκίνητα για το Indianapolis, το Indy Racing League, το Champcar και αρκετά άλλα διεθνή πρωταθλήματα.
Έχοντας ως βασικό μέλλημα το θέαμα, η Elan κατασκεύασε μονοθέσια, τα οποία θα μπορούν να ανεβάζουν την αδρεναλίνη των θεατώνπροσφέροντάς τους υψηλές ταχύτητες και προσπεράσεις. Γι’ αυτό το λόγο το σασί των μονοθεσίων έχει μήκος δύο μέτρων, αυξάνοντας έτσι την αεροδυναμική.
Τρόπος διεξαγωγής του αγώνα:
Ενδιαφέρον έχει και ο τρόπος με τον οποίο γίνονται οι κατατακτήριες του Σαββάτου. Όσα ξέρατε από την Formula 1 ξεχάστε τα. Οι ομάδες χωρίζονται σε 2 Group, ένα των 9 ομάδων και ένα των 8, όπου τρέχει το καθένα από 15 λεπτά. Αυτοί που θα κάνουν τους 4 ταχύτερους γύρους από κάθε group περνάνε στη δεύτερη φάση των κατατακτήριων.
Εκεί ο 1ος του 1ου group βγαίνει στην πίστα με τον 4ο του 2ου, έχοντας διαφορά 5 δευτερολέπτων. Ο 2ος του 1ου γκρουπ τρέχει με τον 3ο του 2ου, ο 3ος του 1ου με τον 2ο του 2ου και ο 4ος του 1ου θα αγωνιστεί με τον 1ο του 2ου. Από αυτά τα ζευγάρια οι νικητές διασταυρώνονται ξανά και η σειρά αποφασίζεται εκείνη τη στιγμή. Έτσι η κατάκτηση της pole position, μοιάζει κάπως Κύπελλο ποδοσφαιρικής διοργάνωσης, Βλέπετε όλα είναι μελετημένα έτσι ώστε να μην χαθεί η μαγεία και των δύο αθλημάτων.
Aυτοί που αποκλείστηκαν από την 1η φάση θα πάρουν θέση ανάλογα με τον χρόνο που έκαναν.
O τρόπος κατά τον οποίο διεξάγεται ο αγώνας είναι ο εξής: Την Κυριακή θα γίνουν τρεις τελικοί. Στον 1ο τελικό θα βγουν οι 3 πρώτοι. Στον δεύτερο τελικό θα ξεκινήσει 1ο αυτό που στον προηγούμενο ήταν τελευταίο. Έτσι στον 3ο και μεγάλο τελικό θα δώσουν μάχη οι 6 εναπομείναντες.
Να υπενθυμίσουμε πως στους περσινούς αγώνες υπήρχαν 2 τελικοί. Φέτος θα έχουμε 3 στους 4 πρώτους αγώνες.
Το ελληνικό άρωμα
Το ελληνικό ενδιαφέρον δεν θα λείπει και από το πρωτάθλημα της SuperLeague Formula, με την ομάδα του Ολυμπιακού να μας κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον. Η απόκτηση του περσινού πρωταθλητή, Νταβίντ Ριγκόν, από τους “ερυθρόλευκους”, αφενός προσδίδει μεγαλύτερο κύρος στην φιλόδοξη ομάδα και αφετέρου γιατί όχι και τις ελπίδες έτσι ώστε να πρωταγωνιστήσει σε ένα ακόμα άθλημα.
Την περσμένη χρονιά η ελληνική ομάδα ξεκίνησε στο πρωτάθλημα με τον Δανό πιλότο Κάσπερ Άντερσεν, τα αποτελέσματα του οποίου δεν ήταν ικανοποιητικά. Έτσι η αντικατάστασή του από τον Έλληνα, Σταμάτη Κατσίμη, ήταν αναπόφευκτη. Όμως, δεν άλλαξαν και πολλά πράγματα, με τον Ολυμπιακό να τερματίζει στην 17η θέση, πάνω από την Ατλέντικο Μαδρίτης.
Αναλυτικά οι ομάδες με τους πιλότους:
Αριθμός | Ομάδα | Κατασκευαστής | Πιλότος |
2 | Sorting Clube de Portugal | Zakspeed | Πέντρο Πεντίθ |
3 | AC Milan | Azerti | Τζόρτζιο Παντάνο |
4 | Galatasaray | Ultimate | |
5 | PSV | Azerti | Ντομινίκ Μιούερμανς |
6 | Al-Ain FC | Ultimate | Εστεμπάν Γκουερίνι |
7 | Flamengo | Delta / ADR | |
8 | Anderlecht | Zakspeed | Ενρίκε Μπερνολντί |
9 | Olympiacos | GU Racing | Νταβίντ Ριγκόν |
10 | FC Basel | GU Racing | Μαξ Βίσελ |
14 | Corinthians | Alan Docking Racing | Αντόνιο Πιτζόνια |
15 | Atlético Madrid | Alan Docking Racing | |
16 | FC Porto | Hitech | Τριστάν Κομεντί |
17 | Glasgow Rangers | Alan Docking Racing | Τζον Μάρτιν |
19 | Hots purTottenham | Alan Docking Racing | Κρεγκ Ντόλμπι |
21 | Liverpool FC | Hitech | Αντριάν Βαλές |
22 | AS Roma | Azerti | Τζόναθαν Κέναρντ |
24 | FC Midtylland | Hitech | Κάσπερ Άντερσεν |
69 | Olympique Lyonnais | Epsilon | Νέλσον Πατσιατίσι |
Το φετινό πρόγραμμα:
1 | Γαλλία | Magny-Cours | Ιούνιος 27/28, 2009 |
2 | Βέλγιο | Zolder | Ιούλιος 18/19, 2009 |
3 | Ην. Βασίλειο | Donington Park | Αύγουστος 1/2, 2009 |
4 | Πορτογαλία | Estoril | Σεπτέμβριος 5/6, 2009 |
5 | Ιταλία | Monza | Οκτώβριος 3/4, 2009 |
6 | Ισπανία | Circuito de Jarama | Νοέμβριος 7/8, 2009 |
Ο στόχος για τα επόμενα τρία χρόνια:
3ος χρόνος | 9 αγώνες | (1 εκτός Ευρώπης) |
4ος χρόνος | 12 αγώνες | 2 εκτός Ευρώπης ) |
(5ος χρόνος | 15 αγώνες | (3 εκτός Ευρώπης) |
Περσινή βαθμολογια:
Θέση | Αριθμός | Ομάδα | Πόντοι |
1 | 12 | Γκουάν | 413 |
2 | 5 | Αϊντχόφεν | 337 |
3 | 3 | Μίλαν | 335 |
4 | 21 | Λίβερπουλ | 325 |
5 | 22 | Ρόμα | 307 |
6 | 8 | Άντερλεχτ | 303 |
7 | 16 | Πόρτο | 277 |
8 | 4 | Γαλατασαράι | 277 |
9 | 14 | Κορίνθιανς | 264 |
10 | 18 | Σεβίλλη | 262 |
11 | 19 | Τότεναμ | 257 |
12 | 6 | Αλ- Αίν | 244 |
13 | 17 | Ρέιτζερς | 227 |
14 | 11 | Μπορούσια Ντόρντμουντ | 218 |
15 | 10 | Βασιλεία | 205 |
16 | 7 | Φλαμένγκο | 189 |
17 | 9 | Ολυμπιακός | 161 |
18 | 15 | Ατλέντικο Μαδρίτης | 132 |