H Jaguar I-Pace “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2019”

H Jaguar I-Pace “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2019”

Το μοναδικό αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, που μπήκε στην ψηφοφορία, κατέκτησε και τον τίτλο!

Αποστολή στη Γενεύη: Δημήτρης Μπαλής

Πριν από λίγο, εδώ στη Γενεύη, λίγες ώρες πριν ανοίξει αύριο το πρωί το Σαλόνι Αυτοκινήτου, η επιτροπή των 60 δημοσιογράφων από 23 ευρωπαϊκές χώρες, εξέλεξε ως «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2019», την αμιγώς ηλεκτρική Jaguar I-Pace, ένα πράγματι ξεχωριστό SUV. Μπορεί για την Ελλάδα να φαντάζει κάπως περίεργο, επειδή ακριβώς η ηλεκτροκίνηση είναι στα σπάργανα, εντούτοις στην Ευρώπη η ηλεκτροκίνηση βρίσκεται σε πολύ καλύτερο επίπεδο και αναπτύσσεται ταχύτατα.

Σήμερα, η μάχη για την ανάδειξη του νικητή ήταν πολύ σκληρή και για πρώτη φορά στην ιστορία του θεσμού από το 1964, δύο μοντέλα ισοψήφισαν με 250 βαθμούς: Η Alpine A110 και η Jaguar I-Pace, ωστόσο στην έξτρα μονομαχία των δύο αυτοκινήτων οι εκλέκτορες έδωσαν τον τίτλο στην Jaguar I-Pace.

Το βραβείο παραδόθηκε από τον πρόεδρο της επιτροπής, Φρανκ Γιάνσεν, προς τον διευθυντή σχεδιασμού της Jaguar, Ιαν Κάλουμ κι αυτή ήταν η πρώτη φορά που Jaguar πήρε το βραβείο.

Εκτός από την καινοτομία και την ασφάλεια, τα κριτήρια επιλογής ήταν το σχέδιο και η αξία τιμής/προϊόντος.

Αποτελέσματα ψηφοφορίας 2019:

Jaguar I-Pace: 250 βαθμούς

Alpine A110: 250 β.

Kia Ceed: 247 β.

Ford Focus: 235 β.

Citroën C5 Aircross: 210 β.

Peugeot 508: 192 β.

Mercedes-Benz A-class: 116 β.

Στην ψηφοφορία που διενεργήσαμε με τους αναγνώστες του ww.sport24.gr, σε 1212 ψήφους, η Jaguar I-Pace έλαβε το 9% των ψήφων. Πρώτο ήρθε το νέο Ford Focus με 24% και ακολούθησε η Mercedes-Benz A-Class με 23%.

Ποια είναι η Jaguar I-Pace

Η Jaguar I-Pace, είναι το μοναδικό αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, που μπήκε στην ψηφοφορία. Στις βόρειες χώρες θα πουλήσει, αλλά κι εκεί που έχει αναπτυχθεί η ηλεκτροκίνηση. Η I-PACE εφοδιάζεται με 3 συστοιχίες μπαταριών. Με πλήρη φόρτιση προσφέρει 470 χλμ. αυτονομίας, τα οποία διατηρούνται ή εξαντλούνται ανάλογα τον τρόπο οδήγησης. Προς τη μέγιστη διατήρηση της αυτονομίας, συνεισφέρει η επαναφόρτιση εν κινήσει με δύο τρόπους, είτε αφήνοντας το πεντάλ του γκαζιού, είτε πατώντας το πεντάλ του φρένου. Επίσης, υπάρχουν και 4 τρόποι λειτουργίας: ECO για οικονομική οδήγηση καταναλώνοντας τη λιγότερη δυνατή ενέργεια, Comfort για περισσότερη άνεση, Dynamic που έχεις επιδόσεις και βέβαια εξαντλείς περισσότερη ενέργεια, ενώ η τέταρτη λειτουργία είναι για οδήγηση σε χιόνι, πάγο ή βροχή. Τώρα, όσον αφορά στη φόρτιση, από απλή πρίζα χρειάζονται 9-12 ώρες, με τριφασικό ρεύμα και ταχυφορτιστή Wallfox, από δημόσιους φορτιστές 50kW φορτίζεις το 80% σε 90 λεπτά, ενώ με 90kW παίρνεις το 80% σε 20 λεπτά. Στον δρόμο, έχεις τη χαρά να αγγίζεις τα 400 Nm ροπής άμεσα, με το χάιδεμα του γκαζιού, ενώ η συνολική ισχύς του αυτοκινήτου φθάνει τους 400 ίππους. Φυσικά τετρακίνητο, με ηλεκτρικά μοτέρ σε κάθε άξονα, και για καλύτερη οδηγική συμπεριφορά στις στροφές, μοιράζουν τη ροπή ανάμεσα στους δύο τροχούς του κάθε άξονα, ώστε να υπάρχει περισσότερη στους εσωτερικούς τροχούς για καλύτερη πρόσφυση. Εχει και ενεργή ανάρτηση Active Air Supension, που αυτορυθμίζεται…

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα