Όμιλος Σαράντη: Διείσδυση στη ΝΑ Ασία με τη φίρμα καλλυντικών Bioten

Διαβάζεται σε 3'
Sarantis Group
Sarantis Group Sarantis

Εξαγωγές στις Φιλιππίνες με προοπτική επέκτασης και νέες αγορές της περιοχής πραγματοποιεί την τελευταία τριετία ο ελληνικός πολυεθνικός όμιλος Σαράντης.

Νέα σημασία αποκτά στη στρατηγική του ομίλου Σαράντης το εξαγωγικό κανάλι, καθώς μετά την εδραίωση του ως παραγωγός και μεγάλος διανομέας στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη με ιδιοπαραγόμενα καλλυντικά και είδη οικιακής χρήσης, βλέπει ευκαιρίες και σε νέες γεωγραφικές περιοχές.

Κατά την πρόσφατη παρουσίαση των προοπτικών της προσεχούς πενταετίας ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, κ. Γ. Μπούρας και ο CFO του ομίλου κ. Χ. Βάρσος υπογράμμισαν μεταξύ άλλων και το άνοιγμα της εταιρείας στη ΝΑ Ασία. Επί χρόνια ο όμιλος διατηρεί μικρές εξαγωγές από Ελλάδα και τη θυγατρική του στην Πορτογαλία, με το μέγεθος αυτών των πωλήσεων να ανέρχεται σε 16 εκατ. ευρώ. Την τελευταία τριετία επιχειρείται το άνοιγμα στη ΝΑ Ασία, όπου ο όμιλος έχει διεισδύσει με το brand καλλυντικών Bioten.

Συγκεκριμένα η μάρκα έχει τοποθετηθεί σε μεγάλη εξειδικευμένη αλυσίδα καλλυντικών στις Φιλιππίνες, ενώ οι πωλήσεις το 2023 ανήλθαν σε 5 εκατ.ευρώ στη συγκεκριμένη αγορά. Συζητείται δε η επέκταση της συνεργασίας με τον τοπικό συνεργάτη σε αγορές όπως η Ταϊλάνδη, η Μαλαισία και το Χόνγκ Κόνγκ. Στη σφαίρα πιθανών νέων αγορών για εξαγωγή καλλυντικών εντάσσονται επίσης η Αυστραλία και η Μέση Ανατολή.

Πέραν των παραπάνω ο όμιλος δεν αποκλείει την πιθανότητα νέων εξαγορών – τακτική που εξάλλου υποστήριξε τη μεγέθυνση του τα προηγούμενα χρόνια – ωστόσο επισημάνθηκε πως οι όποιες κινήσεις θα είναι μικρότερου μεγέθους και επικεντρώνονται σε εταιρείες και brands καλλυντικών και ειδών προσωπικής φροντίδας, καθώς οι στόχοι εξαγορών εταιρειών ειδών οικιακής χρήσης έχουν περιοριστεί μετά και τις τελευταίες κινήσεις, όπως η εξαγορά της Stella Pack στην Πολωνία.

Για την τρέχουσα πενταετία έως το 2028 ο όμιλος προγραμματίζει επενδύσεις της τάξης των 81 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία του νέου κέντρου διανομής στα Οινόφυτα (25 εκατ. ευρώ), για την ψηφιακή αναβάθμιση με πόρους και από το ΤΑΑ (12 εκατ. ευρώ), για τον εκσυγχρονισμό της Stella Pack (18 εκατ. ευρώ), και 26 εκατ. ευρώ για επενδύσεις σε διάφορες αγορές δραστηριοποίησης. Στα παραπάνω δεν ενσωματώνονται πιθανές κεφαλαιουχικές δαπάνες εξαγορών ωστόσο ο όμιλος διαθέτει ανοιχτές γραμμές τραπεζικής χρηματοδότησης ύψους 40 εκατ. ευρώ περίπου.

Κύρια πηγή χρηματοδότησης της επόμενης φάσης ανάπτυξης παραμένουν ωστόσο οι ισχυρές ταμειακές ροές που παράγει ο όμιλος. Σύμφωνα με τον κ. Βάρσο ανά έτος έως το 2028 προβλέπεται διαρκής βελτίωση του κεφαλαίου κίνησης αλλά και η παραγωγή ελεύθερων ταμειακών ροών ύψους 375 εκατ. ευρώ αθροιστικά.

Τέλος σημειώνεται πως ο όμιλος αναμένει επίσης την είσπραξη 41,2 εκατ. ευρώ (σε ισόποσες δόσεις της τάξης των 20,6 εκατ. ευρώ το 2026 και το 2028), από τη συμφωνία πώλησης της συμμετοχής του στο joint venture με την Estee Lauder.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα