Στο «σφυρί» η Lotus του 007

Στο «σφυρί» η Lotus του 007
H Lotus του 007 sd

H "υποβρύχια" Lotus Esprit του θρυλικού πράκτορα Τζέιμς Μποντ βγαίνει στο σφυρί και το AUTO 24 θυμάται...

Μια ταινία (στους ελληνικούς κινηματογράφους προβλήθηκε με τον τίτλο «ο κατάσκοπος που με αγάπησε») που πέρα από τους δύο πρωταγωνιστές έμεινε στην ιστορία για ένα εκπληκτικό gadget που διέθετε:



Μια …αμφίβια Lotus Esprit, η οποία για τις ανάγκες του σεναρίου γινόταν και υποβρύχιο (!!!), χωρίς βεβαίως αυτό να λειτουργεί αρνητικά στις απίστευτες ταχύτητες με τις οποίες μπορούσε να κινηθεί στον δρόμο. Ακόμη, το αυτοκίνητο του «007» ήταν εξοπλισμένο με ό,τι πιο σύγχρονο για εκείνη την εποχή, ώστε ο Άγγλος πράκτορας να φέρει σε πέρας την αποστολή για την σωτηρία της ανθρωπότητας. Έτσι, διέθετε πυραύλους εδάφους – αέρος, τορπίλες, εκτοξευτήρες λαδιού και φυσικά ήταν αλεξίσφαιρο



Από τότε πέρασαν 41 χρόνια. Ο Ρότζερ Μουρ (σαν πράκτορας 007) έχει πλέον συνταξιοδοτηθεί. Το ίδιο και η Lotus αφού στις νέες εκδόσεις του Τζέιμς Μπόντ, ο Ντάνιελ Γκρεγκ προτιμά να «φλερτάρει» με διάφορες εκδόσεις των πανάκριβων (αλλά επίσης αγγλικών) Aston Martin.



Μόλις την περασμένη εβδομάδα, στον οίκο δημοπρασιών Bonhams του Λονδίνου έγινε η αποκάλυψη της μιας εκ των δύο Lotus Esprit που είχαν χρησιμοποιηθεί για τις ανάγκες της ταινίας “The Spy Who Loved Me”, η οποία θα βγει σε δημοπρασία τον Δεκέμβριο. Οι πρώτες εκτιμήσεις γύρω από την τιμή εκκίνησης της δημοπρασίας για την πώληση του αυτοκινήτου αυτού αναφέρουν πως θα είναι από 121.900 – 146.309 €.



Το αυτοκίνητο με το οποίο ο Τζέιμς Μπόντ καταδίωκε τον Στρόμπεργκ, εγκέφαλο ενός σχεδίου αφανισμού του ανθρώπινου είδους από τη Γη, ο οποίος –Στρόμπεργκ- είχε δημιουργήσει και μια υποθαλάσσια πολιτεία για λίγους εκλεκτούς, έκανε την πρεμιέρα του τον Οκτώβριο του 1965 στο Σαλόνι του Παρισιού.



Ήταν ένα δίπορτο, διθέσιο κουπέ, σχεδιασμένο από τον μετρ Τζιουτζάρο με τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο και την κίνηση να μεταδίδεται στους πίσω τροχούς. Το αμάξωμα ήταν κατασκευασμένο από fiberglass κάτι που είχε σαν αποτέλεσμα το βάρος του να κρατηθεί σε χαμηλά επίπεδα (δεν ξεπερνούσε τα 1.000 κιλά).



Ο κινητήρας που κινούσε την Lotus Esprit ήταν 2.000 κ.ε. (ίδιος με αυτόν που χρησιμοποιούνταν από τα Jensen Healey), συνοδευόταν από πρωτοποριακό για την εποχή κιβώτιο πέντε ταχυτήτων και απέδιδε 160 ίππους. Με αυτή την ιπποδύναμη το αυτοκίνητο έφθανε τελική ταχύτητα 222 χλμ./ώρα, ενώ για να επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα χρειαζόταν 6,8 δευτερόλεπτα. Επιδόσεις που αν μη τι άλλο ήταν εντυπωσιακές για την εποχή εκείνη.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα