Επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ από το Public Group

Επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ από το Public Group
Eurokinissi

Απορροφά σταδιακά το δίκτυο MediaMarkt, εντάσσοντας στα νέας γενιάς καταστήματα Public τις ηλεκτρικές συσκευές. Νέες επενδύσεις σε δίκτυο και υπηρεσίες, αλλά και σε νεοφυείς εταιρείες.

Νέες επενδύσεις ύψους 100 εκατ.ευρώ προγραμματίζει για τη διετία 2022-2023 ο όμιλος Public  σε μια εποχή έντονων προκλήσεων για το λιανεμπόριο, όπου αφενός οι αγοραστικές συνήθειες αλλάζουν αλλά το καταναλωτικό εισόδημα περιορίζεται εξαιτίας του πληθωρισμού.

Η διοίκηση της εταιρείας σε χθεσινή δημοσιογραφική εκδήλωση υπογράμμισε πως μετά την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 50 εκατ.ευρώ που είχε πραγματοποιήσει θα προχωρήσει στο νέο κύκλο επενδύσεων που καλύπτουν ευρύ φάσμα – από το φυσικό δίκτυο καταστημάτων έως τις επενδύσεις σε νεοφυείς επιχειρήσεις – προκειμένου να ενισχύσει την πολυκαναλική παρουσία της αλλά και να δημιουργήσει συνέργιες που αποδίδουν.

Ήδη στο εννεάμηνο του 2022, σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, το γκρούπ εμφανίζει αύξηση πωλήσεων κατά 10% σε σχέση με το 2021, ενώ εκτιμά ότι στο σύνολο της χρήσης οι πωλήσεις θα ξεπεράσουν τα 500 εκατ.ευρώ σε Ελλάδα και Κύπρο. Το 2021, χρονιά μετασχηματισμού της εταιρίας, η λειτουργική κερδοφορία αυξήθηκε στα 2,2 εκατ. ευρώ από 1,4 εκατ.ευρώ το 2020.

Μεγάλο μέρος των πωλήσεων εξακολουθούν  να πραγματοποιούνται στα φυσικά καταστήματα, ενώ η διοίκηση της Public προχωρά στη σταδιακή απορρόφηση του σήματος της MediaMarkt και των 13 καταστημάτων του σήματος, εντάσσοντας την κατηγορία των λευκών συσκευών στο ομώνυμο δίκτυο της. Η εταιρεία προχωρά σε αναβάθμιση 32 φυσικών καταστημάτων και τη μετατροπή τους σε καταστήματα «Νέας Γενιάς» επενδύοντας 10 εκατ.ευρώ. Οι συνολικές πωλήσεις οικιακών συσκευών στο Public Group ανέρχονται πλέον στο 20% του τζίρου, πέριξ των 100 εκατ.ευρώ.

Στον τομέα του φυσικού δικτύου, η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει αναζητώντας νέα σημεία πώλησης ενώ ήδη έχει προσυμφωνήσει να μισθώσει κατάστημα στο mega Mall που θα δημιουργήσει η Lamda Development στο Ελληνικό. Επιπλέον μετά την επένδυση στην εταιρεία iRepair έχει εντάξει τις υπηρεσίες επισκευής στο δίκτυο των Public, εκτιμώντας ότι ο τομέας προσφέρει 5% του ενοποιημένου τζίρου. Σήμερα υπάρχουν 15 iRepair σημεία στο δίκτυο Public, τα οποία θα αυξηθούν σε 62 έως το τέλος του 2023.

Παράλληλα ενισχύει το πολυκαναλικό της προφίλ καθώς το 25% των πωλήσεων έρχεται από το online κανάλι. Η εταιρεία προσφέρει επιλογές εξυπηρέτησης  στον τομέα των πληρωμών, υιοθετώντας το Public Now, Pay Later σε συνεργασία με την Klarna (για πληρωμές με δόσεις χωρίς πιστωτική). Ήδη, πάνω από 22% των prepaid online παραγγελιών στο public.gr για προϊόντα τεχνολογίας, ψυχαγωγίας και οικιακές συσκευές γίνονται με αυτόν τον τρόπο. 

Στον τομέα των παραδόσεων, το public.gr προσφέρει ήδη την υπηρεσία Next Day Delivery για 100.000 προϊόντα και τη δυνατότητα παράδοσης, εγκατάστασης και ανακύκλωσης μεγάλων οικιακών συσκευών με μία επίσκεψη, σε μεγάλες πόλεις της ηπειρωτικής Ελλάδας. Η υπηρεσία αυτή είναι αποτέλεσμα της επένδυσης του Public Group σε μεγάλες εγκαταστάσεις αποθηκών eCommerce σε Ελλάδα και Κύπρο (40.000 τ.μ.). Η εταιρεία εξελίσσει τα δεδομένα στις παραδόσεις για να καλύψει την ανάγκη του καταναλωτή για 24/7 παραλαβές ανακοινώνοντας μια αποκλειστική συνεργασία με το μεγαλύτερο και ταχέως αναπτυσσόμενο lockers δίκτυο της χώρας BoxNow, προσφέροντας ευέλικτες και άμεσες παραδόσεις, σε πάνω από 1.000 σημεία.

Τέλος η εταιρεία μέσω του Public Capital Partners υλοποιεί επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ σε καινοτόμες scale-up εταιρείες, ενώ συμμετέχει και στο Endeavor Catalyst Fund IV και το VentureFriends 3. Πέραν των επενδύσεων σε Klarna, iRepair, douleutaras, η εταιρεία εξετάζει την επένδυση σε καινοτόμα προϊόντα εκπαίδευσης και audiobooks.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα