BMW iDrive νέας γενιάς

BMW iDrive νέας γενιάς
BMW iDrive

Η BMW παρουσίασε τη δεύτερη γενιά ενός από τα πιο εξελιγμένα συστήματα ελέγχου αυτοκινήτου (vid)

Η BMW παρουσίασε την καινοτομική φιλοσοφία ελέγχου iDrive το 2001 και έγινε η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο που προσέφερε ένα σύστημα το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει σημαντικές λειτουργίες του αυτοκινήτου, ψυχαγωγίας, πλοήγησης και τηλεπικοινωνίας μέσω ενός κεντρικού Ελεγκτή (Controller) στην κεντρική κονσόλα, αντικαθιστώντας με αυτό τον τρόπο ένα μεγάλο αριθμό συμβατικών διακοπτών, μπουτόν και οθονών.



Τώρα, επτά χρόνια αργότερα, η BMW παρουσιάζει με υπερηφάνεια τη δεύτερη γενιά του BMW iDrive. Η υπεροχή αυτού του εντελώς νέου συστήματος, συγκριτικά με παρεμφερείς αντιγραφές που εισήγαγε εν τω μεταξύ ο ανταγωνισμός είναι το αποτέλεσμα συνεχούς εξέλιξης που η BMW ξεκίνησε το 2002, μόλις ένα χρόνο μετά το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς iDrive. Αυτή βασίστηκε ότι μόνο στην τεχνογνωσία μέσω έρευνας στους τομείς εργονομίας και μελετών αντιληπτικότητας, αλλά και σε ευρήματα εμπειρικών αναλύσεων και πρακτικών τεστ με πελάτες από όλο τον κόσμο.



Η βασική Αρχή του BMW iDrive που αφορά στο διαχωρισμό της μονάδας ελέγχου από την οθόνη, έχει υιοθετηθεί, εν τω μεταξύ, από άλλους κατασκευαστές οχημάτων premium. Αλλά η αρχική φιλοσοφία εξακολουθεί να αποτελεί πρότυπο – κυρίως μετά την εισαγωγή της νέας γενιάς BMW iDrive που παρουσιάστηκε το φθινόπωρο του 2008 στη νέα BMW Σειρά 7 και τη νέα BMW Σειρά 3.



Παράλληλα, το νέο iDrive της BMW κάνει τώρα την είσοδό του στην αγορά, στις Σειρές 6, 5 και 1. Επομένως, κανείς άλλος κατασκευαστής δεν μπορεί να προσφέρει μία τόσο πειστική, ενιαία φιλοσοφία ελέγχου σε ένα τόσο μεγάλο αριθμό διαφορετικών κατηγοριών οχημάτων, από τη μικρομεσαία μέχρι την πολυτελή.



Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που το BMW iDrive έχει γίνει από καιρό συνώνυμο ενός συστήματος πολυλειτουργικής οθόνης και ελέγχου μέσα στο αυτοκίνητο. Τοποθετημένος σε ιδανική εργονομική διάταξη στην κεντρική κονσόλα, ο Controller είναι τώρα για πολλούς αυτοκινητιστές τόσο σημαντικός όσο το ποντίκι για το χρήστη ενός υπολογιστή. Πάνω από δύο εκατομμύρια αυτοκίνητα με BMW iDrive έχουν πουληθεί από το 2001.









Συστηματική εξέλιξη με δοκιμές μεταξύ πελατών από όλο τον κόσμο

Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας εξέλιξης που ξεκίνησε ήδη από το 2002, δύο υποψήφιες φιλοσοφίες μελετήθηκαν για τη νέα γενιά iDrive, με γνώμονα τη φιλικότητά τους απέναντι στο χρήστη. Όλες οι φάσεις εξέλιξης του νέου iDrive της BMW συνοδεύτηκαν από εντατικές έρευνες μεταξύ πελατών και πρακτικές δοκιμές, όπου χρησιμοποιήθηκαν κινητοί προσομοιωτές οδήγησης, μοντέλα cockpit και δύο πειραματικά αυτοκίνητα εφοδιασμένα με πρωτότυπες εκδόσεις του νέου συστήματος. Μία δοκιμή αξιολόγησης με συνολικό αντιπροσωπευτικό δείγμα 500 ατόμων πραγματοποιήθηκε σε τέσσερις διαφορετικές περιοχές σε Ευρώπη, Αμερική και Ασία.



Στις δοκιμές αυτές δόθηκε έμφαση στη διεξαγωγή διαφόρων λειτουργιών ελέγχου σε τυπικές οδηγικές καταστάσεις. Ένα παράδειγμα ήταν η διαδικασία αλλαγής λωρίδων στο δρόμο, αρχικά χωρίς την εκτέλεση πρόσθετων λειτουργιών και στη συνέχεια εισάγοντας ταυτόχρονα έναν προορισμό. Αυτό το τεστ αλλαγής λωρίδας έδειξε ποια φιλοσοφία διευκόλυνε τον οδηγό να παραμείνει στην ιδανική λωρίδα, χρησιμοποιώντας το σύστημα πλοήγησης. Στην πορεία, οι ανανεωμένες φιλοσοφίες βελτιστοποιήθηκαν μέχρι που τελικά μηχανικοί και ερευνητές της BMW κατάφεραν δημιουργήσουν το καλύτερο και πλέον κατάλληλο σύστημα, τη δεύτερη γενιά BMW iDrive.



Ένα ακόμα σημείο κατά τη διερεύνηση των χαρακτηριστικών και δυνατοτήτων του νέου iDrive της BMW ήταν να βελτιστοποιηθεί ο χρόνος που χρειάζεται ο χρήστης για να λειτουργήσει αποτελεσματικά το σύστημα, τόσο την πρώτη φορά όσο και μετά από τακτική χρήση. Αρκετές συστηματικές συγκρίσεις γρήγορα έδειξαν ότι χρησιμοποιώντας το νέο iDrive της BMW, είτε την πρώτη είτε τις επόμενες φορές, ο χρήστης χρειάζεται πολύ λιγότερο χρόνο για να εξοικειωθεί με τις λειτουργίες ελέγχου σε σχέση με άλλα συστήματα που προσφέρουν άλλοι κατασκευαστές.



Η μέθοδος «εμπλοκής» που επίσης χρησιμοποιήθηκε για να γίνουν συγκρίσεις με άλλους κατασκευαστές και τα συστήματά τους, απέδωσε ιδιαίτερα λεπτομερείς πληροφορίες ως προς τη φιλικότητα προς το χρήστη, επιτρέποντας στους μηχανικούς της BMW να προσδιορίζουν πώς και κάτω από ποιες συνθήκες ο χρήστης μπορεί να διακόπτει μία συγκεκριμένη λειτουργία ελέγχου. Αυτή η δοκιμή απέδειξε σαφώς ότι το νέο iDrive της BMW επιτρέπει στον οδηγό να διαχωρίζει καθήκοντα, όπως η επιλογή μιας συγκεκριμένης μουσικής πηγής ή ο προσδιορισμός του προορισμού στο σύστημα πλοήγησης σε αρκετά βήματα ελέγχου που γίνονται το ένα μετά το άλλο, όπου ελάχιστα διασπάται η προσοχή του οδηγού από το δρόμο.



Με άλλα λόγια, ο οδηγός μπορεί να πραγματοποιεί μεμονωμένες λειτουργίες, όπως πλοήγηση στον προορισμό του χρησιμοποιώντας λίστες ή να αλλάζει διάφορους ραδιοφωνικούς σταθμούς με μία «τυφλή» διαδικασία, χωρίς καν να κοιτάζει τα χειριστήρια. Επομένως, για μία φορά ακόμα, η μέθοδος «εμπλοκής» επιβεβαίωσε την απόφαση που είχε ήδη ληφθεί για την εξέλιξη της πρώτης γενιάς iDrive, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί διάδραση του Controller και της Οθόνης Ελέγχου αντί μία οθόνη αφής.




Νέο iDrive της BMW: κατανοητή, εύκολη στην απομνημόνευση, σαφής δομή

Το νέο iDrive της BMW πληροί άριστα όλες τις απαιτήσεις που προσδιορίστηκαν στη φάση εξέλιξης. Σε διάταξη και σχεδίαση, ο νέος Controller ακολουθεί την πιο προηγμένη βιο-μηχανική τεχνογνωσία που αντικατοπτρίζεται στην επιφάνεια αφής του Controller και στα δομημένα με σαφήνεια μηχανικά χαρακτηριστικά.



Τα ατομικά λειτουργικά βήματα με περιστροφή, πίεση ή μετακίνηση του Controller στο πλάι, μοιάζουν πολύ με τα λειτουργικά βήματα που εκτελεί ο χρήστης ενός υπολογιστή με το ποντίκι του. Επομένως, περιστρέφοντας τον Controller, ο χρήστης «ξεφυλλίζει» (browsing) μία λίστα ατομικών στοιχείων μενού, ενώ πιέζοντάς τον, επιβεβαιώνει την επιλεγμένη λειτουργία. Μετακινώντας τον Controller αριστερά ή δεξιά, ο χρήσης μπορεί να πλοηγείται μεταξύ των διαφόρων επιπέδων του μενού.



Λανσάροντας τη δεύτερη γενιά BMW iDrive, η BMW προσφέρει τώρα μία Οθόνη Ελέγχου διάστασης 10.2 ή 8.8 ιντσών και υπερέχει έναντι όλων των απεικονίσεων που έχουμε συναντήσει σε αυτοκίνητο μέχρι στιγμής και όχι μόνο λόγω μεγέθους. Η ανάλυση απεικόνισης των 1280 x 480 pixels επιτρέπει σαφή παρουσίαση γραφικών, πιστών στις λεπτομέρειες με επίπεδο φωτεινότητας και αντίθεσης εφάμιλλο με το αντίστοιχο μιας High Definition TV (HDTV).




Η BMW κινητήρια δύναμη της εξέλιξης: από το CARIN μέχρι το iDrive

Από την αρχή, η εξέλιξη του BMW iDrive βασίστηκε στην πλούσια εμπειρία που έχει αποκτήσει η BMW στον τομέα υποστήριξης οδηγού και διαμόρφωσης εσωτερικού. Ήδη από τη δεκαετία του 1990, σχεδιαστές και μηχανικοί της BMW άρχισαν να σκέπτονται πώς ο συνεχώς αυξανόμενος αριθμός λειτουργιών άνεσης στο αυτοκίνητο μπορούσε να ελεγχθεί με τον ασφαλέστερο και πιο αποδοτικό τρόπο.



Μέχρι τότε, η ενσωμάτωση μιας νέας λειτουργίας στο αυτοκίνητο, απαιτούσε πάντα τη χρήση πρόσθετων μπουτόν και οθονών στο cockpit. Γι’ αυτό, το 1994, οι υπεύθυνοι μηχανικοί εξέλιξης της τότε BMW Σειράς 7, συνδύασαν το πρώτο στον κόσμο σύστημα πλοήγησης στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, με το σύστημα πληροφοριών αυτοκινήτου CARIN να λειτουργεί σαν υπολογιστής ταξιδιού.



Έξι χρόνια αργότερα, παρουσιάστηκε το πρώτο σύστημα ραδιοφώνου με ενσωματωμένη λειτουργία πλοήγησης στη BMW Σειρά 3. Και με το iDrive να κυκλοφορεί στην αγορά μετά από ένα μόλις χρόνο, η BMW, για πρώτη φορά, έδωσε στον οδηγό τη καταπληκτική ευκαιρία να ελέγχει μία μεγάλη ποικιλία διαφορετικών λειτουργιών με μία μόνο μονάδα ελέγχου και κεντρική οθόνη: πραγματική επανάσταση στο cockpit του αυτοκινήτου.









Βελτιστοποιημένη φιλοσοφία ελέγχου για μεγαλύτερη υπεροχή

Πλαισιώνοντας τον Controller με μπουτόν πολλαπλών λειτουργιών στο τιμόνι, ο οδηγός είχε τη δυνατότητα, από την αρχή, να ενεργοποιεί επιλεγμένες λειτουργίες ψυχαγωγίας και τηλεπικοινωνίας, χωρίς να χρειάζεται να παίρνει τα χέρια του από το τιμόνι.



Στη συνέχεια, λανσαρίστηκαν τα «αγαπημένα» μπουτόν για ακόμα πιο εύκολες και συστηματικές λειτουργίες ελέγχου. Τώρα, η νέα γενιά BMW iDrive περιλαμβάνει οκτώ «αγαπημένα» μπουτόν στη κεντρική κονσόλα, επιτρέποντας στο χρήστη για πρώτη φορά να αποθηκεύει όχι μόνο ραδιοφωνικούς σταθμούς, αριθμούς τηλεφώνων και προορισμούς πλοήγησης, αλλά και όλα τα στοιχεία του μενού μπορεί να ανακτά άμεσα μέσω iDrive.



Σαν μία πρόσθετη καινοτομία, η δεύτερη γενιά του επαναστατικού συστήματος ελέγχου της BMW προσφέρεται με τέσσερα μπουτόν άμεσης επιλογής στον Controller για τις επιλογές των μενού που χρησιμοποιούνται συχνότερα.

Επομένως, ο οδηγός πιέζοντας αυτά τα μπουτόν μπορεί να αλλάζει άμεσα μεταξύ των λειτουργιών CD, ραδιοφώνου, τηλεφώνου και πλοήγησης – όπως στα ηλεκτρονικά συστήματα ψυχαγωγίας – πολύ γρήγορα και αποδοτικά, ενώ όλο το σύστημα είναι κατανοητό και εύκολο στην απομνημόνευση.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα