SEAT Ibiza SC

Το AUTO 24 οδηγεί το SEAT Ibiza Sport Coupe 1.4 και σας μεταφέρει τις εντυπώσεις του
- 18 Δεκεμβρίου 2008 22:42
Αυθόρμητη μοναδικότητα, έντονη προσωπικότητα, αθλητικό στιλ. Η τρίθυρη έκδοση του νέου Seat Ibiza συνοδεύεται από τα διακριτικά SC (Sport Coupe) γοητεύει με την εμφάνισή της, όπως επίσης με την ποιότητα που την διακρίνει αλλά και την πολύ καλή συμπεριφορά στο δρόμο. Όμως οι 85 ίπποι του κινητήρα δεν αποτελούν την ιδανικότερη επιλογή.
Γι΄ αυτό και περιμένουμε –και μαζί μας πιστεύουμε και οι περισσότεροι φίλοι του Ibiza- τα τουρμπάτα 1400σάρια μοτέρ του γκρουπ VW (με ιπποδυνάμεις από 125 ίππους και πάνω). Κινητήρες οι οποίοι αν μη τι άλλο θα δώσουν το πλήρες νόημα στις έννοιες sport και coupe και μάλιστα στον υπερθετικό βαθμό.
Είναι αλήθεια, πως στο άκουσμα της λέξης Seat, αυτό που αυθόρμητα σου έρχεται στο μυαλό είναι το Ibiza. Το μοντέλο ορόσημο της ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας που αντιπροσωπεύει το δημοφιλέστερο και κορυφαίο σε πωλήσεις αυτοκίνητο που έχει βγει ποτέ από το εργοστάσιο του Μαρτορέλ.
Η 4η γενιά του Ibiza λανσαρίστηκε αυτή τη χρονιά. Διαθέτει μεγαλύτερες διαστάσεις από τον προκάτοχό του, κάτι που συνεπάγεται πιο ευρύχωρο σαλόνι και μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Μυώδης και επιθετική, με σφηνοειδές σχήμα, η σχεδίαση του Ibiza ακολουθεί την λογική “Arrow Design” , αφήνοντας πίσω το παρελθόν και χαράζοντας τη νέα φιλοσοφία της φίρμας. Στόχος; Το Ibiza να επαναπροσδιορίσει τις σχέσεις του με το νεανικό κοινό και να βοηθήσει στην ανάπτυξη των πωλήσεων της Seat.
Για μια εβδομάδα βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι ενός Ibiza SC 1.4 με 85 ίππους. Και είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε πως το σούπερ μίνι της Seat αποτελεί , πέρα από τίμια λύση, μια από τις καλύτερες επιλογές στην κατηγορία του. Από όποια πλευρά και αν το δει κάποιος.
Ταξιδεύοντας στην Ευρυτανία αισθανθήκαμε ευτυχείς που διαθέταμε ένα αυτοκίνητο με τόσο χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (σε μικτό κύκλο φθάνει μόλις τα 6,2 λίτρα στα 100 χλμ). Βεβαίως μας έλειψαν οι υψηλές τελικές ταχύτητες (σύμφωνα με το εργοστάσιο φθάνει τα 177 χλμ. / ώρα) στην εθνική οδό. Όμως και αυτό το γεγονός μπορείς να το δεις και από την θετική πλευρά του. Ποια είναι αυτή; Μα το γεγονός πως δεν γίνεσαι μόνιμος …πελάτης των ραντάρ της αστυνομίας.
Το μοτέρ των 1.400 κ.ε. με τους 85 ίππους είναι ήσυχο και φιλικό στην λειτουργία. Έχει άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού και καλές τιμές επιτάχυνσης, τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει. Έτσι πολλές φορές μας βοήθησε να … ξεγλιστρήσουμε από δυσάρεστες καταστάσεις, όπως για παράδειγμα κάποιο αργό φορτηγό ή μια νταλίκα στον δρόμο Λαμίας – Καρπενησίου.
Είναι sport;
Το ερώτημα που λογικό είναι να έχει όποιος ενδιαφέρεται για την αγορά του Seat Ibiza SC, είναι αν δικαιολογεί τον τίτλο Sport – Coupe, με την συμπεριφορά που έχει στο δρόμο. Παρά λοιπόν την έλλειψη δύναμης του κινητήρα, στο δρόμο το ισπανικό μοντέλο ανήκει στην κατηγορία αυτών που η οδήγησή τους είναι ευχαρίστηση. Η θέση οδήγησης είναι καλή, στις ευθείες παρουσιάζει άριστη κατευθυντικότητα ενώ στους δρόμους με τα στροφιλίκια παρουσιάζει ουδέτερη συμπεριφορά χωρίς απότομες αντιδράσεις. Οι αναρτήσεις απορροφούν τις ανωμαλίες του δρόμου κρατώντας ψηλά την εικόνα του αυτοκινήτου στον τομέα της άνεσης ενώ παράλληλα δεν κάνουν παραχωρήσεις στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς.
Στο εσωτερικό
Η σχεδίαση της καμπίνας των επιβατών , δεν θα μπορούσε παρά να συμβαδίζει με την εξωτερική εμφάνιση του Seat Ibiza SC. Κάτι που γίνεται αντιληπτό στην εμφάνιση του ταμπλό, όπου κυριαρχούν οι πλούσιες καμπύλες επιφάνειες και οι έντονες σπορτίβ πινελιές.
Ο πίνακας οργάνων, το τιμόνι, η κεντρική κονσόλα και ο μοχλός ταχυτήτων είναι έτσι φτιαγμένα και τοποθετημένα, ώστε ο οδηγός να έχει τον πλήρη έλεγχο του οχήματος ανά πάσα στιγμή. Το ταμπλό είναι καλοσχεδιασμένο, με μεγάλα και ευανάγνωστα όργανα
Το σαλόνι είναι άνετο και ευρύχωρο, σε σχέση με την κατηγορία του μοντέλου. Η είσοδος και η έξοδος των επιβατών από τις πίσω θέσεις γίνεται εύκολα και άνετα.
Η ποιότητα έχει αναβαθμισθεί, με τα σκληρά πλαστικά πάντως να αποτελούν το μοναδικό ερωτηματικό.
Εν κατακλείδι
Στην τιμή των 13.290 ευρώ και με δεδομένο το ικανοποιητικό επίπεδο του εξοπλισμού που διαθέτει, το Ibiza 1.4 SC είναι μια πρώτης τάξης επιλογή για νέους οδηγούς. Αφού και όμορφο είναι, και καλούς χώρους διαθέτει και ποιότητα καλή.
Όσοι πάντως δεν πείθονται από τον κινητήρα των 85 ίππων, θα πρέπει να κάνουν υπομονή λίγων μηνών. Αφού στις αρχές του 2009 αναμένονται οι εκδόσεις FR και Cupra με κινητήρες 1.4 TSI που θα αποδίδουν αντίστοιχα 150 ίππους και 185 ίππους και θα έχουν στάνταρ 7άρι DSG κιβώτιο ταχυτήτων.
Στα συν
Δυναμική, σπορτίβ εξωτερική εμφάνιση
Καλοί χώροι για την κατηγορία του.
Αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής
Ουδέτερη οδική συμπεριφορά
Οικονομική κατανάλωση
Σχέση τιμής – εξοπλισμού
Στα μείον
Όχι ικανοποιητική απόδοση κινητήρα
Σκληρά πλαστικά στο ταμπλό
Seat Ibiza SC 1.4 SPORT 85 PS
Τιμή
13.290 €
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Μήκος: 4,052 μ.
Πλάτος: 1,693 μ.
Υψος: 1,445 μ.
Κινητήρας: 1.390 κ.εκ., τετρακύλινδρος
Ιπποδύναμη: 85 ίπποι
Μέγιστη ροπή: 13,4 Kgm.
Κιβώτιο: 5 σχέσεων
Μετάδοση κίνησης: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα: 11,8 ΄΄ *
Τελική ταχύτητα: 177 χλμ./ώρα *
Κατανάλωση: 6,2 λίτρα μικτή ανά 100 χλμ. *
* Εργοστασιακές μετρήσεις
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Αερόσακος οδηγού –συνοδηγού.
Πλευρικοί αερόσακοι
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος φρένων) με ΕΒD
Μηχανικός κλιματισμός
Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός
Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες.
Κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό.
Φιμέ κρύσταλα.
Ηχοσύστημα με δυνατότητα αναπαραγωγής MP3
Ζάντες αλουμινίου 16΄΄.
Trip computer
Προβολείς ομίχλης
Δερμάτινο τιμόνι και λεβιές ταχυτήτων
Σπορ καθίσματα
Το αυτοκίνητο που μας διατέθηκε για δοκιμή κόστιζε 14.210 ευρώ και διέθετε παραπάνω:
Αυτόματο κλιματισμό
Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών
Ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέπτες
Cruise Control.