Nissan LEAF

Nissan LEAF
Nissan_LEAF_sd

Η Nissan δείχνει το μέλλον με το ηλεκτρικό LEAF και το AUTO 24 αποκαλύπτει λεπτομέρειες (pics)

Ευγενής άμιλλα. Η Nissan μπορεί να έμεινε πίσω σε σχέση με τις δύο μεγάλες συμπατριώτισσές της αυτοκινητοβιομηχανίες, την Toyota και την Honda σε ό,τι αφορά τα μοντέλα παραγωγής με οικολογικό χαρακτήρα (βλέπε τα υβριδικά Toyota Prius και Honda Insight). Όμως είναι έτοιμη να κάνει ένα βήμα παραπάνω από αυτές, με (προφανή) στόχο να τις ξεπεράσει. Αν το εγχείρημα θα στεφθεί από επιτυχία, είναι κάτι που θα το δείξει το μέλλον. Προς το παρόν, αυτό για το οποίο μπορούμε να μιλάμε είναι το LEAF, ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο παραγωγής (θα αρχίσει να διατίθεται από το 2010), που αποδίδει 109 ίππους και έχει μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.









Το LEAF EV αποτελεί μια τεράστια εκπλήρωση των ανθρώπων της Nissan που μπορούν να το απολαμβάνουν με υπερηφάνεια. Έχουμε δουλέψει αρκετά σκληρά για να κάνουμε αυτήν την ημέρα πραγματικότητα – τα αποκαλυπτήρια ενός προσιτού αυτοκινήτου με μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Είναι το πρώτο βήμα σε αυτό το συναρπαστικό ταξίδι για τους ανθρώπους όλου του κόσμου, για την Nissan αλλά και για την βιομηχανία των αυτοκινήτων γενικότερα“, δήλωσε πριν λίγες μέρες με περηφάνια ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλο Nissan, Carlos Ghosn



Η Nissan, σύμφωνα πάντα με όσα υποστηρίζουν εκπρόσωποί της, τοποθετεί την τιμή του αυτοκινήτου στην ίδια κατηγορία με αυτές των VW Golf, Dodge Caliber, Toyota Corolla και Ford Focus. Δηλαδή, σύμφωνα με τις τιμές στην ελληνική αγορά, δεν θα ξεπερνά τις 18.000 – 19.000 ευρώ. ΚΙ επομένως αναμένεται να είναι φθηνότερο, τόσο από το Toyota Prius όσο και το Honda Insight.








Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα η γιαπωνέζικη φίρμα , το LEAF θα κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα ο οποίος θα αντλεί την δύναμή του από μπαταρίες ιόντων λιθίου. Ο ηλεκτροκινητήρας θα αποδίδει 109 ίππους και 28 κιλά ροπής. Οι μπαταρίες μπορούν να φορτιστούν πλήρως σε διάστημα 8 ωρών από την πρίζα του σπιτιού. Παράλληλα όμως το αυτοκίνητο διαθέτει σύστημα ανάκτησης της ενέργειας μέσω του φρεναρίσματος (το περίφημο KERS, που γνωρίσαμε εφέτος από τα μονοθέσια της φόρμουλα 1).



Όσον αφορά την αυτονομία; Αυτή φθάνει τα 160 χλμ. Και αν τώρα αναρωτηθείτε τι γίνεται στο ταξίδι, η απάντηση είναι πως ο οδηγός μπορεί να φορτίσει γρήγορα τις μπαταρίες κατά 80% σε χρόνο που δεν ξεπερνά τα 30 λεπτά. Όσο δηλαδή διαρκεί ένας καφές κι ένα τσιγάρο.



Το LEAF ανήκει, από πλευράς διαστάσεων, στην μεσαία κατηγορία και διαθέτει ελκυστική εμφάνιση. Σήμα κατατεθέν θα μπορούσαν να χαρακτηρισθούν τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED. Το εσωτερικό διαθέτει σύγχρονο διάκοσμο με μπλε φωτισμό καθώς και ένα προηγμένο σύστημα υποστήριξης στην κεντρική κονσόλα.








Στα hi tech χαρακτηριστικά του γιαπωνέζικου μοντέλου, το σύστημα που δίνει την δυνατότητα στον χρήστη του αυτοκινήτου να ενεργοποιεί, μέσω του κινητού του τηλεφώνου το σύστημα κλιματισμού καθώς και να προγραμματίσει την ώρα που επιθυμεί να αρχίσει η διαδικασία φόρτισης των μπαταριών.



Το γιαπωνέζικο μοντέλο θα αρχίσει να διατίθεται στις αγορές των ΗΠΑ και της Ιαπωνίας στα τέλη του 2010. Ενώ στον υπόλοιπο κόσμο θα το δούμε το 2012. Δίχως άλλο, πρόκειται για μια φιλόδοξη προσπάθεια η οποία τοποθετεί το θέμα αυτοκίνηση σε μία άλλη διάσταση, που μέχρι και τις αρχές της νέας χιλιετίας έδειχνε πολύ μακρινή.



Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα