ΙΝΤΡΑΚΑΤ: Στα 4.9 δισ. ευρώ το ανεκτέλεστο και ο στόχος για την κορυφή

ΙΝΤΡΑΚΑΤ: Στα 4.9 δισ. ευρώ το ανεκτέλεστο και ο στόχος για την κορυφή
INTRAKAT

Το ανεκτέλεστο της ΙΝΤΡΑΚΑΤ, κατά τον κ. Εξάρχου, θα αυξηθεί τα επόμενα 2-3 χρόνια. "Έχουμε τη δυνατότητα πραγματική και οικονομική να ανταποκριθούμε στη εκτέλεση του ανεκτέλεστου, είπε μεταξύ άλλων.

Τα 4,9 δισ. ευρώ ανεκτέλεστο θα φτάσει η ΙΝΤΡΑΚΑΤ με τα νέα έργα και την απόκτηση της ΑΚΤΩΡ, ενώ ο στόχος είναι η κορυφή στον κατασκευαστικό κλάδο.

“Θέλουμε να κάνουμε την ΙΝΤΡΑΚΑΤ πρώτη στον κατασκευαστικό κλάδο” τόνισε με έμφαση μιλώντας στην Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας κ. Αλέξανδρος Εξάρχου.

Όπως είπε ο επικεφαλής της ΙΝΤΡΑΚΑΤ, η συμφωνία εξαγοράς της ΑΚΤΩΡ είναι μια κίνηση που αλλάζει τα δεδομένα στον κατασκευαστικό κλάδο καθώς την εκτοξεύει στην 2η θέση από άποψη ανεκτέλεστου. Με την ΑΚΤΩΡ η ΙΝΤΡΑΚΑΤ από 600 εργαζόμενους θα φτάσει τους 3.300 εργαζομένους. Για την έγκριση και ολοκλήρωση της απόκτησης της ΑΚΤΩΡ ο κ. Εξάρχου σημείωσε πως ελπίζει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου.

Όπως τόνισε ο κ. Εξάρχου, στον ένα χρόνο της νέας διοίκησης έγιναν πολλά και όπως είπε “καταφέραμε να δημιουργήσουμε μια νέα Intrakat, έχουμε μια άλλη εικόνα”. “Με τα 100 εκατ. ευρώ της Αύξησης Μετοχικού Κεφαλαίου αλλάξαμε τη θέση της Ιντρακατ στον ανταγωνισμό” συμπλήρωσε και ανέφερε ότι το 2023 υπεγράφησαν συμβάσεις ΣΔΙΤ Καλαμάτα-Μεθώνη, Χερσόνησος-Νεάπολη και βελτιώθηκε η συμμετοχή μας στον διαγωνισμό της Αττικής Οδού με ποσοστό 49% μαζί με την πορτογαλική Brisa.

Σύμφωνα με τον κ. Εξάρχου, οι συμβασιοποιημένες συμβάσεις είναι 799 εκατ. ευρώ, και συνολικά με τα νέα έργα έφτασαν τα 1,3 δισ. ευρώ ενώ το στο πρώτο εξάμηνο το ανεκτέλεστο έφτασε τα 2,1 δισ. ευρώ. Τα, δε, κορυφαία νέα έργα της εταιρείας είναι η σύμβαση με την ΔΕΔΔΗΕ 223 εκατ.ευρώ, ο Riviera Tower στο Ελληνικό 350 εκατ.ευρώ, οι οδικοί άξονες Καλαμάτα-Μεθώνη, Χερσόνησος-Νεάπολη, και φυσικά το έργο των 700 εκατ. ευρώ για το διυλιστήριο στη Φουτζέιρα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Μιλώντας γενικά για τα έργα, ο κ. Εξάχου ήταν απόλυτος. Όπως είπε, “υπεγράφησαν σημαντικά ιδιωτικά έργα, η Μαρίνα και το διυλιστήριο είναι 800 εκατ. ευρώ όμως δεν φτάνουν μόνο τα δημόσια έργα. Τα ιδιωτικά έργα όταν είναι ασφαλή είναι σημαντική εναλλακτική πηγή εσόδων. Η εξαγορά της ΑΚΤΩΡ θα εξασφαλίσει την εκτέλεση του ανεκτέλεστου καθώς όπως είπε το ανεκτέλεστο χωρίς την επάρκεια της εκτέλεσης δεν επαρκεί.

Επίσης, τόνισε πως θα πρέπει η κυβέρνηση να διεξάγει “ταχείες δημοπρατήσεις” για να τρέξουν τα έργα. Για τις εγγυητικές, ο κ.Εξάρχου πρότεινε να δίδονται εγγυητικές μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης προκειμένου να μπορούν τα έργα να θωρακιστούν και χρηματοδοτικά. “Πως είναι δυνατόν να μην δίδεται χρηματοδότηση σε Όμίλους όπως εμείς ή ο Μυτιληναίος με εξασφαλισμένη κεφαλαιακή επάρκεια. Πρέπει το θέμα των εγγυητικών να λυθεί από την κυβέρνηση καθώς είναι πολιτικό το θέμα”.

Το ανεκτέλεστο της ΙΝΤΡΑΚΑΤ κατά τον κ.Εξάρχου θα αυξηθεί τα επόμενα 2-3 χρόνια. Έχουμε τη δυνατότητα πραγματική και οικονομική να ανταποκριθούμε στη εκτέλεση του ανεκτέλεστου. Η κεφαλαιοποίηση έφτασε τα 345,9 εκατ. ευρώ από 142,8 εκατ. ευρώ πέρυσι.

Ο κύκλος εργασιών της ΙΝΤΡΑΚΑΤ έφτασε τα 225, εκατ. ευρώ από 214,8 εκατ. το 2022. Τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 18,2 εκατ. ευρώ από 15,6 εκατ. Στα αποτελέσματα προ φόρου είχαμε ζημιές 24,6 εκατ. ευρώ έναντι 23,2 εκατ. το 2022. Τέλος το EBITDA διαμορφώθηκε σε ζημιές 4,4 εκατ. ευρώ έναντι 5,6 εκατ. ευρώ το 2022.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα