Skoda Roomster
Οδηγήσαμε το νέο Roomster της Skoda! Ναι, ναι... αυτό με τις περίεργες πόρτες (video inside)
- 17 Απριλίου 2007 22:30
Ομολογώ, ότι η περίτεχνη σχεδίαση του αμαξώματος ήταν το πρώτο πράγμα που μου έκανε εντύπωση στο συγκεκριμένο μοντέλο, όταν είχα αντικρίσει τις πρώτες του φωτογραφίες πριν από αρκετό καιρό.
Οι ασύμμετρα σχεδιασμένες πόρτες, η δυναμική εμφάνιση του εμπρός τμήματος και η κλασσική πέμπτη θύρα με το χαμηλό σημείο εκφόρτωσης, συνθέτουν μια πρωτόγνωρη εμφάνιση για μοντέλο της Skoda.
Στα MPV το ζητούμενο είναι η μέγιστη πρακτικότητα, οπότε τίποτα από τα παραπάνω που ανέφερα δεν έχουν γίνει τυχαία, ή μόνο λόγω design.
Πρακτική σχεδίαση
Ας αρχίσουμε από την ασύμμετρη σχεδίαση των θυρών. Οι δύο που οδηγούν στις πίσω θέσεις έχουν αισθητά μεγαλύτερο ύψος από τις εμπρός, επιτρέποντας έτσι στις μητέρες την ευκολότερη πρόσβαση στα πίσω καθίσματα για να σηκώσουν τα παιδιά ή τα ψώνια.
Η συγκεκριμένη σχεδίαση εκτός από τις μητέρες, μπορεί να βοηθήσει και άτομα τα οποία δεν μπορούν να σκύψουν με ευκολία, όπως οι ηλικιωμένοι ή τα άτομα με ειδικές ανάγκες.
Στον αντίποδα αυτής της λογικής βρίσκονται οι εμπρός πόρτες, με την πιο κοφτή σχεδίαση, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι ο οδηγός και ο συνοδηγός έχουν πιο λίγο ελεύθερο χώρο πάνω από το κεφάλι τους.
Η πέμπτη θύρα (του πορτμπακάζ) έχει αρκετό χαμηλό σημείο εκφόρτωσης, κάνοντας πιο εύκολη την τοποθέτηση των αντικειμένων, στον κάτι παραπάνω από ευρύχωρο χώρο αποσκευών, των 450 λίτρων.
Τα πίσω καθίσματα μπορούν να ρυθμιστούν όπως τα εμπρός (εκτός από το ύψος), δημιουργώντας έτσι ακόμη περισσότερους συνδυασμούς στη χωροταξική διάταξη του πίσω σαλονιού, αυξάνοντας παράλληλα τον αποθηκευτικό χώρο.
Εάν από την άλλη θέλετε να μετακινήσετε κάποιο μεγάλο αντικείμενο όπως ένα τραπέζι, μπορείτε να αναδιπλώσετε τα καθίσματα και να χωρέσετε σχεδόν τα πάντα. Σημαντικό ρόλο σε αυτή την περίπτωση παίζει το μεγάλο ύψος της καμπίνας του Roomster.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό
Η πανοραμική γυάλινη οροφή είναι ένα από τα πιο δυνατά σχεδιαστικά σημεία του Roomster. Σε όποια θέση και εάν βρεθείτε θα σας προσφέρει μια ευχάριστη νέα οπτική γωνία, που άλλα αυτοκίνητα δεν μπορούν να σας προσφέρουν.
Εάν πάλι δε θέλετε να σας χτυπάει ο ήλιος, υπάρχει και η διάτρητη κουρτίνα που θα σας προφυλάξει από αυτόν.
Το μοντέλο που οδήγησα, είχε κρεμ εσωτερικό διάκοσμο, ο οποίος ναι μεν είναι πολύ όμορφος και φωτεινός, όμως δε θα τον συνιστούσα εάν στα πίσω καθίσματα σας συνοδεύουν και τα διαβολάκια σας.
Άλλωστε, οι περισσότεροι που έχετε παιδιά θα το γνωρίζετε πολύ καλά αυτό, πριν καν σας το πω εγώ.
Τα όργανα που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι με την κλασσική σχεδίαση της Skoda, είναι λιτά και ευανάγνωστα, ενώ το βράδυ που ανάβουν τα φώτα πορείας, αυτά συνοδεύονται από τη γνώριμη πρασινωπή απόχρωση.
Στην κεντρική κονσόλα ο κλιματισμός είναι εύκολα προσβασημος, γιατί βρίσκεται στο υψηλότερο σημείο της. Ο χειρισμός είναι επίσης απλός, όπως και του ηχοσυστήματος με τη μεγάλη οθόνη πολλαπλών ενδείξεων, που συναντάμε και σε άλλα μοντέλα της Skoda.
Το Roomster της παρουσίασης εκτός από την υποδοχή του cd στο ύψος του ηχοσυστήματος (με mp3), είχε και ένα cd changer μπροστά από τα πόδια του συνοδηγού.
Το βίντεο του AUTO 24 με το Skoda Roomster
Με γνώμονα την άνεση
Το Roomster γενικότερα είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο χαρακτηρίζεται από την άνεση που παρέχει στους επιβάτες του σε αρκετά επίπεδα.
Για παράδειγμα τα καθίσματα είναι πολύ άνετα, το ίδιο ισχύει και με την ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου, του οποίου η ανάρτηση απορροφά αρκετές από τις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Οι αποθηκευτικοί χώροι στην καμπίνα των επιβατών είναι πάρα πολλοί, δυο εκ των οποίων είναι και κλιματιζόμενοι.
Υπάρχουν θήκες ακόμη και για μπουκάλια, πέρα από τις συνηθισμένες ποτηροθήκες, ενώ δεν πρόκειται ποτέ κανείς να παραπονεθεί για το διαθέσιμο χώρο μπροστά από τα πόδια του, σε όποια θέση και αν καθίσει.
Τα χαμηλά επίπεδα θορύβου του κινητήρα, συντελούν και αυτά στην πιο ευχάριστη διαμονή των επιβατών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, όσο μικρό ή μεγάλο και αν είναι αυτό.
Ένα άλλο σημείο που μου άρεσε, όσο και αν σας φανεί περίεργο ήταν η αίσθηση του δερμάτινου τιμονιού, μπορεί να μην ακούγεται πολιτικά ορθό, όμως ήταν κάτι το οποίο παρατήρησα και θεώρησα καλό να επισημάνω.
Δεν είναι βαν…
Όσο βρισκόμουν στο δρόμο, ήταν αρκετοί (στη συντριπτική τους πλειοψηφία οικογενειάρχες) αυτοί που μου έπιασαν κουβέντα για το αυτοκίνητο και άλλοι τόσοι που στα φανάρια, ψηλάφιζαν σπιθαμή προς σπιθαμή το νέο για τα μάτια τους ξεχωριστό αμάξωμα.
Ο 1.400 κινητήρας εκτός από τη σχετικά αθόρυβη και ομαλή του λειτουργία ήταν αρκετά ελαστικός. Εντάξει μην περιμένετε τις τρελές επιδόσεις, αλλά σε καμία περίπτωση δε θεώρησα ότι ήταν λίγος.
Για τα 0-100 χρειάζεται 13 χ.α.ώ. δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 171 χ.α.ώ.
Η μέγιστη ροπή είναι της τάξεως των 13,4 kgm στις 3.800 σ.α.λ. και η μέγιστη ισχύς φτάνει τους 86 ίππους στις 5.000.
Η ουδέτερη συμπεριφορά και οι φυσιολογικές κλίσεις που παίρνει στις στροφές, παρά το υψηλό του αμάξωμα, είναι ένα από τα αδιαμφισβήτητα προσόντα του Roomster.
Πραγματικά, δε νιώθεις ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο! Πολύ καλή δουλειά έκανε η Skoda και με το κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο μπορεί να είναι μαλακό όπως θα έπρεπε σε αυτή την κατηγορία, όμως σε καμία περίπτωση δε χάνει σε αίσθηση ή σαφήνεια.