Mitsubishi Lancer Evolution

Το AUTO 24 οδηγεί το νέο EVO των 295 αλόγων και σας μεταφέρει τις εντυπώσεις του
- 04 Δεκεμβρίου 2008 01:16
Πριν πάρω στα χέρια μου το δημιούργημα της γιαπωνέζικης φίρμας είχα ακούσει ένα σωρό, αντικρουόμενα σε κάποιο βαθμό, σχόλια. Από την στιγμή που βρέθηκα στο μπάκετ κάθισμα της Recaro και γύρισα το κλειδί για να βγει από τον … λήθαργο ο κινητήρας με τα 295 άλογα, το μόνο που άκουγα πλέον στα αυτιά μου ήταν οι παλμοί της καρδιάς μου που είχαν αρχίσει να … ανεβαίνουν, εκτοξεύοντας στα ύψη την αδρεναλίνη και την διάθεσή μου να κινηθώ γρήγορα.
Τι κι αν έχω πατήσει τα 48 μου χρόνια. Η ηδονή που ένιωσα τυλιγμένος στο μπάκετ του “EVO” ήταν πραγματικά μια τεράστια τονωτική ένεση. Το ό,τι αυτό το αυτοκίνητο σε εξιτάρει, το κατάλαβα βγαίνοντας από την αντιπροσωπεία (Σαρακάκης, στην Λεωφόρο Αθηνών). Παίρνοντας τον δρόμο με κατεύθυνση προς την Κόρινθο, ένας μοτοσικλετιστής όταν με είδε να γκαζώνω στο φανάρι το εξέλαβε σαν πρόθεση από μέρους μου για κόντρα. Και ήταν μέρα μεσημέρι. Στη συνέχεια κοντά στην Δροσιά είδα έναν πιτσιρικά να ακουμπά στο πορτμπαγκαζ παρκαρισμένου αυτοκινήτου και να κοιτάζει φιλήδονα το “EVO”. Ακολούθησαν οι εκδηλώσεις ενθουσιασμού κάποιων νεαρών που με τις κινήσεις των χεριών τους μου ζητούσαν να γκαζώσω το αυτοκίνητο, αλλά και τα βλέμματα θαυμασμού και λαγνείας από όπου περνούσα.
Και τα πράγματα δεν θα μπορούσαν να είναι διαφορετικά.. Οι σχεδιαστές της Mitsubishi έδωσαν την μάσκα τη μορφή μαχητικού αεροπλάνου και πλέον αποτελεί σήμα κατατεθέν του “EVO”. Αν σε αυτό προσθέσουμε τα φουσκωμένα φτερά , τις 18άρες ζάντες , τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων που είναι της Brebo, τις δύο εξατμίσεις πίσω, τον διαχύτη και βεβαίως την τεράστια αεροτομή, τότε έχουμε όλα εκείνα τα στοιχεία που τραβούν σαν μαγνήτης το βλέμμα κάθε λάτρη της αυτοκίνησης. Φυσικό κι επόμενο λοιπόν, από όπου κι αν περνάς το Mitsubishi Lancer Evolution να λειτουργεί όπως και (το απόλυτο είδωλο του σεξ στις μέρες μας) η Μόνικα Μπελούτσι.
Το Lancer Evolution αποτελεί τον συνδετικό κρίκο της γιαπωνέζικης φίρμας με τον κόσμο των ράλι. Το πρώτο “EVO” ενεπλάκη στην «μάχη» του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC) στις αρχές της 10ετίας του ’90 και σε σύντομο χρόνο κατάφερε να δημιουργήσει έναν θρύλο γύρο από το όνομά του. Έναν θρύλο που εν πολλοίς οφείλεται και σε έναν τεράστιο οδηγό, τον Φινλανδό Τόμι Μάκινεν, ο οποίος κέρδισε τέσσερα –στη σειρά- παγκόσμια πρωταθλήματα οδηγών (1996, 1997, 1998, 1999) στο τιμόνι του Lancer Evolution.
Παράλληλα όμως με την αγωνιστική ενασχόληση, η Mitsubishi προχώρησε στην εξέλιξη της … πολιτικής έκδοσης που βασίσθηκε στην πολεμική μηχανή του WRC, έτσι ώστε να καταφέρει να ικανοποιήσει του λάτρεις της σπορ οδήγησης. Και το πέτυχε με τον καλύτερο τρόπο, αφού το “EVO” αποτελεί ένα κορυφαίο σύμβολο της αυτοκινητιστικής κουλτούρας.
Κινητήρας διαμάντι
Το Lancer Evolution αντλεί την ισχύ του από έναν κινητήρα 2.000 κ.ε. εν σειρά 4-κύλινδρο 16βάλβιδο, με υπερσυμπιεστή. Είναι αλουμινένιος, διαθέτει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, ενώ η κυλινδροκεφαλή και το μπλοκ χρησιμοποιούν ξεχωριστά συστήματα ψύξης. Η μεγίστη ιπποδύναμη φθάνει τους 295 ίππους, δίνοντας αξιοζήλευτες επιδόσεις: Τελική ταχύτητα 240 χλμ. /ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ. σε 5,4΄΄. Το κιβώτιο είναι πέντε σχέσεων, μηχανικό.
Το Lancer Evolution εφοδιάζεται με το Super All Whell Drive. Ένα σύστημα που χαρίζει στον οδηγό απόλυτο έλεγχο του αυτοκινήτου σε όλες τις συνθήκες κίνησης. Αυτός –ο οδηγός- δεν έχει παρά να επιλέξει το ποσοστό της ροπής στον εμπρός και τον πίσω άξονα, αναλόγως με τις συνθήκες: Στεγνό οδόστρωμα, βρεγμένο οδόστρωμα, χιόνι ή χώμα.
Μια σειρά από εξελιγμένα συστήματα κάνουν ασφαλή την κίνηση του αυτοκινήτου. Τέτοια είναι: Το AYC, διανομέας ροπής μεταξύ των πίσω τροχών κατά της υπερστροφής και έλεγχος πίεσης πέδησης. Το ενεργό κεντρικό διαφορικό. Το ASC , ένα προηγμένο σύστημα ελέγχου ευστάθειας. Ανάλογα με τη μεταξύ τους απόκλιση, το σύστημα μπορεί να αποφασίσει για την απαραίτητη παρέμβαση. Υπό φυσιολογικές συνθήκες, η ροπή διανέμεται σε ποσοστό 50-50 μεταξύ των δύο αξόνων. Σε διαφορετική περίπτωση η αναλογία μπορεί να φτάσει το 30-70 εμπρός – πίσω αλλά και αντίστροφα.
Όπως το τρένο στις ράγες
Η συμβίωση με το μοντέλο της Mitsubishi είναι απολαυστική. Στις στροφές ξεδιπλώνεται ο πραγματικός χαρακτήρας του αυτοκινήτου και το μόνο που χρειάζεται είναι η συμμετοχή του οδηγού για να κινηθεί στους ρυθμούς που του αρμόζει. Στους γρήγορους ρυθμούς λοιπόν, το Mitsubishi είναι απόλυτο. Οι ρυθμοί οδήγησης ενός τέτοιου …όπλου μπορούν να είναι απίστευτα γρήγοροι και φαντάζουν απλησίαστοι από οτιδήποτε άλλο θα μπορούσε κάποιος να οδηγείτε με τα ίδια χρήματα και αυτό είναι το κύριο συστατικό της επιτυχίας .
Βγαίνοντας στην εθνική, βλέπεις με έκπληξη τον δείκτη στο στροφόμετρο να έχει διανύσει μια διαδρομή 180 μοιρών και να έχει φθάσει τα 180 χλμ./ώρα, χωρίς να μπορείς να συνειδητοποιήσεις πότε και πώς έγινε αυτό. Ξεπερνάς τα 200 -220 χλμ./ώρα και νομίζεις πως δεν κινείσαι με ταχύτητα μεγαλύτερη των 140 χλμ./ώρα. Και φθάνοντας σε κομμάτια με στροφιλίκια, αισθάνεσαι σοκ και δέος. Το αυτοκίνητο υπακούει, χωρίς να δυστροπεί, στις όποιες, ακόμη και παράλογες, απαιτήσεις του οδηγού. Αρκεί η παραμικρή κίνηση του τιμονιού για να αλλάξει κατεύθυνση. Με όσα χιλιόμετρα και να κινείσαι. Δεν αποτελεί υπερβολή, η διαπίστωση πως το Lancer Evolution … στρίβει μόνο του. Ανεβαίνοντας τον Άγιο Μερκούριο στην Πάρνηθα –ειδική διαδρομή στις παλιές, ρομαντικές εποχές του ράλι Ακρόπολις- δεν ήθελες να αφήσεις το πόδι σου από το γκάζι. Αντιθέτως, το πατούσες όσο πιο βαθιά μπορούσες, μήπως και δεις τα όρια του αυτοκινήτου. Όμως, όσο και αν το προσπαθήσαμε, δεν καταφέραμε να βρούμε που είναι τα όριά του. Αλλά ούτε να ξεπεράσουμε τα δικά μας.
Και κάτι ακόμη. Σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, το νέο Evolution διαθέτει εξαίρετες αναρτήσεις. Που φροντίζουν άψογα για την σωστή συμπεριφορά στο δρόμο, χωρίς όμως να περιορίζουν τα επίπεδα άνεσης.
Τι δεν άρεσε; Η κατανάλωση καυσίμου. Αν και σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις η μέση κατανάλωση σε μικτό κύκλο είναι 10,2 λίτρα βενζίνης στα 100 χλμ. , εν τούτοις στις μέρες που το είχαμε στην διάθεσή μας σπάνια ο σχετικός δείκτης στον πίνακα οργάνων έδειξε κατανάλωση μικρότερη των 17 λίτρων.
Παιγνίδι για μεγάλα παιδιά
Μετά από μερικές μέρες συμβίωσης με το Lancer Evolution, αναρωτιέμαι τι πραγματικά είναι αυτό το αυτοκίνητο. Ένα … όπλο; Μήπως μια πολεμική μηχανή; Ή ένα όχημα που … σκάβει τους δρόμους.
Η δική μου άποψη είναι πως το γιαπωνέζικο μοντέλο, είναι ένα παιχνίδι για παιδιά –κάθε ηλικίας- που αρνούνται επίμονα να γίνουν άνδρες.
Στα συν
Η εξωτερική εμφάνιση
Ο εξαιρετικός κινητήρας
Οι επιδόσεις
Η άψογη συμπεριφορά στο δρόμο
Η ποιότητα κατασκευής
Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας
Στα μείον
Κατανάλωση
Σχετικά συντηρητικός σχεδιασμός στο ταμπλό.
MITSUBISHI LANCER EVOLUTION
ΤΙΜΗ
53.250 € (το μοντέλο με το μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων)
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Αερόσακος οδηγού-συνοδηγού διπλής ενέργειας με διακόπτη απενεργοποίησης για το συνοδηγό
Αερόσακος για τα γόνατα του οδηγού
Πλευρικοί αερόσακοι και οροφής (τύπου κουρτίνας για 1η & 2η σειρά)
S-ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος φρένων) με EBD (Ηλεκτρονικά ελεγχόμενη κατανομή πέδησης)
ASC (Active Stability Control) – Σύστημα ενεργού ελέγχου ευστάθειας με διακόπτη απενεργοποίησης Σύστημα Ελέγχου Ευστάθειας
S-AWC (Super All-Wheel Control)
ACD (Active Centre Differential) – Ενεργό κεντρικό διαφορικό
Πίσω – Διαφορικό με σύστημα Super AYC (Active Yaw Control)
Εμπρός – Διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης LSD
Διακόπτης ACD στο τιμόνι
Κλιματισμός
Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω
Κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό.
Ζάντες αλουμινίου 18’’.
Μπάκετ καθίσματα.
Φιμέ κρύσταλα.
Προβολείς φώτων πορείας “Xenon” με βοηθητικό φωτισμό για τις στροφές και αυτόματη ρύθμιση ύψους δέσμης
Τριάκτινο σπορ τιμόνι με δερμάτινη επένδυση
Δερμάτινη λαβή επιλογέα ταχυτήτων
Ηχοσύστημα GS αποκλειστικό για το GSR, AM/FM/CD player, 6 ηχείων με λειτουργία MP3
Υπολογιστής ταξιδίου με οθόνη πολλαπλών ενδείξεων LCD και ψηφιακό ρολόι Quartz
Υφασμάτινα καθίσματα μπάκετ Recaro με δυνατότητα ολίσθησης-εμπρός
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Μήκος:
4,504 μ.
Πλάτος: 1,810 μ.
Υψος: 1,480 μ.
Κινητήρας: 1998 κ.εκ., τετρακύλινδρος, 16 βαλβίδες , τούρμπο
Ιπποδύναμη: 295 ίπποι
Μέγιστη ροπή: 37,3 Kgm. στις 3.500 σ.α.λ.
Κιβώτιο: 5 σχέσεων
Μετάδοση κίνησης: Και στους τέσσερις τροχούς
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα: 5,4″ (Εργοστασιακές μετρήσεις)
Τελική ταχύτητα: 240 χλμ./ώρα (Εργοστασιακές μετρήσεις)
Κατανάλωση: 10,2 λίτρα/100 χλμ. (Εργοστασιακές μετρήσεις)