Πέφτουν σήμερα οι υπογραφές για το flyover – ΑΒΑΞ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ “πιάνουν δουλειά”

Πέφτουν σήμερα οι υπογραφές για το flyover – ΑΒΑΞ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ “πιάνουν δουλειά”
Οδικά έργα EUROKINISSI

Η διάρκεια της σύμβασης ΣΔΙΤ έχει οριστεί για 30 χρόνια εκ των οποίων 26 είναι για τη λειτουργία-συντήρηση. Το Δημόσιο θα εξοφλεί με πληρωμές διαθεσιμότητας, δηλαδή τακτικές πληρωμές απευθείας προς την εταιρεία του ανάδοχου σχήματος.

Σήμερα τα σπουδαία για τη Θεσσαλονίκη καθώς θα υπογραφεί η πρώτη σύμβαση για οδικό έργο-ΣΔΙΤ στη χώρα. Πρόκειται για το flyover, δηλαδή ένα υπερυψωμένο οδικό διάδρομο στην ανατολική πλευρά της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης.

Το έργο υπογράφεται ύστερα από περίπου 2 χρόνια διαγωνισμού. Είναι ένα έργο που τρέχει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και το πρώτο που εξαγγέλθηκε στη ΔΕΘ του 2019. Ανάδοχο είναι το σχήμα ΑΒΑΞ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ που επικράτησε στον σχετικό διαγωνισμό.

Στο έργο συμπεριλαμβάνεται και η συντήρηση-λειτουργία όλης της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης η οποία αποκτά πλέον χαρακτηριστικά κλειστού αστικού αυτοκινητόδρομου. Η κατασκευή του flyover εκτιμάται ότι θα διαρκέσει περίπου 4 χρόνια και θα λειτουργήσει -αν δεν υπάρξουν απρόοπτα- το 2027.

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί σειρά οδικών έργων μέσω του μοντέλου των ΣΔΙΤ καθώς σε φάση προχωρημένου διαγωνισμού είναι και άλλα έργα. Όπως ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, από το βήμα της βουλής για τον προϋπολογισμό τον δρόμο των υπογραφών θα ακολουθήσουν επίσης ο άξονας Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη και το τμήμα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος-Νεάπολη.

Το έργο είναι κόστους κοντά στο μισό δισ. ευρώ (μαζί με το ΦΠΑ). Ο ανάδοχος θα κληθεί να αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του συνόλου της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, όπως αυτό θα προβλέπεται στον οριστικό σχεδιασμό, για όλη τη διάρκεια της σύμπραξης καθώς και, κατά τυχόν ενάσκηση από το Δημόσιο Φορέα του σχετικού δικαιώματος προαίρεσης αυτού, την κατασκευή επί μέρους οδικών τμημάτων και κόμβων εντός του ρυμοτομικού σχεδίου της Πυλαίας.

Η διάρκεια της σύμβασης ΣΔΙΤ έχει οριστεί για 30 χρόνια εκ των οποίων 26 είναι για τη λειτουργία-συντήρηση. Το Δημόσιο θα εξοφλεί με πληρωμές διαθεσιμότητας, δηλαδή τακτικές πληρωμές απευθείας προς την εταιρεία του ανάδοχου σχήματος. Με αυτόν τον τρόπο, αποφεύγεται η θέσπιση διοδίων για την εξόφληση της κατασκευής και της λειτουργίας.

Το αντικείμενο του έργου

Η αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης προβλέπεται μέσω της:

  1. Κατασκευής Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου 2+2 λωρίδων κυκλοφορίας, στη ζώνη διέλευσης της υφιστάμενης εσωτερικής Περιφερειακής Οδού στο τμήμα της από τον Α/Κ Κ5 έως την περιοχή του Α/Κ Κ10 (Κωνσταντινοπολίτικα), σε συνδυασμό με ανακατασκευή της υφιστάμενης οδού στο σύνολο του εύρους του καταστρώματός της,
  2. διαπλάτυνσης κατά μία λωρίδα κυκλοφορίας και κατά τμήματα προσθήκης ΛΕΑ στο τμήμα της Α.ΕΣ.Π.Ο.Θ. από Α/Κ Κ10 έως Α/Κ Κ12, και iii. βελτίωσης των λειτουργικών και των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της υφιστάμενης Α.ΕΣ.Π.Ο.Θ.

Το έργο έχει συνολικό μήκος 13 Km, ειδικότερα:

(α) το τμήμα από Α/Κ Κ5 έως την περιοχή του Νοσοκομείου «ΓΕΝΕΣΙΣ» με μήκος 9,5 Km προβλέπεται να αναβαθμιστεί με την προσθήκη Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (ΥΤΛ)

και (β) το τμήμα «ΓΕΝΕΣΙΣ» – Α/Κ Κ12, μήκους 3,5Km προβλέπεται να διευρυνθεί κατά μία λωρίδα ανά κατεύθυνση (οκτώ από έξι λωρίδες συνολικά).

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα