GM V6 turbo-diesel
Η Ευρώπη απολαμβάνει τα πλεονεκτήματα της diesel τεχνολογίας, ενώ η Ελλάδα απαξιεί...
- 07 Μαρτίου 2007 20:37
Δείτε λοιπόν τι μπορούν και απολαμβάνουν τα υπόλοιπα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε αντίθεση με τη χώρα μας η οποία δε θέλει να καταλάβει ότι οι νέοι diesel κινητήρες έχουν θέση ακόμη και στην Αθήνα!
Ο νέος κινητήρας (250 ίππων) θα πωλείται κυρίως στην Ευρώπη και κάνει το ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης (8-18 Μαρτίου). Η πρώτη του εφαρμογή σε επίπεδο παραγωγής προγραμματίζεται για το 2009 στη νέα Cadillac CTS.
Jim Taylor, Γενικός Διευθυντής της Cadillac
«
Περιμένουμε ο V6 diesel να είναι πολύ ανταγωνιστικός στην Ευρωπαϊκή αγορά πολυτελών οχημάτων». «
Με έξοχη ροπή στις χαμηλές στροφές και υψηλή απόδοση ισχύος, εναρμονίζεται άριστα με τη φιλοσοφία υψηλών επιδόσεων της Cadillac».
Ειδικά
Ο συμπαγής, τετραβάλβιδος V-6 κινητήρας με διπλούς εκκεντροφόρους επικεφαλής ανήκει σε μία νέα οικογένεια πετρελαιοκινητήρων της GM, που υιοθετούν ένα πρωτοποριακό σύστημα ελέγχου καύσης κλειστού βρόγχου σχεδιασμένο για να πληροί τις μελλοντικές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων. Ο κινητήρας μπορεί να τοποθετείται σε διαμήκη ή εγκάρσια διάταξη και να προσαρμόζεται σε μία μεγάλη ποικιλία οχημάτων με κίνηση σε δύο ή τέσσερις τροχούς.
Ιταλική υπόθεση
Η εξέλιξη του νέου κινητήρα της GM είναι ένα προϊόν συνεργασίας μεταξύ του Ευρωπαϊκού κλάδου της GM Powertrain στο Τορίνο (Ιταλία) και της VM Motori που εδρεύει στο Cento (Ιταλία). Η GM Powertrain θα εστιάσει στην εξέλιξη της διαδικασίας καθαρής καύσης, ηλεκτρονικού ελέγχου κινητήρα και επεξεργασίας καυσαερίων, καθώς και στη ρύθμιση και ενσωμάτωση στα οχήματα της GM. Η VM Motori θα κατασκευάσει τη νέα μονάδα στο εργοστάσιό της στο Cento και είναι υπεύθυνη για τα μηχανικά θέματα της σχεδίασης, εξέλιξης και δοκιμής του κινητήρα.
Roger Johansson, αντιπρόεδρος της GM Powertain Europe
«
Ο V6 diesel περιλαμβάνει κορυφαίες τεχνολογίες και θα προσφέρει έξοχες επιδόσεις, οικονομία καυσίμου και χαμηλές εκπομπές ρύπων».
Καλύτερη καύση
Το σύστημα διαχείρισης του V6 κινητήρα επιτρέπει τη βέλτιστη οικονομία καυσίμου καθώς και τις μειωμένες εκπομπές ρύπων και θορύβων, εφαρμόζοντας μία νέα τεχνολογία ελέγχου καύσης. Βασικά στοιχεία του συστήματος είναι οι ταχείας απόκρισης αισθητήρες πίεσης κυλίνδρου με πιεζο-αντιστάσεις, που είναι ενσωματωμένοι στους προθερμαντήρες του κινητήρα. Αυτοί οι ειδικοί αισθητήρες αποκτούν δεδομένα σε πραγματικό χρόνο από τη διαδικασία καύσης, επιτρέποντας στιγμιαία άριστη ρύθμιση της διαδικασίας ψεκασμού καυσίμου. Στο μέλλον, αυτή η τεχνολογία ελέγχου καθαρής καύσης θα εφαρμοστεί και σε άλλους πετρελαιοκινητήρες της GM Powertrain.
Φιλικός προς το περιβάλλον
Το υψηλής πίεσης σύστημα common-rail παράγει πίεση ψεκασμού μέχρι 2000 bar (29,000 psi). Τα ταχείας απόκρισης μπεκ είναι πιεζοηλεκτρικά, επιτρέποντας μέχρι οκτώ ψεκασμούς ανά κύκλο. Το σύστημα επεξεργασίας καυσαερίων περιλαμβάνει έναν οξειδωτικό καταλύτη και φίλτρο σωματιδίων, που βρίσκονται κοντά στον κινητήρα για να επιτυγχάνουν τις μελλοντικές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων.
Υψηλά αποθέματα ροπής
Ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος υπερσυμπιεστής μεταβλητής γεωμετρίας παράγει πίεση υπερπλήρωσης. Ο κινητήρας έχει ροπή 550 Nm ξεκινώντας από τις 2000 rpm, προσφέροντας παράλληλα αποτελεσματική οικονομία καυσίμου και μειωμένους ρύπους.
Η νέα, συμπαγής V-6 μονάδα έχει αλουμινένιες κυλινδροκεφαλές και γωνία κυλίνδρων 60 μοιρών, διάμετρο 83.0 mm και διαδρομή 90.4 mm, για κυβισμό 2935 cm3. Το μπλοκ του κινητήρα κατασκευάζεται από ανθεκτικότερο και ελαφρύτερο Συμπιεσμένο Γραφιτούχο Σίδηρο – Compacted Graphite Iron (αντί του μικρότερης αντοχής αλουμινίου ή του βαρύτερου χυτοσιδήρου) για τη βελτιστοποίηση των διατάσεων, του βάρους, της πολιτισμένης λειτουργίας και των επιδόσεων του κινητήρα.