Ferrari One to One

Σχεδίασε και παρήγγειλε τη δική σου Ferrari με το πρόγραμμα One to One (wallpaper inside)
- 07 Απριλίου 2008 20:24
Όταν η Ferrari “κατεβαίνει” στη 78η Διεθνή Έκθεση της Γενεύης με όλη την γκάμα των GT, το μονοθέσιο που κέρδισε το πρωτάθλημα οδηγού και κατασκευαστή της Φόρμουλα 1 του 2007 και τη θρυλική 365 GTB4 “Daytona” που γιορτάζει φέτος τα 40 της χρόνια, δεν είναι κάτι που μπορεί να προκαλέσει υποψίες. Απλώς ένα υπερθέαμα για να κορεστούν τα αδηφάγα μάτια των φίλων της αυτοκίνησης και των απανταχού Ferraristi.
Όταν όμως την κεντρική θέση του περιπτέρου καταλαμβάνει μια 612 Spaglietti, τα φρύδια τσιτώνουν και φτάνουν στο κούτελο.
Μπορεί η 612 να φέρει όνομα βαρύ όσο η ιστορία του Sergio Scaglietti, που σφυρηλάτησε την αγωνιστική ιστορία της Ferrari κατασκευάζοντας μερικά από τα πιο επιτυχημένα σασί, ήταν, όμως, πάντα ένα GT σχεδιασμένο περισσότερο για πολυτέλεια και λιγότερο για υψηλές επιδόσεις.
Ποτέ δεν έπεισε για τις “καμπύλες” της, πολλοί θεώρησαν το σχεδιασμό του Πινινφαρίνα το λιγότερο αμφιλεγόμενο και παρά τις σχεδιαστικές του καταβολές που αγγίζουν την 250 GTO και την 375 MM που παρήγγειλε ο Roberto Rossellini για την Ingrid Bergman διεκδικεί τον τίτλο της πιο χοντροκομμένης Ferrari.
Ένα φωτομοντέλο βέβαια παραμένει φωτομοντέλο όσο “άσχημο” και να είναι. Και μια Ferrari παραμένει μία Ferrari όσο και αν οι επιδόσεις τις είναι μικρότερες από τα γρήγορα μοντέλα.
Ποιος είναι επομένως ο λόγος που όλα τα φώτα της Γενεύης έπεσαν πάνω στη Scaglietti του 2008; Η απάντηση ακούει στο όνομα “One to One”.
Ένα πρόγραμμα εξατομίκευσης που εισάγει η Ferrari με το συγκεκριμένο μοντέλο δίνοντας τη δυνατότητα σε κάθε υποψήφιο πελάτη να σχεδιάσει τη δική του 612 -και μελλοντικά οποιοδήποτε μοντέλο- μέχρι τελικής… λεπτομέρειας.
Αρκούντως ειρωνικά η Scaglietti από τα γεννοφάσκια της το 2004 έχει κρατήσει μόνο τα μηχανικά μέρη. Το σασί της, το δεύτερο μετά τη 360 Modena και βάση για το σασί της 599 GTB, κατασκευάστηκε εξαρχής και εξολοκλήρου από αλουμίνιο. Έτσι εξασφαλίστηκε 60% περισσότερη μηχανική αντοχή και 60 κιλά βάρους λιγότερο από το μοντέλο που αντικατέστησε, τη 456M GTA παρά της αυξημένες διαστάσεις.
Σε μία κίνηση “ευφυούς σχεδιασμού” ο κινητήρας μπήκε πίσω από τον εμπρός άξονα και το κιβώτιο των ταχυτήτων μαζί με το διαφορικό στο πίσω μέρος προσφέροντας ιδανική κατανομή βάρους (46% εμπρός- 54% πίσω), μικρότερο κέντρο βάρους και σημαντικά βελτιωμένη οδηγική συμπεριφορά.
Έχοντας κατά νου το λιγότερο “αγωνιστικό” και περισσότερο “playboy” οδηγό, η Ferrari σχεδίασε και εγκατέστησε -παρέα με αναρτήσεις ενεργητικής απόσβεσης- ένα νέο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης για να κρατήσει στο δρόμο και στο δεξί ρεύμα κυκλοφορίας τη Scaglietti. Παράλληλα κράτησε το θηριώδη δωδεκακύλινδρο κινητήρα των 5,7 λίτρων της 575 Maranello που δίνει 540 ίππους (bhp) στις 7250 και 588 Nm ροπής στις 5250 rpm.
Βάζοντας στη συνταγή και ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο με χειροκίνητο επιλογέα και πτερύγια τύπου F1 πίσω από το τιμόνι για να δίνουν εντολές στο ηλεκτρουδραυλικό σύστημα F1A και οι σχέσεις να αλλάζουν ταχύτατα και ομαλά η Scaglietti ήταν άξια να φέρει το επίθετο Ferrari, επιταχύνοντας από στάση στα 100 χ.α.ω μέσα σε 4,2 δευτερόλεπτα και επιτυγχάνοντας μέγιστη ταχύτητα 315 χ.α.ω.
Τι άλλαξε μέσα στην τετραετία; Όλα τα υπόλοιπα! Τα εξωτερικά χρώματα από το μαύρο και το αγωνιστικό κόκκινο μέχρι το μπεζ και μπλε ελεκτρίκ στη συλλεκτική Scaglietti Cornes για τα 30 χρόνια της Ιαπωνικής εισαγωγικής. Η διχρωμία που εισήγαγε η Scaglietti Sentanna στο αμάξωμα έγινε διχρωμία στα δέρματα της καμπίνας. Ο κόκκινος της διακόπτης παρέμεινε και το υψηλής απόδοσης Bose ηχοσύστημα έγινε ηχοσύστημα – GPS.
Ακριβώς αυτή είναι η λογική του One-to-One: Σε ένα ειδικά διαμορφωμένο ατελιέ και με την υποστήριξη ενός σχεδιαστικού προγράμματος και των ειδικών της Ferrari ι υποψήφιοι θα μπορούν να διαλέξουν χρώματα, υλικά, λεπτομέρειες ώστε να παραγγείλουν από το εργοστάσιο την πραγματικά δική τους Ferrari.
Όλες οι 612 Scaglietti που χρησιμοποιούνται στο One-to-One ενσωματώνουν μια σειρά τεχνολογικών εξελίξεων που αντικατοπτρίζουν τη φιλοσοφία της Ferrari σε όλα της τα μοντέλα. Η ναυαρχίδα πλέον του στόλου των GT διαθέτει στάνταρ την ηλεκτροχρωματική οροφή της συλλεκτικής Scaglietti Sessanta που ρυθμίζει ανάλογα επιτρέποντας της σωστή ποσότητα φωτός στην καμπίνα.
Αυτό προοιωνίζει ένα αρκετά διαφορετικό μέλλον για τον Ιταλό κατασκευαστή που, αντιλαμβανόμενος το πνεύμα των καιρών δίνει περισσότερες επιλογές στον καταναλωτή.