BMW Z4: Ορισμός του roadster

BMW Z4: Ορισμός του roadster
BMW Z4 sd

Aφήνει την υφασμάτινη οροφή, ντύνεται την μεταλλική και γίνεται ο ορισμός του coupe-cabriolet

Τα άκρως πετυχημένο roadster της BMW άλλαξε στα σημεία και θα κάνει την εμφάνισή του στην ευρωπαϊκή (και παγκόσμια) αγορά το δεύτερο τετράμηνο του 2009. Η μεγαλύτερη καινοτομία για την Ζ4 είναι πως αφήνει … πίσω της την μαλακή, υφασμάτινη οροφή. Θα διαθέτει πλέον με μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή , και έτσι «έρχεται» ακόμη πιο κοντά στην Mercedes SLK, η οποία αποτελεί τον βασικό ανταγωνιστή του μοντέλου της βαυαρικής φίρμας.



Η BMW Z4 είναι το πρώτο καμπριολέ μοντέλο στην παγκόσμια αγορά το οποίο εφοδιάζεται με σκληρή οροφή δύο κομματιών. Μια οροφή, -που είναι από αλουμίνιο για να είναι ελαφριά- την οποία μπορεί να την ανοίξεις και να την κλείσεις σε μόλις 20 δευτερόλεπτα. Είτε από το κουμπί που υπάρχει στην κεντρική κονσόλα, είτε από τηλεχειριστήριο.



Η Ζ4 διαθέτει τις αρμονικές αναλογίες ενός κλασικού διθέσιου roadster, με την καμπίνα των επιβατών όμως να έχει τοποθετηθεί κοντά στον πίσω άξονα. Τα στιλιστικά αυτά στοιχεία τονίζουν την προσωπικότητα και το κύρος του μοντέλου. Παράλληλα, η κίνηση μεταφέρεται στους πίσω τροχούς, όπως συμβαίνει με όλα τα μοντέλα της BMW. Κάτω από αυτό το πρίσμα δεν είναι υπερβολική η διαπίστωση πως το Ζ4 αποτελεί την αναγέννηση της κατηγορίας των πραγματικών roadster.








Η εμπρός όψη χαρακτηρίζεται από την κλασική μάσκα της BMW με τα διπλά φώτα. Όλες οι δυναμικές γραμμές στο καπό καταλήγουν στη μάσκα ορίζοντας τα άκρα της. Για τους σχεδιαστές της Ζ4 πάντως, αυτές οι γραμμές του καπό δεν αποτελούν παρά την συνέχεια του δρόμου. Στην πλαϊνή όψη, κυριαρχεί η ανάγλυφη γραμμή στο κάτω μέρος, που συνδέει το εμπρός με το πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Η Ζ4 θα διατίθεται σε 9 διαφορετικούς χρωματισμούς, στους οποίους περιλαμβάνεται και το “Orion Silver Metallic” που αποτελεί αποκλειστικό χρώμα για το συγκεκριμένο μοντέλο.








Στο εσωτερικό κυρίαρχα στοιχεία είναι η εργονομία, η λειτουργικότητα και η πολυτέλεια. Η τελευταία ορίζεται από τα υψηλής ποιότητας δέρματα που «ντύνουν» καθίσματα και πόρτες. Ο υποψήφιος αγοραστής θα μπορεί να επιλέξει μεταξύ 4 διαφορετικών χρωματισμών.








Οι σχεδιαστές της BMW υπόσχονται καλύτερη ορατότητα, τόσο από τα πλαϊνά παράθυρα, όσο και προς τα πίσω. Πως έχει επιτευχθεί αυτό; Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στην δημοσιότητα, τα πλαϊνά παράθυρα είναι κατά 40% μεγαλύτερα σε σχέση με την προηγούμενη γενιά της Ζ4. Κάτι που θεωρείται λογικό, από την στιγμή που πίσω από τα παράθυρα της πόρτας έχει τοποθετηθεί ένα ακόμη μικρό παράθυρο. Τέλος το πίσω παρμπρίζ έχει «μεγαλώσει» κατά 52%.








Με ανοικτή την οροφή, η Ζ4 προσφέρει απλόχερα την επαφή με τον ήλιο, τον αέρα, την φύση γενικότερα. Και με κλειστή την μεταλλική οροφή, μετατρέπεται αυτομάτως σε ένα κουπέ υψηλών προδιαγραφών.



Η νέα Z4 θα κινείται –σε πρώτη φάση τουλάχιστον- από τρεις 6κύλινδρους κινητήρες, οι οποίοι εναρμονίζονται πλήρως, σε ότι αφορά τις εκπομπές ρύπων με την νόρμα Euro5. Η κορυφαία έκδοση είναι η Z4 35i με κινητήρα που αποδίδει 306 ίππους και η τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ ώρα. Ίδια είναι η τελική ταχύτητα και για την έκδοση 30i με τους 258 ίππους ενώ η μικρότερη έκδοση είναι η 23i με τους 204 ίππους.








Η BMW εφοδιάζει την Ζ4 με το σύστημα Drive Dynamic Control με Variable Damping Control. Πρόκειται για μια λειτουργία που δίνει στον οδηγό την δυνατότητα να ρυθμίζει με σχεδόν άπειρους συνδυασμούς, την απόσβεση των αναρτήσεων. Από πολύ άνετη σε πολύ σπορ παράλληλα με αλλαγή στην χαρτογράφηση του κινητήρα, την απόδοσή του, την αίσθηση του τιμονιού και την κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων.



Σε σχέση με την προκάτοχό της είναι μεγαλύτερη σε διαστάσεις. Είναι λοιπόν κατά 148 χιλιοστά μακρύτερη φθάνοντας τα 4,239 μ. Παράλληλα έχει αυξηθεί το πλάτος κατά 9 χιλιοστά. Η αύξηση των διαστάσεων έχει συμβάλει στην δημιουργία μιας πιο άνετης καμπίνας και ενός μεγαλύτερου χώρου αποσκευών. Η χωρητικότητα του τελευταίου κυμαίνεται από 180 λ. (με την οροφή ανοικτή) έως και 310 λίτρα (με την οροφή κλειστή).



Η Ζ4 θα εφοδιάζεται με το τελευταίας γενιάς iDrive σύστημα της BMW, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων σύστημα πλοήγησης και σκληρό δίσκο χωρητικότητας 12 GB.




ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ




BMW Z4 sDrive23i


Κυβισμός: 2.497 κ.ε.

Ιπποδύναμη: 204 hp

Ροπή: 250 Nm

0-100 χλμ./ώρα : 6.6 δευτερόλεπτα

Τελική ταχύτητα: 243 km/h

Τιμή (στη Γερμανία): 35,900 EUR




BMW Z4 sDrive30i

Κυβισμός: 2.996 κ.ε.

Ιπποδύναμη: 258 hp

Ροπή: 310 Nm

0-100 χλμ./ώρα : 5.8 δευτερόλεπτα

Τελική ταχύτητα: 250 km/h

Τιμή (στη Γερμανία) : 42,900 EUR




BMW Z4 sDrive35i

Κυβισμός : 2.996 κ.ε. με διπλό τούρμπο

Ιπποδύναμη: 306 hp

Ροπή: 400 Nm

0-100 χλμ. /ώρα : 5.2 δευτερόλεπτα

Τελική ταχύτητα: 250 km/h

Τιμή (στη Γερμανία): 47,450 EUR



Δείτε το πρώτο διαφημιστικό σποτ για τη νέα Ζ στο βίντεο που ακολουθεί.






Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα