Hummer H3

To AUTO 24 οδηγεί το Hummer H3 και σας μεταφέρει τις εντυπώσεις του (photos)
- 08 Μαρτίου 2009 20:05
Όμως, αν θελήσεις να αποκαλύψεις την πραγματική ταυτότητα του αμερικάνικου αυτοκινήτου, τότε θα πρέπει να αναζητήσεις δύσκολες διαδρομές εκτός δρόμου. Ή καλύτερα να ξεκινήσεις για την περιπέτεια στα βουνά, με μόνο εφόδιο το κέφι γι΄ αυτό που κάνεις. Για τέτοιες καταστάσεις είναι γεννημένο το Hummer 3. Το γεγονός ό,τι αποτελεί το μικρότερο μέλος της οικογένειας που βασίσθηκε και εξελίχθηκε στα μέτωπα των μαχών του αμερικάνικου στρατού σε διάφορες περιοχές του πλανήτη, αποτελεί το καλύτερο εχέγγυο για ξεχωριστές στιγμές μακριά από τον πολιτισμό.
Δεν κρύβω πως ήταν επιθυμία μου να οδηγήσω ένα Hummer. Και όταν ο (φίλος από τα παλιά και μάλιστα από τους ξεχωριστούς) Αλέξανδρος Κωστήρογλου μου το πρότεινε, ο ενθουσιασμός μου ήταν μεγάλος. Όμως, όπως συνήθως συμβαίνει σε τέτοιες περιπτώσεις, αλλιώς τα είχα υπολογίσει τα πράγματα και αλλιώς μου ήρθαν. Έτσι, η … επιδρομή στα Άγραφα ματαιώθηκε λόγω ανωτέρας βίας και το μόνο που μου έμεινε ήταν να «παίξω» μαζί με τον Στάμο στην Πεντέλη και την Πάρνηθα για λίγες ώρες.
Αν και το Hummer H3 είναι φτιαγμένο για πολύ δυσκολότερες αποστολές, εν τούτοις, αυτό που πραγματικά με εντυπωσίασε ήταν η ευκολία και η σιγουριά με την οποία ανταποκρινόταν στα κελεύσματά μου.
Αφήνοντας την άσφαλτο πίσω σου και μπαίνοντας στα βρεγμένα με αρκετούς λάκκους με νερό μονοπάτια το αυτοκίνητο έδειξε από την πρώτη κιόλας στιγμή ότι βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον. Για την κατασκευή του H3 έχει χρησιμοποιηθεί πλαίσιο τύπου σκάλας, ενώ οι πίσω αναρτήσεις αποτελούνται από φύλλα σούστας. Λύση που μπορεί να δείχνει παρωχημένη, εκτός δρόμου όμως αποδεικνύεται εξαιρετική. Γιατί δίνει το δικαίωμα στο Η3 να … σκαρφαλώσει εκεί που μόνο οι ορειβάτες μπορούν να φθάσουν.
Βεβαίως για να συμβεί αυτό δεν αρκούν μόνο οι αναρτήσεις. Χρειάζεται ο ανάλογος κινητήρας και φυσικά ένα αξιόπιστο σύστημα τετρακίνησης.
Όσον αφορά τον κινητήρα, είναι κι αυτός θηριώδης. Ανάλογος με την εικόνα του αυτοκινήτου. Το μοτέρ είναι 3.7 λίτρων , που αποδίδει 245 ίππους και δίνει τελική ταχύτητα πάνω από 170 χλμ. / ωρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ. ώρα σε 10 δευτερόλεπτα. Τεράστια είναι τα αποθέματα ροπής που εμφανίζει και μάλιστα σε όλη τη γκάμα των στροφών ο κινητήρας με αποτέλεσμα να είναι εξαιρετικά φιλικός στην χρήση σε δύσκολες συνθήκες. Η κατανάλωση που δίνει το εργοστάσιο είναι στα 13,7 λίτρα στα 100 χλμ. , σε μικτό κύκλο. Η αλήθεια είναι όμως πως σπάνια ο οδηγός του Hummer H3 θα βρει την κατανάλωση σε τόσο χαμηλό επίπεδο.
Το Η3 διαθέτει μόνιμη τετρακίνηση ενώ ο οδηγός έχει την ευχέρεια της επιλογής μπλοκαρίσματος του κεντρικού και του πίσω διαφορικού, αλλά και αυτή των κοντών σχέσεων. Το όλο σύστημα λειτουργεί άψογα και αποτελεί ένα από τα ισχυρά ατού του αμερικάνικου θηρίου. Όπως μεγάλο συν είναι και η απόσταση από το έδαφος, που φθάνει τα 21,6 εκατοστά προσφέροντας απίστευτες γωνίες αναρρίχησης που κάνουν δυνατή την κατάκτηση κάθε βουνοκορφής. Όσο υπερβολικό κι αν φαίνεται αυτό το σχόλιο.
Το Hummer Η3 που οδηγήσαμε διάθετε αυτόματο κιβώτιο 4 σχέσεων.
ΣΤΑ ΣΑΛΟΝΙΑ
Βεβαίως και για να είμαι απολύτως ειλικρινής, τα περισσότερα Hummer αποτελούν … αξεσουάρ της μπουρζουαζίας. Έτσι, καμία εντύπωση δεν μου κάνει όταν τα βλέπω να κυκλοφορούν στα βόρεια ή τα νότια προάστια και Κολωνάκι.
Θα ήταν λοιπόν άτοπο, να μην αναφερθούμε για το Hummer H3 σε ότι έχει να κάνει με την εικόνα του εντός του αστικού κύκλου.
Εν αρχή λοιπόν είναι η εμφάνιση. Το Η3 , με τις πολλές μυώδεις και αθλητικές επιφάνειες δείχνει ένας καλογυμνασμένος αθλητής. Ενώ το στοιχείο εκείνο που σε εντυπωσιάζει και δεν περνά απαρατήρητο, είναι οι μικρές, σε σχέση με τον όγκο του αυτοκινήτου, γυάλινες επιφάνειες (παρμπριζ, τζάμια θυρών ). Όπως σε κάθε τζιποειδές που θέλει να σέβεται τον εαυτό του και τις καταβολές του, η ρεζέρβα είναι τοποθετημένη στην πόρτα του πορτμπαγκάζ.
Οι μηχανικοί της Hummer φαίνεται πως έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους, προκειμένου να καταφέρουν να δώσουν στο Η3 την εικόνα και τον χαρακτήρα ενός αυτοκινήτου πόλης. Δεν ξέρουμε αν αυτό τους πρόσφερε ικανοποίηση –όταν γνωρίζουμε πως είναι αυτοί που εξέλιξαν το κορυφαίο πολεμικό όχημα που υπάρχει αυτή την εποχή στον πλανήτη- , όμως μπορούμε να πούμε πως μάλλον καλά τα κατάφεραν.
Ευέλικτο στους μποτιλιαρισμένους δρόμους, μπορεί να παρκάρει σχετικά εύκολα στην πόλη προσφέρει στον οδηγό αίσθημα ασφάλειας, χωρίς όμως να προβληματίζει ή να προκαλεί με τον όγκο του. Εκτός πόλης τώρα, το αυτοκίνητο κινείται σχετικά καλά σε ταχύτητες μέχρι 140- 150 χλμ. / ώρα. Πάνω από αυτές, ο πίσω άξονας με τα φύλλα σούστας δεν προσφέρει την απαραίτητη σταθερότητα. Κάτι που έχει σαν αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να παρουσιάζει τάσεις να πλέει . Χωρίς όμως αυτό να μειώνει τον υψηλό δείκτη ασφαλείας του Hummer H3.
Καθισμένος στην θέση του οδηγού νιώθεις άρχοντας. Βλέπεις όλους τους άλλους από ψηλά, έχεις άριστη ορατότητα και ένα πολυτελές περιβάλλον, από το οποίο πάντως απουσιάζουν τα πολλά … μπιχλιμπίδια. Ο σχεδιασμός ακολουθεί μάλλον συντηρητικές γραμμές ενώ η ποιότητα και το φινίρισμα δεν είναι και τα καλύτερα που έχουμε συναντήσει.
Τα δερμάτινα καθίσματα αρέσουν –δεν προσφέρονται στην βασική έκδοση- πολύ τα εκτιμήσαμε, ο χώρος για τους πίσω επιβάτες θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι με μια λέξη αχανής (835 λίτρα).
ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ
Ναι, το Hummer H3 είναι ένα αυτοκίνητο που αξίζει να το αγοράσεις. Και προσωπικά για μένα, βασικό στοιχείο για μια τέτοια επιλογή αποτελεί το γεγονός ότι δεν είναι … δήθεν. Όπως πολλά από τα 4Χ4 που βλέπουμε καθημερινά να κυκλοφορούν γύρω μας. Με ένα σετ λάστιχα για το χώμα, αποτελεί τον ιδανικό σύντροφο για όσους αναζητούν την περιπέτεια. Και στην πόλη, παρά τον (όχι ευκαταφρόνητο όγκο του) είναι φιλικό.
Γνωρίζω όμως, ότι όσοι το αγοράσουν –ή ήδη το έχουν- πολύ δύσκολα θα γευθούν την γλύκα των όμορφων δασικών διαδρομών.
Στα συν
Απεριόριστες δυνατότητες εκτός δρόμου
Ικανοποιητικός εξοπλισμός
Πλούσιοι χώροι
Δυνατός κινητήρας
Επιδόσεις
Λογική τιμή για τον χαρακτήρα και τον κυβισμό του αυτοκινήτου
Στα μείον
Αυξημένη κατανάλωση
Κόστος χρήσης και συντήρησης.
Hummer H3 Base
TIMH: 49.900 €
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Μήκος: 4,782 μ.
Πλάτος: 1,989 μ.
Ύψος: 1,893 μ.
Κινητήρας: 3.653 κ.ε.
Ιπποδύναμη: 245 ίπποι στις 5.600 σαλ.
Μέγιστη ροπή: 33.4 kgm
Κιβώτιο: μηχανικό πέντε σχέσεων
Μετάδοση κίνησης: Σε όλους τους τροχούς
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα: 10,0δευτερόλεπτα *
Τελική ταχύτητα: 179 χλμ./ώρα *
Κατανάλωση: 13,7 λίτρα ανά 100 χλμ. σε μικτό κύκλο *
* Εργοστασιακές μετρήσεις
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
ΤCS
Αερόσακος οδηγού –συνοδηγού.
Αερόσακοι τύπου κουρτίνας
ABS (Σύστημα Αντιμπλοκαρίσματος Φρένων) με ΕΒD
Κλιματισμός
Κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό
Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω
Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες.
Ράδιο CD
Ζάντες αλουμινίου
Trip Computer
Cruise control