Νέος κινητήρας ντίζελ 1.6 λ. - 120 ίπποι για το Honda Civic

Νέος κινητήρας ντίζελ 1.6 λ. - 120 ίπποι για το Honda Civic

Η Honda προσθέτει ένα μικρό πετρελαιοκινητήρα υψηλών επιδόσεων, χαμηλών ρύπων στη γκάμα του Civic.

Ο νέος πετρελαιοκινητήρας 1.6 i-DTEC είναι ο πρώτος της σειράς Earth Dreams Technology της Honda που λανσάρεται στην Ευρώπη και θα πλαισιώσει το Honda Civic στις αρχές του 2013. Συνδυάζοντας ανταγωνιστική ισχύ (120 PS) και κορυφαία ροπή (300 Nm @ 2000 rpm) με εκπομπές CO2 μόλις 94 g/km το νέο Civic 1.6 i-DTEC προσφέρει εντυπωσιακή οικονομία και επιδόσεις.

«Κύριος πυρήνας της φιλοσοφίας Earth Dreams Technology είναι η εξισορρόπηση της περιβαλλοντικής απόδοσης και των δυναμικών επιδόσεων που χαρακτηρίζουν ένα Honda» σχολιάζει ο SuehiroHasshi, Large Project Leader για όλα τα μοντέλα Civic στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου του 1.6 i-DTEC. «Τα αυτοκίνητά μας πρέπει να προσφέρουν οδηγική απόλαυση».

Ο νέος 1.6 i-DTEC έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για την Ευρωπαϊκή αγορά σύμφωνα με τις αυξανόμενες ανάγκες των πελατών για κινητήρες diesel χαμηλών ρύπων. Θα κατασκευάζεται αποκλειστικά για την Ευρωπαϊκή αγορά  στις Ευρωπαϊκές εγκαταστάσεις παραγωγής της Honda στο Swindon στη Μ. Βρετανία. Κάτι που καταδεικνύει τη σπουδαιότητα του νέου πετρελαιοκινητήρα στα σχέδια πωλήσεων της Honda στην Ευρώπη, είναι η εγκατάσταση μιας νέας, ειδικής γραμμής παραγωγής στο Βρετανικό εργοστάσιο της Honda (HUM). Η νέα γραμμή μπορεί να παράγει μέχρι 500 κινητήρες diesel την ημέρα, λειτουργώντας σε δύο βάρδιες που ισοδυναμεί με 1 κινητήρα κάθε 138 δευτερόλεπτα. Στη νέα γραμμή θα παράγεται ο νέος 1.6 i-DTEC μαζί με τους ήδη υπάρχοντες κινητήρες 2.2- i-DTEC.

Ο 1.6 i-DTEC diesel θα χρησιμοποιηθεί και στο νέο CR-V (που επίσης κατασκευάζεται στο HUM) μέσα στο 2013, ενώ μελλοντικά, η φιλοσοφία Earth Dreams Technology θα διέπει όλα τα κινητήρια σύνολα της Honda.

Ο νέος 1.6 i-DTEC της Honda αποτελείται από μία αλουμινένια κυλινδροκεφαλή που συνδέεται σε ένα ‘open deck’ (με διάκενο μεταξύ χιτωνίων και μπλοκ κυλίνδρων). Είναι ο ελαφρύτερος diesel στην κατηγορία του, ζυγίζοντας 47kg λιγότερο από τον 2.2 i-DTEC της Honda. Κάθε εξάρτημα έχει επανασχεδιαστεί με κριτήριο τη μείωση του βάρους και των διαστάσεων, ενώ προηγμένες τεχνικές παραγωγής είχαν ανάλογη συμβολή.

Η 4η γενιά του υπερτροφοδότη Garrett που χρησιμοποιεί ο 1.6 i-DTEC υιοθετεί αποδοτική σχεδίαση μεταβλητών πτερυγίων και η ταχύτητα περιστροφής του ελέγχεται με ακρίβεια από τα ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου, ελαχιστοποιώντας έτσι την υστέρηση τούρμπο (turbo lag) και επιτυγχάνοντας ένα βέλτιστο συνδυασμό ‘έλξης’ στις χαμηλές – μεσαίες στροφές και επιδόσεων στις υψηλές ταχύτητες. Η μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης είναι 1.5bar.

Υψηλές Επιδόσεις, Χαμηλοί Ρύποι

Μέγιστη ισχύς 120PS @ 4000rpm

Μέγιστη ροπή 300Nm @ 2000rpm

Κατανάλωση (μικτού κύκλου Ε.Ε.) 3,6 l/100km /78.5 mpg

Εκπομπές CO2 94 g/km

SHARE: