Mitsubishi Lancer Sportback

Το AUTO 24 οδηγεί το νέο Mitsubishi Lancer Sportback και σας μεταφέρει τις εντυπώσεις του (pics)
- 10 Ιουνίου 2009 00:26
Χρόνια τώρα είχαμε συνηθίσει να βλέπουμε τα σεντάν Lancer Evolution να κυριαρχούν στα ράλι και να γίνονται το απόκρυφο πάθος κάθε λάτρη της αυτοκίνησης. Η Mitsubishi, όπως και η Subaru ήταν οι μόνες από τις φίρμες με ενεργό συμμετοχή στο WRC που αρνούνταν πεισματικά να βάλουν στην μικρομεσαία γκάμα τους χατς μπακ μοντέλα. Το … οχυρό Subaru έπεσε πρώτο, με το Impreza και εφέτος ήταν η σειρά της Mitsubishi.
Αυτά βεβαίως για την ιστορία. Και αξίζει να σημειώσουμε ακόμη πως την πιο ενδιαφέρουσα έκδοση του Sportback την αναμένουμε. Και δεν είναι άλλη από την Ralliart που θα κινείται από έναν νέο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα δύο λίτρων, ο οποίος θα αποδίδει 240 ίππους και 35 kgm ροπής.
Μέχρι τότε, η έκδοση με τον κινητήρα των 1.800 κ.ε. που αποδίδει 143 ίππους είναι η μόνη διαθέσιμη για το Sportback. Πρόκειται για ένα μοτέρ που σε ότι αφορά την ονομαστική τιμή της ιπποδύναμης μπορεί να μην ενθουσιάζει, στην πράξη όμως αποδεικνύεται ελκυστικό.
Ο κινητήρας της Mitsubishi διαθέτει πολύ καλά επίπεδα ελαστικότητας σε μια ευρεία γκάμα στροφών. Γεγονός που επιτρέπει στον οδηγό να κινηθεί γρήγορα (γιατί όχι και οριακά) σε κλειστά κομμάτια με συνεχείς καμπές ενώ στον αυτοκινητόδρομο ξεδιπλώνει όλες τις αρετές του όταν ο δείκτης του στροφόμετρου κινείται σε υψηλές στροφές. Η τελική ταχύτητα φθάνει τα 196 χλμ. / ώρα, ενώ η επιτάχυνση από τα 0 στα 100 χλμ. / ώρα έρχεται σε 10,3 δευτερόλεπτα. Πάντως, ένα ακόμη στοιχείο που θα εκτιμήσεις στο αυτοκίνητο είναι η χαμηλή κατανάλωση (μόλις 7,9 λίτρα στα 100 χλμ. σε μικτή χρήση).
Αν μη τι άλλο, ο οδηγός του Sportback έχει την ευκαιρία να διαπιστώσει από την πρώτη κιόλας επαφή με το αυτοκίνητο, πως στο δρόμο το αυτοκίνητο αποδεικνύεται φιλικό, χάρις στην ουδέτερη συμπεριφορά του. Το σπορ πλαίσιο, που περιλαμβάνει αντιστρεπτική δοκό, σφιχτά αμορτισέρ, εμπρός μπάρα θόλων για αναβαθμισμένη ακαμψία, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών και ελαστικά διαστάσεων 215/45 προσφέρει υψηλά επίπεδα πρόσφυσης και ασφάλειας. Αν πάλι ο οδηγός ξεφύγει από τα όρια, οι όποιες τάσεις υποστροφής διορθώνονται σχεδόν άμεσα από το στάνταρ σύστημα ελέγχου ευστάθειας και πρόσφυσης (M-ASTC).
ΕΠΙΘΕΤΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ
Η εξωτερική του εμφάνιση του μοντέλου της Mitsubishi έχει πιο σπορ προσανατολισμό. Και σε αυτή την περίπτωση, το μοντέλο έχει το ρύγχος από το ΕVO (με την χαρακτηριστική Jet Fight μάσκα) ενώ το πίσω τμήμα τονίζει τον χάτσμπακ σχεδιασμό του. Στο εμπρός τμήμα ξεχωρίζει η δυναμική εμφάνιση ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει το πίσω τμήμα, με τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα, την αεροτομή και ο προφυλακτήρας με την σπορ σχεδίαση.
ΑΝΕΣΗ & ΠΟΙΟΤΗΤΑ
Μπαίνοντας στο εσωτερικό του αντικρίζεις την ίδια αισθητική με αυτή του τετράθυρου Lancer. Έχει ποιοτικό σαλόνι, με σκληρά πλαστικά στο ταμπλό αλλά εργονομικά χειριστήρια. Το στυλ του ενισχύεται και από τα φιλέτα απομίμησης ανθρακονήματος στο ταμπλό και τις πόρτες.
Σε άνεση, στα πίσω καθίσματα μπορούν να βολευτούν δύο επιβάτες, οι οποίοι έχουν άφθονο χώρο για τα πόδια τους αλλά ο αέρας για τα κεφάλια τους είναι περιορισμένος. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 344 λίτρα αλλά ευτυχώς, υπάρχει ένας ακόμη κρυφός χώρος κάτω από το πάτωμα.
Η θέση οδήγησης σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή με την πολύ καλή ορατότητα ενώ η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός από το τιμόνι είναι ικανοποιητική.
ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ
Με την τιμή να διαμορφώνεται στα 18.924 ευρώ, το Mitsubishi Lancer Sportback αποτελεί μια καλή επιλογή. Δεδομένου του ικανοποιητικού στάνταρ εξοπλισμού που διαθέτει. Το σίγουρο είναι όμως ένα: Κανείς δεν πρόκειται να αγοράσει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο για την τιμή ή για τον εξοπλισμό του. Αντιθέτως, θα το αγοράσει για την εικόνα που αποπνέει, εικόνα που παραπέμπει στο …άπαιχτο Lancer Evolution.
Στα συν
Δυναμική εμφάνιση
Ελαστικότητα κινητήρα
Πληρότητα εξοπλισμού
Ποιότητα κύλισης
Σπορτιβ οδικά χαρακτηριστικά
Μείον
Θόρυβος κινητήρα
Χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών
Mitsubishi Lancer Sportback Invite 1.8
ΤΙΜΗ: 18.924 €
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Μήκος: 4.585 mm
Πλάτος: 1.760 mm
Ύψος: 1.515 mm
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος 1798 κ.εκ.
Ιπποδύναμη: 143 ίπποι στις 6.000 σαλ.
Μέγιστη ροπή: 18,9 Kgm
Κιβώτιο: Μηχανικό
Μετάδοση κίνησης: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα: 10,4 δευτερόλεπτα *
Τελική ταχύτητα: 196 χλμ./ώρα *
Κατανάλωση: 7,9 λίτρα ανά 100 χλμ. σε μικτό κύκλο *
* Εργοστασιακές μετρήσεις
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Αερόσακοι οδηγού – συνοδηγού
Πλευρικοί αερόσακοι
Αερόσακοι οροφής
ESP
ΑΒS
Ηλεκτρονικός κλιματισμός
Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι εξωτερικοί καθρέφτες
Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω
Αυτόματο κλείδωμα θυρών
Ραδιο-CD με MP3
Ρυθμιζόμενο τιμόνι
Ζάντες αλουμινίου
Προβολείς ομίχλης