Seat Altea XL

Seat Altea XL
seatalteaxl16407s

Οδηγούμε το νέο Altea XL, που φέρνει τους μεγάλους του χώρους και 2 νέους κινητήρες TFSI

Το νέο Seat Altea XL, μπορεί να θυμίζει τα γνωστά σε όλους Altea και Leon κατά το ήμισυ, όμως ο ερχομός του δεν είναι τυχαίος.



Το νέο μοντέλο είναι προετοιμασμένο για να πολεμήσει στην οικογενειακή κατηγορία, με απώτερο σκοπό να πάρει πίσω το χαμένο έδαφος που άφησε το Toledo (κυρίως στη χώρα μας).



Άμεσοι ανταγωνιστές του Altea XL, σύμφωνα με τη Seat είναι τα station wagon και φυσικά τα μεσαία MPV.




Τα επιχειρήματα



Η Seat έχει τρία βασικά επιχειρήματα που απευθύνονται στο γιατί πρέπει να αγοράσει μια οικογένεια ένα Altea XL και είναι τα εξής:



1. Οι μεγάλοι χώροι που ξεπερνούν αυτούς των station wagon, με δυνατά στοιχεία τη μεγάλη απόσταση των γονάτων των πίσω επιβατών με τα εμπρός καθίσματα, αλλά και το χώρο αποσκευών που φτάνει τα 532 λίτρα (με τα πίσω καθίσματα σε ουδέτερη θέση)



2. Έχει μικρότερες εξωτερικές διαστάσεις από τα μεσαία MPV, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το ίδιο ισχύει και στο εσωτερικό, άρα είναι πιο ευκολοδήγητο μέσα στην πόλη



3. Η ανταγωνιστική οικονομική πολιτική (σε όλες τις εκδόσεις), καθώς και ένας εντελώς νέος TFSI (τούρμπο) κινητήρας 1.8 λίτρων στα 23.000 ευρώ, με μέγιστη ισχύ τους 160 ίππους, είναι ένα ακόμη τρανταχτό επιχείρημα




Το βίντεο του AUTO 24









Γνώριμο πρόσωπο… με νέο τελείωμα



Κοιτώντας το Altea XL από εμπρός δε μπορείς να αντιληφθείς τις αυξημένες πίσω διαστάσεις, γιατί δε διαφέρει ουσιαστικά από την πρόσοψη του πρώτου Altea. Παρατηρώντας το όμως από το πλάι, η διαφορά είναι εμφανέστατη, στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου!



Η σχεδίαση είναι εντελώς νέα και αποπνέει στιβαρότητα, ενώ τα φωτιστικά σώματα της πέμπτης θύρας είναι καλοσχεδιασμένα και χαρακτηρίζονται από την ερυθρόλευκη διχρωμία.



Στα χερούλια των πίσω θυρών δεν υιοθετήθηκε η καμουφλαρισμένη πατέντα που υπάρχει στο Leon, λόγω της πιο οικογενειακής φύσης του μοντέλου, που απαιτεί τη μέγιστη προσβασιμότητα ακόμη και για τους λιλιπούτειους επιβάτες του.




Οι εκδόσεις



Το Altea XL θα διατίθεται με δύο επίπεδα εξοπλισμού, το Reference και το Stylance. Αμφότερες οι εκδόσεις παρουσιάζουν μια πληρότητα στον εξοπλισμός τους. Η έκδοση Reference δεν παρέχει τις ζάντες αλουμινίου, ενώ η Stylance είναι εφοδιασμένη με σπορ καθίσματα εμπρός. Στην περίπτωση με τον 1.8 TFSI, υπάρχει μόνο η έκδοση Stylance και η Stylance Plus που παρέχει σπορ ανάρτηση.




Κινητήρες



Αυτή τη στιγμή το Altea XL εφοδιάζεται με τέσσερις βενζινοκινητήρες. Τον 16 βάλβιδο 1400άρη με τους 85 ίππους, τον 8βάλβιδο 1.600 με τους 102 ίππους (που οδήγησα) και τον εντελώς νέο TFSI στα 1.800 κυβικά εκατοστά που αποδίδει 160 ίππους (δεν έχει καμία σχέση με τον1.8 turbo 20VT).



Ο νέος TFSI έχει ως βασική διαφορά τις νέες πιο μαζεμένες διαστάσεις και σχετικά τετράγωνο σχήμα. Μια από τις βασικότερες νέες προσθήκες είναι η αθόρυβη καδένα των κούφιων εκκεντροφόρων (αντί του κλασικού ιμάντα), οι οποίοι είναι αυτορυθμιζόμενοι. Η μέγιστη ισχύς των 160 ίππων που δρουν σταθερά από τις 4.700 σ.α.λ. έως τις 6.000 σ.α.λ., σύμφωνα με την εταιρεία επιτυγχάνονται με απλή αμόλυβδη.



