Coca–Cola στην Ελλάδα: Πώς μπορείς να “σώζεις” 540 τόνους πλαστικών κάθε χρόνο

Coca–Cola στην Ελλάδα: Πώς μπορείς να “σώζεις” 540 τόνους πλαστικών κάθε χρόνο

Το τρίπτυχο της σωτηρίας: Περιττά υλικά, μείωση βάρους και φυσικά, ανακύκλωση.

Η μείωση των απορριμμάτων -πλαστικών και μη- έχει αναμφίβολα καταστεί κεντρική προτεραιότητα τόσο για την Ελλάδα όσο και για την Ευρώπη. Άλλωστε, η ρύπανση του περιβάλλοντος και η αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη δεν μας αφήνουν πολλά περιθώρια. Έτσι, ο καθένας καλείται να βάλει το λιθαράκι του, ώστε να κάνουμε το «συλλογικό μας σπίτι» λίγο πιο πράσινο, λίγο πιο βιώσιμο.

Κι αυτόν ακριβώς τον στόχο υπηρετεί συστηματικά η Coca – Cola στην Ελλάδα, η οποία έχει βαλθεί να καταστήσει τις συσκευασίες των διάσημων προϊόντων της όσο το δυνατόν πιο «περιβαλλοντικά ουδέτερες». Από τα μπουκάλια νερού έως τα αναψυκτικά.

Σύμφωνα με έκθεση της WWF, μόνο η ρύπανση των πλαστικών επιφέρει ζημιά 26 εκατομμυρίων ευρώ κάθε χρόνο στην ελληνική οικονομία. Πρόσφατα, ταυτόχρονα, για πρώτη φορά στην ιστορία του ανθρώπου, οι επιστήμονες εντόπισαν ίχνη πλαστικών στο αίμα μας, κάτι που υποδηλώνει την ανάγκη για δραστικές και άμεσες αλλαγές.

Και τι καλύτερο, από το να ξεκινήσουμε αυτές τις αλλαγές από την καθημερινότητά μας και ό,τι καταναλώνουμε. Κάθε φορά, που ένα μπουκάλι ή ένα κουτάκι αναψυκτικού δεν καταλήγει στα απορρίμματα, αποτελεί μια μικρή «νίκη» του πλανήτη Γη.

Το τρίπτυχο για βιώσιμες συσκευασίες

Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο η Coca – Cola στην Ελλάδα σχεδιάζει βιώσιμες συσκευασίες, στη βάση της κυκλικής οικονομίας, με απώτερη επιδίωξη το 100% των συσκευασιών να είναι ανακυκλώσιμο έως τα τέλη της τρέχουσας δεκαετίας. Κάτι που θα δώσει μεγάλη «ανάσα» σ’ όλους.

Ο σχεδιασμός της εταιρείας εδράζεται σε τρεις άξονες: α) Κατάργηση των περιττών υλικών συσκευασίας, β} Μείωση του βάρους των συσκευασιών και γ) Ανακύκλωση του πλαστικού. Εφόσον όλα πάνε καλά, έως το 2030 κάθε συσκευασία θα ανακυκλώνεται και έως το 2040 το ανθρακικό αποτύπωμα της εταιρείας θα είναι μηδενικό.

Περιττά υλικά συσκευασίας

Η ελληνική εταιρεία εμφιάλωσης επενδύει εδώ και καιρό στην καινοτόμο τεχνολογία KeelClipTM, καταργώντας την πλαστική μεμβράνη από τις πολυ-συσκευασίες αλουμινίου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της χρήσης πλαστικού κατά 540 τόνους ετησίως.

Η νέα συσκευασία, η οποία κάνει «πρεμιέρα» για πρώτη φορά στη χώρα μας, είναι από 100% ανακυκλώσιμο χαρτόνι. Είναι ελαφριά και απολύτως πρακτική, διευκολύνοντας τη χρήση συνολικά λιγότερων υλικών συσκευασίας.

Παράγεται στο Σχηματάρι Mega Plant, κατόπιν επένδυσης 4 εκατομμυρίων ευρώ, η οποία υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της στρατηγικής βιώσιμης ανάπτυξης της εταιρείας, υπογραμμίζοντας τη δέσμευση για «Έναν Κόσμο Χωρίς Απορρίμματα».

Βάρος των συσκευασιών

Από το 2014, δηλαδή εδώ και οκτώ χρόνια, η Coca – Cola στην Ελλάδα έχει βάλει ως στόχο τη μείωση της χρήσης πλαστικού. Και σε μεγάλο βαθμό τα έχει καταφέρει: Έχει περιορίσει το βάρος στα καπάκια και στο στόμιο της φιάλης, ενώ τα τελευταία δύο χρόνια έχει «κόψει» κατά 3% το βάρος των συσκευασιών αλουμινίου 300 ml και κατά 6% το βάρος των συσκευασιών αλουμινίου 500 ml.

Σαν να μην έφθαναν όλα αυτά, έχει συρρικνώσει κατά 3% το βάρος των χυμών ΑΜΙΤΑ στις συσκευασίες των 330 ml και κατά 8% στις συσκευασίες του 1L, με το χαρτί να προέρχεται αποκλειστικά από δάση με υπεύθυνη διαχείριση.

Ανακύκλωση

H Coca – Cola στην Ελλάδα ήταν η πρώτη εταιρεία που χρησιμοποίησε ανακυκλωμένο πλαστικό (rPET) στις συσκευασίες των προϊόντων. Σήμερα, μάλιστα, διαθέτει προϊόντα, τα οποία εμπεριέχουν rPET σε ποσοστό τουλάχιστον 20%.

Συγχρόνως, τα πλαστικά καλαμάκια στους χυμούς Amita έχουν πλήρως αντικατασταθεί με χάρτινα, κάτι που σημαίνει 30 εκατομμύρια λιγότερα πλαστικά, ενώ όσον αφορά το νερό ΑΥΡΑ, προσφέρεται σε μία από τις ελαφρύτερες συσκευασίες νερού στον κόσμο. Και μάλιστα, είναι 100% ανακυκλώσιμη.

Αλλαγή στάσης

Όλα τα παραπάνω, φυσικά, θα έχουν ακόμη μεγαλύτερο αντίκτυπο, ιδίως αν συνοδευτούν από μια ευρύτερη αλλαγή στάσης των πολιτών απέναντι στα απορρίμματα. Μόνο μ’ αυτόν τον τρόπο θα επιτευχθούν οι εθνικοί στόχοι.

Σ’ αυτό το πλαίσιο, η Coca – Cola στην Ελλάδα συνεργάζεται με την αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος, στηρίζοντας από κοινού την Οικολογική Εταιρεία Ανακύκλωσης για τη δημιουργία ενός σύγχρονου
ψηφιακού οδηγού.

Σκοπός του συγκεκριμένου οδηγού, ο οποίος θα περιλαμβάνει σημεία ανακύκλωσης, επισκευής και επαναχρησιμοποίησης, είναι η ενθάρρυνση και η διευκόλυνση των καταναλωτών να υιοθετήσουν έναν πιο βιώσιμο τρόπο ζωής, ο οποίος θα βασίζεται στις αρχές της κυκλικής οικονομίας και της ανακύκλωσης.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα