To Grand Prix της Βαρκελώνης σε αριθμούς

To Grand Prix της Βαρκελώνης σε αριθμούς
barcelona 2009 sd

Ο Μπάτον συνεχίζει να φτιάχνει ρεκόρ ενώ Ferrari και McLaren γράφουν μαύρες σελίδες

Το πρώτο GP στην Ευρώπη συνοδεύτηκε από υποσχέσεις και υψηλούς στόχου αλλά σχεδόν τίποτα δεν άλλαξε με το πρωτάθλημα να μοιάζει (και να είναι) πολύ διαφορετικό από όσα είχαμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια.



Τα στατιστικά και τα αξιοσημείωτα από την Ισπανία συνεχίζουν αν είναι εξαιρετικά για την Brawn GP, την Red Bull και τους θεωρητικά δευτεροκλασάτους πιλότους καθώς όπως φαίνεται ξεκάθαρα πλέον το μικρό ψάρι κατάφερε να φάει το μεγάλο στην φετινή χρονιά.



Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Τζένσον Μπάτον μοιάζει ασταμάτητος και αν συνεχίσει έτσι μετά από κάθε αγώνα θα διευρύνει τα προσωπικά του ρεκόρ. Ο Βρετανός στην Ισπανία έφτασε τις πέντε νίκες στην καριέρα του όσες δηλαδή και οι παγκόσμιοι πρωταθλητές Κέκε Ρόσμπεργκ και Τζουζέπε Φαρίνα.



Η συνήθεια που έγινε λατρεία για τον πιλότο της Brawn GP δεν είναι άλλη από το να παρκάρει το μονοθέσιό του σε περίοπτη θέση και ύστερα να ανεβαίνει στο βάθρο των νικητών κάτι που έκανε για 5η φορά την φετινή χρονιά κάνοντας μάλιστα το απόλυτο!



Όσο για την επιβλητική pole position που πήρε το Σάββατο με έναν απίστευτο γύρο όταν ο χρόνος είχε ήδη μηδενίσει, ήταν η έκτη στην καριέρα του. Από αυτά τα στατιστικά φαίνεται πως ο Βρετανός είναι «φρέσκος» αλλά αυτό ισχύει μόνος για τις επιτυχίες οι οποίες ήρθαν φέτος, καθώς στην Ισπανία συμπλήρωσε 250 γύρους.



Ο ομόσταυλός του στην Brawn GP Ρούμπες Μπαρικέλο πέτυχε στην Ισπανία τον 17ο ταχύτερο γύρο του και ανέβηκε στην δεύτερη θέση στην σχετική λίστα με τους εν ενεργεία πιλότους. Στην πρώτη θέση βρίσκεται ο εκτός συναγωνισμού Κίμι Ραϊκόνεν με 35!



Οι πιλότοι της Brawn GP μπορεί να διευρύνουν αρκετά προσωπικά τους ρεκόρ αλλά τίποτα δεν θα μπορούσαν να κάνουν χωρίς την ομάδα η οποία στην πρώτη της χρονιά στο πρωτάθλημα κατάφερε να κάνει το δεύτερο 1-2 σε μόλις πέντε αγώνες.



Ο τρίτος του βάθρου της Ισπανίας, Μαρκ Γουέμπερ, ανέβηκε για τέταρτη φορά σε podium στην καριέρα του, απόδειξη της πολύ καλής χρονιάς της Red Bull. Επίσης, ο Αυστραλός πιλότος στην Ισπανία εκκίνησε για 126η φορά πιάνοντας στην κορυφή της σχετικής λίστας με τους Αυστραλούς οδηγούς τον Τζακ Μπράντχαμ.



Ο Γουέμπερ όπως και ο προαναφερθέν έχει 128 γύρους ενώ αξίζει να σημειωθεί πως την Κυριακή όταν και ανέβηκε στο βάθρο συμπληρώθηκαν 50 χρόνια από την πρώτη νίκης της καριέρας του Μπράντχαμ (Μονακό).



Οι βαθμοί που επιτέλους πήρε ο Φελίπε Μάσα είναι οι πρώτοι του στο πρωτάθλημα και αυτό είναι το χειρότερο ξεκίνημα για τον Βραζιλιάνο από το 2005 όταν είχε μόλις 2 πόντους με την Sauber σε πέντε αγώνες.



Ο ομόσταυλός του στην Ferrari, Κίμι Ραϊκόνεν που άλλοτε είχε χρισθεί ως ένας από τους καλύτερους πιλότους της ιστορίας του αθλήματος δεν έχει κερδίσει ακόμα αγώνα και στην Ισπανία είχε την χειρότερη θέση στο grid από το 2006 όταν και εκκίνησε 22ος στο Μπαχρέιν στον εναρκτήριο αγώνα της χρονιάς.



Για την Ιταλική ομάδα τα αρνητικά ρεκόρ συνεχίζονται καθώς αυτός ήταν ο 4ος αγώνας στη σειρά όπου η Ferrari κάνει λάθη στη στρατηγική ή έχει μηχανικό πρόβλημα σε κάποιο μονοθέσιο. Αυτό για ένα από τα πλέον αξιόπιστα αυτοκίνητα τα τελευταία χρόνια και μία από τις ομάδες με την καλύτερη στρατηγική, λέει πάρα πολλά και κυρίως για τον Ρος Μπρον ο οποίος καθοδηγούσε την Σκουντερία όλα αυτά τα χρόνια μέχρι να μετακομίσει στην Brawn GP.



Το ίδιο κακή εκκίνηση σε πρωτάθλημα είχε κάνει η Ferrari το 1996 όταν είχε πάλι δυο φορές την έκτη θέση σε πέντε αγώνες.



Τα δεδομένα είναι άσχημα για την Ferrari αλλά και για την McLaren δεν είναι καλύτερα. Στην Ισπανία η Βρετανική ομάδα είχε τις χειρότερες θέσεις στην εκκίνηση από το 2005 όταν οι Ραϊκόνεν και Μοντόγια είχαν εκκινήσει από την 17η και 18η θέση αντίστοιχα.



Ο Κοβαλάινεν που διανύει μία από τις χειρότερες σεζόν της καριέρας του είναι ο πλέον ατυχος πιλότος της McLaren καθώς στην Ισπανία εγκατέλειψε για 4η φορά σε 23 αγώνες. Αξίζει να σημειωθεί πως ο Χάμιλτον δεν έχει καμία εγκατάλειψη σε 40 εκκινήσεις, όπως και ο Αλόνσο κατά τη διάρκεια της θητείας του στα ασημένια βέλη.



Άτυχος θα πρέπει να αισθάνεται και ο Άντριαν Σούτιλ καθώς για δεύτερη συνεχή χρονιά δεν κατάφερε να συμπληρώσει γύρο στην Ισπανία. Φέτος είχε ατύχημα πριν περάσει την γραμμή εκκίνησης τερματισμούς, ενώ πέρυσι συγκρούστηκε με τον Φέτελ στην 4η στροφή της πίστας.



Τα αρνητικά ρεκόρ συνεχίζονται με τον Ρόμπερτ Κουμπίτσα να συμπληρώνει έξι αγώνες χωρίς βαθμούς (μαζί με τον τελευταίο αγώνα από πέρυσι) κάνοντας αρνητικό προσωπικό ρεκόρ.



Ο Νικ Χάιντφιλντ που είχε γενέθλια την Κυριακή και συμπλήρωσε τα 32 χρόνια ζωής έφτασε τους 25 τερματισμούς στην καριέρα του και τις 33 κατατάξεις, συνεχίζοντας την αξιοπρεπή καριέρα του στην F1.

Τέλος, θα πρέπει να σημειωθεί πως το βάθρο της Ισπανίας μπορεί να μην είχε μεγάλα ονόματα αλλά από… πείρα είχε αρκετή. Οι τρεις πιλότοι μαζί έχουν 556 εκκινήσεις με τον Μπάτον να έχει 158, τον Μπαρικέλο 272 και τον Γουέμπερ 126.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα