V60 Plug-in Hybrid. Το πιο καινοτόμο αυτοκίνητο που έφτιαξε ποτέ η Volvo

V60 Plug-in Hybrid. Το πιο καινοτόμο αυτοκίνητο που έφτιαξε ποτέ η Volvo

Το V60 Plug-in Hybrid είναι ηλεκτρικό, υβριδικό, τετρακίνητο αυτοκίνητο επιδόσεων με εντυπωσιακή κατανάλωση 1,8 λιτ./100χλμ. , ισχύ 215 + 68 ίπποι και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,1”

Το Volvo V60 Plug-in Hybrid είναι το πλέον καινοτόμο, το πλέον προηγμένο τεχνολογικά αυτοκίνητο που έχει κατασκευάσει ποτέ η Volvo.

Πρόκειται στην ουσία για τρία αυτοκίνητα σε ένα: ένα ηλεκτρικό, ένα υβριδικό και ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων, με το επιπλέον χαρακτηριστικό ότι μπορεί και φορτίζεται από το απλό οικιακό δίκτυο ηλεκτρισμού! Και παρόλη την υψηλή τεχνολογία του, παραμένει ένα «καθημερινό» αυτοκίνητο, πρακτικό και ευκολοδήγητο, που φέρνει την τεχνολογία του μέλλοντος πιο κοντά στο σύγχρονο οδηγό, που έχει στη διάθεσή του:

   Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με αυτονομία 50 χιλιομέτρων.

    Ένα πολύ υψηλής απόδοσης υβριδικό αυτοκίνητο με εκπομπές CO2 μόλις 48 γρμ./χλμ. και κατανάλωση 1,8 λιτ./100χλμ., κατά μέσο όρο.

    Ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο επιδόσεων με ιδιαίτερα ευχάριστα χαρακτηριστικά στην οδήγησή του, που εμφανίζει μια συνδυασμένη ισχύ 215 + 68 ίππων και 440 + 200 Nm  ροπής και επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,1 δευτερόλεπτα.

V60 Plug-in Hybrid. Το πιο καινοτόμο αυτοκίνητο που έφτιαξε ποτέ η Volvo

Δυναμική παρουσία στο δρόμο

Η σχεδιαστική επέμβαση που δέχτηκε το V60 πριν ένα χρόνο περίπου, αυτό που κυρίως τόνισε είναι η παρουσία του αυτοκινήτου στο δρόμο. Δόθηκε έμφαση στις οριζόντιες γραμμές που διατρέχουν το αμάξωμα. Η σιλουέτα του, υπενθυμίζει οπτικά ότι αυτό δεν είναι ένα συνηθισμένο wagon σχήμα. Πρόκειται για ένα sport wagon με έντονα τονισμένα κάποια coupe χαρακτηριστικά. Στην 5η πόρτα βρίσκουμε τα σήματα D6 και AWD, τα οποία υπενθυμίζουν ότι αυτό είναι ένα ιδιαίτερο, υψηλών επιδόσεων αυτοκίνητο. Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τη φιλοσοφία ονοματολογίας της Volvo, το D6 υποδηλώνει το επίπεδο ισχύος του αυτοκινήτου.

V60 Plug-in Hybrid. Το πιο καινοτόμο αυτοκίνητο που έφτιαξε ποτέ η Volvo

Ανανεωμένο σχεδιαστικά εσωτερικό

Το σκανδιναβικό design εκφράζεται με ανόθευτο τρόπο στο V60 Plug-in Hybrid, με όμορφες, απλές επιφάνειες και σχήματα, που διακρίνονται από έλλειψη φλυαρίας, όχι μόνο στο εξωτερικό αλλά και στο εσωτερικό. Η προσοχή στη λεπτομέρεια στην καμπίνα των επιβατών, τα αυθεντικά υλικά – όπως ξύλο και δέρμα – και τα εύκολα στη χρήση κουμπιά και μοχλοί, τονίζουν την αίσθηση ελέγχου που νιώθει ο οδηγός. Πλέον, στο νέο Model Year 2015 που «τρέχει» ήδη, διατίθεται και ένα φινίρισμα Piano Black, στρογγυλοί διακόπτες σε σχήμα κοσμήματος στην κεντρική κονσόλα και κεντρικός εσωτερικός καθρέπτης χωρίς πλαίσιο.

R-DESIGN

Αποκλειστική νέα εμπρός όψη

Το V60 Plug-in Hybrid είναι διαθέσιμο και σε έκδοση R-Design, με μία χαρακτηριστική εμπρός όψη, με ιδιαίτερα δυναμικό «ρύγχος». Η χωρίς πλαίσιο γρίλια σε Tech Mate Black φινίρισμα έχει διακοσμηθεί με γυαλιστερές μαύρες λωρίδες, μεταλλική διαγώνιο και διαφορετικό R-Design σήμα. Οι ζάντες είναι 18 ιντσών, με το χαρακτηριστικό όνομα Ixion. Τα φώτα ημέρας (Day Running Lights) στο εξωτερικό του αμαξώματος συνηγορούν σε μία πιο «χαμηλωμένη» οπτική αίσθηση για το V60 Plug-in Hybrid. Στο πίσω μέρος, ένας μοναδικός για το συγκεκριμένο μοντέλο διαχύτης με πτερύγια για τη ροή του αέρα, δένει αρμονικά με τις πολύ χαρακτηριστικές, R-Design στρογγυλές απολήξεις της εξάτμισης.

ΚΙΝΗΤΗΡΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Στους μπροστινούς τροχούς του V60 Plug-in Hybrid μεταδίδεται η κίνηση από έναν πεντακύλινδρο common-rail πετρελαιοκινητήρα 2,4 λίτρων. Η μέγιστη ισχύς του είναι 215 ίπποι, που αποδίδονται στις 4.000 στροφές, ενώ η μέγιστη ροπή είναι 440 Nm (περίπου 45 χιλιογραμμόμετρα), στην περιοχή 1.500-3.000 στροφών.

Στον πίσω άξονα εδράζεται το σύστημα ERAD (Electric Rear Axle Drive), ένας ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 68 ίππων που αποδίδει ροπή 200 Nm και τροφοδοτείται από μια μπαταρία 11,2kWh (Ιόντων Λιθίου).

Η μετάδοση της κίνησης πραγματοποιείται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων 6 σχέσεων. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρεις επιλογές, από αντίστοιχους ισάριθμους διακόπτες στην κεντρική κονσόλα: Pure, Hybrid και Power. Η ιδανική αναλογία χρήσης του ηλεκτροκινητήρα και του πετρελαιοκινητήρα ανά πάσα στιγμή, επιτυγχάνεται μέσω μιας κεντρικής μονάδας ελέγχου.

Τα Pure, Hybrid και Power προγράμματα οδήγησης προσφέρουν στο V60 Plug-in Hybrid τρεις διαφορετικούς χαρακτήρες:

    Στην επιλογή Pure, το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί μόνο τον ηλεκτροκινητήρα και για όσο αυτό είναι δυνατό. Η αυτονομία φτάνει τα 50 χιλιόμετρα, χωρίς εκπομπή ρύπων. Αξίζει να προστεθεί μάλιστα ότι εφόσον οι συσσωρευτές φορτίζονται από ανακυκλώσιμη πηγή ενέργειας, τότε οι εκπομπές CO2  είναι εντελώς μηδενικές σε όλο τον ενεργειακό κύκλο. Η αυτονομία των μπαταριών, μεταβάλλεται ανάλογα με την επιφάνεια κίνησης, τις κλιματολογικές συνθήκες και το στυλ οδήγησης.

    Το Hybrid είναι το προεπιλεγμένο πρόγραμμα με το οποίο το αυτοκίνητο ξεκινά να λειτουργεί. Ο κινητήρας diesel συνδυάζεται με ιδανικό τρόπο με τον ηλεκτρικό, προκειμένου να υπάρχει ισορροπία μεταξύ της οδηγικής απόλαυσης και της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος. Οι εκπομπές CO2 (σε μικτές συνθήκες κίνησης, έτσι όπως ορίζονται από τη σχετική Ευρωπαϊκή Οδηγία NEDC) είναι 48 γρμ./ χλμ., που αντιστοιχεί σε κατανάλωση diesel της τάξεως των 1,8 λιτ./100 χλμ. Η αυτονομία του αυτοκινήτου σε αυτή την περίπτωση, φτάνει τα 1.200 χιλιόμετρα.

    Στην επιλογή Power η τεχνολογία τίθεται στην υπηρεσία των επιδόσεων. Η συνδυαστική απόδοση του πετρελαιοκινητήρα με αυτή του ηλεκτροκινητήρα είναι 215 + 68 ίπποι, με τη μέγιστη τιμή της ροπής να ξεπερνάει τα 600 Nm. Παράλληλα, η αμεσότητα στην απόδοση του ηλεκτρικού κινητήρα, συμβάλλει στην επίτευξη της εξαιρετικής τιμής των 6,1 δευτερολέπτων για τα 0-100 χλμ./ώρα.

Εξοικονόμηση ενέργειας της μπαταρίας για αργότερα

Μέσω σχετικού πιεστικού κουμπιού στην κεντρική κονσόλα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει να «κρατήσει» ενέργεια από τις μπαταρίες για να μπορέσει να τη χρησιμοποιήσει αργότερα, για παράδειγμα όταν θα μπει στην πόλη. Προκειμένου οι μπαταρίες να είναι πάντα φορτισμένες, αν κριθεί απαραίτητο από τον υπολογιστή του συστήματος, ενεργοποιείται σχετική γεννήτρια η οποία φορτίζει τις μπαταρίες.

Επαναφόρτιση στο σπίτι

Το V60 Plug-in Hybrid επαναφορτίζεται από το οικιακό ηλεκτρικό δίκτυο, μέσω μιας απλής κοινής πρίζας (230V/6A, 10A ή 16A) στο σπίτι ή το γκαράζ.

Η διάρκεια της φόρτισης εξαρτάται από την ένταση του ρεύματος (αριθμός Amperes, A) και το επίπεδο της ενέργειας που έχει απομείνει στους συσσωρευτές. Μια πλήρης φόρτιση με ηλεκτρικό ρεύμα 10Α διαρκεί 4,5 ώρες. Με παροχή 16Α η διάρκεια φόρτισης περιορίζεται στις 3,5 ώρες, ενώ με 6Α ο χρόνος φτάνει τις 7,5 ώρες.

Είναι επίσης δυνατό, κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια της φόρτισης ο χώρος των επιβατών να ψύχεται ή να θερμαίνεται, ώστε να είναι στην ιδανική θερμοκρασία όταν ξεκινήσει η οδήγηση του αυτοκινήτου. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, περισσότερη ενέργεια θα είναι διαθέσιμη από τις μπαταρίες για την οδήγηση αυτή καθ’ αυτή και όχι για τη λειτουργία επικουρικών συστημάτων, όπως για παράδειγμα αυτό που φροντίζει για το επίπεδο θερμοκρασίας στο εσωτερικό.

Η διαδικασία αυτή, γνωστή και ως pre-conditioning, μπορεί να φροντίσει και για την ψύξη των μπαταριών ταυτόχρονα με τη φόρτισή τους. Η συγκεκριμένη δυνατότητα είναι ιδιαίτερα χρήσιμη έτσι ώστε να μεγιστοποιηθεί το επίπεδο φόρτισης και κατά προέκταση η αυτονομία του αυτοκινήτου με ηλεκτρική ενέργεια.

Το V60 Plug-in Hybrid διαθέτει δύο συστήματα θέρμανσης. Κατά την ηλεκτροκίνηση χρησιμοποιείται το λεγόμενο PTC αερόθερμο (ή σύστημα Θετικού Θερμικού Συντελεστή, Positive Temperature Coefficient). Το αυτοκίνητο διαθέτει και δεύτερο σύστημα θέρμανσης, που λαμβάνει ενέργεια από τον πετρελαιοκινητήρα.

Έξυπνη τετρακίνηση (All Wheel Drive – AWD)

Πιέζοντας το πλήκτρο AWD ενεργοποιείται η ηλεκτρική τετρακίνηση. Αντί να υπάρχει ένα συμβατικό σύστημα τετρακίνησης, με την κίνηση να μεταφέρεται μηχανολογικά στους τέσσερις τροχούς, η κεντρική μονάδα ελέγχου κατανέμει τη ροπή ανάλογα, στους εμπρός τροχούς που κινούνται από τον πετρελαιοκινητήρα και στους ηλεκτροκίνητους πίσω. Το ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης έχει σχεδιαστεί ως ένα σύστημα αύξησης της πρόσφυσης, είτε κατά την εκκίνηση είτε κατά την οδήγηση σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή τριβής, όπως η λάσπη ή το χιόνι. Όταν ενεργοποιηθεί η τετρακίνηση, τότε ο πετρελαιοκινητήρας λειτουργεί συνεχώς και η γεννήτρια φροντίζει ώστε ανά πάσα στιγμή το επίπεδο φόρτισης στις μπαταρίες να είναι αρκετό ώστε να προμηθεύει τον πίσω άξονα με την απαιτούμενη ενέργεια.

Ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση

Ένα σύστημα πέδησης δύο σταδίων είναι ένα ακόμα ιδιοφυές χαρακτηριστικό του V60 Plug-in Hybrid. Όταν ο οδηγός πατήσει το πεντάλ του φρένου, το σύστημα αρχίζει να εφαρμόζει πέδηση στον ηλεκτροκινητήρα, στον πίσω άξονα. Τα μηχανικά – συμβατικά – φρένα, ενεργοποιούνται μόνο όταν οι συνθήκες απαιτούν επιπλέον πέδηση απ’ ότι μπορεί να προσφέρει ο ηλεκτροκινητήρας. Αξίζει να τονιστεί όμως ότι το σύστημα είναι έτσι ρυθμισμένο, ώστε ο οδηγός να μην αντιλαμβάνεται τη «διαφορετική» ή δύο σταδίων φύση της πέδησης, αλλά η όλη διαδικασία και αίσθηση να προσομοιάζει απόλυτα την πέδηση κατά την οδήγηση ενός συμβατικού αυτοκινήτου! Επίσης, να τονιστεί ότι κατά την πέδηση η παραγόμενη ενέργεια φορτίζει τις μπαταρίες.

City Safety – αποτελεσματικό μέχρι τα 50 χλμ./ώρα

Το V60 Plug-in Hybrid διαθέτει στο βασικό του εξοπλισμό το αναβαθμισμένο σύστημα City Safety. Τη στιγμή που διάφοροι κατασκευαστές είτε προσεγγίζουν το θέμα για πρώτη φορά είτε προσφέρουν συστήματα που λειτουργούν έως τα 30 χλμ/ώρα, το City Safety της Volvo πλέον βρίσκεται στη 2η γενιά του και είναι αποτελεσματικό για ταχύτητα έως και τα 50 χλμ./ώρα! Το αυτοκίνητο επιβραδύνει αυτόματα αν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα όταν το προπορευόμενο όχημα επιβραδύνει ή σταματήσει. Το ίδιο συμβαίνει και όταν ο οδηγός κινείται πολύ γρήγορα προς ένα ακινητοποιημένο όχημα.

ΤΙΜΕΣ

Το V60 Plug-in Hybrid στο επίπεδο εξοπλισμού Momentum έχει προτεινόμενη τιμή λιανικής 55.900 € ενώ στο επίπεδο εξοπλισμού R-Design η προτεινόμενη τιμή λιανικής είναι 57.200 €. Να σημειωθεί ότι το αυτοκίνητο δεν επιβαρύνεται με ειδικό τέλος ταξινόμησης και φόρο πολυτελείας και παράλληλα ο κάτοχος δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας.


SHARE:

24Media Network