Βάλτο καλά στο κεφάλι σου…
Μόνο κατσαρόλες δεν είδαμε στα κεφάλια των αναβατών, λόγω των νέων προστίμων του Κ.Ο.Κ.
- 21 Ιουνίου 2007 20:29
Ο νέος Κ.Ο.Κ, για τον οποίο οι συντάκτες του auto24 έχουν εκφράσει την γνώμη τους, είναι πλέον κομμάτι της καθημερινότητας μας. Το ολόφρεσκο και μάλλον τελευταίο εισπρακτικό μέσο της τωρινής κυβέρνησης πριν οδηγηθεί σε εκλογές τέθηκε σε εφαρμογή και από την πρώτη ημέρα απέδωσε.
Το ερώτημα είναι αν απέδωσε ουσιαστικά ή μόνο οικονομικά γεμίζοντας τα ταμεία του κράτους. Πολλοί “άσχετοι” βγήκαν στα παράθυρα και χαρακτήρισαν επιτυχές το σχέδιο της αστυνομίας με τα νέα πρόστιμα, αφού όπως είπαν στα παράθυρα γέμισαν οι δρόμοι με μοτοσικλετιστές που φορούν κράνος.
Κανείς δεν μπορεί να τους κατηγορήσει για βλακεία ή στραβομάρα, αφού όντως σε σχέση με την προ νέου Κ.Ο.Κ εποχή τα κράνη στα κεφάλια των οδηγών αυξήθηκαν. Η ασχετοσύνη όμως είναι χειρότερη από την στραβομάρα ή τη βλακεία.
Οι πρώτες ώρες
Την ημέρα της έναρξης των καινούργιων μέτρων δεν βρισκόμουν στην Αθήνα όπως και για τις δύο επόμενες ημέρες. Παρακολουθούσα βέβαια στα δελτία ειδήσεων τα ρεκόρ κλήσεων που κατεγράφησαν από το πρώτο κιόλας εικοσιτετράωρο. Η πρώτη σκέψη που μου ήρθε στο μυαλό είναι πως η αστυνομία προσέλαβε προσωπικό, αλλά μετά από ένα γρήγορο τηλεφώνημα η σκέψη εξαφανίστηκε. Αμέσως αναρωτήθηκα, πόσοι και πόσοι αστυνομικοί, “ζητάδες”, τροχονόμοι έχουν προβάλει ως δικαιολογία την έλλειψη προσωπικού για την μη επαρκή κάλυψη των δρόμων…
Στ’ άρματα στ’ άρματα… εμπρός στον αγώνα
Αμέσως όμως επέστρεψα στην πραγματικότητα και θυμήθηκα ένα έγγραφο που είχαμε στα ντουλάπια του auto24 με προκαθορισμένους αριθμούς παραβάσεων που έπρεπε να υπογραφούν από τα αρμόδια όργανα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Η απάντηση στο ερώτημα μου ήταν απλή και βρισκόταν μπροστά μου. Δεν βρέθηκε προσωπικό. Απλά ΟΛΗ η δύναμη της τροχαίας ΔΥΟ μήνες πριν τις καλοκαιρινές διακοπές αποφάσισαν να κάνουν την δουλειά τους με όπλο τα μεγάλα πρόστιμα.
Τι κράνος, τι γιογιό!!!
Με τον ερχομό μου στην Αθήνα ήθελα να ασχοληθώ και να ψάξω περισσότερα αλλά η πρώτη μου διαδρομή προς το γραφείο επιφύλασσε μία πολύ χειρότερη διαπίστωση από όσες είχα μέχρι εκείνη τη στιγμή στο μυαλό μου. Θα συμφωνήσω με τους άσχετους πως 9/10 μηχανάκια στο κέντρο έχουν αναβάτες με κράνος, αλλά κύριοι των παραθύρων αναρωτήθηκε κανείς από εσάς τι κράνη φοράνε όλοι αυτοί.
Στο άκουσμα των 350 ευρώ άπαντες έσπευσαν να πάρουν κράνος ή να βγάλουν κάποιο ξεχασμένο στο πατάρι. Το αποτέλεσμα; Το λιγότερο τραγικό… Αντίκρισα ανθρώπους με κράνη τα οποία μπορώ να τα χαρακτηρίσω το λιγότερο δολοφονικά. Όσοι ξέρουν (και ανάμεσα σε αυτούς θα έπρεπε να είναι και οι αστυνόμοι) από ασφάλεια στα δίκυκλα γνωρίζουν πολύ καλά πως ένα μη εγκεκριμένο κράνος είναι πολύ χειρότερο από το ανύπαρκτο.
Προστατευτικά για ποδήλατα, για πατίνι και ότι μπορεί ο καθένας να φανταστεί, ήταν σε θέση να γλιτώσει τον αφελή κάτοχο του από το τσουχτερό πρόστιμο. Φυσικά και ο νόμος στην Ελλάδα ΔΕΝ!!! αναφέρεται σε εγκεκριμένα κράνη αλλά ποιος ασχολείται; Άλλωστε ο σκοπός τους κράτους δεν είναι η ασφάλεια των πολιτών αλλά η εισροή χρημάτων στα άδεια ταμεία. Να ξέρετε κύριοι και να το θυμάστε τα βράδια πριν κοιμηθείτε πως με αυτή σας την απόφαση θα έχετε βάλει το χεράκι σας σε αρκετά ατυχήματα. Δεν θέλω τώρα να προτείνω τον τρόπο που θα πρέπει να λειτουργεί το κράτος, αν και αυτό δεν θα έπρεπε να είναι δουλειά μου αλλά δική τους.
Αυτό που θέλω να κάνω είναι να προειδοποιήσω και να ενημερώσω τους πολλούς συναδέλφους αναβάτες το θα προστατεύουν το κεφάλι τους και τη ζωή τους.
Κράνος παντού
Αρχικά να θυμίσω και να επισημάνω πως το κράνος δεν το φοράμε για τους νόμους ή τους αστυνόμους. Χωρίς κράνος δεν πρέπει να πηγαίνετε ούτε μέχρι το περίπτερο στα 500 μέτρα από το σπίτι σας. Είναι στατιστικά αποδεδειγμένο ότι τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν μέσα στην πόλη, σε μικρές διαδρομές. Δουλειά του κράνους δεν είναι μόνο να αντέχει στη σύγκρουση. Η κύρια αποστολή του είναι να απορροφά την κρούση, επιβραδύνοντας ομαλά (όσο γίνεται καλύτερα) τον εγκέφαλό μας που δεν συμπαθεί καθόλου τα αρνητικά g.
Όσον αφορά στο θέαμα που αντίκρισα στην Αθήνα με τα αδιανόητα κράνη σε κεφάλια ανθρώπων να θυμίσω πως υπάρχουν προδιαγραφές για το κέλυφος του κράνους, που πρέπει να αντέχει και να μην ανοίγει στα δύο. Η σαφής και αμετάκλητη «ημερομηνία λήξης» ενός κράνους έρχεται με την πρώτη πτώση όπου το κράνος θα χτυπήσει κάτω και θα συμπιεστεί το απορροφητικό υλικό.
Πότε πρέπει να αλλάζουμε κράνος;
Η SNELL, ο ένας από τους δύο οργανισμούς δοκιμών και θέσπισης προδιαγραφών για κράνη στις ΗΠΑ, συνιστά αλλαγή του κράνους το αργότερο κάθε πέντε χρόνια. Έτσι κι αλλιώς, μετά από πέντε χρόνια η τεχνολογία έχει εξελιχθεί και τα κράνη είναι ασφαλέστερα, οπότε αξίζει τον κόπο.
Αν δεν σου αρέσει, δεν το φοράς. Kι αν δεν το φοράς, δεν μπορεί να σε προστατεύσει. Διαλέξτε με βάση το γούστο σας, τη μοτοσικλέτα σας, τον αγαπημένο σας πρωταθλητή, οτιδήποτε. Η γκάμα είναι ΤΕΡΑΣΤΙΑ. Και αν κάποιος παραπονιέται για το βάρος, υπάρχει λύση αν και είναι ακριβή. Θυμηθείτε όμως πως τα έντονα χρώματα φαίνονται και καλύτερα, τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα, προσθέτοντας πόντους στην ασφάλειά μας.
Οι προδιαγραφές που έχει ένα κράνος είναι το σημαντικότερο σημείο που πρέπει να προσέξει ο κάθε αγοραστής. Οπότε ο κάθε αγοραστής, καλό είναι να προσέχει, ώστε το κράνος που αγοράζει να καλύπτει τουλάχιστον μια από τις παρακάτω προδιαγραφές. Για την Ευρωπαϊκή Ένωσή οι προδιαγραφές είναι οι ECE (22/03 και 22/04),για την Μ.Βρετανία είναι οι ΒSI (6658A),για την Γαλλία οι AFNOR,για την Γερμανία οι DOT,για τις Η.Π.Α.η SNELL(90)και για την Ιαπωνία οι JIS. Όπως είπαμε η Ελλάδα δεν έχει προδιαγραφές γι αυτό και ο καθένας είναι νόμιμος να φοράει ότι θέλει. Αν αγαπάτε το κεφάλι σας ΜΗΝ ΑΓΟΡΑΣΕΤΕ κράνος που δεν έχει κάποια από τις παραπάνω υπογραφές.
Tips για την επιλογή κράνους:
Κατά την επιλογή ενός κράνους πρέπει να ξέρετε ότι πέρα από τον συντελεστή ασφάλειας που πρέπει να παρέχει το κράνος, ένας εξίσου σημαντικός παράγοντας είναι η άνεση που προσφέρει.
Δεν πρέπει να μας πιέζει (άπλα να εφαρμόζει χωρίς κενά) στην περιφέρεια του κεφαλιού μας, αυτήν που περνάει από το ύψος του μετώπου.
Φροντίστε να το αφήσετε στο κεφάλι σας για τουλάχιστον 5 λεπτά, πριν το βγάλετε και εστιάστε την προσοχή σας στο αν σας ενοχλεί έστω και λίγο σε κάποιο σημείο του κεφαλιού σας
Η πίεση στα μάγουλα ΠΡΕΠΕΙ να υπάρχει και είναι το μόνο σημείο που μετά από μικρή χρίση θα ¨φορμάρει¨ σωστά.
Δοκιμάστε να φορέσετε γυαλιά (αν δεν χρησιμοποιείτε οράσεως ,σίγουρα θα χρησιμοποιήσετε ηλίου).Πρέπει να υπάρχει ο αντίστοιχος χώρος ώστε τα μπράτσα των γυαλιών να μην σας ενοχλούν.
Προσέξτε καλά την εφαρμογή της ζελατίνας κατά το κλείσιμο. Η αεροστεγής εφαρμογή της δεν θα επιτρέπει θορύβους από τον στροβιλισμό του αέρα και την είσοδο νερού
H ζελατίνα επίσης πρέπει να είναι αντιχαρακτική και αντιθαμβωτική.
Η εύκολη αφαίρεση της χωρίς εργαλεία είναι προσόν.
Ένα δίκαιο αίτημα!
Το κράτος ΟΦΕΙΛΕΙ να αφαιρέσει το ΦΠΑ για τα κράνη (ο οποίος αυξήθηκε!!) όπως ακριβώς γίνεται με τις ζώνες. Είναι αδιανόητο να υπάρχει διαφορετική μεταχείριση. Αν τους ενδιαφέρει η ασφάλεια (δεν το πιστεύω) των πολιτών τους που πάνε στις κάλπες για να τους ψηφίσουν ας τους βοηθήσουν. Στην Μ. Βρετανία όπου δεν υπάρχει ΦΠΑ στο κράνος οι αναβάτες πείσθηκαν σε ποσοστό 85% και φόρεσαν κράνος. ΞΥΠΝΑΤΕ Κύριοι…