Η μέγιστη ροπή των 250 Nm, όπως μας παρουσίασαν σε σχεδιάγραμμα οι άνθρωποι της Seat, είναι διαθέσιμη από τις 1.500 σ.α.λ. και παραμένει αναλλοίωτη μέχρι τις 4.500.



Με τον ίδιο ακριβώς κινητήρα, θα εφοδιάζεται αργότερα και το Audi A5.



Ο τέταρτος της γκάμας είναι ο δίλιτρος ατμοσφαιρικός FSI (150 ίπποι), ο οποίος είναι μονόδρομος για όσους προτιμούν το αυτόματο κιβώτιο (tiptronic), καθώς αυτή η επιλογή δεν παρέχεται με κανένα άλλο κινητήρα.



Το θέμα όμως δε σταματά εκεί, γιατί στο τέλος του χρόνου θα έρθει ένας ακόμη TFSI κινητήρας για τα Seat Altea XL, Altea και Leon, στα 1.400 κυβικά και μέγιστη ισχύ 125 ίππων.




Στο δρόμο



Οδηγώντας το XL, όντως δε σου δίνει την αίσθηση ότι βρίσκεσαι ουσιαστικά σε ένα MPV. Ευκολοδήγητο και με αρκετά ουδέτερη οδική συμπεριφορά δεν προβληματίζει τον οδηγό, αν και υπάρχουν περιπτώσεις που υποβόσκουν τα φαινόμενα υποστροφής, χωρίς όμως να είναι άξια ιδιαίτερης σημασίας.



Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να υπογραμμίσω την πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει στο δεμένο αμάξωμα του XL, εξολοκλήρου από τη Seat και με τεχνολογίες, όπως το laser για τις συγκολλήσεις. Επίσης, το σασί, η αλουμινένια γέφυρα και η ανάρτηση είναι αποτέλεσμα εξέλιξης της Seat Sport.



Το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης παρέχει καλή πληροφόρηση και σφίγγει όσο τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν.



Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός, με χυτά ψαλίδια και υποπλαίσιο από χυτό κράμα αλουμινίου, που υπόσχεται μεγάλη αντοχή, και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω.



Η ποιότητα κύλισης φανερώνει τον οικογενειακό προσανατολισμό της ανάρτησης, σε αντίθεση με την έκδοση Stylance Plus του 1.8 TFSI, που είναι πιο σκληρή με τα σπορ αμορτισέρ και ελατήρια.



Όσον αφορά στον 8βάλβιδο 1.6 που οδήγησα, μπορώ να πω ότι κινεί το αυτοκίνητο με αξιοπρέπεια, αλλά είναι φανερό ότι του προστέθηκαν παραπάνω κιλά στην πλάτη. Εάν θέλετε κάτι πιο ζωντανό, καλό θα ήταν να σκεφτείτε τη λύση του 1.8 TFSI ή να περιμένετε την άφιξη του 1.4 TFSI.




Πόσο οικογενειακό είναι το XL;



Αν και δεν είμαι οικογενειάρχης, μπορώ με σιγουριά να πω, ότι οι εσωτερικοί χώροι του XL αλλά και τα 532 λίτρα του αποθηκευτικού χώρου (1500 λίτρα χωρίς τα καθίσματα), δύσκολα δε θα ικανοποιήσουν και τις πιο απαιτητικές XL οικογένειες!



Οι θήκες που υπάρχουν διάσπαρτες στην καμπίνα βοηθούν στο να αναδειχθεί το οικογενειακό προφίλ του, ενώ πολύ έξυπνα έχουν τοποθετηθεί αναδιπλούμενα τραπεζάκια με ποτηροθήκη, πίσω από τις εμπρός θέσεις.




Οι τιμές



1.4 MPI 85 HP REFERENCE (K.Π) € 16.500,00

1.6 MPI 102 HP REFERENCE € 17.500,00

1.6 MPI 102 HP STYLANCE € 19.500,00

1.8 TFSI 160 HP STYLANCE € 23.000,00

1.8 TFSI 160 HP STYLANCE PLUS € 25.000,00

2.0 FSI 150 HP STYLANCE AUTO (Κ.Π) € 26.000,00

1.9 TDI 105 HP STYLANCE (Κ.Π) € 24.400,00

2.0 TDI 140 HP STYLANCE € 26.400,00

2.0 TDI 140 HP STYLANCE DSG € 28.000,00

2.0 TDI 170 HP STYLANCE (Κ.Π) € 29.000,00

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα