Το Toyota RAV4 έγινε 20 ετών και γράφει τη δική του ιστορία

Το Toyota RAV4 έγινε 20 ετών και γράφει τη δική του ιστορία

Η Toyota δίκαια θεωρείται ο δημιουργός της κατηγορίας συμπαγών SUV με το λανσάρισμα του πρώτου Recreational Active Vehicle με 4 Wheel-Drive (RAV4) το 1994.

Όταν το Μάρτιο του 1994 αποκαλύφθηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης η πρώτη γενιά του RAV4, προανήγγειλε μία νέα εποχή για τα οχήματα 4x4.

Το Toyota RAV4 έγινε 20 ετών και γράφει τη δική του ιστορία

Οι πωλήσεις ξεκίνησαν το Μάιο στην Ιαπωνία και τον Ιούνιο σε όλη την Ευρώπη, Αφρική, Αυστραλία και Λατινική Αμερική. Οι αρχικές εκτιμήσεις ήταν 4.500 πωλήσεις το μήνα. Αλλά όταν παραλήφθηκαν 8.000 παραγγελίες τον πρώτο μήνα, η παραγωγή διπλασιάστηκε. Το πρώτο Recreational Active Vehicle με 4 wheel-drive άνοιξε το δρόμο για την κατηγορία SUV που από τότε δεν έχει σταματήσει να επεκτείνεται.

Το πρώτο “Urban 4WD”, που λανσαρίστηκε σαν συμπαγές 3θ μοντέλο, ήταν τελείως διαφορετικό από ένα παραδοσιακό 4x4. Έφερε σχετικά μικρό κινητήρα 2.0L εγκάρσια τοποθετημένο σε αυτοφερόμενο αμάξωμα, με ανεξάρτητες αναρτήσεις εμπρός και πίσω. Με μήκος 3.69 m, ήταν μικρότερο από τα σημερινά οχήματα της κατηγορίας B. Ήταν ένα πραγματικά πρωτοποριακό, νέο αυτοκίνητο.

Το Toyota RAV4 έγινε 20 ετών και γράφει τη δική του ιστορία

Η αρχική ιδέα

Το RAV-FOUR concept στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο το 1989 ήταν το πρώτο που αποκάλυψε την πρόθεση της Toyota να δημιουργήσει ένα συμπαγές 4WD μοντέλο. Αυτό το πρωτότυπο δεν ήταν τίποτα περισσότερο από μία σχεδιαστική μελέτη, χωρίς τις απαραίτητες λεπτομέρειες για ένα πραγματικό μοντέλο εξέλιξης. Ωστόσο γνώρισε ομόφωνη αποδοχή από το κοινό και τελικά το Μάρτιο του 1991 δόθηκε το πράσινο φως για το project με αποτέλεσμα να ξεκινήσει η πραγματική εξέλιξη του RAV4.

Όμως εκείνη την εποχή, δεν ήταν εύκολο για τον Αρχιμηχανικό Masakatsu Nonaka, να πείσει τα άλλα τμήματα της Toyota ότι μπορούσε να δημιουργηθεί ένα αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής σε μία κατηγορία ανύπαρκτη μέχρι τότε. Τότε, το όνομα “Sports Utility Vehicle” ήταν ακόμα άγνωστο και πολλοί από τους ανθρώπους της Toyota απλά δεν μπορούσαν να φανταστούν ένα τόσο συμπαγές 4x4. Κάποια στιγμή, η εξέλιξη σταμάτησε λόγω εσωτερικών αντιδράσεων. Η ομάδα εξέλιξης ήταν έτοιμη να τα παρατήσει και τότε, εμφανίστηκε υποστήριξη από το πουθενά δίνοντας πνοή ζωής στο project.

Ήταν ο τομέας Ιαπωνικών και Ευρωπαϊκών πωλήσεων που έσπευσε να σώσει την κατάσταση. Οι άνθρωποι των πωλήσεων, παρακολουθώντας από κοντά τον παλμό της αγοράς, πίστευαν ότι είχε φτάσει η ώρα γι’ αυτό τον τύπο οχήματος.

Συνεργάστηκαν λοιπόν, πιέζοντας για την αναζωογόνηση του project και αποδείχτηκε ότι είχαν δίκιο: λίγο μετά το λανσάρισμά του, το RAV4 σύντομα αναγνωρίστηκε σαν πρωτοπόρος για τη φρέσκια φιλοσοφία και τις εξαιρετικές οδηγικές επιδόσεις του.

Το Toyota RAV4 έγινε 20 ετών και γράφει τη δική του ιστορία

Από εξειδικευμένο μοντέλο σε παγκόσμιο αυτοκίνητο

Η Toyota δίκαια θεωρείται ο δημιουργός της κατηγορίας συμπαγών SUV με το λανσάρισμα του πρώτου Recreational Active Vehicle με 4 Wheel-Drive (RAV4) το 1994. Εκείνη τη χρονιά, η Toyota πούλησε 53.000 RAV4. Το νούμερο αυτό διπλασιάστηκε μετά από ένα χρόνο και τριπλασιάστηκε το 1995, ενώ από γενιά σε γενιά παρουσίαζε σταθερή αύξηση. Το 2013, ο αριθμός πωλήσεων πρέπει να ήταν δεκαπλάσιος από αυτόν του 1994.

Συνολικά, έχουν πουληθεί πάνω από 5 εκατομμύρια RAV4 σε όλο τον κόσμο - πάνω από 1,3 εκατομμύρια στην Ευρώπη. Από αυτά, πάνω από το 90%  κυκλοφορεί ακόμα και σήμερα στο δρόμο.

Ωστόσο, ο ανταγωνισμός αυξήθηκε τα τελευταία 20 χρόνια: το 2010 υπήρχαν 10 διαφορετικά μοντέλα στην κατηγορία συμπαγών SUV. Σήμερα, οι ενδιαφερόμενοι έχουν 19 επιλογές.

Η κατηγορία συμπαγών SUV είναι από τις λίγες που εξακολουθούν να επεκτείνονται στην Ευρώπη, με τις πωλήσεις να έχουν αυξηθεί κατά 36% περίπου στο διάστημα 2008 - 2013. Το 2013, οι πωλήσεις της κατηγορίας στη Δυτική Ευρώπη ανήλθαν στις 848.000 μονάδες, ενώ 387.000 οχήματα επιπλέον πουλήθηκαν στη Ρωσία.

Η Τέταρτη Γενιά RAV4

Από το 1994, η κατηγορία έχει αυξηθεί και παράλληλα άλλαξε και ωρίμασε. Ενώ οι πρώτοι πελάτες συχνά αγόραζαν συμπαγή SUV αντί σπορ μοντέλων hatchback ή coupé, η σημερινή αύξηση της αγοράς SUV τροφοδοτείται κυρίως από οικογένειες που αναζητούν μία πιο απολαυστική και μοντέρνα λύση αντί των MPV (πολυμορφικών) και wagon.

Διατηρώντας το σχεδιαστικό πυρήνα και τον απολαυστικό οδηγικό χαρακτήρα της πρώτης γενιάς RAV4, η τέταρτη γενιά έχει εξελιχθεί για να ικανοποιήσει αυτή την τάση. 

Οι παλιοί πελάτες του RAV4 σε Ευρώπη, Κίνα και Β. Αμερική ερωτήθηκαν και απάντησαν ποιο στοιχείο εκτιμούν περισσότερο στο συμπαγές SUV της Toyota. Ανέφεραν την ευελιξία, την ευκολία πρόσβασης σε συνδυασμό με την αφ’ υψηλού ορατότητα του δρόμου, την ευφυή διάταξη χώρων, την πολυμορφικότητα και την αναμφισβήτητη αξιοπιστία και ικανότητα ακόμα και σε σκληρές συνθήκες.

Το νέο RAV4 αντανακλά αυτή την έμφαση στην οικογενειακή χρήση χωρίς να θυσιάζεται κάποια από τις βασικές αξίες του μοντέλου – ευελιξία, πολυμορφικότητα, ορατότητα από ψηλά και αξιοπιστία εκτός και εκτός δρόμου.

Εξάλλου, διαθέτει ισχυρότερο, πιο προηγμένο και δυναμικό στυλ, φινέτσα και ανώτερη σχεδιαστική ποιότητα εσωτερικού, περισσότερους χώρους στην καμπίνα και πλουσιότερο χώρο αποσκευών, μαζί με αυξημένα επίπεδα άνεσης, ευελιξίας και ασφάλειας.

Εφοδιασμένο με νέους κινητήρες, το νέο RAV4 συνδυάζει την πλουσιότερη γκάμα που έχει προσφέρει μέχρι τώρα με μία μέση μείωση στις εκπομπές CO2 της τάξης του 11% σε όλες τις εκδόσεις συγκρινόμενο με την προηγούμενη γενιά.

Διαθέτοντας μία νέα, πιο επικεντρωμένη θέση οδήγησης, επαναρυθμισμένα συστήματα εμπρός και πίσω ανάρτησης, ανανεωμένο Electric Power Steering και ένα νέο Sport mode για το προηγμένο, all-wheel drive, Integrated Dynamic Drive System, το νέο RAV4 προσφέρει μεγαλύτερη σταθερότητα και ευελιξία σε στεγνούς και βρεγμένους δρόμους και υπόσχεται μία πιο συναρπαστική οδηγική εμπειρία.

Αυτό ισχύει κυρίως για το Sport Mode όταν ο έλεγχος συμπεριφοράς σε στροφή αυξάνει την κατανομή ροπής στους πίσω τροχούς μέχρι 10%, ανιχνεύοντας τη γωνία διεύθυνσης. Στη συνέχεια, ανάλογα με το ρυθμό περιστροφής του αμαξώματος προσαρμόζει με ακρίβεια τη ροπή στους πίσω τροχούς. Αποτέλεσμα: η 4η γενιά RAV4 είναι πιο άνετη από ποτέ σε καθημερινή χρήση, παραμένοντας ικανή όπως πάντα εκτός δρόμου.

4 γενιές RAV4, 20 χρόνια εξέλιξης

Το Toyota RAV4 έγινε 20 ετών και γράφει τη δική του ιστορία

 

1η γενιά 1994 - 2000 : Το 1ο 4WD πόλης. Λανσαρίστηκε σε 3θ έκδοση. Συμπαγές (3,69 m) και ελαφρύ: δίλιτρος κινητήρας 129 DIN hp, εγκάρσια τοποθετημένος, Μόνιμη τετρακίνηση 4WD χωρίς κοντές σχέσεις μετάδοσης, αυτοφερόμενο αμάξωμα, ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση, συμπαγείς συνολικές διαστάσεις για μεγαλύτερη ευελιξία και ευκολία εισόδου / εξόδου. 5θ(4.10 m) και 2WD λανσαρίστηκε το 1996. Ως 3θ με soft top, το πρώτο RAV4 EV παρέμεινε στην παραγωγή από τον Οκτώβριο 1997 έως τον Απρίλιο 2000. Πελάτες: Εργένηδες/ Ζευγάρια.

Το Toyota RAV4 έγινε 20 ετών και γράφει τη δική του ιστορία

2η γενιά 2000-2006 : Λανσαρίστηκε σε 3θ & 5θ, αντίστοιχα +5,5 cm και +4 cm συγκριτικά με την  1η γενιά. Διατίθενται δύο κινητήρες: 1.8 123 DIN hp & 2.0 150 DIN hp, Fulltime 4WD με κεντρικό διαφορικό LSD με συνεκτικό συμπλέκτη και Torsen ως εργοστασιακή επιλογή για το πίσω διαφορικό. Το πρώτο 2.0 Diesel το 2002. Πελάτες: Ζευγάρια/Νεαρές οικογένειες.

Το Toyota RAV4 έγινε 20 ετών και γράφει τη δική του ιστορία

3η γενιά 2006-2012: Νέα πλατφόρμα, 5θ μόνο αλλά δύο διαφορετικά μεταξόνια, διαθέσιμο σε ΗΠΑ και Ρωσία. Συνολικό μήκος μεγαλύτερο κατά 19 cm για το κοντό και 47,5 για το μακρύ. Πλήρης γκάμα κινητήρων: 2.0, 2.4, 2.5, 3.5 V6 και 2.2 Diesel. Νέο σύστημα 4WD με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη (σύμφωνα με την ταχύτητα, τις πληροφορίες του γκαζιού, τη γωνία διεύθυνσης, τη διαμήκη επιτάχυνση ή τα φορτία G). Downhill-Assist Control και Hill-start Assist Control. Πελάτες: Οικογένειες/Ζευγάρια με μεγάλα παιδιά που έχουν φύγει από το σπίτι.

Το Toyota RAV4 έγινε 20 ετών και γράφει τη δική του ιστορία

4η γενιά 2013: 5θ μόνο με ένα μεταξόνιο για όλες τις χώρες. Το συνολικό μήκος μεγαλύτερο κατά 23,5 cm συγκριτικά με το προηγούμενο κοντό μεταξόνιο και μειωμένο κατά  5 cm συγκριτικά με το μακρύ μεταξόνιο. Πλήρης γκάμα κινητήρων: 2.0, 2.5 βενζίνης και 2.0, 2.2 Diesel. Dynamic Torque Control AWD System (σύμφωνα με την ταχύτητα, τις πληροφορίες του γκαζιού, τη γωνία διεύθυνσης, τη διαμήκη επιτάχυνση ή τα φορτία G) προσφέρει έλεγχο στριψίματος και sport mode. Downhill-Assist Control και Hill-start Assist Control. Πελάτες: Ώριμες οικογένειες/ Ζευγάρια με μεγάλα παιδιά που έχουν φύγει από το σπίτι.

SHARE:

24Media Network