Mastercard Love Index: Η πανδημία αλλάζει τις συνήθειες των καταναλωτών για την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου

Mastercard Love Index: Η πανδημία αλλάζει τις συνήθειες των καταναλωτών για την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου

Άνοδο της τάξης του 180% φανερώνουν οι «συναισθηματικές» αγορές την τελευταία δεκαετία, ενώ οι καταναλωτές δείχνουν να προτιμούν το διαδίκτυο και τα τοπικά καταστήματα για τις αγορές τους.

Νέα έρευνα της Mastercard, αποκαλύπτει πως οι «συναισθηματικές» αγορές αναπτύσσονται ταχύτερα από ποτέ, καθώς οι συναλλαγές την περίοδο του Αγίου Βαλεντίνου φανερώνουν άνοδο της τάξεως του 180% την τελευταία δεκαετία. Σύμφωνα με τα όσα αποκαλύπτει ο ετήσιος δείκτης «Mastercard Love Index», φέτος οι καταναλωτικές συνήθειες αλλάζουν, με τα ζευγάρια να προγραμματίζουν διαφορετικού τύπου αγορές για την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, την οποία αναμένεται να περάσουν στο σπίτι.

Η έρευνα προσφέρει μία διεισδυτική ματιά στις καταναλωτικές συνήθειες που αφορούν την «πιο ρομαντική ημέρα της χρονιάς», μέσα από την ανάλυση δεδομένων που προκύπτουν από τις συναλλαγές που πραγματοποιούνται με πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες σε παγκόσμια κλίμακα. Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές σημειώνουν άνοδο της τάξεως του 648% σε αγορές δώρων ή εμπειριών κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας. Σε αυτές τις αγορές συμπεριλαμβάνονται και οι πιο παραδοσιακές επιλογές των καταναλωτών, όπως η αγορά λουλουδιών που σημειώνει αύξηση 278% ή οι κρατήσεις σε εστιατόρια με αντίστοιχη αύξηση 242%. Οι Ρώσοι καταναλωτές εμφανίζονται να ξοδεύουν τα περισσότερα χρήματα σε αγορές λουλουδιών, με τους Σουηδούς και τους Άγγλους να ακολουθούν.

Επιπλέον, οι αγορές κοσμημάτων αναπτύσσονται σταδιακά στο σύνολο της τελευταίας δεκαετίας, με τη συνολική τους άνοδο να βρίσκεται στο 119% σε σχέση με το 2011. Στην κατηγορία των κοσμημάτων, την πρωτοκαθεδρία έχουν οι Ιταλοί καταναλωτές, με τους Άγγλους στη δεύτερη θέση και τους Ρώσους να συμπληρώνουν την πρώτη τριάδα.

Ωστόσο, με δεδομένο πως οι περισσότερες χώρες της Ευρώπης συνεχίζουν να βρίσκονται υπό καθεστώς περιοριστικών μέτρων λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, οι εμπειρίες που επιλέγουν οι καταναλωτές διαφοροποιούνται σε σχέση με το παρελθόν. Ανάμεσα στις πιο διαδεδομένες επιλογές των ζευγαριών για τον εορτασμό της ημέρας του Αγίου Βαλεντίνου είναι ένα δείπνο στο σπίτι, οι περίπατοι στα πάρκα, οι μαραθώνιοι σειρών και ταινιών και οι κατ’οίκον παραγγελίες.

Οι διαδικτυακές συναλλαγές κατά την περίοδο του Αγίου Βαλεντίνου παρουσιάζουν σταθερή άνοδο, ενώ φέτος βρίσκονται στο υψηλότερο της τελευταίας δεκαετίας, καθώς εμφανίζουν συνολική αύξηση της τάξεως του 572%. Το 45% των καταναλωτών σημειώνει πως φέτος θα πραγματοποιήσει διαδικτυακά τις αγορές του, ενώ μεγάλο μέρος των ερωτηθέντων δηλώνει πως θα ενισχύσει τα τοπικά καταστήματα, με το 50% να τονίζει πως θα πραγματοποιήσει τις αγορές του για λουλούδια και δώρα από τα καταστήματα της γειτονιάς του.

Τέλος, η έρευνα αναδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο έχουν εξελιχθεί οι σχέσεις τον τελευταίο χρόνο, και πώς η ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου αποκτάει ακόμα μεγαλύτερη σημασία κατά το τρέχον έτος. Το 45% των ερωτηθέντων σημειώνει πως φέτος θα δώσει ακόμα μεγαλύτερη σημασία στις αγορές των δώρων που θα πραγματοποιήσει, ενώ το 46% δηλώνει πως θα πραγματοποιήσει πιο δημιουργικές αγορές.

Η Ιωάννα Μίγγου, Marketing & Communications Director της Mastercard για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, δήλωσε σχετικά: «Ο ετήσιος δείκτης Mastercard Love Index μας παρέχει σημαντικές πληροφορίες σχετικά με τις καταναλωτικές συνήθειες και τάσεις που αφορούν την πιο ρομαντική μέρα του χρόνου, σχεδόν για όλο το διάστημα της τελευταίας δεκαετίας. Η φετινή χρονιά διαφέρει αρκετά από τις προηγούμενες, ωστόσο οι αγορές των Ευρωπαίων καταναλωτών για την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου βρίσκονται στο υψηλότερο σημείο των τελευταίων χρόνων, ενώ οι πιο διαδεδομένες τάσεις αφορούν αγορές μέσω διαδικτύου ή από τα τοπικά καταστήματα, για δώρα ή εμπειρίες που μπορούν να αξιοποιηθούν μέσα στο σπίτι. Αναμφίβολα η συγκεκριμένη ημέρα αποτελεί παράγοντα καθοριστικής σημασίας για την άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, δίνοντας μας την ευκαιρία να μπορέσουμε να υποστηρίξουμε άμεσα όλο και περισσότερους ανθρώπους να υιοθετήσουν τις νέες ψηφιακές εφαρμογές πληρωμών και να απολαύσουν την διαδικτυακή αγοραστική εμπειρία τους, εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια».


SHARE:

24Media Network