GP Μπαχρέιν

O Μάσα έδωσε απαντήσεις με νίκη στο Μπαχρέιν. Έπιασε κορυφή στην βαθμολογία ο Ραικόνεν (2ος)
- 06 Απριλίου 2008 16:05
Τον αγώνα θέλουν να ξεχάσουν γρήγορα οι άνθρποι της McLaren που έβλεπαν τον Κοβαλάινεν να μην μπορεί να ακολουθήσει τον ρυθμό των Ferrari, BMW από την 5η θέση και τον Λιούις Χάμιλτον να γίνεται όμηρος των λαθών του μένοντας έξω από τους βαθμούς.
H BMW ανέβηκε στην κορυφή της βαθμολογίας των κατασκευαστών δείχνοντας πως η ανάκαμψή της είναι οριστική και αμετάκλητη.
* Αναλυτικοί πίνακες και χρόνοι ΕΔΩ
Ο γύρος σχηματισμού ολοκληρώθηκε με τον Νίλσον Πικέ της Renault να αντιμετωπίζει πρόβλημα στην επιλογή της δεύτερης σχέσης στο κιβώτιο. Ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα ήταν ο μόνος από τους δέκα πρώτους πιλότους που επέλεξε την πιο σκληρή γόμα όταν τα μονοθέσια στήθηκαν” στην γραμμή εκκίνησης.
Όταν τα κόκκινα φώτα έσβησαν ο Φελίπε Μάσα πετάχτηκε μπροστά από τον Ρόμπερτ Κούμπιτσα και έστριψε πρώτος στην στροφή “1”, παίρνοντας όσο πιο γρήγορα ήταν δυνατό την θέση του στην κορυφή.
Εκπληκτική εκκίνηση και από τον Χέικι Κοβαλάινεν που κατάφερε να περάσει και τον Κίμι Ραϊκόνεν στην πρώτη στροφή! Ο Φινλανδός της Ferrari ανέκτησε την θέση του αμέσως αλλά ο συμπατριώτης του της McLaren είχε ήδη κερδίσει μία θέση.
Απογοητευτική εκκίνηση από τον Χάμιλτον που έχασε θέσεις και με την συμπλήρωση του πρώτου γύρου χτύπησε πάνω στον Φερνάντο Αλόνσο καταστρέφοντας την εμπρός αεροτομή του.
Η μάχη στο Μπαχρέιν είχε ανάψει από τους πρώτους γύρους με τον Κίμι Ραϊκόνεν να περνά τον Κούμπιτσα και να βρίσκεται πίσω από τον Φελίπε Μάσα, σε μία ονειρική εκκίνηση για την Ferrari και ένα γρήγορο “1-2”.
Λίγο πιο πίσω ο Νικ Χάιντφιλντ βρισκόταν σε εξαιρετική κατάσταση φτάνοντας στον τρίτο κιόλας γύρο στην τέταρτη θέση, ρίχνοντας τον Χέικι Κοβαλάινεν στην πέμπτη.
Ο έτερος πιλότος της McLaren βρισκόταν στα pit για να αλλάξει την εμπρός αεροτομή στους πιο καταστροφικούς πρώτους γύρους της Βρετανικής εταιρίας στο φετινό πρωτάθλημα.
Η μεγάλη μάχη ήταν για την δεύτερη θέση, αφού ο Φελίπε Μάσα είχε κάνει διαφορά τεσσάρων δευτερολέπτων από τον Κίμι Ραϊκόνεν στην κορυφή και ο Φινλανδός είχε πίσω του τον Ρόμπερτ Κούμπιτσα που προσπαθούσε να ανακτήσει όσα έχασε στην εκκίνηση.
H Ferrari όμως ήταν σε εξαιρετικό ρυθμό και ο παγκόσμιος πρωταθλητής δεν άργησε να απαντήσει στην πίεση του Κούμπιτσα με ταχύτερους γύρους. Τα δύο κόκκινα μονοθέσια ήταν σε δικό τους ρυθμό με τις δύο BMW να είναι οι μόνες που έδειχναν ικανές να ακολουθήσουν (από απόσταση).
Ο Λιούις Χάμιλτον μετά την κάκιστη εκκίνηση και το λάθος του να πέσει πάνω στον Φερνάντο Αλόνσο είχε πέσει στην δέκατη όγδοη θέση πίσω από τον Ντάβιντσον, προσπαθώντας να ανακτήσει το χαμένο έδαφος. Ο Βρετανός γύρναγε 2 δευτερόλεπτα πιο αργά από της Ferrari με την McLaren του να δείχνει “πληγωμένη” από την σύγκρουση παρά την αλλαγή της εμπρός πτέρυγας. Ο Χάμιλτον έλεγε χαρακτηριστικά μέσω της ενδοεπικοινωνίας στους μηχανικούς του πως το μονοθέσιο δεν αντιδρούσε σωστά.
Έκπληξη από Ραϊκόνεν στο 1ο pit stop
Το χορό των pit stop άνοιξε στον 17ο γύρο, όπως αναμενόταν, ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα, την ώρα που ο Κίμι Ραϊκόνεν συνέχιζε να κατεβάζει τα χρονόμετρα με νέο ταχύτερο γύρο.
Στον 19ο γύρο ένα λάθος του Τζέινσον Μπάτον έφερε ακόμα μία σύγκρουση στον αγώνα. Ο Βρετανός χτύπησε στον Ντέιβιντ Κούλθαρντ με τον Μπάτον να χάνει την εμπρός αεροτομή του.
Ο Κίμι Ραϊκόνεν έκανε την έκπληξη και μετά από 20 στροφές στην πίστα μπήκε στα pit. Ο Φινλανδός έμεινε για 9.6 δευτερόλεπτα στα χέρια των μηχανικών. Δύο γύρους αργότερα ήταν η σειρά του Φελίπε Μάσα να επισκεφθεί τα pit κάνοντας πολύ πιο γρήγορο stop από τον ομόσταυλό του (8.5 δευτ.). Οι δύο Ferrari έμειναν με την μαλακή γόμα.
Την ώρα που όλα τα μονοθέσια ολοκλήρωναν τον πρώτο τους ανεφοδιασμό στο 25ο γύρο, ο Λιούις Χάμιλτον πάλευε στις πιο πίσω θέσεις να ανακτήσει το χαμένο έδαφος προσπερνώντας και το Τακούμα Σάτο στην 14η θέση και είχε μπροστά του τον Τζιανάρλο Φιζικέλα.
Μετά το πέρας του πρώτου ανεφοδιασμού η κατάσταση στις πρώτες θέσεις παρέμενε ίδια με τον Φελίπε Μάσα να οδηγεί την κούρσα και τους Ραϊκόνεν, Κούμπιτσα, Χάιντφιλντ, Κοβαλάινεν, Τρούλι, Γούμπερ και Ρόσμπερκ να συμπληρώνουν την βαθμολογούμενη οκτάδα.
Στα σίγουρα η Ferrari για το “1-2”
Όταν ο Κίμι Ραϊκόνεν μπήκε για δεύτερη φορά στα pit μόλις στο 39ο γύρο έγιναν σαφής οι προθέσεις της Ferrari. Ο Φινλανδός με αυτή την κίνηση άφηνε την διεκδίκηση της πρώτης θέσης και η Ιταλική εταιρία ήθελε τα δύο της μονοθέσια να φτάσουν στον τερματισμό χωρίς προβλήματα, ειδικά την ώρα που ο Χάμιλτον βρισκόταν στην 14η θέση πολύ μακριά από τους βθμούς.
Η μεγάλη μάχη ήταν για την τρίτη θέση στο βάθρο με τις δύο BMW (Κούμπιτσα, Χάιντφιλντ) σε μία τεράστια “οικογενειακή” κόντρα. Ο τελευταίος το πάλεψε αλλά οι γύροι που έμεινε έξω μέχρι τον δεύτερο ανεφοδιασμό του δεν κατάφεραν να τον φέρουν μπροστά από τον ομόσταυλό του.
* Αναλυτικοί πίνακες και χρόνοι στη νέα υπηρεσία του AUTO 24 για την Formula 1