Renault Megane Coupe

Renault Megane Coupe
Renault Megane Coupe 2008 sd

Δυναμικό, φινετσάτο αλλά και με τη παραδοσιακή έμφαση στην οδηγική συμπεριφορά

Το Megane Coupe Concept που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι της Γενεύης την άνοιξη του 2008 άνοιξε το δρόμο για την κυκλοφορία δύο νέων μοντέλων της κατηγορίας C με ιδιαίτερο χαρακτήρα. Οι οικογένεια των νέων Renault Megane είναι το αποτέλεσμα της προσπάθειας του γάλλου κατασκευαστή για να παράγει ένα αυτοκίνητο που να κλέβει τις εντυπώσεις με την πρώτη ματιά, κομψά σχεδιασμένο και εμπνευσμένο από το πάθος που τον διακρίνει για τη σπορ αυτοκίνηση.




Σχεδιασμός



Το Megane του 2008 είναι σχεδιασμένο για να κατακτήσει τους απαιτητικούς πελάτες της μεσαίας οικογενειακής κατηγορίας. Οι δύο βασικές εκδόσεις είναι ένα οικογενειακό hatchback και, για όσους έχουν σπορ ανησυχίες, ένα δυναμικό coupe. Και τα δύο έχουν τη δική τους ξεχωριστή προσωπικότητα και φινέτσα. Το hatchback ξεχωρίζει ως ελκυστικό και καθησυχαστικό. Στα δυνατά του σημεία κατατάσσονται οι απαιτητικές γραμμές σχεδίασης. Το Coupe διαθέτει όλα αυτά τα χαρακτηριστικά αλλά διακρίνεται για την αγωνιστική όψη του εμπρός και πίσω μέρους.








Εξωτερικά, οι ρευστές γραμμές των προβολέων επιτείνουν την αίσθηση που δημιουργούν οι αεραγωγοί και σε συνδυασμό με την εξαιρετικά δυναμική γρίλια με τις διπλές εισαγωγές στο εμπρός μέρος δίνουν ένα ιδιαίτερα επιθετικό αέρα στο Megane. Η σύγχρονη ρευστή γλυπτική συνεχίζεται στο πίσω μέρος με τους μυώδεις θόλους. Σε συνδυασμό με τη μικρή απόσταση του αμαξώματος από το δρόμο (το coupe είναι 12 χιλ. χαμηλότερο από το hatchback), τα πίσω φωτιστικά σώματα που και τις δύο κάθετες γραμμές που διαχωρίζουν το λογότυπο της πίσω πόρτας, το Megane Coupe σου δίνει την εντύπωση ότι κάθεται φαρδιά πλατιά πάνω στο οδόστρωμα αλλά έτοιμο να «απογειωθεί».



Ο σχεδιασμός του εσωτερικού ακολουθεί τα ίδια σύγχρονα πρότυπα που θέλουν πληθώρα ρευστών μορφών και σχεδίων. Ο πίνακας των οργάνων σου δίνει την αίσθηση ότι είναι αναρτημένος αντί για στερεωμένος με οριζόντιες γραμμές να δίνουν έμφαση στην καμπύλη του διακοσμητικού υλικού. Η ποιότητα των υλικών είναι εμφανής ώστε το σύνολο σχεδιασμού και υλικών να μην αφήνει κανένα περιθώριο αμφισβήτησης του σύγχρονου και προηγμένου της όλης κατασκευής.








Σχεδιασμός όμως σημαίνει και εργονομία και στον τομέα αυτό φαίνεται να έχει γίνει επίσης εξαιρετική δουλειά. Εδώ η λέξη κλειδί είναι το «απλό». Και απλά χειριστήρια σημαίνει ότι όποιος κάτσει στη θέση του οδηγού θα χρειαστεί ελάχιστο χρόνο για να εξοικειωθεί με το όχημα και «θα του πάρει αμέσως τον αέρα». Όλα έχουν τοποθετηθεί προσεκτικά, στη σωστή θέση και στη σωστή απόσταση γύρω από το τιμόνι ή την κεντρική κονσόλα απελευθερώνοντας παράλληλα όσο το δυνατόν περισσότερο χώρο στην καμπίνα. Η κονσόλα οργάνων είναι κοινή και στα δύο Megane με αναλογικό μετρητή στροφών και ψηφιακό ταχύμετρο που είναι ευκρινές εξασφαλίζοντας καλύτερο οπτικό έλεγχο στην ταχύτητα του αυτοκινήτου. Το κεντρικά τοποθετημένο ταχύμετρο έχει ενσωματωμένο το περιοριστή ταχύτητας και το cruise control, τις ενδείξεις ψυκτικού υγρού και καυσίμου, τις ενδείξεις για τις πόρτες και την πίεση των ελαστικών.



Και τα δύο μοντέλα ξεχωρίζουν τον όγκο των αποσκευών που μπορούν να μεταφέρουν με το hatchback να φτάνει τα 405 λίτρα που είναι ο κορυφαίος της κατηγορίας και το Coupe τα 377 λίτρα που είναι ο κορυφαίος της κατηγορίας. Το πίσω κάθισμα είναι διαιρούμενο κατά 60/40 αυξάνοντας περιστασιακά και όταν οι ανάγκες είναι αυξημένες.



Το ξεκλείδωμα των θυρών και η εκκίνηση του κινητήρα γίνονται ασύρματα με μια κάρτα που επίσης κλειδώνει το αυτοκίνητο όταν ο οδηγός απομακρυνθεί. Οι πόρτες μπορούν να κλειδωθούν αυτόματα πιέζοντας το πλήκτρο που βρίσκεται πάνω στις χειρολαβές και ξεκλειδώνουν όταν ο οδηγός πλησιάσει το όχημα και ενεργοποιήσει το κλείδωμα. Παράλληλα ο φωτισμός επιτρέπει στον οδηγό να εντοπίσει το αυτοκίνητο ενεργοποιούμενος από ένα ειδικό πλήκτρο πάνω στην κάρτα.



Ένα ακόμα στοιχείο εργονομίας και ευκολίας είναι το υποβοηθούμενο χειρόφρενο που ενεργοποιείται αυτόματα ακινητοποιώντας το αυτοκίνητο όταν σβήσει ο κινητήρας και απελευθερώνεται όταν ο οδηγός ξεκινάει το όχημα πατώντας το γκάζι με τον κινητήρα αναμμένο. Το σύστημα διαθέτει και υποβοήθηση κλίσης που ενεργοποιείται-απενεργοποιείται με ένα διακόπτη στην κεντρική κονσόλα.




Πλοήγηση



Τόσο το Renault Megane όσο και το Renault Megane Coupe μπορούν να γίνουν παραγγελία με ένα από δύο διαθέσιμα συστήματα με πλοήγηση GPS: Το Carminat Bluetooth CD και το Carminat Bluetooth DVD που διαθέτουν δισδιάστατη πλοήγηση/CD player και τρισδιάστατη πλοήγηση/DVD player. Και τα δύο συστήματα αναπαράγουν αρχεία μουσικής mp3 και διαθέτουν δικτύωση Bluetooth για σύζευξη του τηλεφώνου με το ηχοσύστημα.




Κλιματισμός








Για τη θερμική άνεση των επιβατών και τα δύο Megane εξοπλίζονται με κλιματιστικό ενώ διατίθεται και ένα αυτόματο σύστημα δύο ζωνών σε συγκεκριμένες εκδόσεις εξοπλισμού. Το σύστημα επιτρέπει στον οδηγό και τον συνοδηγό να επιλέξουν τη θερμοκρασία που προτιμούν ανεξάρτητα ο ένας από τον άλλο. Επίσης επιτρέπει τη ρύθμιση της ταχύτητας του αέρα χάρη στη λειτουργία ‘Soft-Auto-Fast’. Στο ‘Auto’ το σύστημα λειτουργεί αυτόματα ρυθμίζοντας τη θερμοκρασία και τον ήχο του κλιματιστικού. Στο ‘Soft’ προκρίνεται η ησυχία στο περιβάλλον οδηγού και συνοδηγού ενώ στο ‘Fast’ το σύστημα αντιδρά άμεσα για τη ρύθμιση της θερμοκρασίας σε ολόκληρη την καμπίνα.




Οδηγική συμπεριφορά








Και τα δύο Megane μοιράζονται την ίδια εμπρός ανάρτηση τύπου MacPherson. Η πίσω ανάρτηση είναι βασισμένη σε μια εύκαμπτη δοκό ρυθμιζόμενης παρεκτροπής. Το συνολικό αποτέλεσμα είναι περισσότερη απόκριση και στρεπτική ικανότητα χωρίς να χάνεται η άνεση. Για το Megane Coupe ο απαιτητικός χαρακτήρας ενισχύεται από το σπορ αμάξωμα που έχει κατασκευαστεί για ακόμα μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση. Η ευστάθεια και η απόκριση στις εντολές του οδηγού υποβοηθούνται από την επιλογή σκληρότερων ελατηρίων εμπρός-πίσω, μια αυξημένης διαμέτρου anti-roll bar και χαμηλό ύψος από το έδαφος.



Την ίδια στιγμή το νέο σύστημα υποβοήθησης του τιμονιού που τοποθετείται και στις δύο εκδόσεις προσφέρει πιο άμεσες αντιδράσεις στις εντολές του οδηγού και βοηθάει στην καταπολέμηση της αδράνειας του τιμονιού.




Φρένα



Ο συνδυασμός αεριζόμενος δίσκων 296 χιλ εμπρός και 260 χιλ πίσω επιβραδύνουν το νέο Megane από 100 χ.α.ω σε στάση μέσα σε 37 μέτρα που είναι μια από τις καλύτερες επιδόσεις στην κατηγορία.




Ασφάλεια








Σε ότι αφορά την ενεργητική ασφάλεια οι δύο εκδόσεις του Megane εξοπλίζονται με στάνταρ ABS, EBD και EBA (Emergency Brake Assist). Αναλόγως του πακέτου εξοπλισμού θα διατίθεται ESC (Electronic Stability Control) και CSV για τη μείωση της υποστροφής.



Η παθητική ασφάλεια των επιβατών ενισχύεται από την επιλογή των υλικών για την κατασκευή του αμαξώματος με διαφορετικούς βαθμούς ελαστικότητας από υψηλή μέχρι υπερυψηλή. Έτσι επιτυγχάνεται η όσο το δυνατόν περισσότερη απορρόφηση ενέργειας κατά τη πρόσκρουση. Μεγάλη σημασία έχει δοθεί και στην ελεγχόμενη παραμόρφωση του αμαξώματος ώστε οι επιβάτες να υπόκεινται σε χαμηλότερες δυνάμεις επιβράδυνσης.



Σε ότι αφορά τις πλευρικές προσκρούσεις που είναι το αδύνατο σημείο πολλών αυτοκινήτων της κατηγορίας, έχουν προβλεφθεί διπλοί αισθητήρες πλευρικής πρόσκρουσης σε συνδυασμό με αερόσακους δύο θαλάμων όπως αυτούς της Laguna III.




Κινητήρες – Μετάδοση








Μια νέα γκάμα κινητήρων θα είναι διαθέσιμη για τα Renault Megane και Renault Megane Coupe αναλόγως της αγοράς. Πιο συγκεκριμένα οι πετρελαιοκινητήρες ξεκινούν από τα 85 άλογα και φτάνουν τα 130 στο νέο υπερτροφοδοτούμενο dCi (με εκδόσεις 150 και 160 ίππων στα προσεχώς), ενώ σε ότι αφορά τους βενζινοκινητήρες θα διατίθενται ένας 1.600άρης 16V με 110 ίππους, έναν 2λιτρος με 140 ίππους και ένας υπερτροφοδοτούμενο TCe 180 που θα είναι ο κορυφαίος της σειράς. Αναλόγως μοτέρ η μετάδοση θα γίνεται με 5τάχυτα ή 6τάχυτα χειροκίνητα και αυτόματα κιβώτια. Η γκάμα στο μέλλον θα εμπλουτιστεί με κινητήρες που θα καίνε βιοκαύσιμα.



Οι τιμές των Renault Megane και Renault Megane Coupe 2008 θα ξεκινούν από τα 20300 και θα φτάνουν τα 26200 ευρώ.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα