21ος και 22ος γύρος WTCC

Η BMW και ο Andy Priaulx υπερασπίστηκαν με επιτυχία τους τίτλους τους στο WTCC, στο Macau
- 22 Νοεμβρίου 2007 14:58
Ο οδηγός διασφάλισε μία έξοχη θέση εκκίνησης, τερματίζοντας όγδοος στην πρώτο αγώνα. Στο δεύτερο αγώνα, μετέτρεψε την pole position σε λαμπρή νίκη. Συγκεντρώνοντας έτσι 92 βαθμούς, ο Priaulx υποβίβασε τον Yvan Muller (FRA/SEAT) στη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης.
Στο Πρωτάθλημα των Κατασκευαστών, η BMW κατάφερε επίσης να σημειώσει “hat-trick”, κατακτώντας τον 3ο παγκόσμιο τίτλο. Στους τελευταίους 22 αγώνες, η μάρκα συγκέντρωσε συνολικά 255 βαθμούς.
Η ιδιωτική συμμετοχή με τον Stefano d’Aste (ITA) και την ομάδα Wiechers-Sport κέρδισε το Κύπελλο των Ανεξάρτητων – Independents’ Trophy, μετατρέποντας την όλη κατάσταση σε πραγματικό θρίαμβο για τη BMW στο 2007 WTCC.
Ο τελικός της σεζόν στην πρώην Πορτογαλική αποικία ήταν πραγματικό θρίλερ. Ενώ ο Priaulx ήταν όλο χαμόγελα μετά τη νίκη του, οι δύο οδηγοί της BMW Team Germany κατάλαβαν τι σημαίνει ατυχία.
Ο Augusto Farfus (BRA) έτρεχε στη δεύτερη θέση όταν χτυπήθηκε από τον Gabriele Tarquini (ITA/SEAT) στον τελευταίο γύρο του πρώτου αγώνα. Έπεσε στις προστατευτικές μπαριέρες και εγκατέλειψε. Σαν αποτέλεσμα, ο Farfus βρέθηκε εκτός της μάχης του τίτλου πριν καν ξεκινήσει ο δεύτερος αγώνας. Ο 24χρονος ολοκλήρωσε την πρώτη του σεζόν συμμετοχής στο WTCC με την ομάδα της BMW στην τέταρτη θέση γενικής κατάταξης, με 71 βαθμούς.
Ο Jörg Müller (GER) παραλίγο να σκοράρει τουλάχιστον τέσσερις βαθμούς στο Macau, το οποίο θα είχε συμβεί αν είχε καταφέρει να τερματίσει πέμπτος στο δεύτερο αγώνα. Ωστόσο, όπως ο team-mate του νωρίτερα, ‘εξουδετερώθηκε’ από έναν άλλον αγωνιζόμενο στον τελευταίο γύρο.
Ο Müller κατατάσσεται έβδομος στο Πρωτάθλημα των οδηγών, έχοντας συγκεντρώσει 66 βαθμούς.
Στον πρώτο αγώνα της ημέρας, ο Priaulx προετοίμασε το δρόμο για την επιτυχή υπεράσπιση του τίτλου. Επωφελήθηκε από την αποχώρηση του Muller στον τελευταίο γύρο και το περιστατικό μεταξύ Farfus και Tarquini. Έτσι, κατάφερε να ανέβει από την 12η θέση εκκίνησης σε μία πολύτιμη όγδοη θέση, που του χάρισε pole position για το δεύτερο αγώνα.
Στην αρχή, ο Farfus είχε περάσει τον Tarquini και κρατούσε επαφή με τους δύο πρώτους οδηγούς, Muller και Alain Menu (SUI/Chevrolet).
Μετά την αποχώρηση του Muller, ο Farfus ήταν έτοιμος να γιορτάσει την επιστροφή του για τη μάχη του τίτλου. Αλλά οι ελπίδες του εξανεμίστηκαν, όταν ο Tarquini καρφώθηκε στο πίσω τμήμα της BMW 320si WTCC του Βραζιλιάνου. Οι δύο οδηγοί της BMW Team Italy-Spain, Alessandro Zanardi (ITA) και Félix Porteiro (ESP), τερμάτισαν στη 10η και 12η θέση αντίστοιχα.
Ο Müller διέσχισε τη γραμμή τερματισμού 13ος, ενώ ο Fredrik Ekblom (SWE) τερμάτισε στη 16η θέση για τη BMW Team UK. Ο Menu αναδείχτηκε νικητής του αγώνα.
Πριν από το δεύτερο αγώνα, ήταν ήδη σαφές ότι ή ο Priaulx ή ο Thompson θα είναι ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2007, αφού ο Muller δεν μπορούσε να ξεκινήσει στον αγώνα. Αλλά δεν υπήρχε καμία αμφιβολία για την αποφασιστικότητα του Priaulx να πάρει και τη νίκη και τον τίτλο.
Έκανε μία έξοχη εκκίνηση και κρατήθηκε στην πρώτη θέση. Μετά από μερικούς γύρους, ο 33χρονος είχε απομακρυνθεί από τον Thompson, ο οποίος κατάφερε να φτάσει από την τέταρτη στη δεύτερη θέση.
Ο Priaulx άντεξε στην πίεση, δεν έκανε λάθη και τερμάτισε νικητής για τρίτη φορά φέτος, διασφαλίζοντας έτσι τον τέταρτο συνεχόμενο τίτλο στα Αυτοκίνητα Τουρισμού της FIA. Το 2004, είχε κατακτήσει και το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα.
Στις πιο πίσω θέσεις, επικράτησε αναβρασμός. Όταν προσπάθησε να αποφύγει ένα άλλο αυτοκίνητο, ο Zanardi βρέθηκε στην έξοδο διαφυγής της στροφής ‘Lisboa’ αμέσως μετά την εκκίνηση.
Στον 3ο γύρο, εγκατέλειψε λόγω τεχνικού προβλήματος. Ο team-mate του, Porteiro, ανταμείφθηκε με τις ισχυρές επιδόσεις του στην πρώτη του εμφάνιση στο Macau, τερματίζοντας έβδομος στο δεύτερο αγώνα. Ολοκλήρωσε τη σεζόν στη 12η θέση γενικής κατάταξης. Ο Zanardi πήρε τη 15η θέση γενικής κατάταξης. Στο τρίτο του αγωνιστικό Σαββατοκύριακο με την BMW Team UK, ο Ekblom κέρδισε τον πρώτο βαθμό στο WTCC τερματίζοντας ένατος.
Ο φιλοξενούμενος οδηγός Colin Turkington (GBR/Team Aviva), ο οποίος ήρθε όγδοος με μία BMW 320si, δεν είχε το δικαίωμα να κερδίσει βαθμούς του πρωταθλήματος. Ο Müller, που οδήγησε εντυπωσιακά από τη 12η στην πέμπτη θέση, έφυγε από το Macau με άδεια χέρια, μετά το ατύχημα, λίγο πριν το τέλος του αγώνα.
Δηλώσεις
Mario Theissen – BMW Motorsport Director (Διευθυντής Αγωνιστικού της BMW):
«Ήταν σίγουρα η πιο ανταγωνιστική σεζόν που έχουμε ζήσει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού μέχρι σήμερα. Ποτέ πριν δεν είχαμε βρεθεί σε τόσο δύσκολη θέση κατά την εκκίνηση του αγώνα. Για πρώτη φορά, δεν ήμασταν τα φαβορί πηγαίνοντας στο Macau. Ξέραμε ότι κάτι απροσδόκητο έπρεπε να συμβεί για να μπορέσουμε να κερδίσουμε το πρωτάθλημα. Αλλά το Macau είναι πάντα πολύ ξεχωριστό. Πρέπει να πιέσεις σκληρά μέχρις ότου βγει η καρό σημαία – και αυτό επαληθεύτηκε σήμερα. Ήταν απρόσμενα τα όσα συνέβησαν κατά τη διάρκεια των αγώνων, αλλά οι οδηγοί μας άρπαξαν την ευκαιρία που τους προσφέρθηκε. Συγχαρητήρια στον Andy Priaulx, την BMW Team UK και σε όλους τους ανθρώπους μας στο Μόναχο, οι οποίοι εργάστηκαν πολύ σκληρά γι’ αυτή την επιτυχία. Συγχαρητήρια επίσης στους ανταγωνιστές μας, οι οποίοι μας δυσκόλεψαν τη ζωή μέχρι τον τελευταίο αγώνα».
Andy Priaulx (BMW Team UK):
«Ποτέ δεν τα παρατάω. Αλλά ήξερα ότι κάτι πολύ ξεχωριστό χρειαζόταν σήμερα. Για να κερδίσεις το πρωτάθλημα χρειάζεσαι λίγη τύχη, αλλά πρέπει επίσης να είσαι έτοιμος να την εκμεταλλευτείς. Αυτή απλά ήταν η μέρα μου. Χάρη στη BMW και όλους όσους με στήριξαν ακόμα και μετά τη δύσκολη χθεσινή μέρα, καταφέραμε να ανακάμψουμε στους σημερινούς αγώνες. Ωστόσο, θα ήθελα επίσης να πω ότι λυπάμαι για τον Yvan Muller, ο οποίος είχε μία φανταστική σεζόν. Από την άλλη πλευρά, είμαι απλά ευτυχισμένος αυτή τη στιγμή».
Augusto Farfus (BMW Team Germany):
«Εμφανώς είμαι πολύ απογοητευμένος. Μετά την εγκατάλειψη του Yvan Muller θα μπορούσα να παίξω σημαντικό ρόλο στη μάχη του τίτλου και πάλι. Αλλά συνέβη αυτό το ανεπιθύμητο ατύχημα. Συγχαρητήρια στον Andy. Βρέθηκε στο κατάλληλο μέρος, την κατάλληλη στιγμή σήμερα».
Jörg Müller (BMW Team Germany):
«Έδωσα τον καλύτερό μου εαυτό στο δεύτερο αγώνα για να κερδίσω λίγο έδαφος, αλλά ήταν γραφτό να γίνει έτσι. Όταν ένας άλλος οδηγός σε βγάζει εκτός αγώνα στον τελευταίο γύρο, τότε δεν μπορείς να μη νιώθεις απογοήτευση. Είμαι ευτυχής που η BMW κατάφερε και πάλι να διεκδικήσει όλους τους τίτλους. Θα αγωνιστώ και πάλι για τον τίτλο το 2008».