Αφηνίασε ο Ραϊκόνεν

Ο Κίμι Ραϊκόνεν πήρε την 1η φετινή του νίκη στην πίστα του Σπα. 2ος ο εξαιρετικός Φισικέλα
- 30 Αυγούστου 2009 16:30
Το “μπαμ”
Δεν πρόκειτε για κάποια έκπληξη απλά από τα πρώτα δευτερόλεπτα του αγώνα η κούρσα σημαδεύτηκε από πολύ σημαντικές αποχωρήσεις μετά από το τετακέ του Μπάτον. Αυτό το γεγονός προκάλεσε την σύγκρουση τεσσάρων μονοθεσίων. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Χάμιλτον και ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Μπάτον εγκατέλειψαν από πολύ νωρίς, ενώ οι νεαροί Αλγκουερσουάρι και Γκροσεάν ακολούθησαν και αυτοί την πόρτα της εξόδου.
Ινδικό μήνυμα
Ο Τζιακάρλο Φισικέλα μπορεί να βγήκε 2ος αλλά ήταν αυτός που απέσπασε τα εύσημα και την αναγνώριση από τους αντιπάλους του και όχι μόνο. Ο Ιταλός πιλότος ήταν συγκινητικός σε όλη τη διάρκεια του αγώνα. Ξεκίνησε από την 1η θέση μετά από μια καταπληκτική πολ ποσίζιον που κέρδισε αλλά μόλις στον 4ο γύρο ο Φιλανδός έκανε την επίθεσή του και… καρφώθηκε μέχρι το τέλος στην κορυφή.
Το ζητούμενο είναι να δούμε αν η Force India μπορεί να συνεχίσει να κάνει εκπλήξεις και να φέρει τα “πάνω κάτω” στο πρωτάθλημα.
Κόλπο Γκρόσο από… Ραϊκόνεν
Ο Ραϊκόνεν ήταν 3ος στο Μονακό, ήταν 2ος στην Ουγγαρία, ήταν τρίτος στη Βαλένθια και περίμενε την αγαπημένη του πίστα, το Σπα, για να πάρει την πρώτη φετινή νίκη του ίδιου και της ομάδας του. Ο Φισικέλα εκκινώντας από την πολ ποσίζιον κράτησε την πρωτοπορία του μόλις τέσσερις γύρους, αφού σ’ αυτό το σημείο ο Φιλανδός έκανε την επίθεσή του και πέρασε 1ος.
Το ένα “φτερό” κομμένο
Μετά από μια μικρή ανάσα η Red Bull επέστρεψε στο βάθρο με τον Σεμπάστιαν Φέτελ. Ο Γερμανός εκκινώντας από την 8η θέση έκανε έναν πολύ καλό αγώνα, οδήγησε έξυπνα και τελικά ανέβηκε στην 3η θέση του βάθρου, μειώνοντας την διαφορά του από τον Μπάτον για την πρωτιά στη βαθμολογία των οδηγών
Ο Μαρκ Γουέμπερ τερμάτισε εκεί από όπου ξεκίνησε… στην 9η θέση. Ο Γερμανός δεν κατάφερε να προσαρμοστεί στις ανάγκες τις πίστας και έμεινε σε χαμηλό επίπεδο.
Αυτοκαταστροφική
Ο Αλόνσο για ακόμα έναν αγώνα δεν κατάφερε να κάνει το αξιόλογο μιας και για ακόμα μια φορά… πλήρωσε την ασυνεννοησία των μηχανικών του αστα πιτ. Στην αρχή του αγώνα ο Ισπανόςε πιλότος είχε έρθει σε επαφή με τον Άντριαν Σούτιλ γεγονός που το προκάλεσε πρόβλημα στον αριστερό τροχό. Έτσι μετά την Ουγγαρία σε ακόμα ένα γκραν πρι το “αστέρι” της Renault δεν κατάφερε να… λάμψει, μιας και στον 18ο γύρο εγκατέλειψε.
Πιο νωρίς είχε εγκαταλείψει και ο Γκροσεάν ύστερα από την… καραμπόλα που προκάλεσε ο Μπάτον. Έτσι έκλεισε ένα “καταστροφικό” Σαββατοκύριακο για την γαλλική ομάδα.
Μπράβο στη BMW Sauber
Τα οικονομικά προβλήματα δυμάμωσαν τη BMW με τους πιλότους της να εμφανίζονται πολύ δυνατοί στην πίστα του Σπα και να κατακτούν τις θέσεις 4 και 5. Ο Κομπίτσα βρέθηκε πίσω από τον 3ο Φέτελ, ενώ και ο Νικ Χάιντφελντ μετά από ένα ενθαρρυντικό τριήμερο απέσπασε την 5η θέση, στέλνοντας μήνυμα στους… μελλοντικούς μνηστήρες, που θα θελήσουν να τον αποκτήσουν αν τελικά οριστικοποιηθεί η έξοδος της Sauber από το πρωτάθλημα.
Δεν την έβγαλε… λάδι
Μετά τη Βαλένθια η πρωτοπόρος του πρωταθλήματος, Brawn GP, δεν κατάφερε να συνεχίζει στους ρυθμούς ανάκαμψης, αντιμετωπίζοντας ουκ ολίγα προβλήματα.
Ο Μπάτον βρίσκεται σε… διακοπές διαρκείας μιας και έχει να ανέβει στο βάθρ από τον Ιούνιο, όπου και και είχε νικήσει στο GP Τουρκίας. Ο Βρετανός πριν καλά ξεκινήσει ο αγώνας έφερε τετακέ αναγκάζοντας τους Χάμιλτον, Γκροσεάν και Αλγκουρσεουάρι να πέσουν πάνω του και να εγκαταλείψουν μαζί του τον αγώνα από πολύ νωρίς.
Ο Μπαρικέλο το πάλεψε όσο μπορούσε. Βέβαια και από αυτόν δεν έλλειψαν τα μηχανικά προβλήματα καθώς προς το τέλος του αγώνα τ μονοθέσιό του άρχισε να βγάζει καπνούς και να τρέχουν λάδια σε όλη την πίστα. Τελικά ο Βραζιλιάνος τερμάτισε 7ος, αφήνοντας την 6η θέση στον Χέικι Κοβαλάινεν.
Αναλυτικά η κατάταξη στο GP του Σπα:
1.Ραϊκόνεν Ferrari
2.Φιζικέλα Force India-Mercedes +0.9
3.Φέτελ RBR-Renault +3.8
4.Κουμπίτσα BMW Sauber +9.9
5.Χάιντφελντ BMW Sauber +11.2
6.Κοβαλάινεν McLaren-Mercedes +32.7
7.Μπαρικέλο Brawn-Mercedes +35.4
8.Ρόσμπεργκ Williams-Toyota 44 +36.2
9.Γουέμπερ RBR-Renault+36.9
10.Γκλοκ Toyota +41.4
11.Σούτιλ Force India-Mercedes +42.6
12.Μποεμί STR-Ferrari +46.1
13.Νακαζίμα Williams-Toyota +54.2
14.Μπαντοέρ Ferrari
Ο χορός των εγκαταλείψεων:
Αλόνσο Renault
ΤρούλιToyota
Μπάτον Brawn-Mercedes
Γκροσεάν Renault
Χάμιλτον McLaren-Mercedes
Αλγκερσουάρι STR-Ferrari
Η κατάταξη στην… κούρσα των οδηγών:
1. Τζένσον Μπάτον (Βρετανία) 72β.
2. Ρούμπενς Μπαρικέλο (Βραζιλία) 56
3. Σεμπάστιαν Φέτελ (Γερμανία) 53
4. Μαρκ Γουέμπερ (Αυστραλία) 51,5
5. Κίμι Ραϊκόνεν (Φινλανδία) 34
6. Νίκο Ρόσμπεργκ (Γερμανία) 30,5
7. Λιούις Χάμιλτον (Βρετανία) 27
8. Γιάρνο Τρούλι (Ιταλία) 22,5
Η κατάταξη στους κατασκευαστές:
1. Brawn 128
2. Red Bull 104.5
3. Ferrari 56
4. McLaren 44
5. Toyota 38,5
Το Live του αγώνα:
0/44 Ο Ραϊκόνεν νικητής στο Σπα
1/44
Συνεχίζει να βγάζει καπνούς ο κινητήρας του Μπαρικέλο
2/44 Ο Μπαρικέλο κόβει μιας και έχει πρόβλημα στον κινητήρα
3/44 Μπαρικέλο και Κοβαλάινεν παλεύουν για την 6η θέση
3/44 Λίγο πριν από το τέλος η αγωνία χτυπάει… κόκκινο
8/44 O Φέτελ είναι 3ος
10/44 H μάχη για την 1η θέση εξακολουθεί να έχει τα ίδια πρόσωπα
12/44 O Xάιντφελντ στα πιτ
13/44 Τώρα ο Φιλανδός πιπλότος δύσκολα θα χάσει την πρωτιά μιας και το σύστημα KERS του δίνει προβάδισμα
13/44 Απίστευτο!!! Ραϊκόνεν και Φισικέλα κάνουν 7.1 στα πιτ
14/44 Κουμπίτσα και Φέτελ θέλουν να ανέβουν στο βάθρο
16/44 Αυξάνει την διαφορά του ο Ραϊκόνεν από τον Φισικέλα
16/44 O Βραζιλιάνος πιλότος βρίσκεται στην 6η θέση
17/44 Ο Μπαρικέλο κάνει τον τελευταίο του ανεφοδιασμό
18/44 Ο Μποεμί πιέζει πολύ τον Κοβαλάινεν
18/44 Ο Αλόνσο εγκαταλείπει
18/44 O Κοβαλάινεν και αυτός στα πιτ
20/44 Ο Αλόνσο στα πιτ αντιμετωπίζει πρόβλημα με την μάνικα και τον τροχό του με αποτέλεσμα να αργεί… βασανιστικά
21/44 Ο Φισισκέλα κρατάει την απόσταση από τον Ραϊκόνεν σε μικρά επίπεδα
25/44 Η Ferrari με τον Ραϊκόνεν έχει βάλει τις βάσεις για την πρώτη φετινή της νίκη
26/44 Εντυπωσιακή μάχη του Νακατζίμα και του Γουέμπερ στη στροφή Eau Rouge
26/44 Ο Ρόσμπεργκ στα πιτ
27/44 1:47:646, είναι ο πιο γρήγορος γύρος της πίστας από τον Φέτελ
28/44 Ο Φέτελ γέμισε το μονοθέσιό του
28/44 Το συμβάν του Γουέμπερ και του Χάιντφελντ θα εξετασθεί απόψ τους αγωνοδίκες
29/44 Πολύ ωραίο προσπέρασμα του Μπαρικέλο στο Γουέμπερ
29/44 Παραλίγο ο Γουέμπερ να έρθει σε επαφή με τον Χάιντφελντ κατά την έξοδό τους από τα πιτ
30/44 Ο Ραϊκόνεν στα πιτ, ο Φισικέλα ακολουθεί
31/44 O Γκλοκ βάζει τα μαλακά ελαστικά ενώ καθυστερεί αισθητά
31/44 Ανεβάζουν ρυθμό οι Red Bull
33/44 Ο Κίμι Ραϊκόνεν είναι ο μοναδικός πιλότος που έχει κερδίσει στην πίστα του Σπα από όσους αγωνίζονται
34/44 Ο Κουμπίτσα θα μπει στα πτ στοπ στον επόμενο γύρο
34/44 Γουέμπερ και Φέτελ βρίσκονται στις θέσεις 5 και 7, πραγματοποιώντας μια πολύ μέτρια εμφάνιση
35/44 Ο Ραϊκόνεν εξακολουθεί να βρίσκεται στην 1η θέση
39/44 Κούμπιτσα και Γκλοκ στις θέσεις 3 και 4
40/44 Το KERS βοήθησε τον Φιλανδό να περάσει 1ος
40/44 ο Ραϊκόνεν εξακολουθεί να πιέζει και περνάει 1ος
41/44 Ξεκίνησε και πάλι ο αγώνας
41/44 Ο αγώνες διεξάγεται με αργό ρυθμό
41/44 Το αυτοκίνητο ασφαλείας έχει μέσα στην πίστα
42/44 O Σούτιλ άλλαξε αεροτομή
43/44 Ο Κούμπιτσα είναι 3ος ενώ ο Φισικέλα κρατάει τη θέση του
43/44 Ο Μπαρικέλο βάζει τη μέση γόμα
44/44 Σύγκρουση από Χάμιλτον, Μπάτον, Γκροσεάν και Αλγκουσουάρι, η κίτρινη σημαία έκανε την εμφάνισή της νωρίς
44/44 Ο Ραϊκόνεν έφυγε πολύ καλά και είναι 2ος
Τα μονοθέσια έφυγαν
Σε λίγο τα φώτα θα ανάψουν για την εκκίνηση και η αγωνίά… κορυφώνεται!
O γύρος προθέρμανσης ξεκίνησε
Τελικά ο Ιταλός ξεκινάει με δυσκολία
Ο Φισικέλα έχει πρόβλημα στην εκκίνηση
Οι πιλότοι ήδη βρίσκονται στα μονοθέσιά τους
Η θερμοκρασία στην πίστα φτάνει τους 32 βαθμούς!
Μετά τις χθεσινές κατατακτήριες προβλέψεις για το ποιος θα είναι ο νικητής δεν χωράνε
Όλα είναι έτοιμα για να ξεκινήσει ο αγώνας του 12ου φετινού γκραν πρι