Lamborghini Land

Lamborghini Land
lambolan251007s

Το AUTO 24 σας μεταφέρει στην Ιταλική εξοχή! Με άλλα λόγια στη βάση της Lamborghini

Ένα παραδοσιακό χωριό στην όμορφη εξοχή της Εμίλια Ρομάνια όπως δεκάδες άλλα… Ένα χωριό, όμως, το οποίο έχει γίνει διάσημο σε όλον τον κόσμο. Ο λόγος όχι άλλος από το ότι αποτελεί την έδρα του εργοστασίου μιας από τις πλέον διάσημες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου, της Lamborghini. Της εταιρείας με τα πλέον ακραία σε επιδόσεις, εμφάνιση και τεχνολογία υπεραυτοκίνητα για τα οποία συχνά χρησιμοποιείται ο χαρακτηρισμός «διαστημικά». Και όχι άστοχα…



Είχαμε την τύχη να βρεθούμε στο επιβλητικό, αλλά συνάμα εξαιρετικά φιλόξενο αυτό εργοστάσιο και σας ξεναγούμε σε αυτό.




Πτυχές της Lamborghini



Η γραμμή παραγωγής της Lamborghini, όπου «συστεγάζονται» οι Murcielago και Gallardo μας παραπέμπει στη δεκαετία του ’60 και αυτό, πείτε μας ρομαντικούς, είναι πολύ ωραίο να το βλέπεις τη σήμερον ημέρα, την εποχή της παγκοσμιοποίησης… Ορισμένες αγγλικές φίρμες φημίζονται για τα «χειροποίητα» αυτοκίνητά τους, αλλά και οι Ιταλοί δεν πάνε καθόλου πίσω… Λίγοι μηχανικοί γύρω από κάθε όχημα το «χαϊδεύουν» προσθέτοντάς του τμήματα και προσδίδοντάς του την οριστική του υπόσταση.



Η φροντίδα είναι περισσή. Ακόμη και τα πλακάκια στο πάτωμα έχουν μείνει τα ίδια από το 1960 και αυτό δείχνει ότι οι δεσμοί με το ένδοξο παρελθόν της εταιρίας είναι άρρηκτοι…



Τα δέρματα των καθισμάτων και του ταμπλό ράβονται φυσικά με ειδικές μηχανές από υπαλλήλους – «μόδιστρους».



Πίσω από το κτίριο της γραμμής παραγωγής υπάρχει ένα μικρότερο όπου γίνεται το σέρβις και η ανακαίνιση των παλαιοτέρων Lamborghini. «
Είμαστε υπερήφανοι γι’ αυτό. Πολλές φορές έρχονται κατεστραμμένα αυτοκίνητα τα οποία οι τεχνικοί μας μετατρέπουν με πολύ μεράκι και πάλι σε θησαυρούς. Εμείς έχουμε διατηρήσει τις εγκαταστάσεις και τα δικαιώματα για κάτι τέτοιο τη στιγμή που η Ferrari τα έχει παραχωρήσει στο εξωτερικό» (σ.σ.: στην Αγγλική της αντιπροσωπεία, τη Maranello Concessionaires) συμπληρώνει με νόημα η ξεναγός μας.



Στον ίδιο χώρο, εξάλλου, έχουν, τοποθετηθεί πέρα από τις γραμμές παραγωγής των Murcielago και Gallardo οι εγκαταστάσεις παραγωγής των μηχανών ταχυπλόων (που περιλαμβάνονται στο τρίτο παρακλάδι της εταιρείας, τη Motori Marini Lamborghini Spa) καθώς και το τμήμα έρευνας και εξέλιξης, στο οποίο, φυσικά, απαγορεύονται οι φωτογραφίσεις.




Το Μουσείο



Σε περίοπτη θέση, αντίστοιχα με την κεντρική πύλη, δεσπόζει το μουσείο της εταιρείας στο οποίο η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη. Σε αυτό έχουν τοποθετηθεί οι χαρακτηριστικότερες Lamborghini όπως η πρωτοπόρος 350 GT, η Miura (και το εμπνευσμένο από αυτήν Concept Car που είχε παρουσιαστεί στο Ντιτρόιτ), η Countach, η Espada, η Jarama, η Diablo (και η Diablo GT2), η Islero, η Murcielago R-GT, καθώς και τα μονοθέσια της Formula 1 με τα οποία η «Lambo» εφοδίασε με V12 ατμοσφαιρικούς κινητήρες 3,5 λίτρων τις Lotus και Larrousse τις χρονιές 1989-1993. Δίπλα από το μουσείο υπάρχει μπουτίκ με αντικείμενα με το σήμα της εταιρείας («merchandising»), που διατίθενται βεβαίως στο κοινό, καθώς και εκθεσιακοί χώροι. Αυτά υπάγονται στη Lamborghini Artimarca Spa. Έξω από το μουσείο δεσπόζει το 4×4 LM001 («Lamborghini Militare» καθώς αρχικά κατασκευάστηκε με προορισμό τη στρατιωτική χρήση) από τον όγκο και τις επιδόσεις του οποίου (φέρει V12 4,7 λίτρων της Countach γαρ…) θα είχε να ζηλέψει ακόμη και το Hummer…




Lamborghini Story…




1916: Ο Φερούτσιο Λαμποργκίνι γεννιέται στις 28 Απριλίου στο Ρενάτσο, ένα μικρό χωριό έξω από την Μπολόνια.




1940: Κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου ο Λαμποργκίνι υπηρετεί στον ιταλικό στρατό και είναι υπεύθυνος συντήρησης οχημάτων στη Ρόδο.




1948: Ο Λαμποργκίνι μετά τον πόλεμο μετατρέπει στρατιωτικά οχήματα σε τρακτέρ τα οποία είχαν τεράστια ζήτηση. Αγοράζει ένα εργοστάσιο στο Τσέντο όπου κατασκευάζει τα δικά του τρακτέρ.




1963: Ο μύθος θέλει τον Λαμποργκίνι να διαμαρτύρεται, ευγενικά, στον Έντζο Φεράρι στο γειτονικό Μαρανέλο για προβλήματα με το συμπλέκτη σε μια Ferrari που είχε αγοράσει. Μάλιστα, επειδή είχε πολύ μεγάλες μηχανολογικές γνώσεις, ο Λαμποργκίνι πρότεινε λύση στο πρόβλημα. «Εσύ κοίτα τα τρακτέρ σου και άσε εμένα να ασχοληθώ με τα αυτοκίνητα» του απαντά, κατά τα… συνήθη, ο «Κομεντατόρε» και ο Λαμποργκίνι αποφασίζει να κατασκευάσει τα δικά του αυτοκίνητα στη Σαντ Άγκατα με στόχο να γίνουν (τα) καλύτερα! Καλύτερα και από τις Ferrari… Την ίδια χρονιά, η πρώτη πρωτότυπη Lamborghini, η 350 GTV, παρουσιάζεται στο σαλόνι του Τορίνο…




1964: Παρουσιάζεται στη Γενεύη η 350 GT με έναν V12 με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής. Η υποδοχή από το κοινό είναι ενθουσιώδης και το μοντέλο μπαίνει στην παραγωγή.




1966: Έπειτα από τις 400 GT και την τετραθέσια GT 2+2 παρουσιάζεται στη Γενεύη το πρωτότυπο της Miura P400 (με 4λιτρο V12 κινητήρα) που με το πρωτοποριακό σφηνοειδές σχήμα που της προσέδωσε ο Μαρτσέλο Γκαντίνι προκαλεί έκρηξη ενθουσιασμού, και θέτει νέα παγκόσμια σχεδιαστικά πρότυπα.




1968: Παρουσιάζονται η Islero 400 GT και η 4θέσια Espada, μια από τις πλέον επιτυχημένες Lamborghini.




1970: Παρουσιάζονται η βελτιωμένη Miura P400S και η νέα 4θέσια, Jarama 400 GT.




1971: Έπειτα από μια ακόμη έκδοση της Miura, την Ρ400 SV, παρουσιάζεται στη Γενεύη το πρωτότυπο της Countach, σύλληψης των Μαρτσέλο Γκαντίνι και Πάολο Σταντζάνι. «Countach» («Κούντατς») είναι ένα επιφώνημα θαυμασμού της «πιεμοντέζικης» διαλέκτου (Πιεμόντε είναι ο νομός με πρωτεύουσα το Τορίνο), που αναφώνησε το κοινό όταν την πρωτοείδαν και καθιερώθηκε ως ονομασία ενός «αυτοκινήτου» που άφησε εποχή και έσωσε τη Lamborghini σε πολύ δύσκολες περιόδους…




1972: Έπειτα από ανοδική πορεία η εταιρεία γνωρίζει κρίση (ακολουθώντας την παγκόσμια πετρελαϊκή κρίση…) και ο Φερούτσιο Λαμποργκίνι αποφασίζει να πουλήσει το 51% της εταιρίας στον Ελβετό επιχειρηματία Ζορζ Ανρί Ροσέτι. Την ίδια χρονιά παρουσιάζεται η Urraco P250 στο Τορίνο και στη Γενεύη η Countach LP400. Το 1974 ο Λαμποργκίνι πουλά το υπόλοιπο 49% στο φίλο του Ροσέτι, Ρενέ Λάιμερ.




1976: Παρουσιάζεται στη Γενεύη η Silhouette, η διάδοχος της Urraco.




1977: Κατασκευάζεται το εκτός δρόμου Cheetah με στόχο, αρχικά, τη στρατιωτική αγορά.




1978: Λόγω της κακής διαχείρισης η εταιρία φτάνει στο χείλος της πτώχευσης. Χάρη στον νομικό Αλεσάντρο Αρτέζε, τον διευθυντή πωλήσεων Ζγκάρτζι και τον τεχνικό διευθυντή Τζούλιο Αλφιέρι, η εταιρεία ξεπερνά το δύσκολο κανάλι.

1980: Το δικαστήριο της Μπολόνια αποφασίζει να πουληθεί η εταιρία στους αδελφούς Μιμράν, μεγιστάνες βιομηχανιών τροφίμων.




1981: Το τζιπ Cheetah αντικαθίσταται από το LM001 που φέρει έναν V12 4,7 λίτρων της Countach ή έναν Chrysler V8 3,6 λίτρων.




1982: Παρουσιάζεται η Countach LP500S με 5λιτρο V12 375 ίππων και η Jalpa με κεντρικά τοποθετημένο V8 κινητήρα.




1984-1986: Η εταιρία ανακάμπτει δυναμικά. Το 1985 παρουσιάζεται η 4βάλβιδη Countach LP500S QV.




1987: Η Chrysler αγοράζει τη Lamborghini.




1990: Έπειτα από 19 χρόνια και 1997 παραχθείσες μονάδες η Countach «παραδίδει τα σκήπτρα» στην Diablo. Το 1992 παρουσιάζεται και η Roadster.




1994: Επηρεασμένη από την κρίση στην αγορά των Supercars, η Chrysler αποφασίζει να πουλήσει τη Lamborghini στη MegaTech, μέλος του ινδονησιακού γκρουπ Sedtco.




1995: Το 60% της εταιρίας πωλείται στην ινδονησιακή εταιρεία V Power και το υπόλοιπο στη μαλαισιανή MyCom.




1998: Στις 24 Ιουλίου η Lamborghini περνά στα χέρια της Audi έπειτα από πρωτοβουλία επέκτασης του τότε προέδρου του VW Group, Φέρντιναντ Πίεχ.




2001: Παρουσιάζεται στη Φρανκφούρτη, η Murcielago, η νέα ναυαρχίδα της εταιρίας.




2003: Παρουσιάζεται η Gallardo που «εκτοξεύει» τις πωλήσεις της «Lambo» στα ύψη.




2007: Παρουσιάζεται η Murcielago LP640 σε εκδόσεις κουπέ και roadster.




2007: Παρουσιάζεται στη Γενεύη η Gallardo Superleggera.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα