Χάρις Αλεξίου: 5 πράγματα που πρέπει να ξέρεις για τη “Χαρούλα” της καρδιάς μας

Χάρις Αλεξίου: 5 πράγματα που πρέπει να ξέρεις για τη “Χαρούλα” της καρδιάς μας
ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΤΗΣ ΧΑΡΙΣ ΑΛΕΞΙΟΥ ΣΤΟ ΚΑΛΛΙΜΑΡΜΑΡΟ ΣΤΑΔΙΟ (ΚΑΤΩΜΕΡΗΣ ΚΩΣΤΑΣ/EUROKINISSI) EUROKINISSI

Η Χαρούλα Αλεξίου ανακοίνωσε ότι σταματά το τραγούδι και αποσύρεται από τα μουσικά δρώμενα. Η λαμπρή καριέρα, οι σπουδαίες συνεργασίες και οι μεγάλες επιτυχίες της.

Το τέλος της καριέρας της και την απόσυρσή της από τις ζωντανές εμφανίσεις ανακοίνωσε η Χαρούλα Αλεξίου την Τετάρτη (03/06), κατά τη διάρκεια συνέντευξής της στον Φώτη Απέργη, στην εκπομπή του Δεύτερου Προγράμματος, “Η κατάλληλη ώρα”. Η ανακοίνωσή της που συγκίνησε το μουσικόφιλο κοινό, αλλά και τους συναδέλφους της, ήρθε μόλις ένα μήνα μετά την κυκλοφορία του νέου της δίσκου με τίτλο “Τα τραγούδια της ξενιτιάς”.

Η Χάρις Αλεξίου αποτελεί μια από τις πιο αγαπημένες ερμηνεύτριες, με λαμπρή καριέρα με σπουδαίες συνεργασίες και επιτυχίες από τη δεκαετία του ’70 έως και σήμερα, ενώ είναι στην πρώτη θέση μεταξύ των τραγουδιστριών και συνολικά στην τρίτη πίσω από τους Γιώργο Νταλάρα και Γιάννη Πάριο στην κατάταξη με τις περισσότερες πωλήσεις προσωπικών δίσκων που έχουν γίνει χρυσοί ή πλατινένιοι από το 1970 έως το 2009.

Με αφορμή το κλείσιμο του κύκλου της καριέρας της, που ανακοίνωσε η ίδια, το News 24/7 παρουσιάζει πέντε πράγματα που πρέπει να ξέρεις για μία από τις μεγαλύτερες Ελληνίδες τραγουδίστριες που έγραψαν ιστορία.

Η Χαρούλα Αλεξίου επί σκηνής eurokinissi

1. Τα πρώτα χρόνια

Η Χαρούλα Αλεξίου μπήκε στον χώρο της μουσικής σε ηλικία μόλις 20 ετών. Το 1970 παρουσιάστηκε στη δισκογραφία με δίσκο 45 στροφών και το τραγούδι “Οταν πίνει μια γυναίκα” των Βασίλη Βασιλειάδη και Πυθαγόρα, ενώ το 1971 και 1972 ηχογράφησε τραγούδια των Απόστολου Καλδάρα, Γιώργου Χατζηνάσιου, Τόλη Βοσκόπουλου και Μάνου Χατζιδάκι. Πρώτο σημαντικό σταθμό στη δισκογραφία της αποτέλεσε η συμμετοχή της το 1972 στον δίσκο “Μικρά Ασία” των Απόστολου Καλδάρα και Πυθαγόρα με τον Γιώργο Νταλάρα. Πρόκειται για ένα μουσικό έργο ιστορικής αξίας που τη δεκαετία του ’70 υπήρχε σε κάθε ελληνική δισκοθήκη, ενώ σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων και αυτοδίκαια εντάχτηκε στις “100 Μεγαλύτερες Ηχογραφήσεις του Αιώνα” της MINOS – EMI.

Το 1975 ηχογράφησε τον πρώτο της προσωπικό δίσκο, τα “12 Λαϊκά Τραγούδια”, με την “Δημητρούλα” να κατακτά τις προτιμήσεις του κοινού. Εμφανίστηκε σε μπουάτ στην Πλάκα, ανοίγοντας το δρόμο σε ένα νέο τρόπο παρουσίασης των τραγουδιών, τελείως διαφορετικό από τη συμβατική λογική των νυχτερινών κέντρων. Ήταν η περίοδος της μεταπολίτευσης, του πολιτικού τραγουδιού και της αναβίωσης τουρεμπέτικου, που βρήκε την Αλεξίου να τραγουδά μπαλάντες, λαϊκά και έντεχνα, δημοτικά και ρεμπέτικα. Τραγουδά για μεγάλο διάστημα με τον Γιώργο Νταλάρα, με τη Δήμητρα Γαλάνη, τον Αντώνη Καλογιάννη, τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου, τον Γιάννη Πάριο. Οι συναυλίες της σε στάδια και θέατρα με τραγούδια των Λοΐζου, Παπαδόπουλου, Νικολόπουλου, Σπανού, Θεοδωράκη, Κουγιουμτζή, σημείωσαν μεγάλη επιτυχία.

2. Το απόγειο της καριέρας της

Τις επόμενες δεκαετίες η Χαρούλα Αλεξίου έβγαλε δίσκους που παρουσίαζαν την καλλιτεχνική της δεινότητα με διάφορους τρόπους, καλύπτοντας μια ευρεία γκάμα της ελληνικής μουσικής. Κατά τη δεκαετία του ’80 ανέδειξε ίσως περισσότερο από πριν το “λαϊκό της προφίλ” μέσα από συνεργασίες με συνθέτες όπως ο Αντώνης Βαρδής, ο Χρήστος Νικολόπουλος, ο Θάνος Μικρούτσικος κ.ά. Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 έβγαλε τον δίσκο “Δι’ ευχών” σε μουσική του Νίκου Αντύπα, πρώην μέλους του συγκροτήματος Socrates, και στίχους -κυρίως- της Λίνας Νικολακοπούλου, εγκαινιάζοντας την ενασχόλησή της με ένα διαφορετικό ύφος μουσικής, με σαφείς τις ροκ, έντεχνες, αλλά και έθνικ επιρροές.

Οι επιτυχίες της συνεχίστηκαν τη δεκαετία του 2000, αλλά και του 2010, έως και σήμερα, που γέμιζε στάδια, θέατρα και συναυλιακούς χώρους. Το καλοκαίρι του 2008 η Χάρις Αλεξίου έδωσετη μεγαλύτερη συναυλία των τελευταίων χρόνων στο Καλλιμάρμαρο Στάδιο με περισσότερους από 20.000 θεατές, μαζί με τους Μπάμπη Στόκα και Ανδριάνα Μπάμπαλη. Παράλληλα, μέσα στα χρόνια πραγματοποίησε πολλές περιοδείες ανά την Ελλάδα, αλλά και το εξωτερικό, όπου όλοι την αγκάλιαζαν με μεγάλη θέρμη και θαυμασμό.

3. Οι μεγάλες συνεργασίες και επιτυχίες

Η Χαρούλα Αλεξίου συνεργάστηκε με όλους σχεδόν τους μεγάλους συνθέτες, στιχουργούς και ερμηνευτές της Ελλάδας. Μεταξύ άλλων, οι κυριότερες συνεργασίες της ήταν: Μάνο Λοΐζο, Βασίλη Παπακωνσταντίνου, Αντώνη Βαρδή, Γιάννη Πάριο, Δήμητρα Γαλάνη, Γιώργο Νταλάρα, Άννα Βίσση, Βίκυ Μοσχολιού, Γιάννη Σπανό, Άλκηστη Πρωτοψάλτη, Ελευθερία Αρβανιτάκη, Μίκη Θεοδωράκη, Μάνο Χατζιδάκι, Νικόλα Άσιμο, Γιώργο Ζαμπέτα, Θάνο Μικρούτσικο, Λευτέρη Παπαδόπουλο, Μάνο Ελευθερίου, Λίνα Νικολακοπούλου, Κώστα Χατζή, Μανώλη Ρασούλη, Σωκράτη Μάλαμα, Αλκίνοο Ιωαννίδη, Γιάννη Σπάθα, Νίκο Πορτοκάλογλου, Αφροδίτη Μάνου,Αθηναϊκή Κομπανία, Λαυρέντη Μαχαιρίτσα, Γιάννη Κότσιρα και πολλούς άλλους.

ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΤΗΣ ΧΑΡΟΥΛΑΣ ΑΛΕΞΙΟΥ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΒΡΑΧΩΝ "ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ" (ΚΑΤΩΜΕΡΗΣ ΚΩΣΤΑΣ/EUROKINISSI) Eurokinissi

Τα τραγούδια που αποτέλεσαν “διαμάντια” της ελληνικής δισκογραφίας και μεγάλες επιτυχίες της ήταν: “Όλα σε θυμίζουν”, “Ο φαντάρος”, “Η αγάπη είναι ζάλη”, “Ξημερώνει”, “Μια ζωή μέσα στους δρόμους”, “Οδός Αριστοτέλους”, “Ελένη”, “Το τανγκό της Νεφέλης”, Τέλι, τέλι, τέλι”, “Θεός αν είναι”, “Πανσέληνος”, “Μία είναι η ουσία”, “Οι φίλοι μυο χαράματα”, “Απόψε θέλω να πιω”, “Όλες του κόσμου οι Κυριακές,” “Να ζήσω ή να πεθάνω”, “Πήρε φωτιά το Κορδελιό” και άλλα.

4. Το συγκινητικό “Χειρόγραφο”

Το 2015 η Χάρις Αλεξίου παρέδωσε στον σκηνοθέτη Γιώργο Νανούρη ένα χειρόγραφο με κομμάτια της ζωής της. Κείμενα και τραγούδια. Εκείνος της έφτιαξε μια θεατρική παράσταση και εκείνη τα ξαναέζησε όλα απ την αρχή πάνω στη σκηνή. Εικόνες, μνήμες, λόγια που δεν είχαν ειπωθεί, στιγμές μιας ζωής, φυλαγμένα γράμματα, σημειώματα, όνειρα, εφιάλτες, προηγούμενες ζωές, έρωτες, χαμόγελα, συναυλίες, ταξίδια, οι άντρες, τα τραγούδια, ο πατέρας, η λύτρωση, τα θέλω, τα πρέπει, η γλύκα, το γέλιο, η μνήμη, το χώμα, η χαρά, το σώμα, η ψυχή, το μυαλό, η φωνή. Η παράσταση ανέβηκε στο Νέο Θέατρο Κατερίνα Βασιλάκου το 2016 και σημείωσε τεράστια επιτυχία.

5. Η εκτίμηση κοινού και συναδέλφων

Η Χαρούλα Αλεξίου κέρδισε την εκτίμηση όλων των μουσικόφιλων παντός είδους, αλλά και των συναδέλφων της, όπως και μεγάλων ονομάτων της μουσικής. Ο Στέλιος Καζαντζίδης σε συνέντευξή του το 1993 είχε χαρακτηρίσει τη φωνή της Αλεξίου ως μεγάλη φωνή, ό,τι καλύτερο έχει βγάλει αυτός ο τόπος. Ο Μάνος Χατζηδάκις δήλωσε για εκείνη “Η Αλεξίου είναι πολύ μεγάλη καλλιτέχνις και οπωσδήποτε είχε τη θέση της σ’ αυτό το χώρο. Μου θυμίζει την Μπάρμπαρα Στρέιζαντ, δεν είναι ντόπια υπόθεση”, ενώ μια άλλη μεγάλη κυρία του ελληνικού τραγουδιού, η Ελένη Βιτάλη δήλωσε “Είναι μεγάλη καλλιτέχνις , δώρο θεού”. Ο Θάνος Μικρούτσικος είχε δηλώσει “έγινε η συνισταμένη της συνείδησης του νεοέλληνα”. Στις 15 Μαΐου του 2010, ο δήμαρχος της Σμύρνης , έδωσε το όνομα της Αλεξίου σε μια λεωφόρο της πόλης: Haris Aleksiou Dostluk Caddesi (Λεωφόρος Φιλίας) , τιμώντας την καταγωγή της και την προσφορά της στην τέχνη.

ΣΥΝΑΥΛΙΑ Χ.ΑΛΕΞΙΟΥ ΚΑΙ Λ.ΜΑΧΑΙΡΙΤΣΑ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΓΗΣ(ΤΡΙΑΝΔΡΙΑ)-ΦΩΤΟ ΧΑΡΟΥΛΑ ΑΛΕΞΙΟΥ MOTIONTEAM

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα
Exit mobile version