Οι leader της μικρομεσαίας κατηγορίας

BMW 1, Audi A3, Volvo C3… Οι leader της μικρομεσαίας κατηγορίας στο AUTO 24
- 01 Φεβρουαρίου 2009 23:33
BMW 1 Series
Ξεκινάει τη στιγμή της επιβίβασης, αυξάνει με την εκκίνηση και μεγαλώνει τον παλμό με κάθε χιλιόμετρο: είναι το αίσθημα απόλαυσης που δίνει η BMW σειρά 1. Ενισχυμένο χάρη στην σπορ εμφάνισή του, καθησυχάζει τον επιβάτη με μία ασύγκριτη οδηγική αίσθηση που διαρκεί παντού και πάντα: στις μεγάλες ευθείες, στις κλειστές στροφές , παντού.
Το επιμηκυμένο καπό, το μακρύ μεταξόνιο και οι κοντοί πρόβολοι συνδέονται συνήθως με τα σπορ αυτοκίνητα: στην περίπτωση όμως της νέας BMW σειρά 1, είναι προφανές, πως σχετίζονται το ίδιο με την οδηγική απόλαυση.
Στο εσωτερικό η υψηλή ποιότητα κατασκευής, το άριστο φινίρισμα, η εργονομία και η λειτουργικότητα, είναι στοιχεία που διακρίνει αμέσως ο οδηγός. Μια ματιά στο cockpit αρκεί για να εντυπωσιαστεί κάποιος από τη νέα BMW σειρά 1. Ο καθαρός και κομψός σχεδιασμός του, τα σωστά τοποθετημένα στρογγυλά όργανά του και η ξεκάθαρη και χρηστική γκάμα σημαντικών λειτουργιών που έχουν βέλτιστα τοποθετηθεί γύρω από το τιμόνι εξασφαλίζουν μία μοναδική οδηγική εμπειρία.
Το εξαιρετικά ρυθμισμένο αμάξωμά της και ο Δυναμικός Έλεγχος Ευστάθειας (που περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό) εγγυώνται ακριβή χειρισμό σε κάθε περίσταση συνδυάζοντας δυναμισμό και άνεση.
Κινητήρες
Η σειρά 1 της BMW εφοδιάζεται με βενζινοκινητήρες.
1.6 λ. με 115 ίππους, 2.0 λ. με 143 ίππους (ατμοσφαιρική έκδοση) και 170 ίππους (με κομπρέσορα) ενώ η κορυφαία έκδοση είναι η 130i με 265 άλογα από μοτέρ 3.0 λίτρων.
Τιμή/Εξοπλισμός
Η βασική έκδοση της ΒΜW 116i τιμάται 24.300 ευρώ και στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνονται ABS, αερόσακοι οδηγού, συνοδηγού, πλευρικοί και κεφαλής, όλα τα ηλεκτρικά καλούδια, κλιματισμός, αντισπίν κλπ.
Audi A3
Το Α3 αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία των μικρομεσαίων μοντέλων και όχι άδικα. Δυναμική εμφάνιση, υψηλό επίπεδο ποιότητας κατασκευής, δυνατοί κινητήρες, καλοί χώροι, εξαιρετική συμπεριφορά στο δρόμο (εκδόσεις με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς) και φυσικά το υψηλό επίπεδο των τιμών μεταπώλησης είναι στοιχεία που δύσκολα βρίσκεις στον ανταγωνισμό.
Στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου κυριαρχούν η μάσκα σήμα κατατεθέν της Audi και οι παραλληλόγραμμοι προβολείς. Στο εσωτερικό, πέρα από την ποιότητα κατασκευής που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της Audi, τα τύπου bucket καθίσματα και ο συμπαγής πίνακας των οργάνων προδίδουν τον σπορτίφ χαρακτήρα του.
Κινητήρες
Η βασική έκδοση του νέου Α3 εφοδιάζεται με το γνωστό (τούρμπο) κινητήρα των 1.400 κ.ε. που αποδίδει 125 ίππους.. Ο κινητήρας 1.6 λ. αποδίδει 102 ίππους, ενώ σαφώς πιο ενδιαφέρουσες είναι οι εκδόσεις τούρμπο στα 1.8 λ. (160 ίπποι), 2.0 λ. ( 200 άλογα), ενώ η τοπ έκδοση είναι με το μοτέρ των 3.2 λίτρων με τους 250 ίππους και την μόνιμη τετρακίνηση .
Η αίσθηση της στιβαρότητας είναι το πρώτο που διαπιστώνει ο οδηγός καθώς κινείται με το αυτοκίνητο που υπακούει χωρίς την παραμικρή δυσανασχέτηση στα κελεύσματά του. Καλή κατευθυντικότητα στις ευθείες και στις μεγάλες ταχύτητες, άριστη συμπεριφορά στις στροφές όπου το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας δύσκολα θα χρειασθεί, άμεση ανταπόκριση του κινητήρα στο πάτημα του γκαζιού, πολύ καλή αίσθηση των φρένων είναι τα στοιχεία που και ο πλέον αδαής θα «πάρει» από το δημιούργημα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τιμή/Εξοπλισμός
Οι τιμές για το Α3 αρχίζουν από τα 22.400 ευρώ (έκδοση 1.4 Attraction) με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ABS , ESP, αερόσακους οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς και κεφαλής, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα , υδραυλικό τιμόνι με μεταβαλλόμενη ηλεκτρική υποβοήθηση.
Volvo C30
Το C30 πιστό στην κληρονομιά του κομψού σκανδιναβικού σχεδιασμού, συνεχίζει την επαναστατική δημιουργικότητα που χαρακτηρίζει τη Volvo.
Η πρώτη ματιά -όταν βλέπεις το σουηδικό δημιούργημα από εμπρός- δεν σου αφήνει καμία αμφιβολία για την ταυτότητά του, αφού ο σχεδιασμός ακολουθεί τις ίδιες γραμμές με τα S40 και S60. Μέχρι εκεί όμως. Αφού στο πίσω μέρος το φουτουριστικό στιλ με το τεράστιο τζάμι και τις στιλιστικές πινελιές που παραπέμπουν στο 480, δημιουργούν ένα ελκυστικό σύνολο.
Παράλληλα η τετραθέσια διάταξη στο σαλόνι είναι ένα ακόμη σημείο που κάνει το C30 να διαφέρει από τον ανταγωνισμό. Έστω και αν ορισμένοι καταγράφουν στα μείον του μοντέλου αυτό το στοιχείο. Το ερώτημα πάντως δεν είναι άλλο από το πόσοι αγοράζουν ένα τρίθυρο μικρομεσαίο για να μεταφέρουν τρεις επιβάτες στις πίσω θέσεις; H διάφανη πίσω πόρτα αποτελεί ένα κομψοτέχνημα από μόνη της. Μα δεν είναι μόνο αυτή.
Η πρακτικότητα ενισχύεται από τις κλασικές μικροθήκες που είναι διάσπαρτες για τους εμπρός και πίσω επιβάτες ενώ οι δύο πίσω επιβάτες έχουν καλό χώρο για τα πόδια . Μέτρια είναι η εικόνα του χώρου αποσκευών με τα 233 λίτρα.
Κινητήρες
Τεχνολογικά, το Volvo C30 είναι εξοπλισμένο και με το σύστημα δυναμικού ελέγχου ευστάθειας και πρόσφυσης (DSTC). Αυτό του επιτρέπει ακόμα και σε δύσκολες, ολισθηρές στροφές, να αξιοποιεί με ασφάλεια όλη την ισχύ του κινητήρα του, είτε αυτός πρόκειται για έναν από τους βενζινοκίνητους 1.6 λ (100 άλογα), 1.8 λ. (125 ίπποι), 2.0 λ. (145 ίπποι) ή τον Τ5 των 2.5 λ. με τους 220 ίππους
Τιμή/Εξοπλισμός
Ο εξοπλισμός δεν θα μπορούσε παρά να είναι ανάλογος με τα πρώτυπα της σουηδικής εταιρίας: Η βασική έκδοση του C30 διαθέτει 6 αερόσακους, ABS, ASR, ESP, ηλεκτρικά παράθυρα και κλειδαριές, κλιματισμό κλπ.
Το C30 1.6 Optimum κοστίζει 18.970 ευρώ.