Jumbo: Πτώση ρεκόρ στις πωλήσεις Δεκεμβρίου – Πόσο τζίρο έχασε

Jumbo: Πτώση ρεκόρ στις πωλήσεις Δεκεμβρίου – Πόσο τζίρο έχασε
Κατάστημα Jumbo Eurokinissi

Το lockdown σε συνδυασμό την αδυναμία της εταιρείας να εφαρμόσει το click away οδήγησαν στην μεγαλύτερη απώλεια που είχε η Jumbo τον Δεκέμβριο.

Ο Δεκέμβριος παραδοσιακά είναι ο πλέον δυνατός μήνας για την Jumbo του Απόστολου Βακάκη. Φέτος όμως τα πράγματα ήταν διαφορετικά καθώς το lockdown, η αδυναμία της εταιρείας να ανταποκριθεί στις αυξημένες παραγγελίες στο ηλεκτρονικό της κατάστημα και η μη εφαρμογή του click away, οδήγησαν σε ιστορική πτώση των πωλήσεων. Συγκεκριμένα σε ανακοίνωση που εξέδωσε το πρωί της Δευτέρας σημειώνει ότι στο σύνολο του ομίλου καταγράφηκε μείωση των πωλήσεων κατά -54% περίπου διευρύνοντας τις συνολικές απώλειες για το έτος στο -18,2% από -10,7% το 11μηνο.

Στην ανακοίνωση της – ακολούθεί στην συνέχεια του κειμένου – η Jumbo αφήνει αιχμές κατά της κυβέρνησης τόσο για το την μη προσφορά εναλλακτικών τον Δεκέμβριο (σ.σ. αν και προτάθηκε το click away που η Jumbo, όπως ισχυρίζεται για τεχνικούς λόγους, δεν χρησιμοποίησε) όσο και για καθυστέρηση ως προς την ενημέρωση για το πότε και κυρίως πως θα επαναλειτουργήσει το λιανεμπόριο μετά από το τέλος του δεύτερου κύμματος.

Tο αυστηρό απαγορευτικό λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων που επέβαλε, δύο φορές, η Ελληνική Κυβέρνηση σημείωσε πολλές αναμφισβήτητες επιτυχίες στον υγειονομικό τομέα αλλά τραυμάτισε βαριά το οργανωμένο ελληνικό λιανεμπόριο.

Τα εμπορικά καταστήματα στην Ελλάδα έμειναν κλειστά σε δύο μεγάλες και κρίσιμες περιόδους, το Πάσχα και τα Χριστούγεννα του 2020, περιόδους που αντιπροσωπεύουν κάτι λιγότερο από το ένα τρίτο των συνολικών πωλήσεών τους.

Η Ελλάδα είχε επιλέξει να προχωρήσει σε απαγορευτικό λειτουργίας των καταστημάτων (lockdown) τον Νοέμβριο, με στόχο να επαναλειτουργήσει η Χριστουγεννιάτικη αγορά τον Δεκέμβριο.

Το Δεκέμβριο το επιδημιολογικό φορτίο ανέτρεψε αυτή την πολιτική. Παρά την αλλαγή των αρχικών σχεδιασμών, πρακτικά ουδεμία εναλλακτική πολιτική εφαρμόστηκε ως προς το λιανεμπόριο. Ως αποτέλεσμα ήρθε το απόλυτο -χωρίς χρονικό ορίζοντα- απαγορευτικό λειτουργίας των οργανωμένων καταστημάτων, περιλαμβανομένου και του Ιανουαρίου του 2021.

Με την ελπίδα ότι κάποια στιγμή η Ελληνική Κυβέρνηση θα ανακοινώσει ένα συνεκτικό, καθολικό σχέδιο ισότιμης επαναλειτουργίας του συνόλου των εμπορικών επιχειρήσεων, ο Όμιλος JUMBO ενημερώνει για την πορεία του 2020 όπως τελικά διαμορφώθηκε:

  • Οι πωλήσεις του Ιανουαρίου 2020 κατέγραψαν αύξηση κατά περίπου +13%.
  • Τον Φεβρουάριο ο τζίρος αυξήθηκε κατά +23%, σε σύγκριση με το 2019.
  • Οι πωλήσεις του Μαρτίου, για τον Όμιλο, κατέγραψαν μείωση κατά -51% περίπου επηρεαζόμενες από τις κατά τόπους κυβερνητικές αποφάσεις για τον περιορισμό της εξάπλωσης του πρώτου κύματος πανδημίας στην Ευρώπη.
  • Τον Απρίλιο, με τα περισσότερα καταστήματα να παραμένουν κλειστά και τα υπόλοιπα απλώς να υπολειτουργούν χάθηκε οριστικά και η Πασχαλινή περίοδος. Οι πωλήσεις κατέγραψαν πτώση (-86%), σε σύγκριση πάντα με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι.
  • Ο Μάιος έφερε την σταδιακή επανεκκίνηση της οικονομίας. Με τα περισσότερα καταστήματα να λειτουργούν σε Ελλάδα και Κύπρο, σε συνδυασμό με την βαθμιαία άρση των περιορισμών κίνησης σε Βουλγαρία και Ρουμανία, οι πωλήσεις του Ομίλου ωθούνται σε διψήφια ανάπτυξη (+ 13,6%) για τον μήνα αυτό.
  • Ο Ιούνιος και ο Ιούλιος παρέμειναν σε θετικό πρόσημο σημειώνοντας αύξηση των πωλήσεων κατά +5,8% και κατά +8% περίπου αντίστοιχα.
  • Ο Αύγουστος έδειξε αρνητικό πρόσημο (-2%) λόγω της καθίζησης του τουρισμού.
  • Ο Σεπτέμβριος 2020 έκλεισε με αύξηση των πωλήσεων για τον Όμιλο Jumbo κατά +1,2% περίπου.
  • Ο Οκτώβριος κατέγραψε και πάλι θετικό πρόσημο με σημαντική αύξηση των πωλήσεων για τον Όμιλο Jumbo κατά +12,7% περίπου.
  • Ο Νοέμβριος με το δίκτυο των καταστημάτων στην Ελλάδα να είναι κλειστό και στην Κύπρο να είναι κλειστά τα 3 από τα 5 καταστήματα, κατέγραψε μείωση των πωλήσεων κατά -35% περίπου.
  • Ο Δεκέμβριος 2020 με το σύνολο του δικτύου των καταστημάτων στην Ελλάδα να παραμένει κλειστό καθώς και 2 καταστήματα να είναι κλειστά στην Κύπρο και ένα στη Βουλγαρία, καταγράφηκε μείωση των πωλήσεων κατά -54% περίπου διευρύνοντας τις συνολικές απώλειες για το έτος στο -18,2% από -10,7% το 11μηνο.

Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα