Το απόλυτο σιρκουί

Το απόλυτο σιρκουί
hamilton_superlap_sd

Ο Λιούις Χάμιλτον σχεδιάζει την απόλυτη δοκιμασία για τον οδηγό και το αυτοκίνητο της Formula 1

Η… φανταστική πίστα του Λιούις Χάμιλτον προσφέρει άφθονες δόσεις αδρεναλίνης, ενώ απαιτεί τα υψηλότερα επίπεδα απόδοσης του αυτοκινήτου και του κινητήρα. Ο 23χρονος πιλότος δήλωσε για το συγκεκριμένο project: ”
Ήθελα να δημιουργήσω ένα σιρκουί που θα ήταν προκλητικό, συναρπαστικό και διασκεδαστικό, αλλά πάνω από όλα ήθελα να δημιουργήσω την πίστα που θα προσφέρει την απόλυτη δοκιμασία για τον οδηγό και το αυτοκίνητο“.



Οι ταχύτητες στην πίστα είναι εξωπραγματικές αφού συμπεριλαμβάνονται όλες σεδόν οι γρήγορες στροφές του πρωταθλήματος ενώ το θέαμα είναι εξασφαλισμένο αφού ο Χάμιλτον δεν παρέλειψε να συγκεντρώσει αρκετά σημεία προσπεράσματος.




1. Στροφή 8, Κωνσταντινούπολη (5η ταχύτητα, 260 χλμ/ώρα, 5g)



Μια πολύ γρήγορη στροφή για να αρχίσει ο γύρος. Ο Λούις δέχεται έως και 5g επί έξι δευτερόλεπτα στη διάρκεια της πιο παρατεταμένης στροφής της Φόρμουλα 1. Τα 300 κομμάτια που απαρτίζουν τον κινητήρα υφίστανται τρομακτικές πιέσεις όπως και οι μυς στο λαιμό του οδηγού. “Πρέπει να επιτεθείς σε αυτή τη στροφή”, λέει ο Λούις Χάμιλτον “και να είσαι πολύ προσεκτικός με το πώς θα τοποθετήσεις το αυτοκίνητό σου, διαφορετικά δεν αποφεύγεις τη υπερστροφή”. Το λιπαντικό Mobil 1 στη στροφή αυτή πάλλεται 500 φορές ταχύτερα από την καρδιά του Χάμιλτον.




2. Estoril, Μανικούρ (5η ταχύτητα, 200 χλμ/ώρα, 3,5g)



Ο λαιμός του Λούις Χάμιλτον ελάχιστα ανακουφίζεται, καθώς ακολουθεί η Εστορίλ, μία ακόμα παρατεταμένη και γρήγορη δεξιά στροφή. Σε αυτή τη στροφή ο Λούις πρέπει να καρφώσει το γκάζι στην πέμπτη ταχύτητα, χωρίς να μπορεί να δει την έξοδο. Το αυτοκίνητο κάνει 180 μοίρες περιστροφή και “λόγω των υψηλών ταχυτήτων το μονοθέσιο καρφώνεται στην πίστα. Είναι πολύ διασκεδαστικό, αλλά μια καλή έξοδος είναι ζωτικής σημασίας γιατί ακολουθεί μια μεγάλη ευθεία”.




3. 130R, Suzuka (6η ταχύτητα, 295 χλμ/ώρα, 4g)



Ο Λούις Χάμιλτον πρέπει να περιμένει μέχρι το 2009 για να οδηγήσει σε αυτήν την πίστα, αλλά η μεγάλη της φήμη τον ανάγκασε να συμπεριλάβει στον “υπεργύρο” που δημιούργησε για το Mobil 1 δύο στροφές από την ιαπωνική πίστα. Η 130R είναι αριστερόστροφη και ονομάστηκε έτσι επειδή έχει ακτίνα 130 μέτρων, με τη μηχανή να ουρλιάζει στις 19.000 στροφές/λεπτό. Ο Χάμιλτον παίρνει τη στροφή ομαλά και αφήνει το αυτοκίνητο να ανέβει στο kerb για να χάσει όσο το δυνατόν λιγότερη ταχύτητα.




4. Εau Rouge, Spa-Francorchamps (7η ταχύτητα, 295 χλμ/ώρα, 3,5g)



Η στροφή αποτελείται από τρεις μικρότερες στροφές, αριστερά-δεξιά-αριστερά ανεβαίνοντας στο λόφο, και υποβάλλει τον Λούις σε πλευρικές και κάθετες δυνάμεις της βαρύτητας. “Είναι μία από τις καλύτερες στροφές στο καλεντάρι”, λέει ο Χάμιλτον. “Δεν είναι δύσκολη, αλλά σε κρατάει σε εγρήγορση καθ’ όλη τη διάρκειά της. Όπως ανεβαίνεις το λόφο, υπάρχει μια στιγμή όπου το μόνο που βλέπεις από το πιλοτήριο είναι ο ουρανός. Είναι φανταστικό γιατί σου φεύγει το στομάχι στην κορυφή”.




5. Tabac, Μονακό (4η ταχύτητα, 172 χλμ/ώρα, 2,5g)



Μετά από ένα μεγάλο τμήμα με γεμάτο γκάζι, ο Χάμιλτον πρέπει να προσέξει για να μη φρενάρει υπερβολικά σε αυτό το ολισθηρό τμήμα του αγώνα. Η Tabac είναι η πιο αργή στροφή στο γύρο. Στη διάρκειά της, το λιπαντικό Mobil 1 στον κινητήρα V8 της Mercedes κινείται ταχύτερα από το ίδιο το αυτοκίνητο. “Στο Grand Prix του Μονακό αισθάνεσαι το αυτοκίνητο καρφωμένο στο έδαφος”, λέει ο Lewis. “Με τις μπαριέρες όμως τόσο κοντά δεν υπάρχει το παραμικρό περιθώριο για λάθος. Πρέπει να είσαι απολύτως ακριβής”.




6. Στροφή 1, Suzuka (5η ταχύτητα 255 χλμ/ώρα, 3,5g)



Το αυτοκίνητο επιταχύνει κατά μήκος της κατηφορικής πίστας, κατευθυνόμενο στην Turn 1 της Suzuka 1. Ο Λούις έχει έβδομη ταχύτητα όταν μπαίνει δεξιά στη στροφή, στη διάρκεια της οποίας πρέπει να στρίψει, να φρενάρει και να κατεβάσει τρεις ταχύτητες. Ο Λούις ωθεί το αυτοκίνητο στη δεύτερη κορυφή όπου επανακτά ταχύτητα και επιταχύνει στην ανηφόρα προς την έξοδο.




7. Pouhon, Spa-Francorchamps (6η ταχύτητα, 260 χλμ/ώρα, 4,5g)



Η δεύτερη παρουσία του Spa-Francorchamps στον Υπεργύρο του Mobil 1. Όπως και η Στροφή 1 στη Suzuka, στην Pouhon μπαίνεις από κατωφέρεια, αλλά ο Λούις δεν αγγίζει το πεντάλ του φρένου πριν μπει στην αριστερή στροφή. Κατεβάζει μία ταχύτητα και στη συνέχεια προσπαθεί να επανακτήσει την ταχύτητά του όσο πιο γρήγορα γίνεται. “Σ’ αυτή τη στροφή πρέπει να μπεις με τη μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να έχεις τα κότσια να ξαναβρείς την ταχύτητά σου το συντομότερο δυνατόν. Επίσης πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός γιατί δεν πρέπει να αγγίξεις το κράσπεδο”.




8. Casino Square, Μονακό (3η ταχύτητα, 130 χλμ/ώρα, 2,5g)



Το Καζίνο είναι το πιο διάσημο κτίριο του Μονακό. Τα αυτοκίνητα περνούν αριστερά από τις περιστρεφόμενες πόρτες του όπως μπαίνουν στην Casino Square, όπου βρίσκονται αντιμέτωπα με τυφλή δεξιά στροφή και με ανώμαλο έδαφος. Ο Λούις πέφτει στα 160 χλμ/ώρα και τοποθετεί το μονοθέσιό του στο μέσο της πίστας για την είσοδο. “Πραγματικά απολαμβάνω την οδήγηση εδώ, επειδή η μία στροφή οδηγεί στην άλλη. Δεν υπάρχει ανάπαυση για τον οδηγό”. Στο kerb της εξόδου επανακτά ταχύτητα, αλλά πρέπει να είναι προσεκτικός σε δύο ανώμαλα σημεία της πίστας στην έξοδο που προκαλούν σπινάρισμα στους τροχούς.




9. Mergulho, Interlagos (4η ταχύτητα, 175 χλμ/ώρα, 3g)



Εδώ ακριβώς ο Λούις Χάμιλτον, στον τελευταίο γύρο του Grand Prix της Βραζιλίας 2008, ετοιμάστηκε να περάσει τον Τίμο Γκλοκ για να κατακτήσει την πέμπτη θέση και τον παρθενικό του παγκόσμιο τίτλο. Αλλά δεν είναι αυτός ο λόγος που το συμπεριέλαβε στο Mobil 1 Superlap. “Είναι μια αριστερή στροφή με πολλές ανωμαλίες στο οδόστρωμα”, λέει ο Λούις. “Κατεβαίνοντας, μπορείς να διατηρήσεις μεγαλύτερη ταχύτητα απ’ αυτή που νομίζεις. Είσαι πραγματικά στα όρια και χρειάζεσαι απόλυτο έλεγχο του αυτοκινήτου για να μείνει στα χέρια σου”. Μια καθαρή έξοδος είναι ιδιαίτερα σημαντική, επειδή ο Λούις μεταφέρει την ταχύτητα του μονοθεσίου μέχρι το Copse, την τελευταία στροφή του γύρου.




10. Copse, Silverstone (7η ταχύτητα, 290 χλμ/ώρα, 4,5g)



Είναι μία από τις ταχύτερες στροφές στο Grand Prix και τραβάει την προσοχή του Λούις για πολλούς λόγους. Την προσεγγίζει με την έβδομη ταχύτητα και κυριολεκτικά το αυτοκίνητο πετάει προς την μπαριέρα στην κορυφή της στροφής. Ναι, μια μπαριέρα χωρίζει το pitlane από την πίστα σε αυτό το σημείο, και καθιστά τη στροφή των 273 χλμ/ώρα εντελώς τυφλή. “Δεν μπορείς να αγγίξεις τα φρένα”, λέει ο Λούις. “Πρέπει να στρίψεις σηκώνοντας ελαφρά το πόδι από το γκάζι, ελπίζοντας ότι θα τα καταφέρεις. Η κατεύθυνση του ανέμου επηρεάζει την απόδοση του αυτοκινήτου στο συγκεκριμένο σημείο. “Αν οι συνθήκες είναι ιδανικές, μπορείς να περάσεις το Copse χωρίς να σηκώσεις το πόδι από το γκάζι, πράγμα αρκετά τρομακτικό”, λέει ο Χάμιλτον.

Στη συνέχεια, ο Λούις Χάμιλτον επιταχύνει την MP4-23 και κατευθύνεται στη γραμμή του τερματισμού για να ξεκινήσει έναν καινούργιο γύρο. Η πίστα που σχεδίασε ήταν πράγματι γεμάτη συγκινήσεις και δυνατές δοκιμασίες.



Για να απολαύσετε τον Λούις Χάμιλτον και το υπερσιρκουί του Mobil 1, δείτε το βίντεο που ακολουθεί






Superlap by Lewis Hamilton


Ανέβηκε από AUTO24

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα